Skoči na vsebino

Priporočeni prispevki

Podobno temo, sicer bolj vezano na naštevanje naslovov, je na prejšnjem forumu odprl cenjeni uporabnik DVD, sedaj pa jo ob misli bivšega uporabnika Mefista, ki se je spravil igrat DOOM in očitno neznansko uživa, spet spravljam na površje. Nasploh smo že imeli nekaj takih debat, ampak ker je itak evergreen vprašanje, sploh ko ti še hejterji pixlov a la Galko začnejo hypat dvajset let stare beat 'em upe.

 

Torej. A v svetu videoiger obstajajo all-time wonderji, kanonične igrice, timeless masterpieci, »games you should play, before you die« … Ali je vse bolj ali manj aktualno v trenutku igranja +/- ena generacija? Kaj menite?

 

Jaz sem v 2018–2020 šel skozi nekaj starih hitov, ki jih nisem igral ob izidu, in sicer Thief: The Dark Project (1998, končal), Ultima Underworld 2 (1993, igral cca. 10 ur), Ultima 7 (1992, nisem dosti igral), Deus Ex (2000, končal), Metal Gear Solid (1998, končal) in morda še kaj, kar se ne spomnim iz glave. Ob tem sem razmišljal, katere od naštetih so res evergreen legende. Vse so priznane kot bolj ali manj velike klasike in izjemne igre, ampak vseeno so med njimi konkretne razlike. Najbolj igralna mi je bila Deus Ex, ki se razen vizualnosti ni bistveno postaral. Nato je sledil Thief, ki mi je sicer ljubši od DE in tudi bolj kakovosten, vendar je že malce bolj naporen za igranje dandanes. Sledi MGS, Ultima Underworld 2, ki je genialna igra, a žal sem se od nje počutil kar malce odtujen (jo pa grem gotovo še kdaj igrat, ker par stvari mi je genialnih), Ultima 7 pa mi je bila neigralna. Sicer mi je bil zaplet zanimiv, minuto v igri že raziskuješ brutalen uboj nekega nesrečnika v hlevu, ampak preprosto je vse delovalo tuje – od nenavadno zamaknjenega pogleda, obupno neberljivih fontov, pretirane ogromnosti (v prvem mestu je kaj, 50 stavb, v katere lahko stopiš? – Tako se je čutilo) …

 

1265548990_Posnetekzaslona(8).thumb.png.1ec7a8f1506340a1df59aa648e55a80f.png

 

Tako da down do road pridem do sledečega sklepa, kar se tiče mojega okusa in 2020 situacije:

*Deus Ex dandanes igraš brez posebnih zadržkov, skoraj vsak ljubitelj dobrih iger bo užival, tudi če ne mara retro scene.

*Thief je mojstrovina, vendar ima par napornih elementov. Da boš zares užival, moraš imeti res minimalno predsodkov do retro scene.

*Za Metal Gear Solid moraš biti že rahel fan retro scene, da ti bo dogajala.

*Ultima Underworld 2 isto.

*Ultima 7 pa moraš že kar imeti nostalgičen spomin na točno to igro, da boš minimalno užival.

 

Ampak. A bo tako tudi čez trideset let, bo DE1 še vedno tako aktualen?  

 

***

 

Kaj torej mislite? Da ne bo nesporazumov – to ni tema o tem, če radi igrate retro igre … O tem se da pogovarjati v Starinarnici. Je tema o tem, če obstajajo igre, ki dejansko kljubujejo času in bodo neke vrste all time klasike. Seveda ne za mainstream, ker mainstream redko poseže po neaktualnih rečeh, ampak tako … za nekoga, ki mu je gaming proper hobi, a bi mu priporočali, da gre za nazaj preigrat najkvalitetnejše hite? Ali naj preprosto čaka na remasterje, če bodo, če pa ne bodo, nothing of value was lost.

Povezava do prispevka

pa.. jaz sem po parih desetletjih :)  Wolfensteina 3D (1992) dva meseca nazaj preigral, vseh 6 epizod. Pa se mi sploh ni zdelo, da bi bil kaj orenk retro, kajti igralnost je vrhunska, (pustimo labirintast level design in podobne nerodnosti). Edino, kar je res malo zastarelo, da sem ga v celoti preigral le s tipkovnico. Podpora za miško je bolj za hec in se vidi, da je bil špil designiran z mislijo le za tipkovnico. A vseeno, se mi zdi da je Wolfenstein 3D brez dvoma timeless klasika.

