Skoči na vsebino
DaCapo

Zlata doba igričarstva

Priporočeni prispevki

Katero obdobje svoje igralne (torej gaming) preteklosti bi označili kot zlato dobo? S tem mislim vse do trenutne generacije (torej vse do PS4, XOne…) in ne glede na sistem.
So bili to prvi hišni računalniki (Spectrum, Commodore), 16 bitniki (Amiga, Atari), mogoče katero izmed obdobij konzol (PS, PS2, Nes, Snes, Megadrive, Xbox ...), zgodnja era PC-ja, novejša era PC-ja (3D pospeševalniki a'la VooDoo…) itd. ?

Jaz kot svojo zlato dobo gladko in iz prve označim obdobje Amige. Takrat se mi zdi, sem preigral največ iger, najbolj sem si jih tudi zapomnil, res ogromen kup lepih spominov na tisti čas. O, saj kasneje smo tudi igrali. Sploh PC in vedno boljše tehnikalije. Ampak to je to. Amigini časi so bili zame pure golden era! :)
amiga.jpg.68f9837547aeb554b499c55b4f450a18.jpg


Sem mislil celo narediti anketo, ampak obdobja nekako tudi sovpadajo, po posameznih napravah pa bi bilo preveč. Ne vem.. mogoče še razmislim v tej smeri.

uredilo bitje DaCapo

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

For me it's obdobje od Half Life do Mass Effect 3 (kamor padejo 3d open world GTA-ji, Mafia, originalni COD, MOHAA, Hitman, NFS Porsche, Serious Sam, Morrowind&Oblivion, Bio Shock, Max Payne, Fahrenheit (Indigo Prophecy), Half Life2, Postal 2, Unreal Tournamenti, Far Cry, Crysis, KOTOR II).

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Pomoje kar trenutni PC gaming z nekaj goldinarji na kartici in optiko. Lahko imaš praktično katero koli igro za PC (novo/staro) v roku ure. 

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Zlata doba PC iger: 1997-2002.

Duke Nukem 3D, MDK, Deus Ex, Porsche Unleashed, Gran Prix 3, Unreal Tournament, Starcraft, Total Annihilation, Half-Life, morje legend, marsikaj sem izpustil. Definicija PC-jevega naglega vzpona kot igralne naprave. Magična doba.

uredilo bitje sadhu sequencer

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Mel sm Spectrum, oziroma ga je mel dedi. Ne spomnm se dost igric, predvsem PSST in podobnih.

Prvi družinski PC je bil 286 - Prince of Persia, Larry 1, Defender of the Crown, Wasteland, Dragon Quest, Might and Magic, razne formulce

Pol sm mel 386/40, k sm ga kupu tko da sm prodal certifkate. Rabljenga 😄 To je bla prva proper makina s soundblasterjem. Gor sm preigral večino špilov, tko da bi reku da mi je ta gen bil najljubši. Mel sm ga konkretno predolg pol sm zašalat na zgodnje pentiume, pol pa že kmal na unga celerona k se je zelo navijal (v glavi mam za 2x). Tega sm pol mel vse do 2160, pol sm mel pa to zelo dolg, zdej mam pa neke normalne pcje.

 

Tko da bi reku da ta 386 gen mi je daleč najboljš, ker sm največ igral na njem in sem bil froc, vse je blo novo, igrice so bolj dišale in ble bolše 😄

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Jaz sem tudi začel s spectrumom. Mel sem en cel tak kovček s kasetami v bistvu ga še vedno imam, celo original škatlo od spectruma in tudi spectruma še vedno imam. Verjetno edin računalnik ki sem ga kdaj shranil. Iger je bilo polno, alibaba mi je ibl kul, pa slovenske zadeve so mi bile všeč, mislim da je bilo neko računanje z mačkom mureijem al nekaj takega, pa neka logika in podobno. Pa ena igra smrkci, kjer si nekako z besednimi ukazi tipkal kam se naj premakneš in kaj naj kje delaš... To je pri meni bil nek tak uvod v računalniške vode, ki se je začel nekje v mali šoli. Zlata doba pa bi rekel da mi je bila s prvim PCjem. 386ko. Wolfenstein 3d, commander keen, dune 2. To bi rekel da so mi bile nekako tiste igre ki so se mi za vedno vtisnile v spomin. Ko sem o njih že v šoli med poukom razmišljal in čakal da bo konec da bom letel domov za računalnik. To je bilo obdobje ko sem v šoli pisal spise o računalniu, ko sem pri likovni risal računanik.... Je pa to kar nekako dolgo trajalo, pa tudi tehnologija je šla naprej in je bilo vedno nekaj novega, zanimivega. Prvi soundblaster ki sem ga dobil sočasno z doom-om 1 kijeimel nadcarsko muziko in zvočne efekte. Pa prvi cd reader, pa potem interet in širokopasovni internet ki je odprl neke čisto nove razsežnosti v dostopnosti iger pozneje tudi muzike, filmov, pa nenazadnje komunikacija - IRC... Pa potem prvi cd writer nekje v srednji šoli, ko sem folk začel zalagat predvsem z muziko...  Nekdo je omeni half life, pa nenazednje tudi quake serija in pdobno, marsikaj sem preigral in bil velik fan....

