Skoči na vsebino

[multi] Yakuza/Like a Dragon


Weraziel

Priporočeni prispevki

Yakuza-sega.jpg

 

Noro mi je, da za to zanimivo in zabavno serijo špilov ni namenske teme. Res je, da sem šele konec lanskega leta začel igrati Yakuza 0, tako da sem za približno 15 let falil, je pa sedaj to ena ljubših gaming serij, ker večinoma kar držijo nek nivo, sedaj med igranjem kot krek zasvoljivega Yakuza Like A Dragon sem se pa zamislil kje je tema???

 

Na japonskem znana kot Ryū ga Gotoku - kot vidite na zgornji sliki - se je začela že v času konca PS2. Zdej ta čas smo že dobili remake-a obeh PS2 naslovov, enke in dvojke, na PS4. Imenujeta se Yakuza Kiwami 1 in Yakuza Kiwami 2, prvi je narejen v pogonu Yakuze 0, drugi pa v pogonu Yakuze 6 in sta tako tudi po sistemih dost podobna tema dvema špiloma. V vseh teh letih smo dobili 10 naslovov v glavni seriji, poleg še 2 remaka, 3 remasterje (za 3,4,5 ker so bli PS3 špili originalno) in 5 malih odvrtkov, ki več ali manj niso vredni omembe.

Kdor želi špilat od začetka do konca lahko komot vse preigra na PS4, PS5 ali pa Xbox One/S/X, od trojke dalje pa lahko igraš tudi na Windowsih (plus Kiwami remake-a enke in dvojke).

 

Kot zanimivost - dobeseden pomen naslova Ryū ga Gotoku je Like A Dragon - kar je tudi podnaslov Yakuze 7 v angleščini, medtem ko na japonskem je pravi naslov Like a Dragon 7: Whereabouts of Light and Darkness. Huh, ok, tudi prav.

 

IGRANJE KOT YAKUZA


Torej kaj je glavni gameplay loop in zakaj se sploh splača igrati te igre? Zgodba in zabavna stranska opravila, okrepljeno z v redu beat em up scenami (kukr kater špil, Yakuza 0 ima kar superiorno bojevanje in je dejansko izziv, medtem ko Kiwami 2 in Yakuza 6 znata biti gladko prelahka).

 

Večinoma igraš kot Kiryu Kazuma, nekdo ki ga tolkrat zajebejo, da ni čudno, da v kasnejših špilih raje odpre sirotišnico (ni spoiler, believe me) kot da se gre neko zajebano yakuzo. Voice acting, dialogi in sama prezentacija ga res razvijejo v fantastičnega good guya med bad guyi, pravzaprav ne vem če sploh obstaja kakšen glavni lik v katerikoli seriji špilov, ki ima toliko nekih zgodbovnih lokov, niti meni ljube MGS, Legacy of Kain in Witcher serije ne gre tako globoko. In ne spoznaš samo njega, cel kup enih stranskih likov je, ki so dost prisotni in se tudi sami razvijejo - Goro Majima, Daigo Dojima, Haruka, Makoto Date, Nishikiyama, ... - to so liki, ki jih ne pozabiš.

 

Prav tako mi je všeč, da to ni japonski špil z nekimi anime liki s piskajočimi glasovi, ves čas imaš filing, da gledaš nek japonski hardboiled kriminalko z detektivi in yakuzami. Zdej a to pomeni, da so občasno nekatere scene dolge skoraj kot jih zna naresti Kojima? Jap. Tako kot Metal Gear Solid, moraš si vzeti čas za igranje, ker dostikrat ko si na koncu nekega chapterja se filmske sekvence podaljšajo v času in če nadaljuješ igranje v naslednji chapter, potem je zelo možno, da boš še 10 minut gledal nadaljevanje zgodbe. Razumem kako lahko to kakega tomažka odbije, ampak če lahko preživite dolga čvekanja v špilih kot so Final Fantasy in Persona, potem boste preživeli tudi to. Splača se, sploh je pa fajn, da vsak špil ima neko osredno zgodbo, ki jo uspešno zaključi, a vseeno vsakič naredi smisel zakaj mora Kazuma Kiryu vsakič ponovno stopiti med barabe in prešteti rebra brez kalkulatorja.