ACTIONvm.gif

Povezava do prispevka

Tetris je ena takih brezčasnih iger ki ga v taki ali drugačni obliki igramo že skoraj 40 let. Mislim da ima Minecraft tak potencial in bo laufal tudi še čez 10 let in v ne dosti manjšem obsegu.

Podobno kot Deus Ex bi vsakemu priporočil tudi Half-Life (če slučajno obstaja človek ki tega ni igral) & 2, ki sta v nekaterih tehničnih aspektih še vedno vrhunski igri (AI, level design etc). 

Povezava do prispevka

Vse igre z 2D grafiko, ki imajo dober art design (igre, ki se opirajo zgolj na napredno grafično podobo nezadržno prej ali slej zastarijo) in igralnost, se lahko komot štejejo pod evergreene.

 

Na pamet mi padejo:

Prince of Persia 1 in 2

Chrono Trigger

Street Fighter 2

Zelda: A Link to the Past

Another World

Flashback

2D Super Mario serija

Ogromno Run N Gun, Sidescroller Platformer, Shoot Em Up iger iz avtomatov

 

Potem pa seveda razni puzzle games, kjer je v ospredju sama mehanika igranja. Tetris ali Worms recimo.

uredilo bitje KE RIT
Povezava do prispevka

Pa valda nekateri FRP/RPG naslovi ...

 

Jaz na cca vsaki dve leti temeljito preigram en Infinity Engine špil (največkrat Baldur's Gate 2), speed runov pa več na leto. Modderska scena je še vedno živa, tako da po 20 letih ne zmanjka novih vsebin. In v resnici je še huje — že 13 let programiram na enemu projektu, ki ima za cilj, da bodo te igre igrive povsod in za vedno. :sorcerer:

Povezava do prispevka

Original Deus Ex je super ampak ce se spravis stealth mode ti bo dogajal samo ce prej v zivljenju nisi nikoli stealth iger igral, ker je zadeva sila nekonsistentna, kdaj te AI zazna. :)

 

Bi pa rekel da je Super Metroid eden od boljsih spilov. Sicer tehnicno ni zacetnik zanra ampak je taksna nadgradnja glede na predhonika, da je le ta sila redko omenjen ceprav tudi ni svoh igra.

Doom in Chrono Trigger itak. Glede Final Fantasyjev bi se dalo debatirati kateri tocno ker so IV, VI in VII na vsak svoj nacin posebni.

 

Half-Life in System Shock 2 na primer bi pa rekel da sta igre, ki sta skoraj popolne, ce ju nehas igrati tam pri 90%, ker se zadnje stopnje bolj poserjejo na celotno izkusnjo (Xen, Rickenbacker/Brain of the many).

uredilo bitje BumbleBee
Povezava do prispevka

Cool tema čapac Čamir :)

 

Meni je hands down prvi Doom najbolj all time classic špil vseh časov. Prvič ker je to oče streljačin, drugič ker je bil za tiste čase revolucionaren špil brez kakršnekoli konkurence. Tretjič pa zato ker mi je noro kako dobro se je ta igra postarala - mislim da je to najbolj neverjetno od vsega. Igralnost ima še danes noro dobro, mehanike špile so popolne, orožja točno to kar rabiš v streljačini, placement sovragov idealen, mehnika stopenj vrhunska in ravno prav kompleksna, epskih trenutkov in spopadov je ogromno, glasba pa je verjetno najboljša v zgodovini videoigric.

 

In brez zajebancije čisto resno mislim, da vse do danes ne vem če obstaja streljačina, ki ponudi boljšo overall izkušnjo, kot ti jo ponudi skoraj 30 let stari Doom.  Sem mega fan streljačin, ampak če me vprašaš, da naštejem tri, ki lahko vsaj približno konkurirajo te legendi, sem lahko samo tiho. 

 

 

Če ga recimo primerjam s prav tako legendo Half Life 1, je slednji svinjsko zastarel danes, lesen ko kurac in grafično grd. Tako da če govorimo o tem katera igrica je bolje prestala "the test of time" se prva Dooma nanj poserjeta in ga izpljuneta kot grbavega otroka.

