Skoči na vsebino

JPP - a je v Sloveniji sploh mogoc?


lizz

Priporočeni prispevki

javni potniski promet v Sloveniji zveni samo se kot neka farsa

 

prevozi med obljudenimi kraji so se pogosti, med manj naseljenimi pa ne

 

kaksen JPP bi v Sloveniji sploh lahko imeli, da bi bila mreza dobra in hkrati rentabilna?

 

 

1660931088540.jpg

uredilo bitje lizz
Povezava do prispevka

Hm kje začeti.

Gostota poseljenosti, oziroma št. prebivalcev je premajhno, da bi resnično lahko govorili o nekih subway zadevah, ali pa efektivnih povezavah z vlaki, ki bi rentabilno šopale. Razne situacije COVID-19 in delo na daljavo so prav tako poslabšale situacije. Ampak

Ko govorimo o povezavah med manj poseljenimi kraji, je seveda logika, da rentabilnosti tu ne more biti. To je podobno, kot da bi rekel, kako narediti rentabilnost Jadrolinije na manj poseljene otoke. Je ni in državne pomoči so tu nujne za obstanek poseljenosti na teh lokacijah. Glavni odgovor je zato pomoje splošna urbanizacija in poselitev manj poseljenih področij, manjša razdrobljenost in bolj gosta poselitev na specifičnih področjih. Seveda kdo to hoče in kaj so pozitivne in negativne lastnosti tega je pa nekaj drugega.

Slovenija je na 111 mestu gostote poselitve na svetu. Za nami so države kot so Španija, Švedska, Finska, Norveška, Estonija itd....Razn otočkov in podobnih mamo med top državami
- Južno Korejo, Japonsko, Belgijo, Nizozemsko...

 

Naklučje, da imajo dobro razvit javni promet? Ne...

Zda je zaradi svojih širokih prostranstev daleč zadaj na 185. mestu. Naklučje, da je javni promet razvit v mestih, drugače pa v riti? Ne. Naklučje, da je to en od razlogov, da še dandanes nimajo hitrih vlakov itd? Ne....

 

Povezava do prispevka

Hmm, rahlo skregano z logiko. Če hočeš folk na nekaj navadit, jim moraš najprej dat korenček. Časovni motiv trenutno v naši infrastrukturi ni ravno spodbuden. Torej je treba nižat ceno, če že ni džabe. Ko bi se enkrat folk masovno spravil na javni prevoz in bi se na to navadil, nato pa bi uvedli še posodobitve in optimizacije, pa verjamem, da bi bili pripravljeni tudi plačat več za dobro uslugo.

 

Seveda pa optimizacija ne pomeni širitev cest za avtomobile.

Povezava do prispevka

Ja, samo je treba dat tud šibo. V smislu plačljivega parkinga itd.

Države, ki majo dobro razvit javni prevoz, recimo nemškogovoreče naprimer, majo to kr tko. Sicer maš svobodo izbire, samo pač izbire različno stanejo. Recimo Švica, da vzamemo eno državo brez velikih mest.

Lahk se pelješ z avtom, samo stalo te bo.

Ok, pol je tu seveda še infrastruktura, samo tud tam se je nekje začelo. Če daješ več keša za izgradnjo cest, se bo pač več folka vozlo po cestah. Zlasti v tranzitno obremenjeni državi je to problem.

V Slo se je dalo dosti v avtoceste, kar samo po sebi ni problem, problem pa je, da je ob tem recimo železniško omrežje boljkone iz časov Avstroogrske.

Povezava do prispevka

@GigiGovedina Saj je parking ze prakticno povsod placljiv, ce govorimo za vecja mesta. Problem je, da za javni prevoz nimas niti proper parkinga ob ta vecjih avtobusnih/zelezniskih postajah, niti normalnih povezav (tudi med vecjimi mesti imas luknje, ko javnega prevoza ni tudi po npr 3 ure, najpogostejsi pa je na eno uro, kar je popolnoma neuporabno). S tem da, ce bi hotel to uporabljat za prevoz v sluzbo, te povecini javni prevoz ne pripelje niti blizu vseh moznih industrijskih con, ki jih imamo. 

V srednji soli sem z javnim prevozom hodila domov minimalno 2h (max 3 ob dopoldanski luknji prevozov), ker sta bila mestni in medkrajevni prevoz popolnoma neusklajena. Z avtom pa je ista pot vzela 25 min. Kjer zivim sedaj, javnega prevoza sploh ni oz. vozi le solski avtobus. Kako bos mahal s palico ob tako obupnem stanju, kot ga imamo? 

uredilo bitje Brenta
Povezava do prispevka

Ampak zakaj je podzemna taka znanstvena fantastika v slo? Povezes Lj z Vrhniko, Kranjem, Domzalami, Kamnikom, recimo. In potem v teh mestih parkirisca pa si zelen, razbremenis center, obvoznico in vpadnice, zelezniska se lahko posveti tovoru itd. Itak bo celotna dolina prej ali slej eno veliko mesto. 

 

Nimam pojma o gradnjah podzemne. Samo zanima me zakaj ne?

Povezava do prispevka

Deloma je že Gigi odgovoril. Gre za nenormalno drage projekte. Enostavno ni dovolj velika frekvenca ljudi, da bi slednje naredila finančno logično. 

 

Pavšalna bedna totalno iz lufta cena za gradnjo podzemne je približno 300 mils na 1km.
Tuki ni upoštevana cena za izgradnje celotnega sistema in pa nenormalno visoki stroški vzdrževanja. Če bi gledali samo po kilometrih torej. Pa da smo prijazni pa rečemo da bi Vrhnika pa Ljubljana, pa Grosuplje pa Domžale bili 30km na vsak stran = 120km

 

Je to torej 36 milijard + ostali stroški. Da ne govorim da bi se pr lepem delu te podzemne rabu prebijati čez freaking barje. Skratka absurdne cene. Pomoje niti 50 milijard ne bi bilo dovolj.