V glavnem ni mi težko rečt kje se je zlato obdobje pri meni začelo, težko pa rečem kje bi potegnil konec. Nekako se je postopno začelo zmanjševat. Eno je bilo da sem prekinil naročnino na jokerja. Pomoejm je bilo to nekje proti koncu srednje šole. Potem je prišel faks ki je tudi vzel več časa, čeprav se spomnim da sem si ga vseeno za igrice vedno vzel... Samo nekako se je začenjalo to, da me je vedno manj iger zares pritegnilo. V itstem zlatem obdobju sem imel občutek da je masa iger ki so mi všeč. Mel sem po cel kup iger istočasno in jih igral malo eno malo drguo, če se mi je nekje zataknilo in nisem znal/mogel naprej, sem pa malo kaj drugega igral... Pozneje pa me je vedno manj naslovov pritegnilo, marsikaj sem še sprobal pa vednovečkrat opustil igranje. Ne vem, lahko a sem jaz odrastel, samo ves čas imam občutek da so se pač igre nekako spremenile in me ne pritegnejo. Ker vseeno se je pa vsake toliko pojavila kakša ki me je ful pritegnila. Recimo mass effecti, pa witcherji, pa crysis... Al pa kakšna anno serija, civilizationi, divityji... Samo ja, tako kot sem v drugi temi napisal, zdelo se mi je da samo še dobre šuterje ali pa FRPje igram, nobenih avantur več ni bilo pametnih, strategije so še neke bile neke ww2 zadeve ki se več ne spomnim nasplovo, ampak je nekako pojenjalo. Kak x-com remake se je pojavil ampak spet ni bilo to zares to. Tudi nadaljevanja nakterih zadev za katere sem bil fan, me nekako niso več pritegnila, recimo diablo 3. Ali pa bil sem fan warcrafta in starcrafta, pa me novejši starcraft tudi ni zares pritegnil, waraft pa mi je tudi bil troja zadni dober, recimo probal sem opavani WOW, ga celo nekaj časa igral ampak nikoli zares not padel kot mnogi takrat, pa DOTA ali pa LOL, tudi nekajkrat probal in je bilo realtivno solidno, ampak ni me več tako zagrabilo kot mnoge v tistem trenutku. In potem nekako počasi pada interes za igre, čeprav še vedno rad kaj dobrega igram, samo vedno manj je takih iger ki me res pritegnejo. Witcher 3 je bil verjetno zadnji kjer sem res not padel, da je bil tisti dober star filing igričarstva. Škoda mi je malo za alyx, ker samo za to igro ne vem če bi VR kupil, čeprav me mika. Pa seveda cyberpunk, nestrpno čakam in si kr dosti obetam.
 

 

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Aja mogoče še ena takšna zabavna informacije iz te zlate dobe obsedensoti z igrami. Pač kot sem napisal, se je vse vrtelo okoli iger in med drugim sem tudi vsako igro ki sem jo imel tudi "opisal". Pač joker je bil kot sveto pismo igričarja in posledično sem tudi sam nekako vsako igro ki sem jo imel na kratko opisal, podal ocene grafike, igralnosti, zvoka, skupno oceno... Zreven pa sem še ali narisal sliko igre, če je bil manj "znana", bojl znane pa so se pojavljale tudi v kakšnih letakih in katalogih firm ki so igre prodajali in sem tam izrezal in zalepil. Jokerja nikoli nisem razrezal, da bi dobi lsliko, razen če sem kdaj kje kakšnega dvojnega dobil. 🙂

Pa še dalje je šlo to igričastvo. S kolegom sva razne liek iz iger potem tudi risala in se igrala z njimi, kot s kakšnimi figuricami, igračami. Risala vsa enote iz dune 2 pa se vojskovala z njimi. Risala sva monsterje iz commander keen in jih postavljala po sobi in potem s pištolami ki sva jih naredila iz šibičnik škatl in flomastra, ki so streljale gumice, streljala te monsterje... Tako da dejansko je to igričastvo zavzemalo vse pore življenja, od šole do prostega časa tudi izven računalnika. Aja recimo tiste like ki sva risala vsa potem imela tudi razstave pa so najini starši prišli pa sva jim prodajala... 🙂
Ah good old times.

