Skoči na vsebino

Tema o e-mobilnosti


Priporočeni prispevki

Smoki reče Dne, 22. 9. 2021 at 11:39:

Dacia zmagala EV trg :D

 

Poglejte to rocno zavoro, Romuni carji. :mafija:

 

V serijski opremi dobis smernike, :rofl:

 

14''' platisca serijsko :avadodo:

 

Če te to zabava si preber SERIJSKO OPREMO v tem avtu za 80k (menda sem že postal?) https://www.mercedes-benz.si/passengercars/mercedes-benz-cars/models/eqv/leasing-and-offers/pricelist-brochure-local/_jcr_content/par/productinfotextimage/interactions.attachments.0.cenik-Mercedes-Benz-EQV-2021.pdf

Povezava do prispevka

To je mariborska e-polnilnica, kjer je lahko cena elektrike negativna

 
 
 
 
 
 
Na polnilnici za električne avtomobile v mariborski industrijski coni Studenci vam lahko za polnjenje plačajo. Ja, prav ste prebrali. Cena za kilovatno uro je lahko minus pet centov. Kako je to mogoče?
 
ZA POSLUŠANJE KLIKNITE 
 
To je mariborska e-polnilnica, kjer je lahko cena elektrike negativna
Polnilnica podjetja Implera stoji na železniških tirih, ki so nekoč povezovali Maribor, Dravograd in Celovec. Domačini zato lokaciji pravijo ajzenpon.
Foto: Borut Hočevar
 
 

Več iz teme:  

 

Polnilnica, ki jo je razvilo mariborsko podjetje Implera, je povezana s sistemom družbe NGEN, ki je znana predvsem po velikih baterijah na območju Acronija in Taluma. Povezava mariborski hranilnici omogoča, da izkorišča borzna nihanja cene elektrike.

Moč polnjenja je prilagojena razmeram v omrežju

Delovanje polnilnice je razložil direktor Implere Teo Bunta. Uporabnik lahko prek Implerine aplikacije MasterCharge izbere eno izmed dveh variant polnjenja, regulirano ali hitro polnjenje.

Če se je odločil za regulirano različico, polnilnica prilagaja moč polnjenja razmeram v elektroenergetskem omrežju. Kadar je v omrežju premalo energije in je njena cena visoka, polnilnica zmanjša moč polnjenja. Kadar pa je cena elektrike nizka, polnilnica samodejno poveča moč polnjenja. »Polnimo lahko zelo hitro ali zelo počasi in se tako prilagajamo omrežju,« pojasnjuje Bunta.

Implera prejme za takšno prilagajanje od NGEN plačilo in ga deli z uporabnikom polnilnice, ki je vozilo pripeljal na polnjenje.

Implera, polnilnica, elektrika, avto, mobilnost, Teo Bunta, Maribor
Foto: Borut Hočevar
Polnilnica je 120-kilovatna. Hkrati se lahko polnijo štiri vozila, od tega je lahko eno polnjenje DC.

 

Koliko lahko uporabnik prihrani?

Zgornja meja prihranka je pet centov na kilovatno uro, za polnjenje 60 kilovatnih ur to pomeni tri evre prihranka. Voznik tesle pa bi dobil pet evrov, pojasnjuje Bunta. Uporabnik lahko prihranek prevzame v gotovini, vendar se je to v več mesecih obratovanja polnilnice zgodilo samo enkrat. Večina uporabnikov se je odločila, da se je prihranek zavedel kot dobroimetje na aplikaciji MasterCharge in ga je uporabila pri naslednjem polnjenju.

Kako uporabnik ve, kdaj je elektrika poceni?

Cena električne energije za polnjenje se spremeni vsakih pet minut. V Impleri pripravljajo nadgradnjo aplikacije, ki bo rednim uporabnikom z obvestilom prek SMS-sporočila »zdaj je zelo poceni«, »zdaj je cena nič« ali »zdaj je cena negativna«. Uporabnik, ki bo takrat v bližini polnilnice, bo lahko ujel takšno ceno.

»Če pa boš imel možnost takega polnjenja doma, bomo od pametnega števca prejemali podatke, koliko je obremenjena hiša, in v kombinaciji s podatkom o ceni energije vklopili ali izklopili domačo polnilnico. Takrat bo možnost za izrabo nizke cene veliko večja. Sistem bo namreč sam vklopil polnjenje, ko bo cena ugodna, lahko pa ga bo vklopil samo za 15 minut in ga potem spet izklopil, če bo potem cena zrasla.«

Implera, polnilnica, elektrika, avto, mobilnost, Teo Bunta, Maribor
Foto: Borut Hočevar

 

Obvestilo, ko se polnjenje podraži

Bunta je dodal še nekaj pojasnil:

● Elektrike polnilnica ne vrača iz vozila nazaj v omrežje, ker večina avtomobilskih proizvajalcev takšne funkcije ne omogoča.

