Skoči na vsebino

Nov vs rabljen avto


HellAngel

Priporočeni prispevki

viAgra reče pred 10 urami:

Najhuj mi je blo vozit se z starim avtom ki se je kvaril, pa za katerega sem vedel kaj vse je narobe in gre lahko narobe... zelo stresno, sploh ko se voziš z družino na dolge razdalje.

 

Jaz sem šel na lizing za novo Kio CeeD SW in po pravici povedano mi dol visi za vse ostale stroške pa komentarje koliko denarja bom zgubil, lej avto vozim BP, na servisih me ne oberejo ker majo dejansko realne cene, in se držijo točno tistega cenika katerega lahko najdeš na netu. Pa še popust mi rihtajo na vsak servis, tako da dejansko nikol ne plačam polnega.

Letno delam cca 20k kilometrov, večinoma avtocestne relacije, dizel avto ki ga tankam 2x na mesec za 45€... prej sem vozil avtomobile ki so imeli porabo 7/8 l/100km in sem dal na mesec ke do 200€ in več samo za benz.

Res za tistih 200€ na mesec ki me pride lizing pa 90€ benz... 

 

Škoda mi je samo to, da ga bom moral prodat oz. vrnit, ker bom dobil tretjega otroka in preprosto ni prostora za sedežke. 

In evo me spet na istem mestu kot sem bil 2 leti nazaj... Spet morem cincat al raj rabljenga iz uvoza pa da ma puno opreme pa za tiste 4 jurje nižjo ceno (in stres ker ne veš kaj vse bo/bi lahko šlo narobe), ali pa novega. Če bi ga dobil pri Kii vem da bi ostal.

 

Kaj bi bil bol nakup, spodnji Espace ali nov Berlingo L2 z večino opreme za 21k...

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=15584673&display=Renault Espace dCi 160 Zen EDC PERLA+PANORAMA+RADAR+HEAD UP

 

Mi je sistem za avtonomno zaviranje v sili že 4x rešil rit da ni bilo totalke... nevem zakaj je treba na prazni cesti ko je vidno da ni nobenega avtomobila treba bremzat na polno da se priklučijo na vozni pas... da o penzionerjih ne govorim.

 

 

 

Moje mnenje, ne kupuj 1.6 dizla s 160km. Tak velik avto naj bo vsaj 2.0 dizel z ENO turbino tudi ce ima manj konjev.

Povezava do prispevka
bna reče Dne, 7. 9. 2020 at 17:53:

ali pa

jaz sem kupil za drugi avto novo kono ker se avto rabi bolj kot ne samo za v službo se dela z njim zelo malo km manj kot 10 tisoč letno avto imam namen imeti 15 let ali do max 150 tisoč km 

se pravi lahko v 15 letih izgubim max 15 tisoč eur na ceni avta kar pomeni 1000 eur na leto in če tako pogledaš na zadevo je to drobiž 

1000€ za 10.000km samo zaradi izgube vrednosti je 10€ za vsakih 100km, torej več izgubljaš na vrednosti kot plačuješ za gorivo, to je drobiž

Povezava do prispevka
viAgra reče pred 11 urami:

Aja pa še mogoče če mi lahko kdo razloži kako je z povračilom DMV, ker se nikakor ne znajdem z tem sranjem. Pa bojda dobiš še neke popuste pri zavarovanju/registraciji za veliko družino, vsaj kokr so mi neki na hitro govoril.

 

Oddaš preko eUprave portala, enkrat ko si že plačal DMV. Dobiš tudi cestnino nazaj se mi zdi. Samo so omejitve glede na max kubatura motorja in moči. Nisem čisto prepričan. Velika verjetnost je da po novem letu sploh ne bo dmvja več. Bo pa cestnina toliko višja.

uredilo bitje Vodokotlič
Povezava do prispevka

Bo vlada vendarle odpravila davek na motorna vozila in kdo bo zato plačal več?

