Skoči na vsebino

Tema o e-mobilnosti


Priporočeni prispevki

Vodokotlič reče Dne, 19. 5. 2020 at 10:49:

https://pushevs.com/2020/05/18/catl-cobalt-free-battery-cells-are-already-below-60-euros-per-kwh/

 

3600EUR za 60kWh baterijo. Če računaš še hlajenje, batter management unit, ohišje ene 4,5k EUR vse skupaj. To je res že cheap. 

 

Oh, ko bi bi le vedeli... :)

 

Sicer pa me veseli, da se najde tema na Mn3njalu tud iza e-mobilnost, lepo videti, da se tudi slovenci končno doma v sloveniji "prebujamo". 

 

Po mojem skromnem mnenju je Slovenija namreč idealna država za vpeljavo 100% e-mobilnosti. Res škoda, da se tega tako malo ljudi zaveda...

 

Zakaj? Kratke relacije, množničnost relacij, razmerje AC/regionalke/lokalke itd.  Res razočaran nad znižanjem subvencij mimogrede, totaln strel mimo, ampak mi jih vsaj imamo, mariskje v Evropi še tega nimajo.

 

Se pa izjemno veselim prihodnjih let v tem avtomobilskem segmentu in spremembam, ki jih prinasamo in vsiljujemo z e-mobilnostjo tudi velikim OEM-om ala BMW, VW itd. 

 

Vodokotlicu pa veliko zabave z Teslo in varne kilometre!

Povezava do prispevka

Za te velike "OEM-e" je elektrika samo prehodno obdobje in nujno zlo. Cilj jim je vodik. Elektrika je po eni strani kar veliko večji onesneževalec, ker moreš upoštevat tudi od kod dobiš elektriko. v Španiji verjetno ni problem, ker imajo 25%+ elektrike iz veternic in sončnih celic. Kakšna poljska ali bolj vzhodno pa je elektrika še vedno iz kurjenja premoga. V tem primeru so še vedno boljši umazani dizli. V Slo sicer nimamo problema, da bi večina vozila avto manj kot 5 let, saj za npr. TesloS velja, da se "okoljski footprint" proizvodnje avta z baterijo ter poraba (čiste!) elektrike amortizirajo komaj po 4.7 letih uporabe glede na proizvodnjo in porabo ICE.

Prav tako je problem reciklaža baterij trenutno. Ter sami požari  le teh. Avto sicer res morajo potopiti v vodo za cel teden, ampak kdo potem primerno očisti/reciklira to onesnaženo vodo v kateri je bil avto? S tem problemom že imajo težave naši severni sosedje, prav tako njihovi severni sosedje:

 

Povezava do prispevka
T7ank reče pred 1 uro:

Za te velike "OEM-e" je elektrika samo prehodno obdobje in nujno zlo. Cilj jim je vodik.

 

Zdaj o onasnezevalcih ne bi, ker v ta segment se nisem dovolj poglobil, da bi lahko na to temo kaj relevantnega rekel. Bom pa z veseljem prebral kako debato, raziskavo, prispevek na to temo - nevtralen, se razume. Ne da potem ugotovim, da avtor clanka, ki pravi, da je eletrika fuj in fej, vsak vikend igra golf z glavnim razvojnikom za ICE motorje pri VW....

 

Fora Tesle in njemu podobnih posnemovalcev in tudi elektrike sploh ni toliko v tehnologiji pogona, kot pa je v pristopu k oblikovanju in spremembi kako se bo k mobilnosti v bodoce pristopalo. OEMi, cetudi ne verjamejo v elektriko, so dobili konkretno brco v rit s strani ne samo Tesle, ampak celotne palete fabrik in firm, ki se z e-mobilnostjo ukvarjajo. Korona kriza je to samo se potrdila. Tu sploh ne gre samo za pogon kot tak, ampak kompleten spekter od digitalizacije, personalizacije vozila, avtomobili postajajo roboti, celoten pristop k prodaji in odmik od klasicnega salonsko-servisnega modela itd.

 

Potem glej recimo malo prodajne stevilke za letos. Prakticno edini segment znotraj avtomobilske, ki je korono prezivel s praskami je e-mobility. To lahko potrdim s prve vrste na bojni fronti, ker v tem segmentu delam sam. In ce pogledam k sosedi Magni - lej, ne zavidam jim. Res ne.