● Investitor v polnilnico je mariborsko podjetje Senmed.

● Polnilnica ajzenpon je prva komercialna polnilnica, ki omogoča takšno prilagajanje. V prihodnje pa bodo takšne vse Implerine polnilnice DC.

● Polnilnica ima več funkcij, omogoča na primer merjenje tlaka v pnevmatikah, merjenje kakovosti zraka in drugo.

● Aplikacija MasterCharge obvesti uporabnika, ko je baterija polna 80-odstotno in se polnjenje upočasni in podraži za pet centov na minuto. Drugo obvestilo prejme ob 90-odstotno polni bateriji, ko se polnjenje podraži za 20 centov na minuto.

● Polnilnico ajzenpon in vse druge, ki jih uporabljajo, so razvili in izdelali v Impleri.

Povezava do prispevka

Kateri elektricni avto se splaca gleda za 2x130km dnevno, 95% autobahn.

V mislih imam cim manjsega in cim cenejsega vendar z zadostnim dosegom tudi pri -25°C in ce upostevamo se degradacijo baterijo.

 

Kakor se spravim gledat, si mislim o lej, elektricni twingo, kok zakon. Pol pa hladen tus, ko se 80km dometa nima, ce pogoji niso idealni (in definitivno prihajajoca zima to pac ni).

Povezava do prispevka
TrippinBalls reče pred 27 minutami:

Ni ekonomske racunice za tak denar. :D

 

Imas pa pomoje prav, pa ne da je stvar osebne preference, ampak malčki enostavno niso dizajnirani za kaj takega.

 

Sam delam 180km dnevno (90km v eno smer), kar je cca. na letni ravni okoli 40k km. Ce moj avto pije 5L, dizel, me letno pride nafta okoli 3k € pri trenutnih cenah. Ker bom imel avto vsaj 7 let, je to vec kot 20k € v moji dobi lastnistva vozila. 

 

Torej se meni, po moji racunici bolj splaca kupit elektricni avto za 45k € kot pa dizlasa za 25k €. Ob pogoju, ki ga jaz izpolnjujem, da imam polnjenje e-avta zastonj, da pridobis EKO Subvencijo. 

 

Toliko o ekonomski racunici. 

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče pred 13 minutami:

Tesla 3 SR+

 

Tesla SR3+ z avtopilotom za 3,9k € je v 6ih letih za 6k € drazja od VW ID.3 Family (visji rang opreme) z 58kWh baterijo in 204KM motorjem in 8k € drazja od Hyundai Kone 64 kWh z najvisjo stopnjo opreme.

 

Reci kar hoces ampak Tesla je draga. Njihovo financiranje napram VW ni ravno ugodno, ce gre verjeti on-lin kalkulatorjem.

Povezava do prispevka
TrippinBalls reče pred 1 minuto:

Čak, kaj? EV polnjenje je z eko subvencijo zastonj? Povej več. :)

 

Nisi razumel.

 

Jaz imam polnjenje zastonj na firmi. Eko subvencija na nove E-avte je trenutno 4500 €, to ti vrne Eko Sklad po nakupu avta. Po nekaj mesecih od oddaje vloge se razume. :)

Povezava do prispevka
Smoki reče pred 3 minutami:

 

Tesla SR3+ z avtopilotom za 3,9k € je v 6ih letih za 6k € drazja od VW ID.3 Family (visji rang opreme) z 58kWh baterijo in 204KM motorjem in 8k € drazja od Hyundai Kone 64 kWh z najvisjo stopnjo opreme.

 

Reci kar hoces ampak Tesla je draga. Njihovo financiranje napram VW ni ravno ugodno, ce gre verjeti on-lin kalkulatorjem.