Čas branja: 7 min
 
  
13
 
09.09.2020  16:16
 
Verjeten predlog MF: DMV, ki ga zdaj plačujemo na prvič registrirane uvožene avtomobile, bi lahko odpravili ali bistveno znižali, v zameno pa bi vsi, tudi kupci starih avtomobilov, plačevali nekaj več cestnine ali cestnini podobne dajatve
 
Bo vlada vendarle odpravila davek na motorna vozila in kdo bo zato plačal več?
Razkošni terenec mercedes-benz G 63 AMG v Sloveniji z vsemi davki (44 odstotki DMV in še DDV) stane 235 tisoč evrov. Po trenutnem načinu obdavčitve ga davek na motorna vozila (DMV) podraži za kar 57 tisoč evrov, zato ga marsikdo registrira v tujini in plača precej nižji davek, v Nemčiji ta hip le 16-odstotnega. Če bo vlada DMV s 1. januarjem res odpravila, pa bo omenjeni terenec precej cenejši. Po trenutnih informacijah bo obremenjen le z nekaj višjo letno dajatvijo oziroma cestnino.
Foto: Daimler AG - Global Communicatio
 
 

Obveščaj me o novih člankih:  
 

 

Bo davek na motorna vozila (DMV) kmalu odpravljen ali vsaj znižan? Na ministrstvu za finance, ki ga vodi Andrej Šircelj, so po neuradnih informacijah znova oživili idejo še iz prejšnje Šarčeve vlade o znižanju tega davka, ki ga je treba plačevati na nova in preostala prvič registrirana vozila v Sloveniji. Na luksuzna vozila je DMV celo tako visok, da se mu nekateri s hojo po robu izognejo prek registracije avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji.

Preberite tudi

 

Kakšen je načrt? Neuradno: če DMV, ki ga v Sloveniji letno plačamo na okoli 70 tisoč novih vozil in 33 tisoč rabljenih, a prvič registriranih, ne bo več, se bo ta prerazporedil na dajatve, ki obremenjujejo vsa vozila s slovenskimi tablicami. Torej vsaj celoten vozni park osebnih vozil, ki je zadnji dan minulega leta pomenil 1,25 milijona avtomobilov. Poenostavljeno: zdaj v povprečju 104 tisoč novih lastnikov avtomobilov (lani je bilo v Slovenijo uvoženih 70.545 novih in 33.438 rabljenih avtov) plača v ceni avtomobila ob prvi registraciji, torej v enkratnem znesku, 262 evrov DMV in DDV, ki v cenovni kalkulaciji pride na koncu.

Država je lani pobrala 45 in vrnila 18 milijonov evrov DMV

Preberite tudi

 

Omenjeno smo preračunali glede na to, da je država lani (neto) pobrala 27 milijonov evrov DMV (od pobranih 45,2 milijona evrov je namreč morala vrniti 17,9 milijona evrov izvoznikom avtomobilov in v manjšem obsegu velikim družinam ...). Če bi po novem obremenili vozni park 1,25 milijona vozil in bi denimo teh 27 milijonov evrov želeli dobiti prek splošne dajatve, bi morali voznika v povprečju obremeniti z nekaj več kot 21,8 evra na leto.

Namesto visokega DMV le dodatnih 21,8 evra letne takse?

 

Torej bodo vsi vozniki vsako leto ob registraciji plačali dodatnih 21,8 evra za cestnino oziroma cestnini (uradno se ji reče letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu) podobno dajatev. Sodeč po tem, da je povprečen avto v državi star okoli deset let, to pomeni, da bi vsak plačal 218 dodatnih evrov več redne dajatve, kot plača zdaj, DMV pa bi bili oproščeni vsi ob prvi registraciji vozila. Trenutno država pobere za okoli 160 milijonov evrov cestne dajatve na leto. V tem primeru bi je 187 milijonov evrov.

