Skoči na vsebino

Kako do najcenejše elektrike?


Lunco

Priporočeni prispevki

Arey reče pred 4 minutami:

Kaj je pa uno k maš po vec kvadratnih metrih speljano cev (tko ko reverse talno gretje) namesto v vrtini s sondo?

Zemlja-voda. Po parceli imaš razpeljano kačo, ponavadi ji rečejo kolektor. Po kolektorju kroži tekočina, ki od zemljine prejema toploto. 

Povezava do prispevka
Arey reče pred 17 minutami:

Kaj je pa uno k maš po vec kvadratnih metrih speljano cev (tko ko reverse talno gretje) namesto v vrtini s sondo?

Obstajata dva sistema zemlja-voda. Tista slika, ki sem jo prilimal je z geosondo. Tista, ki jo ti omenjas pa je z geokolektorjem...

Povezava do prispevka

Kul ja, jz sm skos mislu da je to voda-voda. Še en dokaz da so članki na to temo res grozljivo pomankljivi, izjemno osnovni, al pa direkt reklama za neko podjetje. Kr žalostno. A imate kakšne resource kjer bi lahko dobil kakšne bolj zanesljive podatke (ne upal da slučajno nabašem na enega berghausa ki si je vzel ful cajta v lajfu za to).

Povezava do prispevka

Kadar denar za investicijo ni problem je geosonda super varianta. Je pa treba paziti na par hakeljcev. Načeloma se priporoča za pasivne in nizkoenergijske hiše, pri geosondah največkrat pride do poddimenzioniranja sistema, največ na rovaš šparanja pri številu in globini vrtin (cena). Pravilno dimenzioniranje je pri geosondah še toliko bolj pomembno. Dolgoročno je ta sistem najboljši, izkoristek napram zrak-voda je 2:1, odpade precej strojelomnih pizdarij. Mimogrede, zemeljskih kolektorjev se skoraj ne dela več, oziroma jih je res zelo malo. Tisoč in en razlog, ne bi našteval.

 

Opozoril bi zgolj na nekatere reklamne ponudbe v stilu 70% prišparanje napram zrak-zemlja in podobne bedarije.

 

Zakaj sistem zrak-zemlja pokriva praktično 90% toplotnih črpalk? Primer naše bajte, letna poraba vsega ogrevanja z vso enormno porabljeno sanitarno vodo, plus kopica drugih negativnih faktorjev (prisojna lega, zelo nizka temperatura vodovoda, drugi najbolj vlažen kraj, nenizkoenergijska gradnja, nešparavni stanovalci ipd ipd) je 650 evrov. Letna poraba. Pri izračunu za tako bajto za sistem geosonde bi dobil projektno dokumentacijo s preračunano porabo cca 400-450 evrov letno. Navajam primere folka iz našega foruma. Če upoštevamo še vzdrževalne stroške in v teh časih dokaj "poceni" servisiranje, ni čudno, da se na koncu folk raje odloči za sistem zrak-voda. 

 

Kot pravim, če finance začetne investicije niso problem, potem definitivno geosonda. Seveda, če jo je možno izvesti na parceli. Na naši žal ni bilo možno, smo pa že imeli izdelan načrt (2x95 metrov).

 

@Vantage, tega enostavno ne morem verjeti. Pri večini ponudnikov je projektni prikaz razlike več kot 5.000 evrov. 

 

 

Edit:

 

Thermia naprimer:

 

atlas_toplotna_thermia_diplomat_geotermalna_tabela.jpg.85342a9f128d9d60a0572fe32dd3e0ef.jpg

uredilo bitje berghaus
Povezava do prispevka

Evo sem sel prav iskat predracune za tisto kar je prislo v ozji izbor...
Zrak-voda:

Nibe F2120 12kW - 10.538,56€
Kronoterm 14kW - 12k€ (ne najdem predracuna)

Dimplex LA 12S-TU - 10.523,39€


Zemlja-voda:

Thermia diplomat G3 8kW - 15.823,25€
Dimplex - 18.733,45€
 

Se pravi, ko odstejemo subvencije (4k pri zemlji in 1,5k pri zraku) nismo vec v taksnih strasnih cifrah. Morem pa povedat, da smo prej poleti greli vodo na boljer, pozimi pa na pelete in smo v enem letu prisparali samo na elektriki brez bojlerja in gretjem sanitarne vode 304€, samo na ogrevanju cez zimo pa 1030€. Pa pri nas ne hodimo v puloverjih po bajti, pa tudi ogrevalni sistem ni idealen, ker je kombinacija radiatorjev in talnega.

