Skoči na vsebino

Mizarjenje


berghaus

Priporočeni prispevki

@Douchebag

 

Daje enega najlepših naravnih izgledov. Problem lakiranih površin je videz in občutek plastičnosti, pri oljenju pa toniranje porumenelosti skozi čas.

 

Sicer gre za dokaj neobremenjeno sobno/računalniško mizo, tipkovnica in miš imata podlogo. Prednost šelaka je enostavna sanacija in odpornost proti bledenju. Ta miza je bila prej oljena in podloge so pustile grde zbledele madeže (svetloba). Drugih poškodb ni bilo. Je bilo pa sanacija mukotrpna, oljno površino sem moral na koncu sneti s tračno brusilko. 

 

Za premaz sva potem cenkala kaj storiti, se vrniti k olju, probati z lakom, ali iti malce mimo cone ugodja in izbrati šelak. Šelak je drugače zakon zadeva, vendar za precej manjše površine, suši hitro ko prasica. Kar je kul za več dnevnega nanašanja, jeba je pa pri velikih površinah, ker če nisi hiter ti gunka šelak. Zadevo obrusiš in naneseš ponovno. 

 

Zadeva sploh ni naporna, je pa dolgotrajna. Sprva priprava topljenca, zatem french polishing v multi nanosih. Edina caka je brzina. Moraš biti izredno hiter. Taka miza na sliki je premazana v manj kot minuti. Potem sledi 15 minut sušenja/utrjevanja, zatem spet nanos. Približno trije nanosi dnevno, potem pustiš čez noč za utrjevanje. Rahel obrus z grit 1000, spucaš površino in ponovno potegneš tri nanose. Na koncu pri pravem french polishu dobiš skoraj ogledalo. Tukaj ne bo čisto tako, ker nisem zapiral por. Nimam dovolj zmogljivega mlinčka za mletje plovca :D

uredilo bitje berghaus
Povezava do prispevka
berghaus reče pred 21 urami:

@Douchebag

 

Daje enega najlepših naravnih izgledov. Problem lakiranih površin je videz in občutek plastičnosti, pri oljenju pa toniranje porumenelosti skozi čas.

 

Sicer gre za dokaj neobremenjeno sobno/računalniško mizo, tipkovnica in miš imata podlogo. Prednost šelaka je enostavna sanacija in odpornost proti bledenju. Ta miza je bila prej oljena in podloge so pustile grde zbledele madeže (svetloba). Drugih poškodb ni bilo. Je bilo pa sanacija mukotrpna, oljno površino sem moral na koncu sneti s tračno brusilko. 

 

Za premaz sva potem cenkala kaj storiti, se vrniti k olju, probati z lakom, ali iti malce mimo cone ugodja in izbrati šelak. Šelak je drugače zakon zadeva, vendar za precej manjše površine, suši hitro ko prasica. Kar je kul za več dnevnega nanašanja, jeba je pa pri velikih površinah, ker če nisi hiter ti gunka šelak. Zadevo obrusiš in naneseš ponovno. 

 

Zadeva sploh ni naporna, je pa dolgotrajna. Sprva priprava topljenca, zatem french polishing v multi nanosih. Edina caka je brzina. Moraš biti izredno hiter. Taka miza na sliki je premazana v manj kot minuti. Potem sledi 15 minut sušenja/utrjevanja, zatem spet nanos. Približno trije nanosi dnevno, potem pustiš čez noč za utrjevanje. Rahel obrus z grit 1000, spucaš površino in ponovno potegneš tri nanose. Na koncu pri pravem french polishu dobiš skoraj ogledalo. Tukaj ne bo čisto tako, ker nisem zapiral por. Nimam dovolj zmogljivega mlinčka za mletje plovca :D

 

Jaz bom pomoje samo še s tungom delal, mi je res všeč rezultat. Samo tisto je pa še huje :D No spet ni tolk dela, samo čakanje 1-2 meseca med sloji...