 

Ni slučaj da nima Ljubljana podzemne....

uredilo bitje BlueSan
Povezava do prispevka

Saj pri nas ni tak problem pri vlakih sama hitrost ali zastarelost(so jih posodobili), ampak da se morajo ustavljati vsakih nekaj kilometrov v vaseh z nekaj sto prebivalci.

 

Recimo med Mariborom in Ljubljano je 26 postaj, kako ne bo trajalo dve uri.

uredilo bitje maksi
Povezava do prispevka
lynx reče pred 8 urami:

KTPP je za Ljubljano letos pripravila idejno rešitev za hitrejši in bolj uporabniku prijazni LPP:

https://ipop.si/wp/wp-content/uploads/2022/05/KTPP_ZMAJ_koncna.pdf

 

Niso pa še uspeli prepričati MOLA, naj bi bili prometni načrtovalci tam precej starošolski.

 

Na hitro pogledano, izgleda zelo dobra rešitev! Krasna rešitev nekih glavnih žil, svojevrstna 'podzemna' z busi. Top.

Povezava do prispevka
Gogy reče pred 14 urami:

Na hitro pogledano, izgleda zelo dobra rešitev! Krasna rešitev nekih glavnih žil, svojevrstna 'podzemna' z busi. Top.

Menda naj bi bilo vstopanje in izstopanje "na sredini ceste" preveliko tveganje za prometne nesreče.

(ker nima pol evrope postaj na sredi ceste)

Povezava do prispevka
GigiGovedina reče pred 23 urami:

Bi pa blo smiselno povezat z s bahn varijanto, to pa ja. Pa eventuelno še nek tramvaj, mestno železnico v Lj. Itak nebi rabil več ko kak ducat postaj vseskup, glede na velikost.

Pa ja, vzdrževanje. S bahn postaja je bistveno bolj poceni, kr ni luftanja, liftov, tekočih stopnic.

 

V državnem načrtu je sicer drugi "obroč" okoli Ljubljane.

Kaj to pomeni v praksi?
Da recimo ko gre nekdo iz MB proti Kranju, bypassa celotno obvoznico preko 2. obroča, ki direktno poveže, prav tako primorska, proti Avstriji in tako dalje preko celotnega obroča. 

Kar v praksi pomeni, da ves tranzitni promet potuje tam in se niti dotakne ne Ljubljane in njene obvoznice.
 

Cena slednjega je zopet v težkih miljardah, pred njim so na vrsti podvigi kot recimo Koroška hitra cesta, ki bo prva na vrsti.

Povezava do prispevka
BuDi reče pred 50 minutami:

Menda naj bi bilo vstopanje in izstopanje "na sredini ceste" preveliko tveganje za prometne nesreče.

(ker nima pol evrope postaj na sredi ceste)

 

Štekam pomisleke, ampak, v danem primeru bi se tut to dalo smiselno uredit, magari nek nadhod, tako kot je to praksa na nekaterih avtocestnih počivališčih starega tipa.

Povezava do prispevka

Jaz se vozim v Ljubljano z vlakom in s sabo vzamem kolo (BicikeLJ ne pride v poštev, ker blizu službe ni postaje). Razdalje 2,5 + 45 + 8,5 km v eno smer. Mesečna je 122,20 EUR, doplačilo za kolo je 1,5 EUR na dan, se pravi 31,5 na mesec, skupaj 153,70 EUR. Če bi vzel letno, bi me prišla 81,5 EUR na mesec, skupaj 113 EUR mesečno. Pri avtu bi samo bencin prišel več kot 200 EUR. Kje so še cena avta (izpod 12k niti Mitsubishi Space Stara ne dobiš - in samo to je skoraj 9 letnih kart), servis, zavarovanje, registracija, ... Časovno je pa dve uri proti eni v eno smer. S tem, da na vlaku tisto uro lahko visim na računalniku, kaj berem, v avtu tega seveda ne morem. Iz avta pa pridem utrujen, a nisem nič naredil zase. Mislim, da se mi avto ne izplača. Če bi šel z LPP namesto s kolesom, bi bilo tako časovno kot cenovno podobno, vendar ne bi imel rekreacije.

 

1p7quq.jpg

 

Kakšna izkušnja bo pozimi, bom še videl.

 

Glede enotirnosti in čakanja vlakov med sabo, ja, bo treba razbiti šparovček in dograditi zadeve, ni druge.

Povezava do prispevka

Tle vam vržem bombonček. Moskva ima 20 miljonov ljudi(Moscow oblast), se pravi je površinsko in poseljeno za 10 Slovenij.. Infrastruktura odlično razvita. A se ti ne splača z avtom vozit, ker je javni potniški promet tako odlično razvit. Na dosegu noge imaš trolo, imaš tramvaj, podzemno, enotirno železnico, vlak, ladjo. Cena transporta je povsod enala (za ladjo ne vem, a za ostale drži), to je 61 rubljev. Z kartico za javni prevoz Troika se ta zmanjša na 46 rubljev. Lahko pa vzameš mesečni znezak za 2570 rubljev(43 eur) in se neomejeno voziš z VSEM javnim prevozom. Za primerjavo, Jesenice-Bled mesečna karta za avtobus je okoli 50 eur. Hočeš se vozit z LPP? Ni problema, daj še ene 30 eur. Vlak? Jap, kar plačaj še dodatno. Mene je 87 eur prišel prevoz iz Moskve do Rige v Latviji. Tko da, Slovenski JPP je fucked.

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...