Povezava do prispevka

Lamborghiniji med TČ zrak-voda  :D

 

Tole so predračuni za normalno rajo:

 

Na mizi imam sledeče ponudbe vse večina 11kw, notranje enote so po večini integrirane le Toshiba ima notranjo in bojler ločeno.
- Mitsibushi Ecodan 6400 eur, (Na ponudbo Zubadan še čakam)
- Toshiba Estia 8100 eur,
- Fujitsu Waterstage 8100 eur.

 

Daikin (naša) je še cenejša.

 

Ampak ja, po izboru predračunov logično, da si se odločil za geosondo. Če ni kakšnih večjih seizmičnih premikov je itak doživljenjska.

Povezava do prispevka
berghaus reče pred 18 urami:

 

Število zagonov je tisto, ki odreja življensko dobo kompresorja in sistem se pegla v smeri, da jih je čim manj. Za sisteme on-off je še posebaj pomembno pravilno dimenzioniranje, inverterji so tu precej bolj prizanesljivi s svojim prilagajanjem moči. 

 

Gre za razliko med ogrevanjem sanitarne vode in ogrevanjem prostorov. Inverterji delajo namreč po sistemu on-off v modu ogrevanja sanitarne vode, vedno s 100% močjo, torej največjo obremenitvijo kompresorja. Samodejna cirkulacija porablja precej toplote, zato mora kompresor kar naprej preklapljati iz modulacije v polno moč. Mene osebno so precej nažulili na forumu zakaj sem šel vgraditi 500 litrški zalogovnik, ker se pri toplotnih črpalkah to ne počne in je enostavno stran vržen denar. Po testiranjih se je ugotovilo, da temu ni čisto tako, sploh jim je bilo čudno, zakaj se pri meni pri tako ozkem setpoinu (43+2/40....to pomeni greti vodo na max 43 stopinj z overshotom +2 stopinji, ponovno se zažene gretje vode ko pade pod 40 stopinj) tako poredko vklaplja ogrevanje vode. Logično, zalogovnik z ogromnim izmenjevalcem.

 

Nekateri, ki zalogovnika nimajo in imajo vklopljeno samodejno cirkulacijo, so morali preklopiti sistem v prioritetno ogrevanje prostorov, ker jim je kompresor drugače non stop grel vodo. Poraba je bila ulala.

 

Kako močno prezračevanje imaš? Pozimi namreč potrebuješ zelo male pretoke zraka, za našo hišo bi bilo optimalno 70-100 kubikov na uro, žal nam predpotopni sistem tega ne omogoča in ga lahko furamo na minimumu 200 kubikov. Kar v polarnih dnevih ni ok, suši zrak kljub entalpijski kocki. Zaradi tega sem dal vgraditi sekundarni bypass, prezračevanje lahko preusmerim na 100% kroženje zgolj zraka v hiši. Nič ne sesa od zunaj in nič ne izpihuje ven, preko filtrov filtrira in meša zgolj notranji zrak. To bi si lahko privoščil, ker je bajta svetlobna leta od zrakotesnosti in v njej stalno kroži svež zrak, vseeno zapiram sekundarni bypass na nekje 70%. Je v hiši toliko živali, da bi hitro kaj zasmrdelo. 

 