 

Tako na hitro izgleda kar podobno, bi moral skup dat ker me zanima primerjava v živo. Pred časom sem našel norca ki je s tungovim naredil french polish. 10 slojev ali nekaj takega :D

uredilo bitje jlpktnst
Povezava do prispevka

Z olji načeloma ni več toliko problemov, kot jih je bilo včasih. Če boste prebirali specifikacije boste videli, da se jim zdaj dodajajo trdilci in sušilci. Včasih si dejansko moral čakati tedne na sušenje. Zdaj si naknadni sloji sledijo dokaj hitro 24-48 ur, odvisno od prostorske klime, vrste lesa (odprt/zaprt) ipd. . 

 

Tungovo olje je top. Tudi sam ga uporabljam za zunanje površine, ima dodane trdilce in sušilce, tako da je sušilni čas dokaj primeren, če se ne motim res nekje okoli 24 ur, pod pogojem pivnanja. Se pravi nanos na krepko, počakaš na vpijanje v les, potem spivnaš odvečno. In predvsem NE RUMENI! Je sicer micano dražji.

 

Za notranje pohištvo bolj ali manj uporabljam akrilni lak svileni sijaj AMAL 3010, zame v bistvu perfect, akril, izredno obstojen na poškodbe (razanja), vodoodporen, UV obstojen, drugega ne potrebuješ.

Povezava do prispevka

Ja, včeraj sem dal prvi sloj tunga gor, sicer redčen 1:1, ker je tako rekel internet za prvi sloj. Isto malo več, predvsem na tiste bolj obremenjene površine. Glede na vreme bom najbrž kake 2-3 dni počakal na sušenje pa naredil tam 4-5 slojev vse skupi, ker je zadeva res preprosta za nanos. 

Povezava do prispevka

Jaz tudi rad delam z olji, vzameš cunjo ali čopič, po pivnanju ni nobenih strikov, v nasprotju z lakom, kjer sem levorok do amena s čopičem. Lakiram najraje zgolj s pištolo. Jaoo, ko mi čopič pušča dlake v laku, jo ne opazim, pol se pa lahko jebeš z njo, ko je vse suho :mad:

uredilo bitje berghaus
Povezava do prispevka
Douchebag reče Dne, 11. 1. 2022 at 8:21:

Jst isto visoko gredo s tungom delam, ampak tam ne rabim sijaja. Ne vem zakaj bi pa mesece cakal med sloji, nalepka pravi 24 ur..

Jaz sem mel tunga brez dodatkov. Def. ni bilo suho prej ko 1 mesec :D Dobro drugi sloj sem še čakal malo, potem tretji sem pa kar v kuhinji namalal gor. Zaenkrat kar drži, pa so samo 3 sloji. Bom pa moral počasi že obnovit ... kaj gre cajt ffs.

 

berghaus reče Dne, 11. 1. 2022 at 9:49:

Z olji načeloma ni več toliko problemov, kot jih je bilo včasih. Če boste prebirali specifikacije boste videli, da se jim zdaj dodajajo trdilci in sušilci. Včasih si dejansko moral čakati tedne na sušenje. Zdaj si naknadni sloji sledijo dokaj hitro 24-48 ur, odvisno od prostorske klime, vrste lesa (odprt/zaprt) ipd. . 

 

Tungovo olje je top. Tudi sam ga uporabljam za zunanje površine, ima dodane trdilce in sušilce, tako da je sušilni čas dokaj primeren, če se ne motim res nekje okoli 24 ur, pod pogojem pivnanja. Se pravi nanos na krepko, počakaš na vpijanje v les, potem spivnaš odvečno. In predvsem NE RUMENI! Je sicer micano dražji.

 

Za notranje pohištvo bolj ali manj uporabljam akrilni lak svileni sijaj AMAL 3010, zame v bistvu perfect, akril, izredno obstojen na poškodbe (razanja), vodoodporen, UV obstojen, drugega ne potrebuješ.

Ja to je res, razen če kupiš au naturel kot sem jaz :) Za zunaj bi rabu kao 5+ slojev če bi mel brez dodatkov olje.

