Skoči na vsebino

Nov vs rabljen avto


HellAngel

Priporočeni prispevki

HellAngel reče Dne, 28. 7. 2020 at 8:53:

Kakšni so vaši razlogi za ali proti kupovanju novega/rabljenega avta?

Eno je ce kupujes rabljen avto z do 20 kkm mogoce do 30 kkm in leto ali dve star. Prakticno je se nov in si vec ali manj krit. Drugo je ce kupjes avto ki ima vec km in vec let. 

 

Ko sem videl na kak nacin mi hocejo prodat rabljen avto sem se odlocil, da ce se le da, bom kupoval nove.

 

Razlog za nakup rabljenega avtomobila je le cena, razen pri neki zbirateljski žilici.

Povezava do prispevka
PuskA reče pred 1 uro:

a niso to uni 30 al 40% popusti na vozila iz zaloge? a si zamislis da si januarja skesiru 18k something za novo kio, cez 2 mesca korone se pa iste prodajajo za 12. komu gres lahk pol jokat?

 

 

wat? kje si to zasledil? ker dejansko ni videt da bi cene kaj padle, glede na to kako bogo se dela cela avto industrija.

Povezava do prispevka
kemik reče pred 2 urama:

 

Kje ti vidiš te cene? Več kot 14k za 1.0 in skoraj 17k za boljšo mašino... ne pravim da ni dober value for money, nebi ga pa brandiral kot poceni. 

Ja fak, so ze spremenili cene na istih oglasih !

Prvi oglas je bil 13,300 drugi pa okol 14,560 ali nekaj takega...

Povezava do prispevka

Kupil sem nov avto. Do sedaj so mi popravljali manjše zadeve. Električna vodna črpalka 2x in enkrat menjava gumbov na volanu. Avto me do sedaj pustil na cesti (amber lučka se dogovorim za servis). Ker je pokrilo Jamsto. Študiram pa kakšen stres bi mi predstavljalo popravilo, če tega ne bi imel kritega, jamstva imam še do 200k, trenutno sem na 123k. Ima kdo v glavi formulo kdaj postanejo popravila predraga :D.

Povezava do prispevka

ko vrednost popravila in stroškov povezanih s popravilom in vrednost avta po popravilu nista nižja od razlike vrednosti nadomestnega avta ter vrednosti trenutno neizpravnega vozila?

vrjetno se vedno splača popravit avto preden ga prodaš, ker bo prodajna cena ustrezno višja od neizpravnega avta

 

ampak ko govoriš o stroških in rečeš da si kupil nov avto, sori si zgubu igro že v štartu

Povezava do prispevka
Kunta Kinte reče pred 5 urami:

ampak ko govoriš o stroških in rečeš da si kupil nov avto, sori si zgubu igro že v štartu

Ni (zmeraj) res. Povsem odvisno od prevoženih km letno, koliko časa avto imaš in koliko star avto kupuješ v primeru, da kupuješ rabljenega. Ko sem kupovala avto so imeli leto/dve stari isti modeli le 10% do 20% nižjo ceno od novega. Čim je bila prodana zadnja zaloga novih, je cena istih rabljenih na avto.net zrasla do cene novega v akciji.

Leto/dve stare avte, ki naj bi takrat izgubili največji del vrednosti prodajajo kot suho zlato. Če se ne greš prej pozanimat v salon kako je s popusti in zalogo,  te lahko masovno nategnejo. Res je tudi, da govorim o avtomobilih, ki novi stanejo pod 25k, oz. še rajši pod 20k. Ker pač ne vidim smisla v tem, da vržeš denar v luknjo brez dna, ki na koncu uporabne dobe tako nima nobene vrednosti več.

 

Kunta Kinte reče pred 5 urami:

ko vrednost popravila in stroškov povezanih s popravilom in vrednost avta po popravilu nista nižja od razlike vrednosti nadomestnega avta ter vrednosti trenutno neizpravnega vozila?

vrjetno se vedno splača popravit avto preden ga prodaš, ker bo prodajna cena ustrezno višja od neizpravnega avta

Spet odvisno od starosti in prevoženih km. Če govorimo o avtomobilih starih več kot 10 let in imajo prevoženih bistveno več kot 200 kkm, je zanj škoda vsakega centa, ker izpraven avto ne bo bistveno več vreden. Oz. ga nihče pri zdravi pameti pri teh številkah ne bo kupil. Kar se tiče vzdrževanja pa je tudi zelo veliko odvisno od tega ali karkoli na avtu zamenjaš sam ali pa ga za vsak "drek" pelješ na servis. V slednjem primeru to hitro postane enormen strošek.