 

Pa še ta blashemija - za ultimativno izkušnjo priporočam igranje na xbox one (ali poor man's ps4) - enhanced verzijo s controlerjem - meni fuuul boljša izkušnja kot neka tipkovnica+miš sranje na PCju.

 

 

uredilo bitje Feget
Povezava do prispevka

Tkole na hitro in površno:

 

Imaš (še danes mainstream) akcijske 3D žanre, kjer je ful pomemben filing in spektakel pri bojevanju, platformanju in akciji na splošno - FPSji, third-person shooterji, strelsko-pustolovske igre v stilu Unchartedov in Tomb Raiderjev, survival horror streljanke ipd. Tu so grafika, zvok, dobra animacija, fizikalni spektakel, veličastna arhitektura/okolica in splošno hudo vzdušje ter občutek udarnosti in popkorn razturancije bistveni del izkušnje. Pri res starih, tehnično zastarelih špilih iz teh zvrsti se imo ta udarnost in spektakel z leti največkrat v veliki meri izgubita, in čeprav imajo morda še vedno dober level dizajn, pacing, in kako zanimivo igralno mehaniko ali zgodbo, je po tem, ko si izkusil nekaj top novejših predstavnikov, težko it igrat nek star naslov, kjer je streljanje, pretepanje, skakanje in zvok/grafika/animacija/fizika/okolica videt tako leseno, okorno in primitivno. Ne trdim, da je npr. kakovosten novejši FPS v vsem boljši od tistega izpred 10 ali 20 let, je pa veliko bolj verjetno, da bo ob igranju danes za večino dosti boljša izkušnja.

 

Po drugi strani imaš nekoč mainstream, danes pa bolj nišne žanre, kjer je iz različnih razlogov tak tip igric zamrl ali pa skoraj v celoti izginil iz big-budget AAA scene - recimo RTSji in klasične point & click avanture. Ker je novejših predstavnikov zvrsti ful malo oziroma jih delajo avtorji z omejenim budžetom in omejenim talentom ali ambicijami, je inoviranja in napredka v žanru malo, zato so klasični, legendarni naslovi iz preteklosti, ki so jih naredili takratni top developerji v industriji, še vedno (včasih v malo popucani HD remastered izvedbi) ful relevantni za tiste, ki jim ta žanr dogaja, pa naj bo to 30+ let star gamer s kilometrino, ki je igral še originale, ali pa nekdo mlajši, ki se pač ful najde v teh žanrih, medtem ko večina kolegov nabija Fortnite/Fifo/CoD.

uredilo bitje Raz
Povezava do prispevka

Meni na pamet takole padejo "moje" legends:

BG2 serija

X-com (vsi trije prvi, najbolj pri srcu apocalypse)

Doom 

Thief 

Gothic I+II

 C&C

Diablo II

Pa se nekaj novejsih (ki je sicer dobilo nova kvalitetna nadaljevanja)

Witcher, X3, Demon/dark souls

 

 

 

 

 

 

Povezava do prispevka

Morda ni tako stara kot nekateri ostali naslovi tle, ampak da je ne pozabimo: Mafija 1, več sem že napisal v temi od re edicije.

 

Spomnem se še Komandosov in Dešperadosov - žanr, ki je bil pred kratkim obujen, v podobno zvrst bi dali še Jagged Alliance. ->Tile morda niso all time masterpieces a se jih morda splača pogledati zaradi žanra, ki ga danes skoraj ni več...

 

Povezava do prispevka

To je pač relativno. Nekaterim je tudi pogledat katerikoli črno-bel film ali pa neameriški film kot bi si drajsal jajca po žiletki ... Starejše igralne sisteme je pač treba vzet v zakup takšni kot so, isto kot od filma izbranega žanra iz 1940 ne moreš pričakovat pripovednih tehnik, ki so jih prvič uporabili in razvili v šestdesetih. Ne pomeni pa to, da je film izbranega žanra iz 1940 a priori nevreden ogleda. In točno to se sprašuje ta tema: če se to aplicira tudi na igre, ali je igra izbranega žanra iz npr. osemdesetih a priori nevredna igranja, ker so v 00s razvili izpopolnjene mehanike in grafično podobo 

Povezava do prispevka

Kako je lahko relativno, da je igrica tako svinjsko igralno zastarela, da je praktično neigrabilna:rofl:

 

Že ob izzidu je bila igralno komaj prebavljiva, kaj šele danes. Dejstvo je tudi da se 3d odprto-svetovni špili res res slabo starajo in da se jih danes res težko igra. Eno je igranje ene ure zaradi nostalgije, eno pa preigranje cele take več ur dolge igrice.