Imaš avtomatske ventile na vejah? Jaz imam vse ročne, nobene avtomatike, nobenih prioritet, v bajti je samo en termostat, ki mi služi za vklop ob začetku kurilne sezone in izklop po koncu nje. To je to. Vse kar nadzira ogrevanje bajte je nastavljena krivulja in nastavljen vsak ventil vsake veje, kar mi je vzelo cca teden dni. Krivulja je nastavljena da bolj enostavno ne gre. Iz glave (ker je po nastavitvi nisem več pipal) mislim da je 25 stopinj pri zunanjih 15 in 35 pri zunanjih -15 stopinjah. Manj kot 25 stopinj ne gre, ker pride do inverterskega minimuma 1 kW in se TČ ustavi, zataktira. Zaradi tega začnem kurilno sezono s klimo, ker 11 kW mašina pri zunanjih plus temperaturah zeha in taktira ko zmešana. Sploh po tem izpadu, ko nam je 9 dni nazaj crknila vidim, da bom lahko klimo fural precej dlje preko jeseni v zimo. Mislil sem, da ji bo treba pomagati s kaminom in štedilnikom, pa ni nobene potrebe, na srednji moči je v hiši še pretoplo. Ko bo TČ poservisirana in če ne bo nekih polarnih tednov, bom probal zimo pregurati samo s klimo, za test. To kar je bilo nekaj snega in nočnega minusa se ni niti poznalo. Če preguramo zimo na ta način pomeni simpl da smo TČ predimenzionirali u božjo mater. Kar itak vem že tako ali tako.

 

 

Ja nisem sure da na 100% greje sanitarno, oz. če vklopiš "eco" mode mislim da ne greje na 100%. Načeloma si zdej lahk privoščim eco mode ko mam mal več akumulacije.

 

Kako imaš pa to urejeno da imaš svoj bojler za sanitarno? Tale moja ima built-in in to je to.

 

Drugač je pa kar ok, da ima zadeva tudi električni grelec. saj ne da si ga želiš laufat, samo če crkne kompresor imaš še vedno grelec :)Na žalost ne zna laufat hkrati grelca + TČ tako da prej ko sem bil brez izolacije je kar bolelo ko je grel sanitarno vodo. Tole glede ogrevanja vode ja... dokler nisem mel izolacije sem mogu met sklopljeno cirkulacijo :D Ker je vsakič ko je grel sanitarno vodo padla temp. za 1-2 stopinji v bajti. Plus mogu sem sklopit eco mode za sanitarno tako da je res bulal na max. Sam bil sem pa dost trmast, da nisem tikal nastavitev timinga (zadeva ima nek setting kok časa lahk greje sanitarno vodo predno se vrne na ogrevanje, I guess da bi prek nastavitev lahk tud sforsiral električne grelce da boostajo gretje sanitarne pozimi, če bi mel težavo da ne ogreje dost hitro, za ceno seveda).

 

Prezračevanje je dost crap, tolk da je. Ker nisem mel višine je pač lunos luknje v stenah. 3 enote na štuk + kompresor v kopalnici. Na 1ki mislim da majo 17 m3/uro, pa ker so na kontra vlečeta 2 ven, torej 34m3/uro + silvento v kopalnici je ali 15m3/h slow mode ali pa 60m3/h ko je napaljen. In vse to v obeh etažah, nevem kako se primerja s tvojim ker ni tako usmerjeno. 60-160m3/h pretoka v smeri ven skupno tako od oka. Plus bajta ni neki uber zrakotesna, čeprav malo sem gledal in je samo ene par mest kjer je očitno da mal vleče not (špalete), tisto bom letos zakital.  Trenutno imamo kar ok nivo vlage, okrog 40%, vsake tolk mal zapalim vlažilec pa je hitro dost. Bomo vidli ko se oreng posušijo reči, računaj da mam nove estrihe v pritličju (3 mesce nazaj) + zakitano + pobeljeno na novo (1 tedn nazaj). No, novembra sem imel težave ker je bilo presuho, pač sistem ne vrača vlage tako da moraš vsake tolk nekaj vlage vnest v prostor če je zunaj suho+mrzlo.

 

Ma nimam avtomatskih ventilov :) Že tak sem šel čez budget... kar konkretno. Mam termostat, ker mi je trenutno nemogoče najt čas in voljo da bi setupal krivulje properly. Jaz imam malce drugače pri -30 je 40 pri +15 je 30, ker mam še 4 radiatorje (klet + kopalnice) gor in pač jebiga... lojtra v kopalnici mora bit vsaj "topla" + v kleti imam pisarno in vseen raje grejem vodo na par stopinj več kot pa kurblam električni radiator. Talno mi greje trenutno 25-26 stopinj pa mam v prostoru 23. No sem glih pogledal, ubistvu je znižal temp v talnem pod 25, ker je temp višja kot mam termostat nastavljen. V eni točki pol tud čist zapre, kar ni glih najbolj prijetno :)Zaenkrat so mi termostati čist všeč, v vsakem nadstropju nekje v sredini eden. Moraš pa imet realna pričakovanja od njih... in ja vem da bom še naslednjo zimo štelal detajle. Letos sem tolk zaseden, da sem postavu tolk da je notri znosno in da ne preveč nihajo temperature. Brutalno se pozna število ljudi v prostoru, res brutalno. Kočno razumem "party mode" funkcijo.