Veliki prihranki za luksuzne, majhni za običajne avte

 

Zaradi morebitne odprave DMV bi se torej lahko nekateri (prvič registrirani avtomobili v Sloveniji) najbolj luksuzni avtomobili pocenili tudi za več deset tisoč evrov. Na primeru mercedes-benza G 63 AMG s ceno 235 tisoč evrov smo izračunali, da se danes zaradi DMV plača dodatnih 57 tisoč evrov. Ta strošek bi v najboljšem primeru odprave DMV odpadel, bi pa moral seveda vsako leto plačati neko dajatev, a močno dvomimo, da bi ta dosegla zgoraj omenjeni znesek (več v nadaljevanju). Lastnik megaterenca bi ob registraciji plačal le 21,8 evra dodatne cestnine oziroma letne dajatve ob registraciji avtomobila. Cenejši bi bili tudi dostopni avtomobili, a le ob nakupu. Danes za volkswagna passata 2.0 TDI variant plačamo 720 evrov DMV, ta pa končno ceno dvigne za 879 evrov. Ljudski clio TCE100 zen je zaradi DMV dražji za 110 evrov.

Pozor, dodatna dajatev vsako leto!

 

To bi seveda veljalo le, če bi bila obremenitev cestnine oziroma letne dajatve enakomerno razporejena med vozili ne glede na maso, prostornino motorja, moč in izpuste ogljikovega dioksida. Hkrati moramo opozoriti še naslednje: lastniki bi dodatne dajatve plačevali vsako leto, in ne le ob prvi registraciji v Sloveniji, kar bi večino avtomobilov (torej cenejših in srednjerazrednih) v desetletnem obdobju precej podražilo. Zgoraj omenjenega passata za 1.300 evrov, clia pa za več kot dva tisoč evrov.

Najvišja cestnina danes znaša 565 evrov

 

Na kaj bodo vezane in koliko bodo znašale, ne vemo. Na ministrstvu za finance po naših informacijah namreč še proučujejo, katera različica bi bila tudi najbolj socialno všečna. Dodajmo pa, da danes najvišja možna cestnina letno znaša 565 evrov. Tudi če bi se ta podvojila in bi znašala denimo 1.130 evrov na leto, to v desetih letih pomeni 11.300 evrov in bi zgoraj omenjenega mercedesa G, danes obdavčenega s 57 tisoč evri DMV, pocenila za 46 tisoč evrov.

Vprašanje sicer je, ali bi se zvišala le sedanja cestnina oziroma letna dajatev, ki jo pobira direkcija za infrastrukturo, ali bi šlo za neko novo splošno dajatev, ki bi šla – tako kot DMV – neposredno v proračun. Pri tem je še vprašanje, na kaj bi bila dajatev vezana – na moč, prostornino motorja ...

Ob tem opozorimo: omenjeno ne pomeni, da dajatev ne bi plačevali tudi lastniki oziroma najemniki tovornjakov, avtobusov, bivalnikov ... Vendar je teh precej manj od lastnikov osebnih vozil, zato jih pri izračunih nismo upoštevali.

MF: Da, v mislih imamo spremembe, a prednost ima korona

Preberite tudi

 

Na ministrstvu za finance (MF) so nam podobno kot že pred časom tudi zdaj odgovorili: "Ministrstvo za finance še vedno prioritetno ureja vsebine, vezane na odpravljanje posledic epidemije COVID-19, v zadnjem času so aktivnosti posvečene zlasti vzpostavitvi ustreznih mehanizmov in ukrepov za zagotavljanje okrevanja gospodarstva. Nadaljevanje aktivnosti glede prenove zakona o davku na motorna vozila je časovno prilagojeno tem vsebinam, vsekakor pa nadaljnji postopki že potekajo. O podrobnostih v tem trenutku žal še ne moremo govoriti."

Razlog za spremembe je novi postopek meritev

 

In še opozorilo. Kot smo že pisali, bo prihodnje leto polno uveljavljen nov postopek za določanje porabe goriva in meritve izpustov v vozilih, bolj znan kot WLTP. Zaradi novega, bolj življenjskega postopka meritev bodo izpusti pri vseh vozilih večji za 20 do 22 odstotkov. Na rezultate meritev je vezan DMV. Če bodo rezultati višji, bo treba plačati tudi več davka, zato vlada zakon o DMV sploh spreminja.

