Skoči na vsebino

Tema o e-mobilnosti


Priporočeni prispevki

MorskaGlista reče Dne, 1. 6. 2021 at 21:44:

 

Že ki smo pri tem, naj omenim še te asistenčne sisteme.

 

Nova Corolla je proti mojemu Aurisu kot znanstvena fantastika. Radarski tempomat je v takem avtu kot naročen, pa tudi linijo je nova Corolla držala kar presenetljivo dobro celo po ovinkih od Portoroža proti Valeti. Edino, kar me je motilo je malo preveč agresivno zaviranje in pospeševanje, ko se voziš v koloni ki se pomika bolj dinamično z aktiviranim radarskim tempomatom - avto kar nekaj divja, kot da ima čefursko dušo. Pri počasni koloni je zakon v kombinaciji z elektromotorjem. Glede na to, da tudi kompresor klime poganja elektromotor je tudi poleti zadeva v koloni mirna in tiha.

 

Poleg tega ima še sistem za zaznavanje pešcev, kar je pri hibridu zelo uporabno, ker imaš pač več možnosti koga zgaziti kot z navadnim avtom (meni se je pešec na primer celo v bok od avta zadel, ker me ni slišal, pa še nekaj je pizdil potem).

 

Po drugi strani je Auris glede tega res retro. Toyota safety sense ponuja par stvari. Lane assist (brezveze, samo zapiska, ko povoziš črto) prepoznavanje znakov (dela odlično, ampak ne vem, če ima neko uporabno vrednost, ker itak ne šteka, da je neke omejitve konec po križišču in ne prepoznava tabel za naselja), zaznavanje možnosti naleta s samodejnim zaviranjem (pogojno uporabno, ampak dela samo v določenem hitrostnem režimu, pač zaletiš se tako ali tako, samo avto malo zmanjša hitrost, da se glih ne zalepiš na polno), samodejni vklop dolgih luči (Edin uporabna stvar v kombinaciji z LED žarometi, dela zelo v redu). Infotainment je za nič, nikakva povezljivost s telefonom razen obično BT klicanje in SMSji. Touch kontrole so grozovitne, jaz bi to prepovedal, ker je dobesedno muka karkoli narediti. Še faking gumb za glasnost je touch. Samodejno bočno parkiranje je začuda ZELO uporabno in ga redno uporabljam, ker parkira boljše od mene, pa znam bočno parkirati (sem hodil v šolo v Trst, tako da sem natreniran).

 

Ja to glede prepoznavanja prometnih pravil je čist useless pomoje na prav vseh. Dvomim da obstaja 1 avto kjer to dela prav.

 

Glede aktivnega tempomata ima moj avto nekje v meniju setting kok agresiven je, mogoče preveri (je pa res da imam jaz vw)

 

Dolge luči v kombinaciji z LED žarometi praviš da delajo dobro? Zate mogoče :D To je katastrofa za vse ostale udeležence. Točno vem ko imam za sabo takšnega junaka, mi konstantno bliska od zadaj, ker ja, zasenči, samo vmes pa za kratek čas ne. In to konstantno. PRIZADETO. Mogoče je čas da se omeji moč žarometov + te smart pizdarije morajo delat PERFECT ali pa nič. Ne more bit slabše kot je za vse ostale v prometu no... shiz. Touch kontrole se tudi strinjam da je za prepovedat, saj načeloma so če bereš "spirit of the law" glede mobilnih telefonov, ker to ni nič drugega.

 

MorskaGlista reče pred 1 uro:

 

Meni še zmerom ni jasno, ali je oglaševan range pri EV vozilih izračunan upoštevajoč 100% zmogljivost baterije ali dejansko uporabno zmogljivost (se pravi med 20% in 80%). Ker kot vem, lahko se tudi motim, naj se baterije ne bi izpraznilo pod 20% in polnilo nad 80% za zagotoviti optimalno življenjsko dobo same baterije. Razlika med temi podatki je 40% kar ni zanemarljivo.

 

Načeloma se da baterije naštelat kje je 0% in kje je 100%, tako da če so prav naštelane ne bi smelo tistih 80+ met neke vloge, prav tako pa spodnja meja ne. Seveda v pehanju za čimvečjo nazivno kapaciteto ... ni nujno tak. Škoda je ker smo očitno prebutasti da bi nam dali opcijo cappat polnilc na 80% reicimo.

