Skoči na vsebino

The Elder Scrolls: Morrowind


Priporočeni prispevki

https://en.uesp.net/wiki/Main_Page

 

Poskusil bom ta špil predstaviti nekomu, ki ga ni še nikoli igral. Gre za The Elder Scrolls igro, ki se po dizajnu precej razlikuje od ostale druščine v seriji.

 

Prva in najpomembnejša posebnost, zaradi katere tale frp privlači igralce še dandanes in jih zapelje v večurne odisejade, je ogromnost sveta, ki zajema deželo z močnim kulturnim odtisom ter dihjemajočim številom raznolikih in prav nič majhnih stranskih kvestov, za katere se na trenutke zazdi, da sploh niso stranski. Morrowind je tisti tip RPGja, za katerega retro gamer ne bo trdil, da ga je najel zob časa.

 

Ime Morrowind označuje ime province, katere staro ime je Resdayn in se dogaja 5 let po tem ko Resdayn ter njegovi nativni prebivalci Dunmerji padejo po okrilje Kirodilskega cesarstva (Cyrodiil). Sovraštvo in nasprotovanje domačinov se čuti na vsakem koraku. Ko so verski voditelji Resdayna podpisali kapitulacijo, je večji del klana Indoril izvedel množični samomor, zaradi česar ta klan pristane na robu izumrtja. Trgovski klan Hlaalu ostaja lojalen, medtem ko Redoran, Telvanni in Dres s stisnjenimi zobmi sprejmejo podrejenost imperiju. Klan Dagoth, imenovan tudi Šesti Klan, zavrača okupacijo.

 

Kar me je na nek poseben način navdušilo v tej igri, je vizualna predstavitev. Tradicionalna srednjeveška obarvanost v RPGjih te sorte zajema seveda iz različnih obdobij srednjega veka, ampak kultura Morrowinda na več mestih zelo prijetno vleče na zgodnji, temnejši srednji vek. Baltik, Gotaland, Škotska, vzhodna Germanija? Nekaj vmes. Vzdušje je baltsko, slovansko, vikinško, perzijsko in starorimsko, ki bi lahko bilo še bolj pristno zgodovinsko, če po otoku Vvardenfell ne bi rasle gromozanske gobe. Gotovo ne boste ustrelili mimo, če boste igrali pod vplivom hmeljarskega izdelka, kot se za barbarske podvige spodobi. Igralec na začetku igre nastopi kot izobčenec, ki ga cesar Uriel Septim osebno pomilosti pod pogojem, da deluje kot tajni agent cesarstva.

 

Za raziskovalca, ki pri tej zvrsti najbolj ceni lore, je tole zaklad, kajti ne glede na to kam se vtakne nos, občutek o neraziskanem in neznanem ostaja za dolgo časa.

 

Igra vsebuje dva dodatka: Bloodmoon in Tribunal.

 

Če kdo ne more na jesenski dopust zaradi koronavirusne pandemije in še ni igral Morrowinda, brez skrbi, Bethesda to the rescue, kajti poglej to mapo:

IGNtLNP.jpg

 

9fb4fd0cdf46c2bd001542e890357021.jpg

MV5BNjNmYWMxZGUtODZmMi00MzFmLTk4MTEtNTFi

164b7ebc34327a1348cb38f8fed0597e_the-eld

the-elder-scrolls-iii-morrowind-goty-wal

uredilo bitje sadhu sequencer
Povezava do prispevka

Super predstavitev, @sadhu sequencer! :worship:

Osebno sicer nisem nikoli imel rad Morrowind. Malo zaradi "lesenosti" v igralnosti, malo tudi zaradi premočnih sovragov, najbolj pa zaradi iskanja-poti-do-cilja, ker te igra res ne "drži za rokco", kot je to npr. v nasledniku Oblivion.
Spominjam se, da sem pred mnogo leti imel tudi krajšo predstavitev te igre, na enem anime sejmu. To je bilo nekje v Celju. Sicer ji nisem posvetil veliko pozornosti, ker sem tedaj poleg Morrowinda predstavljal še predhodnika (Areno in Daggerfall) ter naslednika (Oblivion in Skyrim)! Pač, celotno serijo. Pa ko sem nekaj govoril tudi o rasah v igri, pa sem za "High Elf" uporabil izraz "Visoki vilinci", za "Kajiite" izraz "Kadžite", za "Argonauts" izraz "Argonavte" in za "Orcs" izraz "Grdini" :lol:.  Zdaj naslova te predstavitve se ne spomnim. Se pa spomnim podnaslova: "Od vojaka do junaka" :D

Mimogrede: boš kdaj kakšen tak daljši zapis naredil tudi za naslednika, Obliviona, ali je igra že preveč sodobna zate? :) Me zanima zato, ker sem Obliviona preigral po dolgem in počez.

Povezava do prispevka

@XEcutIor

Ravno to kar omenjaš, da igra igralca ne vodi za roko, je mene privleklo k tej igri, saj sem imel občutek, da končno igram špil, ki je toliko bogat z vsebino, da mi je vseeno ali ga sploh kdajkoli končam. Odkrivaš oba otoka in celinsko prestolnico, v journal pa se kar nalaga in nalaga vsebina. Nekaj kar ti da verjetno vsak GTA ko ga začneš nažigati prve dni, le da tu enostavno ne zna nehati. Od rdeče črte sem se odmaknil nemalokrat in se posvetil stranskim kvestom. To me je razvadilo do te mere, da sem imel kar nekajkrat težavo začeti Oblivion, kajti tega sem želel igrati na isti način: da večkrat skočim iz glavnega tira drugam. Ampak verjetno ti je znano, da stranski kvesti v Oblivionu niso ravno nekaj v primerjavi z Morrowindom, zato sem si uničil priokus pri igranju in me je odvrglo, 2x zapored. Saj veš kakšne so jame v Oblivionu. Se pa moram Obliviona enkrat zares lotiti, kajti k raziskovanju Cyrodiila me res vleče, ampak moral bom narediti čisto nov karakter in bolj slediti rdeči liniji. V tretje gre rado. Po tem pa lahko kak tak zapis naredim, če me kdo ne prehiti.

 

@maksi

Drži. In tudi vrhunske zvočne efekte, kot so grmenje, divjina, vodovje, pokanje skal, zvok železne dobe ko potegnem za meč, za katere bi mi bilo povsem žal, če bi jih prekrila kakršnakoli glasba. Okusi. Velja pa omeniti, da je škoda, da avtorjem ni uspelo vdelati dobrih trubadurskih zvokov za gostilne, po čem je prvi Baldur's Gate najbrž še vedno na vrhu, čeprav si ga mogoče deli s kom.

 

V OP dodajam še link do uradne The Elder Scrolls wiki strani.

uredilo bitje sadhu sequencer
Povezava do prispevka

Ta igra mi je posebej pri srcu. Ne vem če sem kako single player igro igral dlje časa kot to. Eno poletje mislim da sem po cele dneve samo to igral in dejansko je nisem nikoli končal. Takega občutka svobode dotlej še nisem imel. V bistvu mi je najbolj dogajalo samo tavat okoli po mapi in vedno sem naletel na neko novo arhitekturo, zanimive sovražnike, neko mini zgodbo, kak item ... Mesta so bila čudovita in življenje v njih ... v to igro sem enostavno bil zaljubljen kot v redkokatero. In ni šans da se še kdaj vrnem vanjo, prav želim da ostane v tem prijetnem najstniškem spominu, nedokončana ....