Predlagala jih je že Šarčeva vlada

 

Zaradi omenjenega in zaradi registracije luksuznih avtomobilov v tujini je tudi Šarčeva vlada na začetku tega leta predlagala znižanje DMV. Spremembe so bile že takrat korenite, saj se povsem spreminja obračunavanje DMV. Ta bo po predlogu vezan na izpuste in moč motorja, ne pa več na ceno avtomobila. Prav tako se povsem odpravlja tako imenovani luksuzni davek pri avtomobilih s prostornino nad 2.500 kubičnih centimetrov. Podražil pa bi denimo do okolja prijazne električne avtomobile.

Kako bo zdaj, na ministrstvu ne povedo. Smo pa, kot zapisano zgoraj, neuradno izvedeli, da sta možni odprava DMV in uvedba nove splošne dajatve. Vprašanje pa je, ali bi šlo za dajatev, ki bo šla neposredno v proračun, ali pa bo šlo za namensko cestnino, ki bo namenjena za infrastrukturo.

Kakšen je DMV zdaj in kakšne so posledice tako visokega davka?

 

Kot je priznavala Šarčeva vlada, so zaradi visoke obdavčitve, ki je presegala tudi 50 odstotkov nakupne cene, Slovenci avtomobile pogosto registrirali v tujini.

Preberite tudi

 

Slovenija je namreč med prvaki po obdavčitvi predvsem dražjih, močnejših vozil. DMV znaša do 28 odstotkov za avtomobile najnovejših okoljskih standardov z največjimi izpusti prek 250 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Pri rabljenih vozilih starejših okoljskih standardov pa ta lahko seže do 41 odstotkov.

Za vozila z največjo prostornino (nad 2.500 kubičnih centimetrov) smo med zadnjo gospodarsko (predkoronsko) krizo dobili še dodaten davek, ki znaša najmanj osem in največ 16 odstotkov (ta zadnja dodatna stopnja davka velja za vozila s prostornino motorja nad štiri tisoč kubičnih centimetrov). K temu je treba prišteti še DDV, ki je 22-odstoten. Torej je obdavčitev za najbolj luksuzna vozila skoraj polovica vrednosti avtomobila. Oziroma, če luksuzni avto stane 181 tisoč evrov, pomeni, da gre v obliki davkov državi 81 tisoč evrov.

Preberite tudi

Kaj preverja Furs

 

Zaradi tako visokih davkov imetniki luksuznih avtomobilov te registrirajo v tujini. Inšpektorji in nadzorniki Fursa zdaj redno preverjajo predvsem, ali so avtomobili, registrirani (ponavadi) na Slovaškem in v Nemčiji, ki jih vozijo slovenski rezidenti, v resnici v tujini registrirani le zaradi izogibanja davkom. Po Fursovo je ena izmed oblik zlorab ta, da slovenski rezidenti (fizične osebe) ustanovijo družbo v drugi državi članici EU zgolj z namenom, da prek te opravijo nakup in registracijo luksuznih vozil ter se po tej poti izognejo plačilu dajatev v Sloveniji. Tako posameznik odpre družbo na Slovaškem, tam kot družba kupi avto, ga registrira in se s tem izogne (večini) davka. Ali pa najame avto prek slovenskega posrednika tujega podjetja (to je najbrž tudi povezano s slovenskimi državljani ali v lasti slovenskih oseb).

Na Fursu so sredi leta 2019 začeli ciljno usmerjen nadzor pri zavezancih, ki svoja luksuzna vozila registrirajo v tujini. Do zdaj je bilo končanih 11 nadzorov in ugotovljene so bile dodatne davčne obveznosti v skupnem znesku 654 tisoč evrov, ki so bile tudi plačane.

Ob tem pa ne pozabite, da zgoraj omenjene dajatve niso vse. Ob vsaki registraciji se obvezno plača še cestnina. Ta se obračunava glede na prostornino in za osebna vozila znaša od najmanj 62 evrov (prostornina motorja do 1.350 kubičnih centimetrov) do največ 565 evrov (za prostornino nad štiri tisoč kubikov). Navadno pa vsako leto kupimo še vinjeto za uporabo avtocest, ki stane 110 evrov.