 

A potem predlagaš tud pištolo za reči ki so ozke tako da gre pol curka mimo? Imam en par old timey triptrap stolov, pa bom pobral barvo dol in dal na novo. Na vogalih se je barva posnela in je tud že 2x bil prebarvan it looks like, tako da sem se odloču vse snet dol. Mogoče kako barvo (barva ne rabi se videt les ker itak ne bo natural look, otroci hočejo farbe), tolk da se ne bo po 6 mescih posnela po voglih dol?

 

Ok malo sem blentavo napisal, samo enostavno se mi ne ljubi spisat properly, pardon :)

uredilo bitje jlpktnst
Povezava do prispevka

@jlpktnst

 

Itak pištolo, če imaš možnost. Zgubiš nekaj več barve, pridobiš pa na času maljon. Sploh ko imaš pred sabo enih 6-8 stolov, mine te čopičirat pri tadrugem.

 

Če so stoli za tamale bodo v poštev prišle žive barve, barvna lestvica je ogromna, načeloma pri mulariji veš katere barve preferirajo. Da ne bi smrkavcu napopal gor kakšne roze ali kaj podobnega :D

 

Me pa zanima kako boš snemal staro barvo dol. To zna biti še najbolj mukotrpno delo, če odmisliva poznejše brušenje in kitanje (ne vem koliko so poškodovani in v kakšni meri jih hočeš restavrirati.

 

Za odstranjevanje barve ti definitivno priporočam odstranjevalec premazov. Niti ne poizkušaj z brušenjem.

Povezava do prispevka
Douchebag reče pred 34 minutami:

@berghaus kako se losaš oz čistiš oljne krpe? Jst neki namenskega topila ne bi kupoval, razmišljal sem da bi te mikrofibre kar stran vrgu, čeprav mi je to ekološko tak no-no

 

Obvezno stran, ali pa v zaprto kovinsko posodo!

 

Dejansko imam znanca, ki je ostal brez delavnice in avtomobila ob delavnici (mislim da sem že omenjal na forumu), zaradi oljne krpe. Jaz osebno vedno po delu poberem vse krpe in papirnate brisače in jih zdeponiram v sod na travniku stran od delavnice, tam čakajo na požig, v njem namreč kurim odpadni les in papir.

 

Za vsa olja, barve, lake, lepila in ostalo kemikalijo imam v delavnici kovinsko, protipožarno omarico.

 

IMG_20220113_100254.thumb.jpg.df9396071b07f0678bf7ce8757dd1357.jpg

 

V delavnici pri vhodu tudi par gasilnih aparatov.

 

Oljne krpe in napake na električnih vodih (ponavadi zjeban napajalni kabel kakšnega od strojev) so top povzročitelji pizdarije v delavnicah. In valda švasanje rezervoarja (bivši sodelavec).

Povezava do prispevka
berghaus reče pred 5 urami:

@jlpktnst

 

Itak pištolo, če imaš možnost. Zgubiš nekaj več barve, pridobiš pa na času maljon. Sploh ko imaš pred sabo enih 6-8 stolov, mine te čopičirat pri tadrugem.

 

Če so stoli za tamale bodo v poštev prišle žive barve, barvna lestvica je ogromna, načeloma pri mulariji veš katere barve preferirajo. Da ne bi smrkavcu napopal gor kakšne roze ali kaj podobnega :D

 

Me pa zanima kako boš snemal staro barvo dol. To zna biti še najbolj mukotrpno delo, če odmisliva poznejše brušenje in kitanje (ne vem koliko so poškodovani in v kakšni meri jih hočeš restavrirati.

 

Za odstranjevanje barve ti definitivno priporočam odstranjevalec premazov. Niti ne poizkušaj z brušenjem.

Zaenkrat sem šel heatgun + špohtl, ni šlo čist, je una prva barva se očitno delno vpila v les. Ti ne bi brusil tega? Sem ena vrata pred časom brusil ja, je trajalo par dni po X ur predno sem popizdil pa sem bil like 50% done. Na koncu sem zbrusil nekaj do konca, ostalo pa na pol (da se vidijo vse barve ki so ble gor) in prozoren premaz čez.