 

Zdaj a bo cez 10 let vodik pojedu elektriko, pa kaj bo z ICE pa z dizli pa hibridi ipd. to sploh ni bila poanta mojega posta, niti te debate. Ker tega ta trenutek nihce NE VE. Kar je poanta je to, da se avtomobilska industrija spreminja. In prej kot se bodo ti dinozavri evropski sprijaznili s tem, lazje jo bodo preziveli. Azija dela tu nenormalne preskoke in ce se Evropa ne bo zbudila v naslednjih par letih se kaj lahko zgodi, da bomo cez 10 let v Evropi vozili vecinoma kitajsko-korejske avte, na katerikoli pogon bo pac takrat ze aktualen. Posevnooki se ne hecajo.

uredilo bitje Matej24
Povezava do prispevka
Matej24 reče pred 41 minutami:

Zdaj a bo cez 10 let vodik pojedu elektriko, pa kaj bo z ICE pa z dizli pa hibridi ipd. to sploh ni bila poanta mojega posta, niti te debate. Ker tega ta trenutek nihce NE VE. Kar je poanta je to, da se avtomobilska industrija spreminja. In prej kot se bodo ti dinozavri evropski sprijaznili s tem, lazje jo bodo preziveli. Azija dela tu nenormalne preskoke in ce se Evropa ne bo zbudila v naslednjih par letih se kaj lahko zgodi, da bomo cez 10 let v Evropi vozili vecinoma kitajsko-korejske avte, na katerikoli pogon bo pac takrat ze aktualen. Posevnooki se ne hecajo.

 

Najbolj prodajan avto na Kitajskem je Volkswagen, električarji in hibridi pa predstavljajo 3% vse prodaje. Bo še trajal.

Navedek

Car sales in China surged 14.5 percent year-on-year to 2.19 million in May 2020, the second straight month of increase in auto sales, as the country loosened coronavirus-related restrictions and reopened for business. Still, sales of new energy vehicles (NEVs), which include battery-powered electric, plug-in hybrid and hydrogen fuel-cell vehicles, fell for a eleventh straight month to 82,000 units. Considering the first five months of the year, car sales plunged 22.6 percent, compared to a 13 percent drop a year earlier.

https://tradingeconomics.com/china/total-vehicle-sales

Povezava do prispevka
T7ank reče pred 4 urami:

Za te velike "OEM-e" je elektrika samo prehodno obdobje in nujno zlo. Cilj jim je vodik. Elektrika je po eni strani kar veliko večji onesneževalec, ker moreš upoštevat tudi od kod dobiš elektriko. v Španiji verjetno ni problem, ker imajo 25%+ elektrike iz veternic in sončnih celic. Kakšna poljska ali bolj vzhodno pa je elektrika še vedno iz kurjenja premoga. V tem primeru so še vedno boljši umazani dizli. V Slo sicer nimamo problema, da bi večina vozila avto manj kot 5 let, saj za npr. TesloS velja, da se "okoljski footprint" proizvodnje avta z baterijo ter poraba (čiste!) elektrike amortizirajo komaj po 4.7 letih uporabe glede na proizvodnjo in porabo ICE.

Prav tako je problem reciklaža baterij trenutno. Ter sami požari  le teh. Avto sicer res morajo potopiti v vodo za cel teden, ampak kdo potem primerno očisti/reciklira to onesnaženo vodo v kateri je bil avto? S tem problemom že imajo težave naši severni sosedje, prav tako njihovi severni sosedje.

a ni pri vodiku problem predvsem shranjevanje, ker mora biti kar orenk bomba, da zdrži pritisk?

misliš gorivne celice ali kaj drugega? slednje delajo tudi z drugimi CH plini, npr. metanom.

 

kaj pa norvežani zdaj kupujejo, če ne tesle?

uredilo bitje bainit
Povezava do prispevka

huh zanimivo. etron je sicer slabši od tesle po npr. voznih lastnostih, dometu itd., ima pa boljši interior in kvaliteto :D .

tesle sploh ni na teh grafih lol. čeprav je najbrž tudi skupna prodaja upadla.

 

po drugi strani pa v čini

https://cleantechnica.com/2020/06/19/tesla-model-3-undisputed-leader-in-china-ev-sales-report/

uredilo bitje bainit
Povezava do prispevka

Kitajci majo tak svojo tovarno in verjetno veliko hypa za teslo. (Zgornji link, ki si ga postal). Vprasanje tudi koliko imajo sploh na voljo evropskih modelov in kaksne imajo svabi proizvodnje kapacitetd za BEV... Samo ugibanje, nisem preverjal podatkov.