Povezava do prispevka
MorskaGlista reče pred 2 urama:

 

Meni še zmerom ni jasno, ali je oglaševan range pri EV vozilih izračunan upoštevajoč 100% zmogljivost baterije ali dejansko uporabno zmogljivost (se pravi med 20% in 80%). Ker kot vem, lahko se tudi motim, naj se baterije ne bi izpraznilo pod 20% in polnilo nad 80% za zagotoviti optimalno življenjsko dobo same baterije. Razlika med temi podatki je 40% kar ni zanemarljivo.

 

https://www.linkedin.com/pulse/electric-car-range-using-nedc-wltp-epa-emil-glownia/?trk=public_profile_article_view

 

Ponavadi imajo zadeve neki buffer. Filanje do 100% ni nekaj problem. Bolj je problem praznjenje dokler ne crkne. Jaz imam toliko veliko baterijo da ga za vsakodnevne potrebe uporabljam med 30-85%.   Pa tudi pač če je nekaj degradacije ni nek problem pri večjih baterijah.  Twingo iam to prednost da lahko na AC filal do 22kW moči. Kar pomeni, da za njega to izgleda kot supercharger in imaš manj kot v uri napolnjeno.  Sam bi raje videl, da ima kapaciteto kot citygo in up. Nad 30kWh. 

 

Povezava do prispevka
atomic reče Dne, 31. 5. 2021 at 22:05:

Kaj pa Twingo. 3500€ + 100€ na mesec za elektriko, dost cool imo

 

Za to sem pa slišal. 300 eur na mesec te košta najem Renault Zoe, če skleneš pogodbo za 4 leta. 

Če bi si doma polnilnico ubodel niti ni bad. Zoe naj bi imel realnega dometa nekje 250 km. Kar je povsem dovolj.

 

 

 

Povezava do prispevka
obstek reče pred 14 minutami:

 

Za to sem pa slišal. 300 eur na mesec te košta najem Renault Zoe, če skleneš pogodbo za 4 leta. 

Če bi si doma polnilnico ubodel niti ni bad. Zoe naj bi imel realnega dometa nekje 250 km. Kar je povsem dovolj.

 

 

 

 

A so polnilnice še vedno 5-10k €?

Pa tak čez palec sem računal, eno polnjenje doma tudi stane pri teh večjih baterijah 5-10€, v kar ni všteta višja priključna moč. Sama elektrika je cenejša kot gorivo ja, se pa bojim, da ljudje radi zanemarijo ceno dodatne infrastrukture.

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 7 minutami:

 

A so polnilnice še vedno 5-10k €?

Pa tak čez palec sem računal, eno polnjenje doma tudi stane pri teh večjih baterijah 5-10€, v kar ni všteta višja priključna moč. Sama elektrika je cenejša kot gorivo ja, se pa bojim, da ljudje radi zanemarijo ceno dodatne infrastrukture.

 

AC polnilnica je 500eur.  Reno zna lepo vlečt do 22kW, če imaš ustrezno priključno moč.  Če imaš možnost še sončnih celic potem je zmaga.  Mišljeno dolgoročno seveda.

Drugače a rabiš višjo priključno moč? Do 3x 25A ni neke razlike. Če si imel do zdaj višjo priključno moč boš z e-avtom še bolj upravičil te zadeve. Lahko imaš še vedno manjšo priključno moč, imaš dinamično AC polnilnico in boš katerikoli avto napolnil čez noč. Jaz za vsakodnevne potrebe držim avto med 20-85% baterije. In nikoli ne filam več kot 3-4h dnevno. 

Povezava do prispevka

Jaz imam do službe in nazaj cca 170 km. Javnih polnilnic po vasi je dovolj, tudi dokaj blizu službe je ena. Samo za res pravo udobje bi si skoraj moral nabaviti polnilnico. Če je strošek polnilnice cca 500-1000 eur in me polnjenje košta 5 eur, je to skupaj s poslovnim najemom avtomobila še vedno samo 400 eur/mesec. To je dovolj ugodno, da se splača premisliti o tej opciji.