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Definitvno pri odločitvi glede "zlate dobe" igrajo tudi leta. Jaz sem Spectruma nabijal v osnovni šoli in vsak dan se nas je doma zbral cel kup sošolcev, ki smo preigravali to in ono. Res eno tako prvo obdobje in igranje iger na TV.  Ampak potem, v začetku srednje šole je prišla Amiga. In to je bil takšen preskok, da res težko opišem z besedami. Seveda nas je bilo nekaj kolegov, ki smo takoj postali navdušenci. Ne vem, če sem še kdaj v življenju toliko preigral kot takrat in skoraj vsak drug naslov (če malce pretiravam) je bil super.
Dejansko se mi potem preskok iz Amige na PC niti ni zdel tako prelomen. Imam pa seveda tudi na to obdobje res lepe spomine, sploh prihod CD-jev in 3dfxa. Pri tisti 3D pospešeni grafiki se še danes spomnim, da mi je velikokrat postalo prav fizično slabo (Motoracer recimo), česar pa ne štejem kot slabost, ampak predvsem spet kot neke vrste "prelomnico" oz. slavospev vse boljšim tehnikalijam.  Poleg tega smo na PC-ju res veliko tudi IRC-ali, tudi kar nekaj zmenkov je padlo, in se šli takšne in onakšne meete v živo (posledično manj časa za igranje) in počeli še cel kup drugih stvari (jaz sem recimo ogromno ur porabil v Corel Draw-u, Photoshopu in podobnih programih).

@The-Saint to zadnje kar si napisal, pa mi je res "svetovno". To je ravno tisti feeling oz. razširjeno obzorje, oz. kot praviš "da zavzema vse pore življenja". Za časa Spectruma sem tudi jaz delal neke opise (na starem pisalnem stroju) in si celo izmišljeval neke nove igre in dobesedno pisal "lažne opise" (nimam pojma zakaj). V času Amige smo s par kolegi in lokalnim piratom že furali neko revijo na disketi (kar sem sicer večkrat omenil na prejšnjem forumu). GameShow. En tak mesečnik, ki so ga prejemali naročniki po neki simbolični ceni. Pirat je skrbel za distribucijo, pubeci pa smo prispevali vse ostalo - od opisov (itak najbolj pomembno), zajema slik, do samega programiranja menija itd. Tudi zato mi Amiga ostaja kot "zlata doba". Kasneje v času PC-ja sem namreč že imel bolj resno punco, pa potem že redno službo (točno tistega leta, ko so prišli win98), nato pa itak žena in kasneje še otrok... posledično je bilo časa za igranje vse manj. Čeprav še vedno več, kot pri marsikaterem drugem kolegu. In zdaj se igra sin, oz. res veliko igrava skupaj, tako da se spet igra več. 

edit: naša zgoraj omenjena revija-na-disketi je bila celo omenjena v takrat dokaj kultni reviji Svet igara!  Če to ni lepa pohvala za srednješolskega mulca, ki iz prostega časa pač piše neke opise iger (verjemi, da ni bilo skoraj nič plačano), potem pa res ne vem. Zlata doba forever! 🙂
svetigara09.thumb.jpg.28cf9087841d06818b2fecce891615c7.jpg

uredilo bitje DaCapo

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Tako kot glasovanje katero leto je najboljše v tej generaciji je folk preveč subjektiven in glasuje za tisto leto v katerem je izšel njegov najljubši špil in ne gleda objektivno, kdaj je največ dobrih iger izšlo. Tako tudi tu, takrat ko so izšle nam najljubše igre, takrat nam je to zlata doba. Ali pa mogoče nostalgija, tista doba, ko smo bli stari 14 let, ko smo do skoraj maksimuma razvili angleščino in motoriko prstov :)

 

Ampak jest mislim, da eno obdobje vseeno izstopa res na vseh področjih in si upam rečt, da je to zagotovo objektivno gledano zlata doba iger. To je 1991-1998

 

Zdej same generacije med konzolami so dolge max 8let, zato sem vzel toliko let. 

 

Takrat so nastali temelji modernega gaminga, tako tehnološko, kot žanrsko. Kaj vse se je takrat dogajalo bom probal v parih stavkih, pa vem da bom izpustil 3/4.

 

Žanri:

Mogoče niso bile to prve tovrstne igre, ampak so definirale vse bodoče igre.