Povezava do prispevka
kmjr reče pred 5 urami:

Ful dobro, študentje, ki vozijo avte za jurja bodo sedaj plačevali več, da ni treba premožnim plačevati davka na motorna vozila, ko si ubodejo mercedesa za 200k. :rolleyes:

avto za jurja je lohk tut 3.0, dmv je za nova vozila

 

vprašanje kako bodo nadomestili izpad, torej koliko bo dražja cestna taksa

Povezava do prispevka
bna reče Dne, 7. 9. 2020 at 17:53:

ali pa

jaz sem kupil za drugi avto novo kono ker se avto rabi bolj kot ne samo za v službo se dela z njim zelo malo km manj kot 10 tisoč letno avto imam namen imeti 15 let ali do max 150 tisoč km 

se pravi lahko v 15 letih izgubim max 15 tisoč eur na ceni avta kar pomeni 1000 eur na leto in če tako pogledaš na zadevo je to drobiž 

 

računica se ne spremeni. tak avto je manj kot 5k po 5ih letih. In če ga imaš 10 let, zelo verjetno ne boš dal 10k za popravila. Pa tudi če boš dal, še vedno je bolje dat denar kasneje kot vnaprej. 

 

Tukaj seveda niso všteti stroški financiranja ki so dostikrat zanemarjeni. Leasing preplačaš čez prst ene 50% če vzameš na 5 let recimo. 

Povezava do prispevka
Arbenowskee reče Dne, 11. 9. 2020 at 15:12:

Leasing preplačaš čez prst ene 50% če vzameš na 5 let recimo. 

nevem čisto točno koliko je obrestna mera pri leazingu, ampak pri 5,5% preplačaš 15%, pri 8,5% pa 23% v 5 letih

 

ampak ja, folk naredi jake mentalne gimnastike da si stroškovno upraviči nakup novega avta

uredilo bitje Kunta Kinte
Povezava do prispevka
Kunta Kinte reče pred 1 uro:

ampak ja, folk naredi jake mentalne gimnastike da si stroškovno upraviči nakup novega avta

Lej priznam da je to res... ampak v 99% si jih delamo zato ker vedno obstajajo ljudje ki ti preprosto ne morejo privoščit da maš novga, vedno neki nergajo kako je čovk že v minusu ko zapelje ven iz salona... Dej če ti je v veselje nov avto kup novga (če si seveda zmožen), če rad iščeš in kalkuliraš kako boš čim cenej prišel mimo pol pa dej, kup rabljenega in ne buzeriraj drugih kako si ti bolj pametn in lep (isto velja če kupiš novga).

 

Povezava do prispevka
Zamorc reče Dne, 10. 9. 2020 at 9:00:

Moj kolega se je na polno zafrknil, ko je kupil nekega rabljenega forda z 1.0 ecoboost masino in 170 k prevozenih. Kmal je mogu menjat turbino, pol pa se od serviserja zvedu, da je pricakovana zivljenska doba za te motorje manj kot 200k.

Sosed je na passatu menjal turbino pri nekje istih kilometrih, tako da niso te tezave samo pri bencinarjih. 

Povezava do prispevka
Zamorc reče Dne, 10. 9. 2020 at 9:00:

Moj kolega se je na polno zafrknil, ko je kupil nekega rabljenega forda z 1.0 ecoboost masino in 170 k prevozenih. Kmal je mogu menjat turbino, pol pa se od serviserja zvedu, da je pricakovana zivljenska doba za te motorje manj kot 200k.

nevem od kje mu ideja da ecoboost motorji zdržijo samo toliko. to je tipičen odgovor ljudi ko slišijo, da ima avto 3 cilindre in samo 999 ccm. ampak zadeva deluje odlično, mislim da že 7 let. sam imam veliko in dobre izkušnje s temi motorji.