 

Zakaj bi dokupval avtopilot?  Saj ID.3 nimam nič bolje. Pri Koni ti mastno računajo servise. Pri Tesli pa tega ni.  Tesla se vozi neprimerno bolje in je najbolj učinkovit na avtocesti. To poudarjam, ker je Trippin omenil avtocesto. 

uredilo bitje Vodokotlič
Povezava do prispevka

Pri Tesli ni servisov, ker folk kar sam popravlja avte, dezinficira klimo, razstavlja frunk, resuje smrdece kabine ipd. Mal provociram, ma zdajle nekaj mesecev res intenzivno spremljam omenjene e-avte in je res zanimivo opazovat to sceno in njihove prigode. Mimogrede, Kona in Hyundai nista nic boljsa in njihov app za povezljivost je nateg prve vrste, v snegu v hrib avto ne pride nikamor, VW je generalno zajebal z softwareom na ID.3 in ga se eno leto po izidu niso do konca porihtali..vsi imajo + in -.

 

Ampak mi govorimo o ekonomski racunici kolega, to so samo cifre kar sem jaz zgoraj napisal. Matematika, nic drugega.

 

Na koncu se itak vsak sam odloci kako in kaj. Kaj mu pase, kaj se bolje pelje, koliko je buffra v denarnici za polog itd.  :)

uredilo bitje Smoki
Povezava do prispevka

Kar se tiče ekonomske računice to vsak sam ve. Jaz vedno računam tako. Tekoči stoški ne smejo preteči neko vrednost, kar z mojim avtom za zdaj to še drži.  Celo manjše stroške imam v primerjavi z mojim bivšim Priusom s Teslo (z vključenim eko kreditom!) . Doplčal sem ravno toliko, da imam variabilne stroške enake ali manjše kot v preteklosti. 

Ima pa vsak EV kakšen minus. Vse kar sem prebral in preizkusil je Tesla kot cel paket meni najboljši. Kot si sam rekel glede softwera. Zato sta pri meni KOna in eNiro odpadla. 

 

No da ti zamenjajo kabinski filter je 35eur. Se ne splača sam to delat. Je pa verjetno en fail glede tega. Samo se tudi to da rešit bp. 

Povezava do prispevka

Tesla mi itak iskreno povedano, ne diši. Mi je nekje tam kot BMW, nekaj kar opazim ampak nikoli ne pomislim, da bi imel, ker se ne morem poistovetit z nastopaštvom ali kvazi višjim ugledom. Karkoli že pač. Te fore, da niti ena Tesla ni dostavljena taka, kot bi za ceno pričakoval (because v EV so stručkoti, konvencionalnega car buildinga pa še niso osvojili) so mi tudi nekaj kar me stran odbije. Musk in njegovo nakladanje ter patološki bullshitting pa tudi. Kaj bi Tesla vse že bila, če bi temu nakladaču verjeli.

 

Omenjeni software oz. splošno rokovanje s tehnologijo na ID.3 je nekaj kar je tudi mene šokiralo in bi težko živel s čim takim day to day (popizdil bi, po domače povedano - verjetno bi se mi EV priskutili in jih ne bi pogledal, dokler več ne bi imel izbire). Zakaj rabijo pri elektriki vso to halfassed futurističnost tlačit zraven, mi nikoli ne bo jasno.

 

Kaj pa Nissan LEAF, pozna kdo kaj okrog tega?

Povezava do prispevka

Je pa tudi zelo nerealno pričakovat, da bo kdorkoli imel zastojn polnjenje v naslednjih 7 letih. Petrol pravkar dviguje cene elektrike za 30% v decembru, ostali bodo sledili. Če se bo elektrika še parkrat podražila, bomo kmalu prišli do tega, da bo enako ekonomično imet EV, kot pa vozit dizla. S tem da dobrega novega dizla dobiš med 30-40k, dobrega BEV pa za 50-60k.

Povezava do prispevka
TrippinBalls reče pred 4 minutami:

Tesla mi itak iskreno povedano, ne diši. Mi je nekje tam kot BMW, nekaj kar opazim ampak nikoli ne pomislim, da bi imel, ker se ne morem poistovetit z nastopaštvom ali kvazi višjim ugledom. Karkoli že pač. Te fore, da niti ena Tesla ni dostavljena taka, kot bi za ceno pričakoval (because v EV so stručkoti, konvencionalnega car buildinga pa še niso osvojili) so mi tudi nekaj kar me stran odbije. Musk in njegovo nakladanje ter patološki bullshitting pa tudi. Kaj bi Tesla vse že bila, če bi temu nakladaču verjeli.

 

Omenjeni software oz. splošno rokovanje s tehnologijo na ID.3 je nekaj kar je tudi mene šokiralo in bi težko živel s čim takim day to day (popizdil bi, po domače povedano - verjetno bi se mi EV priskutili in jih ne bi pogledal, dokler več ne bi imel izbire). Zakaj rabijo pri elektriki vso to halfassed futurističnost tlačit zraven, mi nikoli ne bo jasno.