Strategije: Dune, Starcraft, Warcraft, Settlers, C&C, Simcity 2000, Transport Tycoon, Theme park, Syndicate, Lemings, Civilization - večina naštetih ima še danes nadaljevanje in se koncept ni spremenil, verjetno tudi za sam žanr zlato obdobje

Fighting: Street Fighter 2,  Tekken 1,2,3, Soul Calibur, Mortal Kombat - praktično še danes na prestolu pretepačin

FPS: Wolfenstein 3d, Doom 1,2, Half Life, Quake 1,2 - praktično še danes vsa nadaljevanja

Avanture: Day of tentacle, Monkey Island 2,3, Sam and Max, razni questi, Grim Fandango - ta žanr umira, pa še jest se ne spomnim drugih razen lucas artsovih

Nintendo: Zelda a Link to the past, Ocarina of time, Mario kart, Mario 64... - vsi remaki iger so že bili in še bodo, res da ni bila prva zelda, ampak sigurno ene najboljših

 

Potem še druge, ki so tudi začele svojo pot: Metal Gear Solid, Resident Evil 1,2,  Fallout, Diablo 1,2, Final Fantasy 7, Tomb Rider, GTA - skratka vse so še danes, kot top tier igre

 

Prvič smo multiplayer igrali in seicer DOOM ,prvi mmorpg Ultima online...

 

Hardwarsko smo priča bolanim zgodbam. V tem obdobju so bile arcade igralnice od vrhunca do propada, od piskajočega zvoka do sound blasterja, od diskete do cd-roma, od 2d do 3dfxa, prvič si lahko kakem centru probal VR - vem da so bile nekatere tehnologije že prej, ampak takrat so postale dostopne. In seveda prvi playstation je v tem obdobju izšel in njegov naslednjik bo tudi letos :)

 

Kako bolan hardwarski preskok se je takrat dogajal, si lahko samo pogleate, da je leta 1992 izšel Wolfenstein 3D leta 1997 pa Quake 2.

 

 

Objektivno sigurno zlato obdobje igričarstva, nostalgija gor ali dol...

 

 

Aja v tem obdobju izzide tudi revija Joker! :)

 

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Od 1998 do 2004. V tem času so na police prišli  taki dragulji kot so Deus Ex, Baldur's Gate 1 in 2, Planscape Torment, Warcraft 3, Knights of the old Republic, Half Life 1 in 2...:worship:

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh
Demogorgon reče Pravkar:

Od 1998 do 2004. V tem času so na police prišli  taki dragulji kot so Deus Ex, Baldur's Gate 1 in 2, Planscape Torment, Warcraft 3, Knights of the old Republic, Half Life 1 in 2...:worship:

V tem obdobju sta izšla tudi najboljša Gothica, Gothic 1 in 2.

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh
Demogorgon reče pred 10 minutami:

O fak ja, čist pozabu . No to pa sploh potrjuje mojo tezo da je to obdobje top :D.

No ob takih RPG petardah zna bit to res ena zlata RPG doba. Za zlato dobo nasploh je pa to premalo. :) Poleg tega so vse naštete igre danes bolj ali manj mrtve... 

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

1994 do 200X ( ne morem se odločit kdaj se konča. 2003  ali kako leto kasneje.) Večinoma je bilo to igranje na PC, z malo SNESA pri kolegih in sanjanja o drugih konzolah, ker keša ni blo zame niti ni imel noben kolega blizu nobene.

Takrat sem največ igral in še velika večina mojih najljubših in najbolj čislanih iger je iz tistega obdobja. Takrat sem mi je tudi zdel najbolj opazen preskok v tehnologijah.

 

 

uredilo bitje Majek

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

od obdobja 286tk do celeronov, recimo, takrat sem imel največ časa za igranje, t.j. polovica devetdesetih do 00/01, od oka.

 

tako kot @Majek pravi, takrat se (nam) je zdelo, da se igrice res strahovito razvijajo. Mislim, sej nimaš kej: težko bomo še kdaj videl tak preskok kot od Alley Cat in Tetrisa do HalfLife.

 

Predvsem takega preskoka ne bom videl, ker se nisem zares udejstvoval v multiplayerščinah, tako da nimam prvoročnih izkušenj, kaj se je kaj na tem področju dogajalo, ampak si mislim, da so tudi hudi razvojni koraki bili opravljeni v prvih letih panoge.

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh
The Mothership reče pred 9 minutami:

od obdobja 286tk do celeronov, recimo, takrat sem imel največ časa za igranje, t.j. polovica devetdesetih do 00/01, od oka.

 

tako kot @Majek pravi, takrat se (nam) je zdelo, da se igrice res strahovito razvijajo. Mislim, sej nimaš kej: težko bomo še kdaj videl tak preskok kot od Alley Cat in Tetrisa do HalfLife.

 

Predvsem takega preskoka ne bom videl, ker se nisem zares udejstvoval v multiplayerščinah, tako da nimam prvoročnih izkušenj, kaj se je kaj na tem področju dogajalo, ampak si mislim, da so tudi hudi razvojni koraki bili opravljeni v prvih letih panoge.