 

Veliko če-jev je v odgovorih na ta vprašanja in ne verjamem, da se da na njih odgovoriti na način, da vedno veljajo kot absolutna resnica.

Povezava do prispevka

seveda ne veljajo vedno in obstajajo izjeme, ampak kot sem že navedel je pravilo, da avto po petih letih izgubi vsaj 40% vrednosti in ni res da 10 let stari avti z 200kkm niso izpravni, samo nekateri ljudje ste preveč fini

tudi če te servisi pridejo več k€, si vrjetno ob nakupu novega avta za 20k€ zgubu v prvih treh letih nekje 5k€, za ta denar imaš servisov za celo življensko dobo avtomobila, če nimaš neke nesreče z avtom

 

definitivno pa ne boš tako na komot kot ko kupuješ nov avto

Povezava do prispevka
Kunta Kinte reče pred 41 minutami:

ni res da 10 let stari avti z 200kkm niso izpravni, samo nekateri ljudje ste preveč fini

Tega nisem nikjer rekla, tako da ti ni treba iz riti potegnit izjave in tupit kako "smo" nekateri fini. Napisano je bilo kot odgovor na trditev, da se avto verjetno pred prodajo splača popravit. In zraven je bil tudi naveden "če" popravlja vse servis ali delno sam.

Povezava do prispevka
Brenta reče pred 1 uro:

Tega nisem nikjer rekla, tako da ti ni treba iz riti potegnit izjave in tupit kako "smo" nekateri fini. Napisano je bilo kot odgovor na trditev, da se avto verjetno pred prodajo splača popravit. In zraven je bil tudi naveden "če" popravlja vse servis ali delno sam.

se opravičujem za površinsko branje, po obrazložitvi sem še enkrat prebral in se čisto strinjam, da če želiš imet rabljen avto ohranjen kot nov, boš v njega moral vložiti vrjetno preveč v primerjavi z nakupom (skoraj) novega avta

uredilo bitje Kunta Kinte
Povezava do prispevka
Kunta Kinte reče pred 1 uro:

se opravičujem za površinsko branje, po obrazložitvi sem še enkrat prebral in se čisto strinjam, da če želiš imet rabljen avto ohranjen kot nov, boš v njega moral vložiti vrjetno preveč v primerjavi z nakupom (skoraj) novega avta

odvisno od prejsnjega lastnika... lih sem pred kratkim sedel v bestvagen 2017, z magicnimi 130k km, uvozen iz poslovnega najema. ce mu zbijema 110k km dol iz stevca sploh ne bos opazu, ker je noro ohranjen

 

odzuni se spolira posledice avtomatske avtopralnice, not obesis uno diseco smrekico od zavarovalnice in je avto kot nov.

Povezava do prispevka

Če nima kake lepotne napake na zunanjosti po treh letih, ti ga ne bom kupil. A je folk res tako naiven, da verjame da je še najbolj odlično ohranjen avto po parih letih brez kake lepotne napake?

 

mutiranec reče pred 21 urami:

Kupil sem nov avto. Do sedaj so mi popravljali manjše zadeve. Električna vodna črpalka 2x in enkrat menjava gumbov na volanu. Avto me do sedaj pustil na cesti (amber lučka se dogovorim za servis). Ker je pokrilo Jamsto. Študiram pa kakšen stres bi mi predstavljalo popravilo, če tega ne bi imel kritega, jamstva imam še do 200k, trenutno sem na 123k. Ima kdo v glavi formulo kdaj postanejo popravila predraga :D.

 

Ker si mel vse pokrito si bil prisiljen it na uradni servis. Če bi mel rabljenega in bi se ti to zgodilo, bi lahko to najbrž popravil za tretjino cene, ki so ti jo tam samo omenli. Tukaj je paradoks vsega skupaj. Če kupiš novo, so servisi v uradnih garažah pač dražji. Če imaš rabljeno zadevo, so servisi ustrezno cenejši in posledično lahko brez problema servisiraš tudi avtomobil, ki na papirju nima ekonomske računice.

 

Po drugi strani pa ni vedno vse v ekonomski računici. Ko sem mel največja jajca vredna 200€, sem še vseeno bil pripravljen vzdrževat, ker je avto bil skozi celotno zgodovino blazno zanesljiv in brez problemov, zato se mi je iz tega stališča zdelo popolnoma vredno. Če dela in opravlja svojo nalogo, why not. Ni vse ekonomska računica. Smiselno se mi je zdelo vse skupaj zamenjat šele, ko se mi je dinamika vožje popolnoma spremenila iz lokalnih cestic na avtobane (ker se mi je neumno zdelo da je vinjeta več vredno ko avto :rofl:).