Povezava do prispevka

Gor je en napisal, da je igra težka zaradi močnih sovragov. Mogoče za nekoga, ki ni navajen RPGjev. Igra je zelo lahka, v drugi polovici celo sprehod skozi bojevanje. Bojevanje žal ni močna stran igre, prav tako ne dolgočasni wiki NPCji.  Ima pa seveda druge odlične lastnosti.

 

Sicer pa delajo mod v Skyrim pogonu, ki zgleda izvrstno, vendar dvomim, da bo zares kdaj dokončano.

 

 

Povezava do prispevka
LakomLačen reče pred 1 uro:

Gor je en napisal, da je igra težka zaradi močnih sovragov. ... Bojevanje žal ni močna stran igre.

 

Ko udarjaš z mečem samo 5 centimetrov stran od sovražnika in zgrešiš, je še vsak tako izkušen igralec RPGjev čisto zanič. To je tista stvar, ki me zelo motila - hit detection, ki je bil zelo slab. V nasledniku so tole le popravili Bethesdovci.

uredilo bitje XEcutIor
Povezava do prispevka
Heretik reče Dne, 19. 10. 2020 at 22:48:

Ta igra mi je posebej pri srcu. Ne vem če sem kako single player igro igral dlje časa kot to. Eno poletje mislim da sem po cele dneve samo to igral in dejansko je nisem nikoli končal. Takega občutka svobode dotlej še nisem imel. V bistvu mi je najbolj dogajalo samo tavat okoli po mapi in vedno sem naletel na neko novo arhitekturo, zanimive sovražnike, neko mini zgodbo, kak item ... Mesta so bila čudovita in življenje v njih ... v to igro sem enostavno bil zaljubljen kot v redkokatero. In ni šans da se še kdaj vrnem vanjo, prav želim da ostane v tem prijetnem najstniškem spominu, nedokončana ....

Enako bi lahko sam napisal. Z malo razliko, da sem jo celo končal. Pa na koncu mislim, da si lahko zgradiš svojo hišo.  

Povezava do prispevka

Jaz razmišljam, da bi zdaj v novem valu koronce replayal Morrowind

 

A kar basic GOG verzijo, ki si jo lastim, poženem? Drugače sem mega ne-fan, če se izkušnja preveč spremeni od tega, kar so si zamislili devsi, tako da bi zlasti kakšne mode, ki mogoče izostrijo njihovo vizijo, ne pa se od nje odmikajo z novimi mehanikami ipd. 

Povezava do prispevka
Istvan reče pred 22 minutami:

Enako bi lahko sam napisal. Z malo razliko, da sem jo celo končal. Pa na koncu mislim, da si lahko zgradiš svojo hišo.  

 

Ne ravno na koncu, ampak blizu konca igre. Vodje klana, kateremu se pridružiš, sklenejo da takšen heroj rabi posebno rezidenco in potem lahko opazuješ kako nastaja nepremičnina skozi čas.

Povezava do prispevka
sadhu sequencer reče pred 2 urama:

 

Ne ravno na koncu, ampak blizu konca igre. Vodje klana, kateremu se pridružiš, sklenejo da takšen heroj rabi posebno rezidenco in potem lahko opazuješ kako nastaja nepremičnina skozi čas.

Tako ja.. dolgo je že tega, spomin peša.. hehe. Prav spomnim se tistega dobrega občutka, da imam svojo hišo v igri. :)
V tistih časih smo tud z ekipo eno lokalno gostilno "preimenovali" v Halfway Tavern. Good times.. in ja, takole v retrospektivi res odličen špil. 

Povezava do prispevka

Sem vseeno namestil tri mode, in sicer

 

Morrowind Code Patch 2.4

Morrowind Graphics Extender XE 0.11.6

Patch for Purists

 

Sem pazil, da bi res take, ki izvirno izkušnjo ohranijo karseda neokrnjeno, samo potweekajo kakšne najbolj nadležne reči. Sem pol igral dve uri in na polno užival, danes pa naprej

Povezava do prispevka
  • 4 tedne kasneje...

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...