Tmrle nič se ne ujema s tem, kar pišeš. 

 

286 so 80s

 

Če praviš, da po  prvem celeronu nisi imel več časa si blizu 50.

 

Od alley cat do half lifa 1 je 15 let.

 

Od half lifa 1 do crysisa 1 je pa samo 9 let.

 

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Glede na to, da sem rojen '87, bi osebno/subjektivno/itak postavil obdobje konec prejšnjega-začetek tega tisočletja, ampak to sovpada z mojim otroštvom oz. najstništvom tako da eh.

Načeloma te označbe ne bi čisto nikamor postavil, drži me namreč nazaj spoznanje, da celo v tem času razvijalci dosegajo take prebliske da te s stola vrže. Return of the Obra Dinn me je pred kratkim tako šokirala da je lahko nekdo izdelal zadevo ki jo osebno štejem kot vrhunsko, prvovrstno in unikatno izkušnjo, in če je ne morem šteti v "zlato dobo" potem ta pojem izgubi pomen zame. 

 

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

zlata doba igričarstva je zdej. če bi te igre ki jih igramo vzeli pa dali 30 let nazaj bi nam glave odprlo še bolj kot so nam jih tiste takrat

lebron>jordan

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

O trenutni dobi bomo seveda govorili čez n_let in jo potem primerjali s prejšnjimi in morebiti celo označili kot "zlato". Moj point v uvodnem postu je bil ravno v tem,  katero obdobje DO sedaj se vam je najbolj "vstavilo" v zavest (izvzemši trenutnega in niti slučajno ne na podlagi samo nekaterih iger, pač pa celokupno gledano, ali kako naj drugače napišem). Saj zato smo tudi v Starinarnici, nenazadnje. 

uredilo bitje DaCapo

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Jest sem razlagal objektivno, kdaj se je zgodilo največ in to je definitivno 1991-1998, takrat so se postavili temelji današnjega gaminga  v čisto vseh pogledih.  No shit sherlock, da so sedaj igre boljše, kot tiste leta 1991. Moraš gledat tudi kakšna je konkurenca v tistem času. Danes Joshua verjetno razbije Alija k nč... Samo kako konkurenco je on imel in v katerih časih je boksal je nekaj drugega. In danes so res boljše igre, ampak koliko dejansko pravih petard pa pride letno. Koliko petard je bilo leta 2019 in koliko jih bo 2020? Pićkin dim...

 

Katero obdobje se je pa meni najbolj vtisnilo v spomin je pa definitivno  je pa tako, kot večini tu. 2000-2004.

 

- Pc igre: Diablo 2, Baldurs gate, Gothic 1, 2, Hlaf life 2, Deus Ex, Thief 2, Tony skater 2,  GTA san adreas...

 

- prvi lan partyi: Quake 3, Conter Strike

 

- prvi partyiji s frendi, pirčki and funny cigarets, PS2 in Pro evo soccer in druge...

 

- world of warcraft

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Sicer je, kot že povedano, 'zlata doba' čisto subjektivna kategorija, ker mamo ljudje nasploh navado, da idealiziramo in se z nostalgičnimi očali ful radi spominjamo špilov, filmov, nadaljevank, risank, revij in ostale pop kulture iz otroških in najstniških let (mogoče še študentskih oz. zgodnjih 20-ih)... In ravno povprečen mn3njalničar je take starosti (30-40), da pade to obdobje nekje med 90-imi in prvo polovico 2000-ih, zato bo itak največ ljudi za to dobo.

 

Jaz bi zase sicer rekel nekje med 1998 (ker sem šele takrat dobil prvi pravi gaming PC, pred tem sem imel samo neko kitajsko kopijo NES-a, PC špile pa smo nabijal pri sošolcih iz OŠ) in 2005, ker sem takrat kot najstnik mel ful časa preigrat kup hudih/prelomnih PC špilov iz tega obdobja, plus dosti par let starejših, ki jih prej zaradi manka PCja nisem mogel...

 

Se pa strinjam, da je obdobje tam med 1996 in 2005 (PCji z vsako leto novimi voodooji in potem GeForci, Playstation 1 in 2, Xbox 1, Nintendo 64, Gamecube) obdobje ful pomembnega napredka in tehnološkega preskoka iz 2D v proper poligonsko 3D grafiko, kjer je res izšlo toliko prelomnih in legendarnih špilov, tako na PCju kot na konzolah... Sicer je res, kot je že Febo napisal v eni drugi temi, da se je veliko teh 3D špilov precej slabo postaralo in s smešno oglato, prazno in pusto grafiko, leseno animacijo, katastrofalnimi obrazi in meglenimi teksturami ter mankom detajlov danes zgledajo res za en drek, so pa definitivno postavili temelje za kup današnjih žanrov in iger, ki v 2D grafiki niso bili mogoči.

uredilo bitje Raz

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Od Wolfa 3d do Dooma in potem Quakea 2 je bil verjetno zlati razvoj iger in hardwarea. Potem je zadeva vstopila v bolj zrelo fazo. Vsekakor je bilo največje doživetje v gamingu z moje strani prvo srečanje z Doom-om. Tisto me je sezulo. Od gameplaya, grafike in zvoka. Predtem sem seveda že obračal Wolfa 3d. To je bil tisti moment v gamingu, kot je prvo pohanje cracka. Samo enkrat je čisto tisto pravo (baje):innocent:.