 

berghaus reče pred 37 minutami:

Lamborghiniji med TČ zrak-voda  :D

 

Tole so predračuni za normalno rajo:

 

Na mizi imam sledeče ponudbe vse večina 11kw, notranje enote so po večini integrirane le Toshiba ima notranjo in bojler ločeno.
- Mitsibushi Ecodan 6400 eur, (Na ponudbo Zubadan še čakam)
- Toshiba Estia 8100 eur,
- Fujitsu Waterstage 8100 eur.

 

Daikin (naša) je še cenejša.

 

Ampak ja, po izboru predračunov logično, da si se odločil za geosondo. Če ni kakšnih večjih seizmičnih premikov je itak doživljenjska.

Jaz mam not PUHZ-SHW112YAA zunanjo in notranjo ehst20c-ym9c, to je Zubadan mislim da. Je bla tam nekje ja. Edina pripomba da bi lahk bil bojler več kot 200L, ker če greješ na nizke temp. se hitro porabi. Ubistvu me bolj kot cirkulacija peče to, da faking bane ne morm nafilat za mulce. Not spravim nekje 15cm vode pa je hladna in lahko čakam. Preveliko bano kupli I guess.

Povezava do prispevka
Vantage reče pred 1 uro:

Evo sem sel prav iskat predracune za tisto kar je prislo v ozji izbor...
Zrak-voda:

Nibe F2120 12kW - 10.538,56€
Kronoterm 14kW - 12k€ (ne najdem predracuna)

Dimplex LA 12S-TU - 10.523,39€


Zemlja-voda:

Thermia diplomat G3 8kW - 15.823,25€
Dimplex - 18.733,45€
 

Se pravi, ko odstejemo subvencije (4k pri zemlji in 1,5k pri zraku) nismo vec v taksnih strasnih cifrah. Morem pa povedat, da smo prej poleti greli vodo na boljer, pozimi pa na pelete in smo v enem letu prisparali samo na elektriki brez bojlerja in gretjem sanitarne vode 304€, samo na ogrevanju cez zimo pa 1030€. Pa pri nas ne hodimo v puloverjih po bajti, pa tudi ogrevalni sistem ni idealen, ker je kombinacija radiatorjev in talnega.

Čaki to so kar oreng cene. A to je kot je berg reku "boljša roba" al je še kaj poleg TČ v računu?

 

uredilo bitje jlpktnst
Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 59 minutami:

 

Jaz mam not PUHZ-SHW112YAA zunanjo in notranjo ehst20c-ym9c, to je Zubadan mislim da. Je bla tam nekje ja. Edina pripomba da bi lahk bil bojler več kot 200L, ker če greješ na nizke temp. se hitro porabi. Ubistvu me bolj kot cirkulacija peče to, da faking bane ne morm nafilat za mulce. Not spravim nekje 15cm vode pa je hladna in lahko čakam. Preveliko bano kupli I guess.

Moja ima neko HGW tehnologijo. V notranji enoti je vse in se vroce pare od kompresorja porabljajo za gretje sanitarne vode, zato ne rabi prekinit ogrevanja in pricet ogrevat sanitarno vode. Pac, ko greje se zraven greje sanitarno vodo.

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 3 urami:

Ja nisem sure da na 100% greje sanitarno, oz. če vklopiš "eco" mode mislim da ne greje na 100%. Načeloma si zdej lahk privoščim eco mode ko mam mal več akumulacije.

 

V ECO modu seveda spusti modulacijo. 

 

jlpktnst reče pred 3 urami:

Kako imaš pa to urejeno da imaš svoj bojler za sanitarno? Tale moja ima built-in in to je to.

 

Zelo enostavno preko tripotnega ventila.

