Skoči na vsebino

Tema o e-mobilnosti


Priporočeni prispevki

Skynetz reče pred 34 minutami:

Je pa tudi zelo nerealno pričakovat, da bo kdorkoli imel zastojn polnjenje v naslednjih 7 letih. Petrol pravkar dviguje cene elektrike za 30% v decembru, ostali bodo sledili. Če se bo elektrika še parkrat podražila, bomo kmalu prišli do tega, da bo enako ekonomično imet EV, kot pa vozit dizla. S tem da dobrega novega dizla dobiš med 30-40k, dobrega BEV pa za 50-60k.

 

Niti ni toliko hudo. Glede na to da ti račun za elektriko levji delež sestavljajo omrežnina ter trošarine. 30% podražitev elektrike ne pomeni da bo položnica višja za 30% ampak mogoče 1/3 od teh 30%.  Jaz res mrzlično iščemo parcelo za bajto in da vgradim 11kW sončnih panelov. Pol samo rečem ajde čao. Samo moram to anrediti do decembra 2023. Potem bo igra drugačna.  

Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 2 urama:

Je pa tudi zelo nerealno pričakovat, da bo kdorkoli imel zastojn polnjenje v naslednjih 7 letih. Petrol pravkar dviguje cene elektrike za 30% v decembru, ostali bodo sledili. Če se bo elektrika še parkrat podražila, bomo kmalu prišli do tega, da bo enako ekonomično imet EV, kot pa vozit dizla. S tem da dobrega novega dizla dobiš med 30-40k, dobrega BEV pa za 50-60k.

 

Ce delas v JU verjetno ne, v gospodarstvu pa firme ze vidijo dolocene bonuse ce zaposlenim nudijo brezplacno polnjenje avtov preko dneva. 

 

Recimo mi se selimo cez eno leto, pred trenutno firmo je 8 mest za polnjenje. Stalno polno. Pred novo firmo bo 20 polnilnih mest. Rezim polnjenja dopoldan/popoldan. Zastonj za zaposlene in dobavitelje na obisku.

 

In kot je rekel vodokotlic, ce si ubodes svoje panele na streho in polnis avto na sonce, kar bi moral na konuc koncev biti cilj vsakogar z EV si samozadosten. 

 

 

Povezava do prispevka
Smoki reče pred 1 uro:

 

Ce delas v JU verjetno ne, v gospodarstvu pa firme ze vidijo dolocene bonuse ce zaposlenim nudijo brezplacno polnjenje avtov preko dneva. 

 

Recimo mi se selimo cez eno leto, pred trenutno firmo je 8 mest za polnjenje. Stalno polno. Pred novo firmo bo 20 polnilnih mest. Rezim polnjenja dopoldan/popoldan. Zastonj za zaposlene in dobavitelje na obisku.

 

In kot je rekel vodokotlic, ce si ubodes svoje panele na streho in polnis avto na sonce, kar bi moral na konuc koncev biti cilj vsakogar z EV si samozadosten. 

 

 

To je lahko zdej, ker je malo EVjev. Ko bo vsak drugi že imel EV, pa ne bodo firme več videle bonusa v tem

Povezava do prispevka

Kako to misliš, da bi firma plačevala arabcem? Kaj točno?

 

Jaz sem ciljal na to, da firma tebi tako "daje" zastonj elekektriko in je to boniteta zaposlenih. Na ta način dobijo več novih zaploslenih recimo. Ko bodo "vsi" imeli EVje bo strošek elektrike zelo drag. Potemtakem zakaj bi firma tebi plačevala elektriko in hodila v minus, če ne bi imela več nič od tega, saj to ne bo več neka niša?

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče pred 5 urami:

 

Niti ni toliko hudo. Glede na to da ti račun za elektriko levji delež sestavljajo omrežnina ter trošarine. 30% podražitev elektrike ne pomeni da bo položnica višja za 30% ampak mogoče 1/3 od teh 30%.  Jaz res mrzlično iščemo parcelo za bajto in da vgradim 11kW sončnih panelov. Pol samo rečem ajde čao. Samo moram to anrediti do decembra 2023. Potem bo igra drugačna.  

Do tell more

Povezava do prispevka
Burned Fox reče pred 2 urama:

Do tell more

Do konca 2023 če narediš sončno elektrarno na strehi poračunajo omrežnino za celo leto. Torej če imaš na koncu bilanco 0 je cena 0. Po tem datumu se bo računalo na mesečni bazi torej boš plačal pozimi omrežnino tudi če imaš letno bilanco 0 (poraba = proizvodnja).

uredilo bitje jlpktnst
Povezava do prispevka

Drugač pa ja, na električnih avtih so trenutno prizadete marže. Izdelava je cenej, cena je višja. Kmalu bo štrom dražji + ne bo več free polnjenja oz tega že zdej skoraj ni več. Naslednja nuklearka je 10+ let proč. Štrom cene bodo šle v nebo.  Karkoli narediš si v riti basically :) Ampak ja, on the long run je mogoče EV trenutno še cenejši. A ste vkalkulirali koliko več obresti plačate za lizing/kredit zaradi višje začetne cene? Plus morali ste kupit nov avto namesto rabljen.