 

Če primerjam pa PC vs konzole pa bi obdobje malo raztegnil. PC gaming je za moje pojme z igricami vrhunec doživel leta 2004 z izidom klasik Doom 3 in Half Life 2.:happy:

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Doom 3? Klasika? To je pa močna izjava.

 

Nekatere igralne mehanike so še danes žal težko dosegljive tudi v novih igrah (primer: Ultima 7), vrjetno zahtevajo preveč truda?

 

Kvaliteta iger je žal padla z porastom konzol.  Konzole so (bile?) žal strojno za PCjem, odsotnost tipkovnice je omejila koliko komand lahko igra sprejme in jih omejila na kontroler. Večina razvijalcev je takoj  zavohala tam denar in so igre delali vglavnem za konzole in šele nato za PC, kar je privedlo da razvodnelega igranja v dosti žanrih in povprečni grafiki tudi na najvišjih detaljih, pa še marsikje so bili tako nesposobni , da še kontrol niso znali vredu na tipkovnico prenest.

Ali je zato tako imenovana 'zlata' doba PCja zamrla? Odvisno kaj pričakuješ od igranja in katere žanre igraš. Nobeno leto ni bilo tako zanič, da nebi bilo nič za igrat. Res pa je, da je težko odkrivat toplo vodo znova in znova, zato ni čudno, da je 'prelominih' iger manj kot v dobi kjer je bilo experimentiranja več kot sedaj, ko ga skoraj ni več.

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh
darksaga reče pred 22 minutami:

Kvaliteta iger je žal padla z porastom konzol.  Konzole so (bile?) žal strojno za PCjem, odsotnost tipkovnice je omejila koliko komand lahko igra sprejme in jih omejila na kontroler. Večina razvijalcev je takoj  zavohala tam denar in so igre delali vglavnem za konzole in šele nato za PC, kar je privedlo da razvodnelega igranja v dosti žanrih in povprečni grafiki tudi na najvišjih detaljih, pa še marsikje so bili tako nesposobni , da še kontrol niso znali vredu na tipkovnico prenest.

Ali je zato tako imenovana 'zlata' doba PCja zamrla? Odvisno kaj pričakuješ od igranja in katere žanre igraš. Nobeno leto ni bilo tako zanič, da nebi bilo nič za igrat. Res pa je, da je težko odkrivat toplo vodo znova in znova, zato ni čudno, da je 'prelominih' iger manj kot v dobi kjer je bilo experimentiranja več kot sedaj, ko ga skoraj ni več.

Lol... Mislim niti ena stvar, ki jo opisuješ ne drži... Kakšna je to porast? Skoraj 30 let nazaj ob izzidu ps1 je bilo več kot 100M prodanih konzol, toliko kot danes. Že v 80ih je bilo nesa preko 60M in sega 35€ turbografx, ki pride zdej spet ven pa preko 10M, kje so še ostali manjši. Leta 1994 je bilo 2 miljardi folka manj, kot sedaj na zemlji, kar pomeni, da je imelo višji odstotek svetovnega prebivalstva konzolo, kot danes LOL :)

 

Folk igra eternal doom na kontroler, a kontorler je kriv, ker je poenostavljen :) S tem, da n00bom omogočeno, da lahko na konzolah igrajo simse z miško in podobne igre... Potem grafika, da je nazadovala. To je pač še največji bullshit, ker tudi na PCju moraš narest igro, da bo delovala na manj zmogljivih računalnikih in ne samo tistih high end, se pravi je treba prilagajat. Da ne omenjam, koliko več GPU powerja rabiš, da igro igraš na pcju.

 

Ni več inovacij, dej mal poglej indie sceno...

 

 

Zmeram se išče nekega zunanjega sovražnika, ne zavedamo se, pa smo v večini stvareh krivi sami. Nihče ne bo kupil AAA igre, ki bo inovativna, mislim bo, ampak je enostavno prevelik riziko, da daš za razvoj in marketing 50M$, kar niti ni neki ful in potem prodaš 2M izvodov, kar ni niti malo :) - ti je jasen vzorec? Indie developerji na novo izumljajo toplo vodo in nove žanre recimo, ker si to lahko privoščijo.