 

jlpktnst reče pred 3 urami:

Drugač je pa kar ok, da ima zadeva tudi električni grelec. saj ne da si ga želiš laufat, samo če crkne kompresor imaš še vedno grelec :)

 

Je res, tako mi zdaj grejemo vodo, ko je TČ v okvari :D

 

jlpktnst reče pred 3 urami:

Ma nimam avtomatskih ventilov :) Že tak sem šel čez budget... kar konkretno. Mam termostat, ker mi je trenutno nemogoče najt čas in voljo da bi setupal krivulje properly. Jaz imam malce drugače pri -30 je 40 pri +15 je 30, ker mam še 4 radiatorje (klet + kopalnice) gor in pač jebiga... lojtra v kopalnici mora bit vsaj "topla" + v kleti imam pisarno in vseen raje grejem vodo na par stopinj več kot pa kurblam električni radiator. Talno mi greje trenutno 25-26 stopinj pa mam v prostoru 23. No sem glih pogledal, ubistvu je znižal temp v talnem pod 25, ker je temp višja kot mam termostat nastavljen. V eni točki pol tud čist zapre, kar ni glih najbolj prijetno :)Zaenkrat so mi termostati čist všeč, v vsakem nadstropju nekje v sredini eden. Moraš pa imet realna pričakovanja od njih... in ja vem da bom še naslednjo zimo štelal detajle. Letos sem tolk zaseden, da sem postavu tolk da je notri znosno in da ne preveč nihajo temperature. Brutalno se pozna število ljudi v prostoru, res brutalno. Kočno razumem "party mode" funkcijo.

 

Party mode je pri nas dodatno odprtje okna in pa rezervacija toplote v stavbnem pohištvu :) Party mode je pri nizkotemperaturnem talnem ogrevanju popolnoma brezveze.

 

jlpktnst reče pred 3 urami:

Ubistvu me bolj kot cirkulacija peče to, da faking bane ne morm nafilat za mulce. Not spravim nekje 15cm vode pa je hladna in lahko čakam. Preveliko bano kupli I guess.

 

Tole mi je pa čudno. Da nimaš ti preveč časovno omejeno gretje vode? Standard je 30 minut, kar je daleč premalo. Sploh pozimi, ko ti zgolj defrost lahko vzame tretjino časa. Plus ECO mode. Pri nas TČ komot sproti dogreva vodo, je pa res da pipa ni odprta na fulare. Filali smo tudi po tri banje zapored (tavelika kotna, s sedežem) pa ni nikoli zmanjkalo. Kako si rekel da imaš naštimano delto temperaturo sanitarne vode (pri kateri temperaturi naj jo začne ogrevati)? Plus prioriteto prestavi na sanitarno vodo, bajta ima itak dovolj zaloge. Če se ne motim imam jaz prioriteto na sanitarno vodo do -10 (ali -15, ne vem točno) stopinj, potem preklopi prioriteto na ogrevanje bajte. Samo pri teh zimah kot jih imamo zdaj je itak brezveze.

Povezava do prispevka
berghaus reče Dne, 3. 1. 2021 at 0:29:

 

Zelo enostavno preko tripotnega ventila.

A imaš v TČ tudi bojler? Recimo da si predstavljam kako bi vezal lahko sanitarno vodo v en krog TČ-zalogovnik za sanitarno/"bojler" in naprej  z mešalnim ventilom. Seveda bi podvajal funkcionalnost ki jo že ima TČ (kar delam tudi sedaj za ogrevanje ker mam ločene kroge zunaj TČ) Torej imaš nekaj takega? Seveda pri 500+L je jasno da TČ ne segreje več vode v pol ure ja.

 

berghaus reče Dne, 3. 1. 2021 at 0:29:

 

Party mode je pri nas dodatno odprtje okna in pa rezervacija toplote v stavbnem pohištvu :) Party mode je pri nizkotemperaturnem talnem ogrevanju popolnoma brezveze.

No nevem, dodatno odprtje okna pri meni pomeni obupen smrad, ker še vedno več kot 50% vasi kuri stare štumfe.... pardon drva. Mogoče kdaj naštudiram kolk prej in za kolk moram zmanjšat :P Zaenkrat nisem uporabljal ker je kot si rekel malo brezveze. Se pa čuti razlika po kakih 6 urah ziher, bi pa seveda rabu bolj točne cifre.