Povezava do prispevka

pol se vsi strinjamo, da nakup rabljenega avtomobila je določena loterija

 

Super Km3t reče pred 1 minuto:

Po drugi strani pa ni vedno vse v ekonomski računici. Ko sem mel največja jajca vredna 200€, sem še vseeno bil pripravljen vzdrževat, ker je avto bil skozi celotno zgodovino blazno zanesljiv in brez problemov, zato se mi je iz tega stališča zdelo popolnoma vredno. Če dela in opravlja svojo nalogo, why not. Ni vse ekonomska računica. Smiselno se mi je zdelo vse skupaj zamenjat šele, ko se mi je dinamika vožje popolnoma spremenila iz lokalnih cestic na avtobane (ker se mi je neumno zdelo da je vinjeta več vredno ko avto :rofl:).

sam kar si opisal je ekonomska računica :P ni se ti splačalo menjat starega avta, ker je opravljal svojo nalogo dovolj zanesljivo (kar čisto podpiram)

Povezava do prispevka
  • 2 tedna kasneje...
Kunta Kinte reče Dne, 29. 7. 2020 at 9:48:

nisem ravno ekspert in ne poznam tega pravila, ne smeš pa pri prodaji kot prodajalec zamolčati znanih napak in težav. zdej kako to izgleda v praksi nimam pojma, ker na srečo še nisem doživel takega ekstremnega primera (4 rabljeni avti kupljeni, 3 prodani zaenkrat :))

 

Večina ljudi misli, da so prodajalci odgovorni za vse napake, ki se pojavijo po nakupu. Dejanske skrite napake so recimo, če si prvi lastnik in so bili kilometri prevrteni nazaj. Ali, da je bilo vozilo karambolirano in si ga oglaševal kot nekarambolirano. 

Povezava do prispevka
  • 2 tedna kasneje...

Največji problem je, da so vsi moderni avti totalni krafl, crkuje vse po spisku. Ti nič ne pomaga če je nov, ko ga maš pa na servisu 2x na leto. Plus garancije slej kot prej je konec in je to to. Pa kakšne "nadležne" napake seveda ne bodo šle v garancijsko maso, pri meni recimo (passat) avto pač na hladno včasih vergla 30 sekund. Pa jermen cvili odkar sem ga nabavu starega 3 leta. Tega ti nihče ne bo popravu pod garancijo. Nov avto je za stare fotre ki majo preveč dnarja in "se nočejo zajebavat". Pa ga potem prodajo po 6 letih za 1/3 cene novega. Recimo da se ti to splača če delaš dost malo km in sploh ne rabiš na servis po drugega kot olje in filtre. Ali pa če si itak kriješ s kilometrino.

Za nas navadne smrtnike je imho idealno kupit nekaj med 3 in 6 leti staro. 3 leta so tisti ki delajo 50+ na leto, po 6 letih maš pa avto od prej omenjenega starega fotra (al pa drugi avto ki se je fural v šolo po otroke in štacuno). Dobiš tam nekje med 1/3 do 2/3 nove cene in verjetno s servisno zgodovino. Servisiraš redno in bi moralo bit ok. Seveda je dražje, samo spet kot so že drugi rekli, če nimaš brutalne smole boš dal za servise še vedno manj kot pa zgubiš na ceni novga. Pa dobro, brutalno smolo lahk maš tud pri novem. Pa ti potem zagnojijo pri garanciji/jamstvu whateva in ugotoviš da ti tvojega primera ne krijejo :)

Povezava do prispevka

Še en problem je pri rabljenih in sicer, da kdor dela bolj malo km in vseeno želi solidno prevozno sredstvo bo težko dobil bencinarja. 

 

Če je dnar ali se dela veliko km na leto ali pa bo avto služil svojemu namenu 10+ let potem je novi avto verejtno celo smiseln. Cene so pač kake so ampak če imaš lizing/kredit z nekim solidnim pologom in dobo do največ 5 let se na koncu računica izide.

No prednost novega avtomobila je tudi, da je multimedijsko sodobnejši (Android auto in Apple Carplay, DAB) in tu in tam kak varnostni sistem (doplačilo teh zadeve je predrago, čeprav dobrodošlo).