 

Pc igralci so si tudi precej sami krivi, ogromno piratsva, online cheaterji, bugi in crashi zaradi driverjev, fragmentacija trga, nižje cene iger itd... Najlažje je pa na umazane konzole s prstom kazat.

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh
darksaga reče pred 39 minutami:

Res pa je, da je težko odkrivat toplo vodo znova in znova, zato ni čudno, da je 'prelominih' iger manj kot v dobi kjer je bilo experimentiranja več kot sedaj, ko ga skoraj ni več.

Oprosti, sam tebi pač ni jasno pol kurca, pa brez zamere

 

Produkcija je trenutno naravnost bolno raznolika in kvalitetna. Če ti ne poznaš igric, še ne pomeni, da jih ni. Vsako leto dobimo par humorističnih iger ala Untitled Goose Game, Astrologaster, in What the Golf?, kjer je humor dobesedno zgrajen okoli golf igrice. Pol dobimo meditativne igre ala A Short Hike in Kind Words + meditativne in malce težje aka Lonely Mountain. Dobiš carske izkušnje z odfukano grafiko aka Hypnospace Outlaw in Pikuniku, pol FMV igre aka Telling Lies, carske pustolovščine aka Heaven's Vault in Whisperers of the Machine, narativne pustolovščine in puzzle igre ala Outer Wilds in Manifold Garden, inovativne rpg-je aka un detective RPG, ki je vsepovsod dobival top ocene in se z glave ne spomnim imena, inovativne beat' in shoot em upe aka My Friend Pedro, Ape Out in Katana Zero, eksperimentalne metaigre ala Baba is You; nadaljevanja nekaj časa prezrtih žanrov aka Wargroove za Advance Wars-like igrico, pol vse možne strategije, rougeliteje in ne vem kaj (Sunless Skies itd.), ful enih 2d avantur aka Indvisible in z zanimivo satanistično estetiko obogaten Blasphemous. Pol pa še cel svet rimejkov ala Resi 2, Link's Awakening in Crash Team Racing in polnopravnih AA(A) iger aka Sekiro, Control, Fire Emblem, Luigi's Mansion, Mario Maker 2, Plague's Tale, Astral Chain itd. Pač res ogromno enih zadev (našteval sem striktno 2019 igre, ful jih sploh nisem naštel, ker sem samo te, ki se jih spomnim iz glave + vse so bile na steamu/PSN-ju, kaj šele da začnem itch.io garažne igre prištevat). Ultra raznolike v pristopih, grafičnih stilih, eksperimentaciji, načinih igranja itd. 

 

Skratka ne neki sanjat, da je bilo nekoč eksperimentiranja več kot sedaj, če pač ne poznaš naslovov :D . Da se razumemo, nobenega problema ni, če jih ne poznaš, ni zdaj da mora vsak spremljat gaming, samo hecno mi je, da skos eni liki (aka angel b v eni temi dol) pridete do neke ugotovitve, da danes ni več eksperimentiranja :D 

  • Všečno +1 1
  • Na jagodo +1 1

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Nekoliko vezano na tehnikalije (PC vs. konzola), sicer pač čisto osebno, ampak zagotovo nisem edini:
V času, ko je prišel PS3 sem imel že malce bolj slaboten PC (res že vrsto let nisem nadgrajeval). Namesto kompletne nadgradnje (moral bi praktično kupiti novega, plata, procesor, grafična...) sem nabavil PS3. Sicer kakšno leto dni po izidu, ampak vseeno. Zame je bil torej preskok na PS3 enkratno doživetje in grafični napredek, če se osredotočim zgolj na tehnikalije, je bil precej velik. In nobene zajebancije z updejti, drajverji, nastavitvami v posameznih igrah itd. Vse out of the box, plošček v konzolo in gasa. Ure in ure sem zapravil med igranjem, recimo RDR1, Fight Night, Uncharted ... Torej iger, ki jih na PC-ju sploh ni bilo (in jih še danes ni, hehehe). Torej je težko ali pa celo nemogoče govoriti, da konzole zavirajo napredek iger. Mislim, da ga v določeni meri celo forsirajo. Zakaj je bil GTA4 najprej na konzoli in šele čez leto dni na PC-ju? In enaka zgodba z GTA5, če dam samo to igro kot primer. Mogoče ne najboljši primer, ampak upam, da me razumete. 