Na strehi imamo sončne celice, samo njih izkoristek na letni ravni porabimo (ogrevanje s toplotno črpalko).

 

 

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče pred 25 minutami:

 

AC polnilnica je 500eur.  Reno zna lepo vlečt do 22kW, če imaš ustrezno priključno moč.  Če imaš možnost še sončnih celic potem je zmaga.  Mišljeno dolgoročno seveda.

Drugače a rabiš višjo priključno moč? Do 3x 25A ni neke razlike. Če si imel do zdaj višjo priključno moč boš z e-avtom še bolj upravičil te zadeve. Lahko imaš še vedno manjšo priključno moč, imaš dinamično AC polnilnico in boš katerikoli avto napolnil čez noč. Jaz za vsakodnevne potrebe držim avto med 20-85% baterije. In nikoli ne filam več kot 3-4h dnevno. 

 

Če filaš 3-4 ure dnevno na 5kW polnilcu je to 20kWh na dan, je to 600kWh na mesc kar je nekje 60€. Pa recimo da mam 3x25A in da sem upgradal iz 3x20A, razlika med njima je 230€ na leto = 20€ na mesec. Torej 80€ na mesec za avto. Source: https://www.sodo.si/storage/app/uploads/public/5fc/8b5/ee8/5fc8b5ee8b149920469339.pdf

 

Pa kar sem izračunal za sončne celice jaz na letni ravni porabim čisto BP, ni šans da proizvedem več kot porabim, torej itak ni profita. Torej 10k investicije za celice se itak povrne nekje v 7 letih. Po tem je pa pure profit. Ker itak porabim več kot proizvedejo celice je vprašanje zakaj se ti zdi zmaga imet celice. Večji efficiency ker gre DC-DC? Samo za to bi potem rabu še baterijo in je investicija 15-20k. Poleg električnega avta ki je 30k kamot ...

 

Also 22kW če vleče polnilc, to rabiš nov kabel čisto do omarice. No way da ima kdo v sloveniji proper kable položene tako, da bo "samo prklopu" :D Ampak ja, še vedno je cenej kot tisto ko sem nazadnje gledal like 5k€ za polnico. A so šle cene nasploh dol? Spremljam tako z levo roko in čakam da bodo cene "normalne".

 

  

obstek reče Pravkar:

Jaz imam do službe in nazaj cca 170 km. Javnih polnilnic po vasi je dovolj, tudi dokaj blizu službe je ena. Samo za res pravo udobje bi si skoraj moral nabaviti polnilnico. Če je strošek polnilnice cca 500-1000 eur in me polnjenje košta 5 eur, je to skupaj s poslovnim najemom avtomobila še vedno samo 400 eur/mesec. To je dovolj ugodno, da se splača premisliti o tej opciji.

Na strehi imamo sončne celice, samo njih izkoristek na letni ravni porabimo (ogrevanje s toplotno črpalko).

 

 

Exactly, bi rabu ene 3x tolk celic kot jih gre na streho oz. izkoristek mora it gor x3, do takrat bojo pa itak skenslal da se obračunava na letni ravni :D

 

Če bi bil celoten mesečni strošek avta 400€ potem je to uber cheap. Domnevam da nisi štel not zavarovanja, servisov in podobno?

uredilo bitje jlpktnst
Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 5 minutami:

 

 

Če bi bil celoten mesečni strošek avta 400€ potem je to uber cheap. Domnevam da nisi štel not zavarovanja, servisov in podobno?

Renault je imel neko akcijo, kjer ti za 4 leta oddajo Renault Zoe v najem za cca 300 eur/mesec. Samo je omejitev kilometrov 20.000 leto. Vsaj mislim tako. Bom pa poklical, tako da javim kakšni so trenutni pogoji. 

Plačaš samo najem avtomobila, servise/registracijo itd. krijejo oni.