Pri novih je pač tudi dejstvo, da so cene zadnjih 5 let šle precej v višave in to pri vseh znamkah. Sedaj od maja 2020 naprej sicer ves čas oglašujejo neke akcije ampak kdor je spremljal ave zadnjo leto ali dve takoj ugotovi, da ni popustov (mogočje tu in tam 1k manj).

Najhuje pri novih pa je to, da za kar veliko denarja dobiš precej slabe zmogljivosti avtomobila saj se za okoli 20k-25k prodajajo mašine 1.0-1.3. 

 

Vzamimo za primer novi vs rabljeni avto in sicer novi Renault Captur Initial Paris (solidno opremljen, avtomatik) vs rabljeni Audi A4 l. 2016/2017 se dobita za podoben denar (do približno 30k  (audi še morda 5k manj)). V dobi 5-6 let uporabe vozila bi verejtno Audi znal služiti bolje razen, če bi bil vožen na kratke razdalje in se bi ga vozilo na nizkih obratih po AC. In če imaš dobrega serviserja tudi s servisi ne bi presegel cene novega Renault Capturja (razen v skrajnih primerih, če bi šel npr. s-tronic (dsg)).

 

Če že rabljenega se ga verejtno vseeno bolj splača vzet v avto hiši in morda z manj opreme. Ampak od tukaj dalje se pa potem vsak odloča sam kakšen rabljeni avto želi. Prednost rabljenega je pač cena in s tem posledično dobiš vozilo, ki si ga želiš (čeprav ga morda niti ne rabiš). Bolj si želiš nek premium in opremo večja verjetnost je, da boš nategnjen in imel večje stroške s servisi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Povezava do prispevka
LordJimy reče pred 2 urama:

No prednost novega avtomobila je tudi, da je multimedijsko sodobnejši (Android auto in Apple Carplay, DAB) in tu in tam kak varnostni sistem (doplačilo teh zadeve je predrago, čeprav dobrodošlo)

 

 

Multimedija in povezljivost ni nek težek razlog da bi se odločil za nov avto. Vsaj jst to jemljem kot nenujno, avto se mora lepo vozit in služit namenu. Vsi ti varnostni sistemi (line assist, ipd.), ki so se pojavili v zadnjih petih letih pa tud ne vem če odtehtajo tok višjo ceno. Ne vem, ampak se mi zdi da je bil varnostni preskok pred 20 leti (ABS, ESP) precej večji kot pred 5 leti z radarskimi tempomati in podobnim.

 

Da dodam še eno izkušnjo - za ženo smo pred kratkim kupili en avto za vozit "okol voglov", se pravi na krajše razdalje in občasno. Corsa, l. 2009, bencin, 98k prevoženih za 3,5k eur. Morm rečt da kar dober deal. Avto lepo ohranjen, zaenkrat brez problemov (toktok), sploh pa so opli ful pocen za vzdrževat.

Povezava do prispevka

Niso zaradi teh varnostnih sistemov sedaj toliko dražji.

En primer je Opel Astra K. Ko je prišla na trg (konc 2015) je imela vse varnostne sisteme kot jih ima facelift. Oziroma bom drugače rekel...

Facelift nima nič več varnostnih sistemov kot prve serije pa je vseeno po ceniku dražja za dobrih 4.000€. 

Tudi pri ostalih je žal tako. Nekaj je kriv sam EU za višanje cen.  

Sicer pa se sedaj splača kupiti kaj iz zaloge. 

Marsikje imajo sedaj večje popuste na vozila iz zaloge. Če sem si jaz leta 2017 lahko privoščil nov avto po naročilu oziroma sestavljen po konfiguratorju ga sedaj sigurno ne bi. 

Bi ga preplačal vsaj za 4.500€ pa če bi jim nakazal celotni znesek takoj. Halo?

Povezava do prispevka

Avto je "depreciating value asset" (razni collector avtomobili so valda izvzeti). Edina ekonomska računica, kjer bi se novi izplačal - če z avtom služiš denar (recimo taksist, trgovski potnik etc) in je dražje da avto stoji zaradi popravila kot te stane amortizacija (plus drugi detajli, ciljne skupine strank ipd). Pa še tukaj moraš vzeti v račun verjetnost za daljšo okvaro itd. Tudi avtošole šaltajo na rabljene avte sedaj ko niso več zakonsko omejene recimo. 

 

Za primer, če imamo avto modela X in stane nov 30k, bo po 5ih letih rabljen stal nekje med 8-12k (odvisno od stopnje amortizacije, ker trg določa ceno). Torej se vam nov avto splača edinole, če za 5 let starega plačujete več kot 4k na leto za popravila (ocena na uč).

 

Nov avto je vedno in izključno čustvena odločitev (izvzemši business). 