 

berghaus reče Dne, 3. 1. 2021 at 0:29:

Tole mi je pa čudno. Da nimaš ti preveč časovno omejeno gretje vode? Standard je 30 minut, kar je daleč premalo. Sploh pozimi, ko ti zgolj defrost lahko vzame tretjino časa. Plus ECO mode. Pri nas TČ komot sproti dogreva vodo, je pa res da pipa ni odprta na fulare. Filali smo tudi po tri banje zapored (tavelika kotna, s sedežem) pa ni nikoli zmanjkalo. Kako si rekel da imaš naštimano delto temperaturo sanitarne vode (pri kateri temperaturi naj jo začne ogrevati)? Plus prioriteto prestavi na sanitarno vodo, bajta ima itak dovolj zaloge. Če se ne motim imam jaz prioriteto na sanitarno vodo do -10 (ali -15, ne vem točno) stopinj, potem preklopi prioriteto na ogrevanje bajte. Samo pri teh zimah kot jih imamo zdaj je itak brezveze.

Mislim da je limit  60 minut, bi moral odpret servisni meni. Delta je mislim da 7 al 8, max temp pa 50. Pa sej recimo da mam na 50 trenutno temp, odprem vodo za banjo (banja je 90x190 kvadrataste oblike torej je tudi dno samo malenkost ožje), filam banjo, vklopim še gretje vode (predčasno) in nekje 10 min je bojler na minimumu, banja pa mogoče 1/3-1/4 polna. Moram enkrat bolj precizno izmerit kako in kaj. Nisem imel občutka da bi TČ poskušala gret bajto namesto vode, ko dam ukaz "grej vodo" mi greje vodo. Samo očitno se pozna 200L bojler napram 500L kar imaš ti. Pa to da ne zmore gret obojega hkrati seveda.

 

Povezava do prispevka

Moram malce obnoviti vezavo v našem sistemu, sama TČ ima pomožni 24 litrški bojler, drugega bojlerja ni (razen ekspanzijske posode).

 

Delto imaš po moje preveliko, TČ ti začne greti ko si že precej nizko s toplo vodo. Vseeno me moti nekaj drugega, nekaj mi povej, ko pri točenju v banjo prideš do hladne vode, kako hitro ti potem TČ dogreje vodo? 

 

Ker pri nas ne gremo v banjo vedno takrat, ko je zalogovnik na maksimalni temperaturi, velikokrat začnemo točiti v banjo ko je na minimumu, torej blizu zagona ogrevanja sanitarne vode. To se pozna tako, da med točenjem vode čutiš, da je le ta čedalje toplejša. Posledica velikega izmenjevalca in plastenja vode (odvzem je zgoraj). Torej TČ brez problema pokrije točenje v banjo pri manjšem pretoku vode. Če bi pipo odprl na maksimum to ne bi šlo, seveda.

 

Zdej, ali imate velik pritisk v ceveh in v banjo točiš na fula? Če se prav spomnim imaš isto 11 kW mašino in ta bi morala neko normalno točenje z 240 litrškim bojlerjem pokriti brez problema? 

Povezava do prispevka
berghaus reče pred 4 urami:

Moram malce obnoviti vezavo v našem sistemu, sama TČ ima pomožni 24 litrški bojler, drugega bojlerja ni (razen ekspanzijske posode).

 

Delto imaš po moje preveliko, TČ ti začne greti ko si že precej nizko s toplo vodo. Vseeno me moti nekaj drugega, nekaj mi povej, ko pri točenju v banjo prideš do hladne vode, kako hitro ti potem TČ dogreje vodo? 

 

Ker pri nas ne gremo v banjo vedno takrat, ko je zalogovnik na maksimalni temperaturi, velikokrat začnemo točiti v banjo ko je na minimumu, torej blizu zagona ogrevanja sanitarne vode. To se pozna tako, da med točenjem vode čutiš, da je le ta čedalje toplejša. Posledica velikega izmenjevalca in plastenja vode (odvzem je zgoraj). Torej TČ brez problema pokrije točenje v banjo pri manjšem pretoku vode. Če bi pipo odprl na maksimum to ne bi šlo, seveda.

 

Zdej, ali imate velik pritisk v ceveh in v banjo točiš na fula? Če se prav spomnim imaš isto 11 kW mašino in ta bi morala neko normalno točenje z 240 litrškim bojlerjem pokriti brez problema? 