 

Povezava do prispevka

navadnih ICE avtov tudi evropejci prodajo veliko (v bistvu je kitajska praktično glavni trg, to se vidi tudi po npr. vedno večjih maskah audijev, bmwjev, ker imajo to tam kao radi), za BEV pa tudi jaz ne vem.

je pa vsekakor velik plus za teslo, da imajo tovarno tam. upam samo, da bodo držali kvaliteto na nivoju.

 

mislim da morajo biti recimo v Shenzenu (verjetno tudi drugih mestih) vsi taksiji EV. kot primer pač.

seveda to niso tesle, ampak cheap lokalni avti.

Povezava do prispevka

Spoštovani prednaročnik,



v lanskem letu ste imeli ekskluzivno priložnost, da ste si med prvimi v Sloveniji rezervirali električno vozilo ID.3 1ST. Sedaj vam z veseljem sporočamo, da boste lahko pri vašem trgovcu izbrali svoje vozilo v začetku meseca julija 2020, predvidoma od 06.07.2020 dalje. V kolikor se boste odločili za nakup v štirih tednih od začetka prodaje za prednaročnike, boste vozilo lahko prevzeli v mesecu septembru 2020.



V prilogi Vam posredujemo tudi informacije o bogati opremi in konfiguracije v notranjosti vseh treh izvedb.

Maloprodajne cene za vse tri možne izvedbe posebnega modela ID.3 1ST so:



ID.3 1ST: 39.141 €
ID.3 1ST Plus: 44.998 €
ID.3 1ST Max: 50.858 €


Dodatne ugodnosti:



V kolikor boste sklenili kupoprodajno pogodbo v obdobju prodaje za prednaročnike, boste prejeli tudi bon za nakup in postavitev polnilne postaje v višini 1.000 €. Poleg te ugodnosti je v pogodbi vključeno tudi članstvo v ekskluzivnem klubu ID.3 1ST Mover Club. S članstvom v tem klubu boste pridobili različne prednosti in tudi brezplačno posodobitev programske opreme za prihajajoči digitalni funkciji v začetku naslednjega leta.



O točnem dnevu, ko boste pri izbranem trgovcu lahko izbrali svoje vozilo, Vas bomo še obvestili.



Veselimo se Vašega naročila!



Lep pozdrav!



Ekipa Volkswagen

Povezava do prispevka

Recimo, gledam Corso-e in tule je cena pa ze veliko bolj normalna. Se ga da dobit za 24k €. Nicht schlecht.

 

Grem naslednji teden na testno vožnjo Ioniqa. Moram se zmenit, da mi ga dajo za 2 dni na test, da ga stestiram do službe in nazaj konkretno+polnjenje doma in na polnilnici čez cesto.

 

Če me sedeži prepričajo, kar je zame skoraj najpomembnejši del notranjosti in udobja v avtu, potem se resno nagibam k nakupu v drugi polovici leta.

Povezava do prispevka

91km v eno stran, samo lokalne ceste. 1h25min v eno smer. 

 

Ker pa picim v pisarno po najslabsi cestni infrastrukturi v Sloveniji (40km) me res zanima, kako se bo Korejc odrezal na tem "poligonu za unicevanje vozil". Trenutna Astra se kar dobro drzi in z svojim dizl mlinckom je tut hudicevo varcna...ampak ker delam 40k kilometrov letno, jo bo potrebno menjati, dokler se ni kakih vecjih pizdarij z njo.

 

Pa res me hudo mika, kako e-zadevscina potegne, ker je nebroj prehitevanj tovornjakov s hlodi in Avstrijcev, ki so zjutraj tako anemicni vozniki, da glava pece. Ko sem imel v Nemciji i3 na testu 2 dni sem uzival kot mali otrok par let nazaj...zdaj ko je pa stalca pod streho in ma zenkica enoprostorca, bo pa cas, da si fotr koncno ubavi neki zase. 

 

P.S. Polnilna postaja doma je v planu + polnilnica pred pisarno (10 polnilnic) je na voljo. Infrastruktura res ni problem.

 

uredilo bitje Matej24
Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...