 

Kaj pa Nissan LEAF, pozna kdo kaj okrog tega?

VW ID. 3 je skropucalo za tisti denar. Sem bil na testni vožnji pred pol leta, vozi se sicer ok, ampak notranjost je slabša kot v moji 10 let stari Škodi Fabiji. S tem da nova Fabia je bila 15k, ID.3 pa 50k. Pa pazi to, da streho ID .3 ne moreš montirat prtljažnika in če imaš veliko baterijo ne moreš montirat kljuke. Pri avtu za 50k. Da o softwarju niti ne zgubljam besed. Tisti mali ekranček pred volanom pa je tudi bolj bogi.

 

Nissan Leaf ima nestandardni priključek za polnjenje in tudi počasno polnjenje, če mene vprašaš ni vreden nakupa, razen če ga dobiš ful poceni. 

Povezava do prispevka
TrippinBalls reče pred 18 minutami:

Tesla mi itak iskreno povedano, ne diši. Mi je nekje tam kot BMW, nekaj kar opazim ampak nikoli ne pomislim, da bi imel, ker se ne morem poistovetit z nastopaštvom ali kvazi višjim ugledom. Karkoli že pač. Te fore, da niti ena Tesla ni dostavljena taka, kot bi za ceno pričakoval (because v EV so stručkoti, konvencionalnega car buildinga pa še niso osvojili) so mi tudi nekaj kar me stran odbije. Musk in njegovo nakladanje ter patološki bullshitting pa tudi. Kaj bi Tesla vse že bila, če bi temu nakladaču verjeli.

 

Omenjeni software oz. splošno rokovanje s tehnologijo na ID.3 je nekaj kar je tudi mene šokiralo in bi težko živel s čim takim day to day (popizdil bi, po domače povedano - verjetno bi se mi EV priskutili in jih ne bi pogledal, dokler več ne bi imel izbire). Zakaj rabijo pri elektriki vso to halfassed futurističnost tlačit zraven, mi nikoli ne bo jasno.

 

Kaj pa Nissan LEAF, pozna kdo kaj okrog tega?

 

LEAF ima samo en velik minus. Chademo in ne CSS za hitro polnjenje.  To me je odbilo. Za korejca sem že povedal. ID3 pa nisem mogel čakat. To so takrat bile zadeve, ki so me odbile. Cena pa je bila tudi bližje Tesli 3. Takrat sem se odločil za slednjega. Znamka me ni zanimala. Kakovost izdelave mi je čisto OK. Ni mečka ampak point je drugje. To je za mene bila redka priložnost, kjer bi dobil avto z sub 4s do 100km, vgrajen Spotfy itd z nizkimi stroški vzdrževanja. 

Kar se Elona Muska tiče. Je pač posebnež in verjetno težek človek. kot Jobs včasih. Sem pa zaradi tega hvaležen, da je EV potegnil ven iz drega in naredil en moment, ki se ga ne da ustaviti. 

uredilo bitje Vodokotlič
Povezava do prispevka
TrippinBalls reče pred 17 minutami:

Tesla mi itak iskreno povedano, ne diši. Mi je nekje tam kot BMW, nekaj kar opazim ampak nikoli ne pomislim, da bi imel, ker se ne morem poistovetit z nastopaštvom ali kvazi višjim ugledom. Karkoli že pač. Te fore, da niti ena Tesla ni dostavljena taka, kot bi za ceno pričakoval (because v EV so stručkoti, konvencionalnega car buildinga pa še niso osvojili) so mi tudi nekaj kar me stran odbije. Musk in njegovo nakladanje ter patološki bullshitting pa tudi. Kaj bi Tesla vse že bila, če bi temu nakladaču verjeli.

 

Omenjeni software oz. splošno rokovanje s tehnologijo na ID.3 je nekaj kar je tudi mene šokiralo in bi težko živel s čim takim day to day (popizdil bi, po domače povedano - verjetno bi se mi EV priskutili in jih ne bi pogledal, dokler več ne bi imel izbire). Zakaj rabijo pri elektriki vso to halfassed futurističnost tlačit zraven, mi nikoli ne bo jasno.

 

Kaj pa Nissan LEAF, pozna kdo kaj okrog tega?

Tale slo-techar ga ima, tu je izpis njegovih prispevkov v temi električnih avtomobilov:

 

https://slo-tech.com/script/forum/izpisitemo.php?threadID=237521&avtor=11934&isci=

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...