 

Torej nekaj takega? https://www.merkur.si/tehnicni-sprej-motip-odstranjevalec-laka-barve-90410-500-ml/

Kaj je pa potem orodje da spraviš dol?

Douchebag reče pred 3 urami:

@berghaus kako se losaš oz čistiš oljne krpe? Jst neki namenskega topila ne bi kupoval, razmišljal sem da bi te mikrofibre kar stran vrgu, čeprav mi je to ekološko tak no-no

Jaz sem jih posušil/zažgal. Best bi blo verjetno takoj zažgat. Je pa res da sem mel pure tung oil brez dodatkov tako da je bila malo manjša nevarnost (ker se suši res počasi)

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 1 uro:

Zaenkrat sem šel heatgun + špohtl, ni šlo čist, je una prva barva se očitno delno vpila v les. Ti ne bi brusil tega? Sem ena vrata pred časom brusil ja, je trajalo par dni po X ur predno sem popizdil pa sem bil like 50% done. Na koncu sem zbrusil nekaj do konca, ostalo pa na pol (da se vidijo vse barve ki so ble gor) in prozoren premaz čez.

 

Torej nekaj takega? https://www.merkur.si/tehnicni-sprej-motip-odstranjevalec-laka-barve-90410-500-ml/

Kaj je pa potem orodje da spraviš dol?

 

 

Sprej odsvetujem, najboljši so premazi. Recimo https://www.mavrica.si/kemikalije-1/color-odstranjevalec-premazov-075-l/

 

Brušenje ti zabija papir, porabil ga boš trimač. Da ne govorim o ozkih delih. Premaz naneseš s čopičem, počakaš po secifikaciji proizvajalca, videl boš, da se stara barva napihne in odstopi, enostavno jo s kakim špohtlom dol postrgaš. Naprimer:

 

 

 

 

Povezava do prispevka
  • 4 tedne kasneje...
Slinch reče Dne, 5. 8. 2021 at 17:56:

so v bauhausu dobili neke nove plate, kličejo jih senna

Sam kok pa smrdi ta les na nezdravo, oz. to olje s katerim je namazan. Odbrusil sem po celi povrsini vsaj 1mm mesa, ampak je ocitno zadeva zazrta skoz in skoz. Res skoda da ni neobdelan.

 

No sej tudi sicer je, razen izgleda, kvaliteta lesa cist v kurcu.

Povezava do prispevka
  • 4 tedne kasneje...
  • 3 mesece kasneje...

@berghaus in ostali mojstri, rad bi uštimal otrokom eno varianto igral, tobogan+dvignjena hišica+še kaj.

 

Zdej kupim lahko kitajsko robo za 1-2k, potem sem pa študiral, mogoče lahko pa naredim. Potreboval bi konstrukcijski les za igrala, po možnosti impregniran, ker je s tem največ dela. Mogoče ideja kje začet iskat? Ali pa drugačen plan.

Povezava do prispevka
  • 3 tedne kasneje...
berghaus reče Dne, 15. 6. 2022 at 10:23:

Načrt, popis materiala, poslati na žage za ponudbo. To ti je najbolj simpl rešitev, lahko boš primerjal z online ponudbo.

 

Delam na tem.

 

Lahko predlagaš kaj si pogledam/preberem glede spojev? Bi rad čimmanj železa na spojih pa brez unih jadnih diagonalnih prečk za stabilizacijo if possible :) Zaenkrat imam par idej, recimo spodaj bi lahko za stabilizacijo uporabil kar vezano/osb ploščo za stene in bi to stabiliziralo.

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 1 uro:

 

Delam na tem.

 

Lahko predlagaš kaj si pogledam/preberem glede spojev? Bi rad čimmanj železa na spojih pa brez unih jadnih diagonalnih prečk za stabilizacijo if possible :) Zaenkrat imam par idej, recimo spodaj bi lahko za stabilizacijo uporabil kar vezano/osb ploščo za stene in bi to stabiliziralo.