Povezava do prispevka

Pa si jo dejansko poskusil igrat v zadnjih dveh letih? Ker drugače si še pred pol leta trdil, da je DOOM overhyped 30 let staro sranje, ta mesec pa ti je postala najboljša streljačina ever :D 

 

(Pa saj ne, Mafia tukaj dejansko ni relevantna, ker povsem verjamem, da se je slabo postarala. Za Half Life pa si ne predstavljam, da bi bil lesen ko kurac, kakor si napisal. Nazadnje ko sem igral, je bil res hiter in agilen shooter, par spopadov me je konkretno zašvicalo.) 

Povezava do prispevka
Ćamir (izbrisani) reče pred 2 minutama:

Pa si jo dejansko poskusil igrat v zadnjih dveh letih? Ker drugače si še pred pol leta trdil, da je DOOM overhyped 30 let staro sranje, ta mesec pa ti je postala najboljša streljačina ever :D 

 

 

Tega nisem nikoli rekel:D  

 

Mafio sem igral remaster, orginal je bil meni že ob izidu igralno tako zanič, da mi še danes ni jasno kako je lahko dobival tako visoke ocene.

 

Half Life je še vedno dober, samo v primerjavi z Doomom pa ni prestal test časa tako dobro. 

 

Evo še en argument zakaj je doom res taka večna klasika - remaster ne obstaja. Oziroma vse kar so naredili, ki kao enhenca izkušnjo, jo v resnici poslabša (s tem mislim tudi na brutal doom, ki je sicer flashy, samo igralno pa slabši od orignala). Medtem ko jaz bi danes raje igral Black mesa kot originalni Half Life - že samo zaradi lepše grafike.

Povezava do prispevka

Tako, sem zdaj probal bolj natančno ubesedit, kaj me zanima

 

> Ali v videoigrah obstaja nekaj, neka sila*, ki zanika razlikovanje med vednostjo in mnenjem, ki kljubuje času in gre preko tega, da nam je kot posameznikom določeno delo všeč ali ni všeč

 

In kaj ta sila (skupek katerih lastnosti) je ~ ali jo lahko vsak približno opredelimo

 

*for lack of better words (morda se kasneje spomnim jače besede)
 

Povezava do prispevka
Ćamir (izbrisani) reče Pravkar:

Tako, sem zdaj probal bolj natančno ubesedit, kaj me zanima

 

> Ali v videoigrah obstaja nekaj, neka sila*, ki zanika razlikovanje med vednostjo in mnenjem, ki kljubuje času in gre preko tega, da nam je kot posameznikom določeno delo všeč ali ni všeč

 

In kaj ta sila (skupek katerih lastnosti) je ~ ali jo lahko vsak približno opredelimo

 

*for lack of better words (morda se kasneje spomnim jače besede)

Ker če tako razmišljam. Ultima 7 me je neznosno odbila, mislim da sem zdržal samo dve ali tri ure. Ampak konec koncev so me tudi številni romani in filmi, ki so mi kasneje postali najljubši, na začetku odbili. Pa tudi moje glavne kritike so zelo ohole (čudna perspektiva, nečitljivi fonti, ogromnost prvega mesta). Glede na to, da jo vseeno ogromno ljudi imenuje za resnično kvalitetno igro in veliko klasiko, bi morda moral vztrajati dlje. Ampak očitno sem počil v to, da nisem moral iti preko tega, kar mi je kot posamezniku všeč ali ne, dočim sem to lahko prestopil pri Thiefu in Deus Ex. Thief mi je neprimerno kvalitetnejši, mi je ena izmed štirih 10/10 iger, Deus Ex mi je po drugi strani dobra 8/10 igra, ampak ko sem po regelcih v glavi analiziral, mi je postalo jasno, da je DE pač bolj kanoničen, bolj alltimewonderski, jebiga. 

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...