 

mogoče se moram malo popravit, moti me takoj ko je voda pod 37 stopinj, do mrzle prav nisem še poskušal prit. Maybe me mal tudi termostatska armatura heca ker se mi zdi da mi vedno spusti še kake 2-3 stopinje nižjo temp kot bi jo lahko. Jeba je ugotovit ko imaš enkrat toliko variabel v enačbi.

 

Postopek sem šel glede optimizacije tako, da sem zalaufal gretje pa gledal kdaj pride do 48 recimo in začel točit, ali pa tudi sem probal met bojler na max in sprožit gretje takoj ko sem začel točit. Zdej če ne točim na max je itak brezveze, pritisk mam za popizdit slab anyway, tako da max niti ni tolk pretoka. Banja računaj da je 500L če je nafilana na 2/3 (90x190). Še najbolj se zdi, da je mogoče slabo plastenje v bojlerju ker temp. kar hitro pada. Plus seveda če zunaj zmrzne enota ko točiš vodo zgubiš 10 minut po tamalem, Uglavnem za stuširat 1, 2 osebi je NP, samo ko hočem tole huge banjo nafilat je pa smrt.

Povezava do prispevka

Čedalje bolj me daje filing, da imaš probleme z mešanjem plastenja v bojlerju, sploh če opažaš, da ful hitro izgubi temperaturo. Se pravi, ko narediš odjem tople vode, se ti začnejo plasti mešati v bojlerju. Vprašanje če je membrana cela? Samo potem bi imel vodo na tlačnem ventilu.....pismo, na bojlerje se res ne spoznam, žal :mellow:

uredilo bitje berghaus
Povezava do prispevka

Avantura s toplotno je z včerajšnjim dnem zaenkrat končana, serviser prišel in porihtal, crknil motor ventilatorja. Vmes (od 24.12.2020 do 12.01.2021) ogrevali s klimo in parkrat zakurili štedilnik v kleti. Klet se ful hitreje ohlaja, logično, zato smo jo občasno stemperirali. 

 

Kar sem se naučil iz tega je, da ful prehitro v prehodnem obdobju vklopim toplotno črpalko, klima je do teh dejansko zimskih temperatur gnetla brez kakršnegakoli problema in držala večino bajte (razen kleti) na preko 23 stopinjah, kljub nočnemu minusu.

 

Enkrat smo, ambientno ob sneženju, zakurili kamin, kar se je izkazalo za napako, temperature so majčkeno ušle in spanje pri skoraj 28 stopinjah ni bilo niti najmanj prijetno.

 

In še nekaj naučeno, leni smo ko kurbe, za potrebe tople vode sem moral vklapljati ročno elektro grelec v zalogovniku, enostavneje povedano, ene parkrat smo šli nestuširani spat :whistle:

 

Da bi se ogreval na drva in moral nonstop skrbeti kdaj, koliko, nalagat in kar še spada zraven....no thanks. 

Povezava do prispevka
berghaus reče pred 23 minutami:

Avantura s toplotno je z včerajšnjim dnem zaenkrat končana, serviser prišel in porihtal, crknil motor ventilatorja. Vmes (od 24.12.2020 do 12.01.2021) ogrevali s klimo in parkrat zakurili štedilnik v kleti. Klet se ful hitreje ohlaja, logično, zato smo jo občasno stemperirali. 

 

Kar sem se naučil iz tega je, da ful prehitro v prehodnem obdobju vklopim toplotno črpalko, klima je do teh dejansko zimskih temperatur gnetla brez kakršnegakoli problema in držala večino bajte (razen kleti) na preko 23 stopinjah, kljub nočnemu minusu.

 

Enkrat smo, ambientno ob sneženju, zakurili kamin, kar se je izkazalo za napako, temperature so majčkeno ušle in spanje pri skoraj 28 stopinjah ni bilo niti najmanj prijetno.

 

In še nekaj naučeno, leni smo ko kurbe, za potrebe tople vode sem moral vklapljati ročno elektro grelec v zalogovniku, enostavneje povedano, ene parkrat smo šli nestuširani spat :whistle:

 

Da bi se ogreval na drva in moral nonstop skrbeti kdaj, koliko, nalagat in kar še spada zraven....no thanks. 