 

Obvezno vijaki skozi, podvojeni da preprečijo torzijo:

 

wood-joint-joints-nuts-bolts-43900485.jp

 

Brez vijakov se boš moral naučiti lesne spoje, nabavi orodje za njihovo izdelavo in naštudirati zanat, če veš kaj mislim.

uredilo bitje berghaus
Povezava do prispevka
berghaus reče pred 8 urami:

 

Obvezno vijaki skozi, podvojeni da preprečijo torzijo:

 

wood-joint-joints-nuts-bolts-43900485.jp

 

Brez vijakov se boš moral naučiti lesne spoje, nabavi orodje za njihovo izdelavo in naštudirati zanat, če veš kaj mislim.

 

Ne sej, vijake itak, samo bi vsaj tolk naredu spoja, da ne drži vijak cele teže (kot je na tvoji sliki).

 

Ali bom šel na kotne ala to: https://webshop.schachermayer.com/cat/sl-SI/product/kotni-veznik-simpson-abr-105-b-narebricen-vroce-cinkano/104445672

 

Seveda kjer je smiselno tud šraufe nafilam.

 

Osebno bi pa raje se nauču par simple spojev pa kdaj in kje je smiselno rezat utore poleg šraufov. Ali čisto preveč kompliciram in si samo nabavim kup pleha za vogale in šraufam? Mogoče je res kar velik zalogaj in si ne rabim delat še več dela...

 

 

Povezava do prispevka

V osnovi moraš pri večini konstrukcij vezati vertikalne stebre na horizontalne lege. Vzameš steber in mizarski kotnik, na to pa začrtaš ene par pravokotnic (samo glej steber in boš hitro dobil predstavo kam morajo črte). Potem pa z bilo katero žago to izrežeš. To je pero oz. cof.

 

Cofe narediš na vseh stebrih, na to greš pa na lege. Vzameš mere od cofa, in prečrtaš še luknjo-utor. Izdolbeš z dletom ali motorno žago. 

 

Večina spojev izhaja iz tega. Če pogledaš eno random pručko iz neta, je to v bistvu čist ista stvar kot tvoja hišica. Imaš 4 stebre in eno lego. Če ti kaj ne bo jasno pa kar vprašej.

mid-century-oblong-four-legged-solid-oak-stool-with-patina-1940s-1.jpg

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 9 urami:

 

Ne sej, vijake itak, samo bi vsaj tolk naredu spoja, da ne drži vijak cele teže (kot je na tvoji sliki).

 

Na moji sliki je zgolj en vijak, praviloma daješ dva v diagonali da spoj fiksiraš v zasučni smeri. Vsak vijak ima uvrh glave nosilnosti, M16 preko dve toni. Najbolj važno ti je sidranje postov da ne pride do kolapsa konstrukcije, tu pomaga tudi diagonalno zategovanje vijakov, kot sem omenil na začetku.

 

jlpktnst reče pred 9 urami:

 

Kako velika pa bo ta tvoja konstrukcija? Imam filing, da bomo po sistemu več babic kilavo dete vse skupaj močno močno predimenzionirali v smislu spojev.

 

jlpktnst reče pred 9 urami:

Osebno bi pa raje se nauču par simple spojev pa kdaj in kje je smiselno rezat utore poleg šraufov. Ali čisto preveč kompliciram in si samo nabavim kup pleha za vogale in šraufam? Mogoče je res kar velik zalogaj in si ne rabim delat še več dela...

 

Zakaj pa ne. Polovični lap ali rabbet (nimam pojma kako se jih pri nas poimenuje) spoj, dva vijaka skozi in je zadeva trajnostna, dokler ne bo pregnil les. V moji sliki zgoraj sta kola zgolj naslonjena drug ob drugem, vso nosilnost nosi vijak (raje dva iz že povedanih razlogov), enostavni half lap spoj, torej en kol je "vgreznjen" v drugega, tu nosilnost prevzema večino vertikalni kol s podporo vijaka, ki vse skupaj trdno drži skupaj (please ne se smejat mojim risarskim spretnostim):

 

IMG_20220705_074139_resized_20220705_074259220.thumb.jpg.1528a9ec78dc4fb17823f9da978ffb64.jpg

 

Ful simpl, ne rabiš tono orodja in ob primerni zaščiti lesa preživi otroško nagajivost. Pri tesnem polovičnem spoju niti ne rabiš dva vijaka, ker že nasedanje steber v steber preprečuje poleganje konstrukcije (v simbiozi s konkretnim temeljenjem).