 

 

 

Povezava do prispevka

Aha operativni leasing. Na žalost ni šans da spravim familijo v Zoe :D To pride 15k na 4 leta, kar je very cheap actually, edin kolikor se spomnem so oni imeli kazen tudi za premal km? Zdej gledam in čakam kdaj bodo bolj family avti na voljo... pa v mojem cenovnem dometu. Letos so uletel s kombiji kar je kar nice. Samo zgleda da bo treba še 1 generacijo da bo normalen domet. Pa cene ... oh god. Pod 60k ni nič. Merđo recimo je 80k€ za basic model, če dša mal dodatne opreme not je 150k takoj :D Fak no. Obstajajo že kaki family MPV baterijski? Ko načeloma družinska dinamika je čist compatible z električnim avtom. Itak se moraš ustavit na daljših potovanjih vsake 1-2 uri zarad otrok. Pa če imaš bajto je np polnit doma.

Povezava do prispevka

Definitivno, gledaš koliko narediš km npr. na mesečni ravni. Jaz sem porabil najmanj 300eur na mesec samo za gorivo. Kje so še servisi itd.  V službi mi gredo na roko in so naredili polnilnico. Kot trenutni blokovec se verjetno ne bi odločil za električni avto, če ne bi imel nekej svoje polnilnice.   Jaz iščem parcelo v Vipavi-Ajdovščina ter okolica. Definitivno je sonca dovolj, da je izkoristek na nivoju. No tudi paneli sploh niso dragi, če jih daš malo več na streho (če je seveda možno). Pri gradnji hiše bo upoštevan tudi ta vidik. Bo prostor ter napeljava namenjeno za baterijski hranilnik (ko bodo enkrat cene nižje), toplotno in sončne. (Pa dimnik za v primeru, če vse odpove. :D)

 

Ja saj ne rabiš imeti 3x 25. Preračunaš si porabo celotne hiše. Zato pa imaš dinamično polnilnico. Se prilagaja glede na porabo vsega skupaj.  Ti priključno moč plačuješ v vsakem primeru ali trošiš elektriko ali ne. Tako da bi bilo fer to porazdeliti na vse uporabnike.   Ko bodo hranilniki dovolj poceni, komot se bo lahko znižala obračunska moč. Bomš imel ravno toliko, da ponoči nafilaš in btaerijski hranilnik in avto.  Npr E3 napredni ima lepo ceno za nočno filanje.  Jaz imam GENi, ker imam njihovo kartico e-mobilnosti in lahko na veliko polnilnic polnim skoraj brezplačno (1,2EUR na mesec je pavšal za kartico) do 3h. kar meni ustreza. 

 

 

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče pred 9 minutami:

https://www.e3.si/dom/elektrika/e3-napredni  + omrežnina

 

Jaz povprečno porabim 18kWh/100km.

 

Torej da na mesec naredim 4000km in da filam samo na nočni tarifi... Upam da sem prav zračunal. Dodal sem še 10% več porabe zaradi raznih izgub.  https://www.e3.si/informativni-izracun?v=741

 

image.thumb.png.80d84422651a2c6c234cce967006329b.png

Hvala. 

 

Malo sem šel računat in pogruntal, da me lastništvo po nakupu 13k eur vrednega bencinarja skupaj z gorivom, amortizacijo, servisi, menjavami gum itd. stane cca 600-700 eur/mesec. 

Če teoretično najamem Zoe za 350 eur/mesec in si doma naredim polnilnico (2000 eur : 4 leta =  41,67 eur/mesec), ter porabim 100 eur elektrike mesečno, me še vedno pride 500 eur/mesec. Letni prihranek je lahko velik.

Moram pa preveriti omejitve prevoženih kilometrov. Jaz bi jih naredil vsaj 35.000 letno.

 

 

 

 

Vodokotlič reče pred 15 minutami:

Če slučajno imaš še sončne celice potem je še dodatna zmaga. 

 

Imamo. Vendar je bajta ogromna in vso energijo požre toplotna črpalka.

 

Povezava do prispevka

Kdaj ste montirali sončne celice?  Načeloma, če imaš razsmernik dovolj močen lahko dodaš komot še kakšne sončne panele za lastno porabo. 

 

Zakaj 2000eur za polnilnico?  Polnilnica je 500EUR. Rabiš samo direkt kabel za tri faze s presekom 6mm2 direk do glavne omarice. No pride pa jurja če vzameš dinamično polnilnico. Toplo priporočam. 

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...