Povezava do prispevka
erted45 reče pred 3 urami:

Ko ste že pri teh stroških, lahko kakšen lastnik EV avta (@Vodokotlič?) pokomentira, če imaš kilometrino plačano po standardni tarifi (0,18€/km), a si dejansko v plusu? Se obeta sprememba kilometrine za imetnike EVjev? :D 

 

EDIT: možno da sem retard in da si v plusu tudi pri običnih ICE avtih?

Dejmo računat

 

0,18 * 240 (dni ajde nimaš dopusta) * 200 km recimo kar je za slovenijo kar veliko = 8600€ letno

 

Gorivo pri porabi 4L dizla /100 = 1920L nafte * 1,35 = 2600€ letno

 

Zavarovanje + cestnina + registracija + vinjeta = ajde 1000€ če dobro prideš skoz

 

1 paket gum letno = 500€ (recimo da narediš 30k na letnih in 20k na zimskih in jih maš 2 sezoni)

 

Potem mamo pa servise, 50k pomeni 2 ali pa 3 male servise,

* mali servisi skupaj recimo 300€

* večji servis še 300€ (ker delaš veliko km)

* neki random crkne še 400€

---

1000€ servisi (ajde pr novem verjetno mal manj, 500? bi si še upal rečt manj pa ne, v garanciji te bojo pa sploh peljali srat z rednimi, recimo VW na 15k pa dodatna premija za uradni servis)

 

Na koncu pa še "padec vrednosti", recimo da kupiš nov avto za 30k, menjaš po 3 letih in je vreden 18k. To je 4k na leto.

Alternativno kupiš 3 leta starega za 18k in menjaš po 3 letih (ko je star 6), prodaš za 9k, to je 3k na leto.

 

Uglavnem stroški so takšni kot so, pri starejšem je več servisa, pa seveda ker maš MALJON km bo tudi malo manj vreden pri prodaji. Valda če daš 40k za novega boš zgubu bolj 5-6k na leto, če kupiš neki kar je že zgublo 50% vrednosti pa verjetno zgubiš samo še 25% te vrednosti če prodaš v 3 letih. Zato so tam 3 leta stari avti iz nemčije zmaga v tej situacijo, načeloma se ne kvarijo tolk na km (če jih redno vzdržuješ), servisov maš pa itak skoz ker se velik voziš.

 

Pod črto prideš torej nekje na nulo lahk če dobro planiraš in izkoristiš bonuse (maš nov avto 6+ let recimo, dolga garancija in malo servisov, nakup pravega rabljenega avta)

Povezava do prispevka

S servisi si malo pretiraval imo. Jaz dam letno za servis cca 200€ recimo, kdaj več, kdaj manj. Samo enkrat sem imel izredni servis v 7 letih odkar mam avto in to je bilo 600€. Sicer tudi pri porabi dizla si malo preveč optimistično računal, noben dizel ne porabi 4l, razen če voziš stalno po hribu navzdol, gor te pa avtovleka pelje :D 

 

Pa še evo moja računica. Za avto 7 let nazaj sem dal 7400€, zdej je vreden ziher 3500€. Torej izgubil sem približno 430€ na leto pri vrednosti.

 

V vsem tem času sem porabil 7638l bencina, to je bilo 9530€. Skupno mi je za avto šlo 13441€ v 7 letih. Zdaj mi pa najdi avto, EV ali ne, kjer bi prišel skozi ceneje :D 

 

Povezava do prispevka

Vceraj sem od mehanika izvedel, da se je prodala rabljena EV Kona, letnik 2019, 64kWh, 45k km in z novo baterijo (vpoklic letos) za 39.950 €. 

 

Kar ne morem verjet. Nova baterija gor ali dol, gre za 2 leti star avto in 45k km. Jebote. Nova stane danes 44.000 €. 

 

@Skynetz Ce ta avto po sedmih letis prodas za 3.500€ ala ti vera. Jaz sem dal 6 let nazaj za avto 15k € in ga bom danes tezko prodal za vec kot 3k €.

Povezava do prispevka

Glede na trenutno povpraševanje sem 100% da bi ga lahko prodal za toliko, pa tudi več ljudi me je že spraševalo, če ga prodam :D 

 

Problem je, da nevem kaj bi potem drugega kupil, ker je trenutno čudna situacija. Po eni strani bi rad čimprej zamenjal, po drugi glede na trenutne cene ne bi rad zamenjal nikoli. Me pa moti, ker je avto majhen.