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh
ĆAMIR reče pred 1 uro:

Oprosti, sam tebi pač ni jasno pol kurca, pa brez zamere

 

Produkcija je trenutno naravnost bolno raznolika in kvalitetna. Če ti ne poznaš igric, še ne pomeni, da jih ni. Vsako leto dobimo par humorističnih iger ala Untitled Goose Game, Astrologaster, in What the Golf?, kjer je humor dobesedno zgrajen okoli golf igrice. Pol dobimo meditativne igre ala A Short Hike in Kind Words + meditativne in malce težje aka Lonely Mountain. Dobiš carske izkušnje z odfukano grafiko aka Hypnospace Outlaw in Pikuniku, pol FMV igre aka Telling Lies, carske pustolovščine aka Heaven's Vault in Whisperers of the Machine, narativne pustolovščine in puzzle igre ala Outer Wilds in Manifold Garden, inovativne rpg-je aka un detective RPG, ki je vsepovsod dobival top ocene in se z glave ne spomnim imena, inovativne beat' in shoot em upe aka My Friend Pedro, Ape Out in Katana Zero, eksperimentalne metaigre ala Baba is You; nadaljevanja nekaj časa prezrtih žanrov aka Wargroove za Advance Wars-like igrico, pol vse možne strategije, rougeliteje in ne vem kaj (Sunless Skies itd.), ful enih 2d avantur aka Indvisible in z zanimivo satanistično estetiko obogaten Blasphemous. Pol pa še cel svet rimejkov ala Resi 2, Link's Awakening in Crash Team Racing in polnopravnih AA(A) iger aka Sekiro, Control, Fire Emblem, Luigi's Mansion, Mario Maker 2, Plague's Tale, Astral Chain itd. Pač res ogromno enih zadev (našteval sem striktno 2019 igre, ful jih sploh nisem naštel, ker sem samo te, ki se jih spomnim iz glave + vse so bile na steamu/PSN-ju, kaj šele da začnem itch.io garažne igre prištevat). Ultra raznolike v pristopih, grafičnih stilih, eksperimentaciji, načinih igranja itd. 

 

Skratka ne neki sanjat, da je bilo nekoč eksperimentiranja več kot sedaj, če pač ne poznaš naslovov :D . Da se razumemo, nobenega problema ni, če jih ne poznaš, ni zdaj da mora vsak spremljat gaming, samo hecno mi je, da skos eni liki (aka angel b v eni temi dol) pridete do neke ugotovitve, da danes ni več eksperimentiranja :D 

 

Podobno debato smo že enkrat sicer imeli. To da danes zavoljo večje razširjenosti gaminga, boljšega hardwara, toolsev, izobraževanja in nenazadnje tudi precej večje mase ljudi je valda logično posledica, da bo več vsega. Ampak kar sem že takrat na mainstream sceni je čisto druga zgodba. Sicer se ne strinjam, da so naštete igre nekaj ful inovativne, vsaj večina njih, ampak to niti ni pomembno. Fora je kaj se dogajalo v atomicTM zlati dobi 1991-1998 in kaj se dogaja danes zadnjih 7 let. Katere igre pridejo danes v top tier AAA in takrat. Zadnjih 7 let mora bit igra 3rd persong adventure,rpg, hack&slash ali streljačina, vsaj v večini primerov.

V zlati dobi so bile tiste res popularne igre Lemings, X-wing & Tie fighter, Lucas artsove pustolovščine, kot danes, ne vem... Assasisn creed serija al neki. The Myst je bila najbolje prodajna igra na PC. Si predstavljaš, da bi The Witness danes najbolj prodajna igra na PC?

Jest verjamem, da danes obstajajo bandi, ki so res kakovosti in so pravi maniaki na svojih inštumentih in 100x boljši od Metalice al neki... Samo razen rock entuziastov jih malo folka pozna. Ti si recimo gaming entizuast in jest ti verjamem, da je Manifold garden ful izvirna top igra, ampak to je že na meji obskurnega. Takrat so pa ja, neke strategije, neki space sim, neke pustolovščine bile sam vrh mainstream AAA industrije to so vsi igrali.

 

Katera igra zadnjih 7 let bo po tvoje postala serija, ki bo trajala 30 let, kater lik iz iger bo postal novi Sonic? Pa dobro ni nujno, da je ravno v tem obdobju šatartala serija, ampak da je uno res pomembno pretresla sceno in bo zaradi tega to postala. Jest mislim, da ni.

 

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Zakaj je temu tako, sem pa že prej razložil. Največ zato, ker se ne splača. Kljub temu, da imamo danes ogromno več znanja o vesolju, plovilih, fiziki, boljša tehnologija itd... Je zlato obdobje raziskovanja lune isto ravno 1969-1972. Zato ker se danes enostavno ne splača, predrago je! 

Deli prispevek


Povezava do prispevka
Deli na ostalih straneh

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Nedavno brska   0 članov

    Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.

×
×
  • Ustvari novo...