Povezava do prispevka
  • 4 tedne kasneje...
Super Km3t reče Dne, 5. 8. 2020 at 8:11:

Ker si mel vse pokrito si bil prisiljen it na uradni servis. Če bi mel rabljenega in bi se ti to zgodilo, bi lahko to najbrž popravil za tretjino cene, ki so ti jo tam samo omenli. Tukaj je paradoks vsega skupaj. Če kupiš novo, so servisi v uradnih garažah pač dražji. Če imaš rabljeno zadevo, so servisi ustrezno cenejši in posledično lahko brez problema servisiraš tudi avtomobil, ki na papirju nima ekonomske računice.

 

Ma dvomim, recimo takole je, cena vaškega nepooblaščenega mehanika in pooblaščenega v sosednjem kraju je pri nas tam tam, če vgrajuješ originalne dele potem ni nobene razlike v ceni. Videno doma na dveh golfih 4, ki se vzdržujeta za to, da sta vozna. Škodo ki jo vozim 200km na dan vzdržujem na pooblaščenem in se mi cene ne zdijo višje kot za golfa. Za Longlife III 5W-30mi kasirajo sicer 6€ več na liter, kot ga imajo motornaolja.com, Vendar mi pa tut avto operejo, pa se mi ne da ravno barantat. Vem pa da prodajajo to olje v Celju na A2s za cca 30€ na liter. Ni vsak pooblaščen oderuško drag.

Povezava do prispevka
  • 9 mesecev kasneje...
  • 4 tedne kasneje...
Sudat reče Dne, 7. 9. 2021 at 14:34:

Grem v nabavo rabljenega vozila, me zanima če ima kdo tu gor izkušnje z "dvignjenimi" karavani tipa Škoda octavia scout ipd. kaj se da še takega na trgu dobit? So v resnici manj praktični? Hvala za vse informacije...

Kaj takšnega?

 

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=16394150&display=Volkswagen Passat&fbclid=IwAR3x8KbacGHGYdhGEYmNYBB5HkGtbfpxLCYlZESiEaD4f19fvTAdrVmQWzI

Povezava do prispevka
obstek reče Dne, 9. 9. 2021 at 11:27:

"dvignjen", "karavan"? se ti mudi na gnoj? :D Hvala za predloge ostali, še vedno se mi zdi optimalna izbira škoda scout, želel bi si v90xc ali outbacka ampak toliko enostavno nisem pripravljen dat za avto...

 

Si lasti kdo kaj podobnega, kake so izkušnje?

uredilo bitje Sudat
Povezava do prispevka
Sudat reče pred 23 minutami:

želel bi si v90xc ali outbacka ampak toliko enostavno nisem pripravljen dat za avto...

 

Kako definiraš "toliko"?

 

Kolikor sem na hitro pogledal se da dobit Outbacke, stare 4-5 let, z okoli 100k km za nekih 18-19 tisočakov, primerljive Octavie Scout pa niso blazno cenejše...

 

Outback

Octavia

 

Izkušnje pa, nekaj malega sem se prevozil iz Volvotom XC70 (tudi te lahko pogledaš), meni se je zdel všečen, udoben (računaj pa, da sem se vozil 1 dopoldan in še to kot potnik), lastnik ga ni mogel prehvalit. 

Povezava do prispevka
erted45 reče pred 6 minutami:

 

Kako definiraš "toliko"?

 

Kolikor sem na hitro pogledal se da dobit Outbacke, stare 4-5 let, s okoli 100k km za nekih 18-19 tisočakov, primerljive Octavie Scout pa niso blazno cenejše...

 

Outback

Octavia

 

Izkušnje pa, nekaj malega sem se prevozil iz Volvotom XC70 (tudi te lahko pogledaš), meni se je zdel všečen, udoben (računaj pa, da sem se vozil 1 dopoldan in še to kot potnik), lastnik ga ni mogel prehvalit. 

 

 

 

 

 

 

Lahko potrdim, da je XC70 super udoben. 

od volvov imaš še V60xc ( https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=15720208&display=Volvo V60)

 

20k€

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...