 

Zgodbe vglavnem vlečejo, sploh na rovaš odličnih dialogov (pravtako dober prevod, jaz igram v japonščini z angleškimi podnapisi) in prezentacije, kjer si res misliš na kakih drogah so japonci, da imajo Yakuza, Devil May Cry in MGS tok dobro režijo, njihovi filmi pa večinoma ne :D. Na koncu špilov se ponavadi zgodbi malo odfuka in se neki zgodbovni tropi in lokacije ponavljajo (če si igral od enke do štirke, je nekaj deja vuja prisotnega). 

 

Do tja vas pa bodo vedno čakale postranske dejavnosti kot so vodenje cabaret cluba, investiranje, dirkanje, igranje pikada, celega kupa iger s kartami in ploščicami in seveda side questi. Večina side questov (a ne vsi!) je kar kratkih in imajo simpl rešitve, jih je pa fajn delati, kajti so polne odfukanega humorja in dostikrat dajo exp ali pa kak random item, ki ti lahko pride prav kasneje (recimo spoznaš enega mazohista, ki ga ne uspeš pretepst, zato ga spoznaš z eno dominatrix bejbo :D). Do neke mere je v špilih prisoten grind, ampak za večino Yakuza špilov velja, da pretiran grind ni potreben za dokončanje špila. Še najbolj grindy je Yakuza Like A Dragon, ki je pa pravzaprav namesto beat em up-a bolj JRPG v slogu Persone. Ne, ne v slogu Persone, to je Yakuza Persona špil oziroma če hočete biti pedantni, Yakuza Dragon Quest (veliko referenc je na to staro serijo) - zaradi tega imam feeling, da so dali podnaslov Like A Dragon =)

 

Ok, omenil sem, da v večini imaš beat em up boj. To izgleda tako, da tečeš po nekem japonskem mestu (v Yakuza boš obiskal Okinawo, Tokyo, Osako, Yokohamo,...), vidiš kako se naokoli sprehaja grupica nepridipravov, stopiš do njih, ulica se spremeni v malo areno in v tej areni poleg svojih pesti, nog in glave lahko uporabljaš tudi orožja, ki jih odvržejo barabe in random stvari kot so cestni stožci in kolesa. Ko padeš not in investiraš exp v boj, potem kar naenkrat nadziraš s kontrolerjem Božanstvo med Yakuzami, ki melje pred sabo. Sam AI ni nič posebnega, pač bolj sam sebi namen. Valda kot v Street Fighterki je vkomponiran heat system, kjer lahko po nekem času storiš zajeban udarec, ki večino nasprotnikov pospravi v žep, šefom pa odbije dovolj HPja, da lahko malo zadihaš.

 

 

Ja, v teh špilih so prisotni šefi, vse od Yakuza šefov oblečene v plenice do gradbenika v bagerju. Jap, tepeš se z bagerjem. Sej sem rekel, občasno se tem špilom res odfuka, sploh Yakuza Like A Dragon si da duška in se ne jemlje preveč resno. Tam srečaš nasprotnike kot so Fashion policer (napadi imajo nekaj veze z modo), Beerserker (seveda ima bauh) in Pickpocket (ki ti lahko spizdi item iz inventorya sred fighta).

 

IZGLED IN ZVOK

 

Kot sem omenil na začetku, ta serija je sprva izhajala na PS2 in PS3, zato grafično niso ravno vsi na istem nivoju. Ajde za enko in dvojko imamo remake, škoda pa da to prevetritev nista dobila tudi trojka in štirka, ki trenutno izgledata najslabše od vseh teh špilov. Sta zato zaradi svoje arhaičnosti po mojem mnenju najslabša v seriji. Pri 5, Kiwami 1 in 0 bi rekel, da jih je že kar užitek igrati na PS5, medtem ko Kiwami 2, 6 in Like A Dragon so še ena stopnička višje (Like A Dragon ima sicer malo sprane teksture, ampak poleg tega bi rekel, da je lep in barvit špil).  Nisem še igral Judgement in Lost Judgement, kjer igraš detektiva, sem pa slišal same dobre stvari.