 

 

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 15 minutami:

da bom lahko les naroču.

 

Tu ti pa želim vso srečo, držim pesti. Pogajaj se!! Ker so prasci navil cene u božjo mater. Kot boš sam videl, bo nabava lesa po neki normalni ceni še najtežji del tega projekta, vse ostalo bodo učne ure in uživancija.

 

Pa na prste in oči pazi. Da ne bi slučajno pozabil fotodokumentirati.

Povezava do prispevka
berghaus reče pred 14 urami:

 

Tu ti pa želim vso srečo, držim pesti. Pogajaj se!! Ker so prasci navil cene u božjo mater. Kot boš sam videl, bo nabava lesa po neki normalni ceni še najtežji del tega projekta, vse ostalo bodo učne ure in uživancija.

 

Pa na prste in oči pazi. Da ne bi slučajno pozabil fotodokumentirati.

Jeba ker ne vem kaj so "normalne cene" ... arrr

Povezava do prispevka

A sem psihič če vzamem globinsko impregniran les? Računam da potem lakiranje ni več obvezno ampak optional če bodo otroc hotli barve. Mi prihrani precej dela napram surovem lesu. Verjetno x2 x3 dražje? Bom do konc tedna probal dobit cifre :D

 

Also, okvir za dvignjen "deck" del (pride 1,5x3m pohodni del)... američani to delajo iz 5x20 desk, a je primerljivo če uporabim 10x10? ali je to čist predimenzionirano mogoče?

 

Aja pa še to, zdej gledam če bi dal okrogle trame, a obstajajo tisti plehi ki jih v tla zabetoniraš tud za okrogle? Kako se temu sploh reče :D Ffs

uredilo bitje jlpktnst
Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 7 urami:

A sem psihič če vzamem globinsko impregniran les? Računam da potem lakiranje ni več obvezno ampak optional če bodo otroc hotli barve. Mi prihrani precej dela napram surovem lesu. Verjetno x2 x3 dražje? Bom do konc tedna probal dobit cifre :D

 

Globinsko impregniran les ti bo prihranil užitke čopičiranja. Z nabavo barv, emulzij, zaščit in lakov boš tako ali tako prišel na ceno že impregniranega lesa.

 

jlpktnst reče pred 7 urami:

 

Also, okvir za dvignjen "deck" del (pride 1,5x3m pohodni del)... američani to delajo iz 5x20 desk, a je primerljivo če uporabim 10x10? ali je to čist predimenzionirano mogoče?

 

Da. 10x10 je primeren za nosilne stebre. Pazi na težo (cena). 

 

jlpktnst reče pred 7 urami:

Aja pa še to, zdej gledam če bi dal okrogle trame, a obstajajo tisti plehi ki jih v tla zabetoniraš tud za okrogle? Kako se temu sploh reče :D Ffs

 

Obstajajo, a so neprimerno redkejši, imen ima toliko, kolikor je majstrov po firmah, ki to izdelujejo. Sidro za tramove, podstavek za stebre, podstavek za stebre s sidrom, kovinski nosilec........Odvisno tudi ali boš nosilec vijačil v betonski temelj ali pa ga vbetoniral, sidral.

 

Za vijačenje:

 

00097451.jpg.f56355349846a612f7be33a9f612e7aa.jpg

 

Za sidranje:

 

00097449.jpg.fe96c979392803cc8a760fb35505caa5.jpg

 

 

Jaz bi ti raje svetoval kvadratne stebre, odpade kar nekaj zajebancij z njimi, sploh igranje s spoji, na ravno površino lažje nadgrajuješ, kot na okroglo.

 

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...