 

Če si čustveno odločitev lahko privoščite je pa seveda stvar posameznika, ampak glede na to da je povprečna plača v Sloveniji nekaj čez jurja, mediana še nižje, bi rekel da si večina ne, razen če govorimo o nečem ki stane dobrih 10 jurjev ali pa je raztegnjeno na nenormalno dobo odplačevanja (več kot 5 let). 

  • Račka +1 3
  • Nekul -1 1
Povezava do prispevka

ali pa

jaz sem kupil za drugi avto novo kono ker se avto rabi bolj kot ne samo za v službo se dela z njim zelo malo km manj kot 10 tisoč letno avto imam namen imeti 15 let ali do max 150 tisoč km 

se pravi lahko v 15 letih izgubim max 15 tisoč eur na ceni avta kar pomeni 1000 eur na leto in če tako pogledaš na zadevo je to drobiž 

Povezava do prispevka
tomzzi reče Dne, 7. 9. 2020 at 15:34:

Niso zaradi teh varnostnih sistemov sedaj toliko dražji.

En primer je Opel Astra K. Ko je prišla na trg (konc 2015) je imela vse varnostne sisteme kot jih ima facelift. Oziroma bom drugače rekel...

Facelift nima nič več varnostnih sistemov kot prve serije pa je vseeno po ceniku dražja za dobrih 4.000€. 

Tudi pri ostalih je žal tako. Nekaj je kriv sam EU za višanje cen.  

Sicer pa se sedaj splača kupiti kaj iz zaloge. 

Marsikje imajo sedaj večje popuste na vozila iz zaloge. Če sem si jaz leta 2017 lahko privoščil nov avto po naročilu oziroma sestavljen po konfiguratorju ga sedaj sigurno ne bi. 

Bi ga preplačal vsaj za 4.500€ pa če bi jim nakazal celotni znesek takoj. Halo?

 

Jaz sem vzel eko kredit, ker je smešna obrestna mera.  Nekako pol jaz pol eko kredit. Avto mislim imeti 8-10 let, če bo sreča. Preostanek denarja, ki ga imam na računu + eko subvencija bo vloženo v investicije. Za bencin, ki sem ga prej kuril 300 eur na mesec vsaj pokrije obrok avta. 

Povezava do prispevka

Najhuj mi je blo vozit se z starim avtom ki se je kvaril, pa za katerega sem vedel kaj vse je narobe in gre lahko narobe... zelo stresno, sploh ko se voziš z družino na dolge razdalje.

 

Jaz sem šel na lizing za novo Kio CeeD SW in po pravici povedano mi dol visi za vse ostale stroške pa komentarje koliko denarja bom zgubil, lej avto vozim BP, na servisih me ne oberejo ker majo dejansko realne cene, in se držijo točno tistega cenika katerega lahko najdeš na netu. Pa še popust mi rihtajo na vsak servis, tako da dejansko nikol ne plačam polnega.

Letno delam cca 20k kilometrov, večinoma avtocestne relacije, dizel avto ki ga tankam 2x na mesec za 45€... prej sem vozil avtomobile ki so imeli porabo 7/8 l/100km in sem dal na mesec ke do 200€ in več samo za benz.

Res za tistih 200€ na mesec ki me pride lizing pa 90€ benz... 

 

Škoda mi je samo to, da ga bom moral prodat oz. vrnit, ker bom dobil tretjega otroka in preprosto ni prostora za sedežke. 

In evo me spet na istem mestu kot sem bil 2 leti nazaj... Spet morem cincat al raj rabljenga iz uvoza pa da ma puno opreme pa za tiste 4 jurje nižjo ceno (in stres ker ne veš kaj vse bo/bi lahko šlo narobe), ali pa novega. Če bi ga dobil pri Kii vem da bi ostal.

 

Kaj bi bil bol nakup, spodnji Espace ali nov Berlingo L2 z večino opreme za 21k...

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=15584673&display=Renault Espace dCi 160 Zen EDC PERLA+PANORAMA+RADAR+HEAD UP

 

Vodokotlič reče Dne, 7. 9. 2020 at 14:51:

Ti varnostni sistemi so super, če vsaj enkrat preprečijo težko nesrečo.

Mi je sistem za avtonomno zaviranje v sili že 4x rešil rit da ni bilo totalke... nevem zakaj je treba na prazni cesti ko je vidno da ni nobenega avtomobila treba bremzat na polno da se priklučijo na vozni pas... da o penzionerjih ne govorim.

 

 

 

uredilo bitje viAgra
Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...