Zakaj pa nisi naredu da skoz greje? Gorenjci much? :D

 

Drugače pa impressive izolacija, pomoje mate boljš narejeno kot mi... jebiga so mi delali lokalmojstri ki se ne sekirajo preveč za detajle XD

uredilo bitje jlpktnst
Povezava do prispevka

Dobesedno se mi ni dalo ukvarjati s servisnimi nastavitvami pomožnega elektro grelca :D

 

Ko je drhal zarjula, da se hoče kopat, sem pohodil tipko, to je to. Če se je pozabilo pa klinc, tuširanje z mlačno.

 

Izolacija se precej pozna ja, sploh na kleti, na katero je napopanih samo 5 cm stirodurja. Sicer zemljina okoli daje nekaj zaščite pred bičanjem zunanjih vplivov, vseeno precej odteka ven proti zemljini. Tudi tla imajo samo 5 cm. Zgornja dva štuka pa sta kar konkretno nabildana, plus skenslal smo vse (skoraj vse) toplotne mostove (strešna okna, balkone....).

 

Okna so šibka točka, tudi špalete so precej skromno izolirane.

 

Kaj pa je narobe pri vas? Kolikor sem dojel, ste kar lepo izolirani?

Povezava do prispevka

Ma streha ziher in 100%, ker se vidi na snegu. Zanimivo da pri strešnem oknu je ok, je pa pri vsakem dimniku nekaj (imam 2), pa tam kjer je spoj zunanje stene in strehe se vidi da buta ven. Domnevam ker je zrak med fasado in stiroporjem, da se tam termično dviga toplo in butne pri strehi ven. Balkon je tud 3cm recimo stirodurja sicer plus nismo ga eliminirali. Špalete so po klasičnem sistemu torej tudi tam. Pa bajta ima tak glup "overhang" nad vhodom, tam je v 1. štuku potem vogal ki ima 3 zunanje stene (sicer dobro izoliran samo se pozna). Plus zračenje imam suboptimalno, ziher se nekaj pozna zaradi vsega tega. Uglavnem na 28 stopinj mi ne rata nabit ni šans, spravim pa za 1-2 stopinji gor ko je velik ljudi not + se kuha itd. Res pa tudi nimam kurišča, sem vse zmetal ven.

 

No all in all je pa tako da če sem že kje videl kondenz je bil na oknih (3 slojna sicer) po tuširanju recimo ali pa vhodnih vratih (na ključavnici) pri res visoki vlagi. Pa par imam še luknjic kjer ni čisto dobro zadihtano... no seveda je bila pa ta moja ocena čisto subjektivna, mogoče imamo primerljivo izolacijo. Tu že nismo nič merili ali računali tako da nimam objektivne cifre razen porabe. Pa še to sem letos goljufal ker kurim ostanke lesa izpred 3 let pa kar se je vmes nabralo palet in tega.

Povezava do prispevka
berghaus reče pred 10 urami:

Da bi se ogreval na drva in moral nonstop skrbeti kdaj, koliko, nalagat in kar še spada zraven....no thanks. 

 

Se še spomnim, ko sem včasih pri punci doma prespal in imajo navado nametati peč do vrha pred spanjem, tako da sem se parkrat v gatah sušil na stolu moker kot miš :D 

Povezava do prispevka
berghaus reče Dne, 13. 1. 2021 at 9:06:

Da bi se ogreval na drva in moral nonstop skrbeti kdaj, koliko, nalagat in kar še spada zraven....no thanks. 

jaz v ogromni bajti brez neke pametne izolacije zakurim enkrat na dan, tud ce je ful mraz

vsak dan niti pepela ne pucam 

lp pec z visokim izkoristkom  in zalogovnikom

 

ampak itak 

ce je sansa za toplotno crpalko je s stalisca luksuza neumno razmisljat o drvih

uredilo bitje chinasky
Povezava do prispevka

Vem, veliko vas je takih pridnih, pri nas priznam, da smo glede tega gnili do amena. Lahko celi dan vlečem omete, ko je pa treba nekaj gumbov poklofat v regulatorju mi vse dol pade. Ali še bolj debilna, z veseljem ti z motorko nažagam par metrov klaftr, živa muka mi je pa kamin posesat :mehkoblato:

 

Ta trenutek delam v Sketcupu načrt za delavniške omarice in crkujem zraven, najraje bi šel v delavnico in začel žagat in dimenzionirat stranice, čeprav je mraz ko pes.

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...