 

Res je tudi, da v večini špilov boš zih igral v Kamurochu, neka vrlo pomanjšana verzija Kubikicha v Tokyu. Ampak me ne moti, kajti ta del mesta je poln atmosfere, s polnimi ulcami ljudi, trgovin in restavracij, z vsakim delom so pa zadeli življenjskost teh ulic. Colour me impressed, za nek špil, ki je veliko bolj rigiden v svojem pristopu kakor GTA špili, so res dobro zadeli vzdušje mesta. V kasnejših špilih so dodali tudi kul elemente kot so samodejno preskovanje manjših ograj do razbijanja šip restavracij/trgovin med fajti, čigar ti potem nočejo postreči dokler ne prideš nazaj kasneje.

 

In tu seveda pridemo do pomembnega faktorja - zvok. 10/10 aspekt vseh špilov, od klavirskih melodij do riffov med fajtanjem, od valovanja morja do padajočega dežja, od voiceactinga do utripa mesta, mnogi studiji se lahko samo učijo od njih. Če si kadarkoli bil v velikem mestu, kjer se katerokoli uro v dnevu nekaj dogaja in so ulice polne ljudi, boš res appreciatal.

 

KAJ TOREJ IGRATI??

 

Mnogo uporabnikov Igrovja je že povedalo, da je Yakuza 0 fantastična izkušnja, medtem ko za ostale igre je mnenje bolj mešano. Res je tudi, da se vsak špil začne 'počasi', zato je nekaj potrpežljivosti potrebne, preden se odpre mesto in lahko zganjaš karkoli želiš.

Kaj vam torej priporočam?

 

-Če ste JRPG fani lahko greste direktno na Yakuza Like A Dragon, zgodba nima toliko veze z ostalimi, v prvih 15 urah lahko najprej zgodbovno odfuraš prve 6 chapterje, potem se pa svet odpre in mi je vsako uro špil bolj všeč, mini igra z investiranjem mi je pa tako zanimiva kot tista v Yakuza 0, samo je dovolj drugačna, da ni prevelik Deja Vu

-Če bi radi igrali beat em up z več kot solidno zgodbo, potem priporočam Yakuza 0, ki jo tudi drugje priporočajo kot pravi naslov za začetek Yakuza serije. Se dogaja konec 80tih, objektivno bi rekel, da je najboljša zgodba izmed vseh, in ako vam je sedla in ste lačni za še, vam priporočam Kiwami 1, Kiwami 2, Yakuza 5 in Yakuza 6. Magar za 3 in 4 pogledate kak video na jutubu, ampak nasplošno so ostali špili dovolj boljši, da se nekako ne splača jebat s tistima dvema. Je pa že Yakuza 0 kar dolga izkušnja, jaz nisem vsega odkril in sem notri dal 80 ur (če se ne motim), ampak tudi če preigrate samo to, vam ne bo žal!

 

Ko pokupim še Judgement in Lost Judgement, potem se vrnem nazaj še kaj spisat. Upam, da sem dovolj dobro predstavil špile, nisem želel preveč spoilat, vem da fajtanje ni na nivoju FromSoft špilov, vem da je svet manj odprt kot pri GTA špilih, vem da si včasih dajo preveč duška z dolgimi dialogi -> ampak po drugi strani, koliko špilov pa obstaja, kjer igraš kul yakuzo obkroženega z norimi characterji in z zgodbo, kjer lahko potočiš tudi kako solzico. 

uredilo bitje Weraziel
Povezava do prispevka

Sem JRPG fan ampak mi Yakuza: Like a dragon ni dogajala od samega začetka pa do nekje 15 ur kasneje ko sem ugotovil da ne gre prav nič na bolje. Začetek te igre je skor 3 urni film (sej vmes imaš dejansko ene 10 minut malo interaktivnosti). Če primerjam s Kojimo ki je tudi znan po ekstremno dolgih vmesnih sekvencah je tole še mnogo daljše in hkrati jebeno slabša produkcija in snoozefest nategnjena zgodba kar se mene tiče. Sej če bi igro kupil bi verjetno vstrajal do konca, tako sem jo pa pač dobil v pokušanje na PS+ in sem jo za moje pojme igral še predolgo.