Povezava do prispevka
TrippinBalls reče Dne, 12. 10. 2021 at 9:12:

Kateri elektricni avto se splaca gleda za 2x130km dnevno, 95% autobahn.

V mislih imam cim manjsega in cim cenejsega vendar z zadostnim dosegom tudi pri -25°C in ce upostevamo se degradacijo baterijo.

 

Kakor se spravim gledat, si mislim o lej, elektricni twingo, kok zakon. Pol pa hladen tus, ko se 80km dometa nima, ce pogoji niso idealni (in definitivno prihajajoca zima to pac ni).

 

i3 120ah če lohk mal dofilaš vmes na šihtu

 

rabljeni za cca 22-23k

Povezava do prispevka
TrippinBalls reče Dne, 12. 10. 2021 at 9:12:

Kateri elektricni avto se splaca gleda za 2x130km dnevno, 95% autobahn.

V mislih imam cim manjsega in cim cenejsega vendar z zadostnim dosegom tudi pri -25°C in ce upostevamo se degradacijo baterijo.

 

Kakor se spravim gledat, si mislim o lej, elektricni twingo, kok zakon. Pol pa hladen tus, ko se 80km dometa nima, ce pogoji niso idealni (in definitivno prihajajoca zima to pac ni).

 

AC je za EV smrt. Skor tko kot tisto ko Morpheus v Matrici rece, da se na AC nikoli ne gre. Pac jebat ga, tam je poraba visoka, to je dejstvo. Razen ce se mislis fijakat za LKWji z 95 km/h. Sam mislim, da to ni tvoj cilj.

 

Nekje sem zasledil podatek, da se mora doseg EVja racunat z faktorjem 2,1 x dnevna kilometrina.

 

V tvojem primeru to pomeni: 260km x 2,1 = 546km dosega po WLTP

 

V cem je fora bos rekel? V tem, da ti bo tak avto zadostoval tudi, ko bo zunaj -25°C in bo baterija znotraj garancije degradirala 30%. 

 

Jaz ne bi jemal nic na tvojem mestu kar nima baterije vsaj 58 kWh. 

 

RAD!OACTIVE reče pred 4 urami:

 

i3 120ah če lohk mal dofilaš vmes na šihtu

 

rabljeni za cca 22-23k

 

Ni sans. Poglej: https://ev-database.org/car/1145/BMW-i3-120-Ah

 

275 km ima nov doseg po WLTP (mesano), torej je treba vzet 10% rezerve, seveda ima rabljen verjetno se kakih 20km manj, ko je zunaj -15°C je doseg kar naenkrat ze pod 200 km...in tako naprej. Potem 95% AC kjer je poraba najvisja...

 

Pa to niso kar neke cifre, ki jih ven mecem, to so izracuni uporabnikov, ki imajo EVje 3 leta ali vec.  

 

 

Povezava do prispevka
Smoki reče Dne, 14. 10. 2021 at 14:35:

AC je za EV smrt. Skor tko kot tisto ko Morpheus v Matrici rece, da se na AC nikoli ne gre. Pac jebat ga, tam je poraba visoka, to je dejstvo. Razen ce se mislis fijakat za LKWji z 95 km/h. Sam mislim, da to ni tvoj cilj.

zato imajo ZFjevi elektromotorji 2 prestavi - druga se pretakne pri ~90kmh in je manj ugodna za pospeške, a bolj ugodna za porabo.

včasih so imele podoben sistem tut tesle, samo so se ga znebili, per baje ni bilo price/perf.

Povezava do prispevka

Ne vem kje se ti to voziš.  :D Jaz ponavadi vidim EVje z malo baterijo, ki se vozijo za šleparjem. Ostali pa gredo po normalni hitrosti okoli 110-130km/h, kot večina prometa  Zdaj, če srečuješ take, ki s parimi km/h prehitevajo kamijon verjetno je to taka oseba, ki je to tudi počela z navadnim avtom.  Jaz praktično skoz gledam na ogledalo. Če vidim, da se nekdo približuje pač upočasnim in ne grem prehitevat oz. kontra grem prehitevat. Oboje je užitek. Upočasnitev zaradi rekuperacije in pospeševanje, ker je res easy.  

Povezava do prispevka
Bocimir reče pred 1 uro:

 

Jst bi tud bil živčen, sploh če je tole zgoraj poiskus dostopnega električnega avtomobila :lol:

 

+ slabi baterijski sklopi :panika:

 

 

 

To da zgubi 10% baterije v 1. letu ne pomeni nujno "slabe" baterije, ampak da so izbrali napačne trade-offe in napačno tehnologijo. Zakaj pa že oni vedo, ker je ceneje? Ker se bolje obnaša pri praznjenju? Pitaj boga, me pa zelo zanima.

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...