Skoči na vsebino

Tema o e-mobilnosti


Priporočeni prispevki

Tule gor manjka vsaj še podatek prevoženih km... kot da bi vodu statistiko kok si tankal v litrih pa nič drugega :D TROLOLO

 

Mogoče zato manjka, ker bi se potem dalo kaj izračunat? Recimo da je bla poraba 20kwh/100km potem maš slabih 40.000 km, se sliši kar realno. To bi blo pri trenutni ceni dizla slabe 3000€ če porabiš 5L/100km (realno za enga dizla na relacije). Valda ko je bla cena forever 1,3 je to mal manj (2600) ali pa ko je bla 1,8 je to mal več (3600) ampak ok :D Point being da je "pršparal" nekje 1-2x od oka. Ne 10x kot so trdili še nedolgo nazaj. Dokler je upfront cost 30% višji pa sami krš avti, bo res težko upravičit.

 

Ajde če maš solarja gor tolk da ne porabiš in se ti potem to na letni ravni pokrije? Sure, sam to je niša, to je 5% populacije SLO pa tudi drugje. Sej bom tud jaz verjetno mel štrom takoj ko bo nekaj viable za dobit... samo večina folka bo pa nasankala.

Povezava do prispevka
TrippinBalls reče Dne, 1. 1. 2023 at 16:13:

kvaj pa pol lahko gledamo, če cen ne? :D

 

a gas savingsi so realena številka al je to nek približek/pavšal?

 

Prevoženih imam 98k km. Povprečna malo pod 18kWh/100km. Na leto delam 35k km do 40k km.

 

Doma nimam možnosti filat. Samo na javnih in v službi. Večinoma vse free. Mogoče sem dal vse skupaj 200eur. Pa če to ne bi šel v Luxemburg bi bilo 50eur. Pa še to zaradi firbca .

Tamo notri v appu nimam naštiman cene elektrike. Pa ne vem od kod vleče podatke.

 

uredilo bitje Vodokotlič
Povezava do prispevka
TrippinBalls reče pred 50 minutami:

kako se bo pa realno stanje v ke$hu spremenilo, ko bodo začele firme ukinjat zastonj filanje enkrat ko električni avtomobili ne bodo samo unicorni za early adopterje?

 

Kar je dostopno po netu, so trenutne cene polnjenja ob porabi 18 kWh na 100 km od 0€ pa do 14€ na 100km, odvisno, kje polniš. Hitreje kot je, dražje praviloma je.

 

Komercialna polnjenja (razumno hitre polnilnice) kot vidim začnejo nekje pri 50 centov na kWh, se pravi je strošek elektrike ob porabi 18kWh na 100km 9€.

 

Naj me kdo popravi, če se motim.

 

Po mojem večina ljudi še zmerom gleda narobe na električna vozila in hibride, in sicer kot, da so to vozila, s katerimi ogromno prišparaš na gorivu, kar ne drži. Gre predvsem za dosti bolj udobno in mirno vožnjo ter enostavnost uporabe takega vozila.

 

Z električnim vozilom po mojem mnenju prisparas trenutno samo, če imaš majhno električno prdalo, kot npr. VW eUP za se vozit v sluzbo (blizu doma) in v trgovino, polniš pa večinoma samo doma oz. na neki bližnji javni polnilnici. Prisparaš na servisih, vzdrževanju in na gorivu.

 

Teslo bi pa jaz takoj imel (če bi si jo lahko privoščil) kot drugi avto pri hiši, ne pa kot vozilo za intenzivnejšo uporabo (=službeno vozilo za daljše poti, za na dopust...). Zakaj bi bil ves čas pod stresom, kje bom polnil, koliko km bom naredil in na koncu še čakal na polnilnico ob povprečni ceni 10€\100km mi ni jasno (ker najbrž na dolgih poteh pride v poštev samo Tesla supercharger oz ekvivalent, če ne si lahko vzameš dopust za 700km dolgo pot).

uredilo bitje MorskaGlista
Povezava do prispevka
MorskaGlista reče Dne, 3. 1. 2023 at 8:25:

Prisparaš na servisih, vzdrževanju in na gorivu.

na servisih niti ne toliko, ker hočejo ponekod menjati hladilno tekočino baterije na xx.000km (in druge zadeve). poleg tega je fajn, da delaš optiko bolj pogosto, da ne kuriš baterije za brezveze.

za teslo in gretje je odvisno tudi, kakšen system gretja ima. starejši modeli niso imeli toplotne črpalke, ampak so gnali motorje v načinu z več upora (ne vem pa, kako je bilo z ogrevanjem na mestu).

Povezava do prispevka
bainit reče Pravkar:

aja sam res. saj tista heat pumpa tut ni najboljša pri negativnih tempsih, če se ne motim.

 

Toplotna dela samo na omejenem območju. Idealno ravno te dni. Pri 0 ne dela več niti blizu tako dobro.

Tesla niti nima klasične toplotne črpalke. Ima octavalve.

https://www.emobility-engineering.com/tesla-octovalve/

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče Dne, 3. 1. 2023 at 15:13:

Najbolje prodajan avtomobil potroši 10% baterije za šest urno gretje  pri (-11C) na (21C) Zeblo bi ga šele po 60 urah.

 

 

 

Kul. Me pa zanima, kako bi tesla zdržala Sibirski mraz, trenutno imajo v sibiriji 30-50 minusa.

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...