Povezava do prispevka
Gatsu reče pred 1 uro:

Sem JRPG fan ampak mi Yakuza: Like a dragon ni dogajala od samega začetka pa do nekje 15 ur kasneje ko sem ugotovil da ne gre prav nič na bolje. Začetek te igre je skor 3 urni film (sej vmes imaš dejansko ene 10 minut malo interaktivnosti). Če primerjam s Kojimo ki je tudi znan po ekstremno dolgih vmesnih sekvencah je tole še mnogo daljše in hkrati jebeno slabša produkcija in snoozefest nategnjena zgodba kar se mene tiče. Sej če bi igro kupil bi verjetno vstrajal do konca, tako sem jo pa pač dobil v pokušanje na PS+ in sem jo za moje pojme igral še predolgo.

Res škoda. Zadeva po dungeon chapterju postane taprava izkušnja, ko začneš zares štekat fighting system, ko dobiš priložnost menjati med službami, ki jih dobiš na 'job marketu', ko odkriješ vse načine kako služit denar, ko začneš reševati probleme kolegov iz tvojega squada, ko odkriješ stavbo v kateri lahko izboljšaš nekatera orožja, ko dobiš part time hero app,...

 

Lahko se reče, da je prvih pet chapterjev uvod v zgodbo, šesti chapter moraš dokazat, da si se naučil bojevati in da si dovolj dober za nadaljevanje, potem se pa špil šele odpre in tudi pri fightingu moraš začet izkoriščat vse kar imaš na voljo. Imam v spominu, da sta FFX in FFXIII mele isto foro, kjer je uvod kar dolg, samo da tam je dost 'zaprt' svet, tu pa mini open world

 

Jaz kot nekdo, ki so mi res samo FF7, FFX in Persona 4 bili všeč od JRPG, mi je tale mogoče celo najbolj všeč (verjetno zato ker sem itak že fan Yakuze in njenega sveta). Za nek špil, k smo ga dobil v PS+, ko zmanjka novih stvari za igrat, priporočam pune. Cenim, da špil v ospredje postavlja to da je fun in da vedno bolj vleče. Na začetku sem se bal, da bo treba ful grindat, potem pa vidiš, da se moraš samo izogibat enih delov mesta dokler itak ne postanejo relevantna kasneje. Npr. ko dobiš job Foremana, se lahko naučiš demolirat vrata, ki so razporejena čez celo mesto, v katerih se večinoma skrivajo skrite štacune z zelo dobro robo. Špil ti tega ne pove ampak to pogruntaš sam kasneje, in to mi je res huda fora. Me zanima če je še kakšna taka forica

Povezava do prispevka

Igram trenutno yakuza 0, lah bi se bolj pr grafiki potrudli. Pol ce se mi bo dal naprej pa se kiwami 1 in nato 2 k mnde si tko zgodbe sledijo

 

K pravs glede zvoka, ja ok, dialogov je en kp, ampak vecina dialogov ni posnetega voicea ampak je sam nek medmet "umph" namesto celega stavka 😂. Sam stekam zakaj, k je tok interakcij in razlicnih ljudi, da bi se danes snemali dialoge

Povezava do prispevka

ma ja to vem ja, sploh 0, Kiwami in Kiwami 2 imajo dost negovorjenih dialogov

 

sej pol pomislim na to, kok špilov so oni spravli ven v roku 15 let pa jim opravičm, pa to da se da njihove špile dost pocen dobit

 

v Yakuzi 6 je vse govorjeno, res škoda da za Kiwami al pa za Remasterje niso najeli nekih modelov pa posneli vokale

 

če ne drugega če hitro bereš si lahko hitro skozi dialoge za side queste :D

Povezava do prispevka
  • 2 mesca kasneje...
  • 2 mesca kasneje...

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/like-a-dragon-ishin!

 

45 opisov, 82 metacritic

Nekak pričakovano, še vedno se drži koncepta s sekundnim lepilom, tako da je bolj lepša verzija original špila kukr remake z prevetritvom sistemov. Ampak je baje fun in ima res kul zgodbo, jaz ga bom počakal, da pride na PS+

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...