Skoči na vsebino

Rog pada


BuDi

Priporočeni prispevki

lynx reče pred 1 uro:

Uff, kaj je pa tole en blast-from-the-past :o ... Sem že pozabil, a je bila Joker finta al širši meme.  :nicjasno:

 

Škoda, da mislijo delat parkirišča: sem upal, da bo enkrat cela Trubarjeva zaprta za motorni promet. A je zdaj že dovoljeno kolesarit v drugo smer, proti UKC, ko je končana prenova?

s trubarjeve je dostop do garaž od blokov (zadnja tam mal za rogom)

Orbit reče pred 41 minutami:

To vem, ampak sem si interpretiral zgornji post, da bo imel ta kulturni center še garažno hišo? 

imho podzemna garaža ne bo kazila prostora, ne bo pa odveč, sploh če se na račun tega zmanjša poulično parkiranje.

Povezava do prispevka
Ćamir (izbrisani) reče pred 7 urami:

Kar je pač nedostojno, je vrečt te ljudi na cesto (nekateri tam so bili brezdomci) sredi zime in jebene epidemije. Mogoče bi kdaj morali zavit v Rog, da bi videli ljudi iz mesa in kosti, ne sam imet predstave o grupi narkomaskih smeti vrednih pendreka, bi morda bili pol procenta bolj občutljivi za jebenega sočloveka.

To si tako napisal kot, da so na dan, ko so jih ven vrgli zvedeli, da so na tuji posesti. :lol:

Persona reče pred 7 urami:

 

Ni vse v mednarodni prepoznavnosti. Če bi gledali samo na to, noben pesnik, pisatelj ali režiser ne bi več ustvarjal v slovenskem jeziku. Vem da sta na Metelkovi dolgo imela atelje slikarski duo Beli sladoled, prejemnika OHO nagrade 2011. Mislim da tudi ni slovenskega rap izvajalca, ki ne bi vsaj enkrat nastopal na Meti. V Sokolcu v Novem mestu so dolgo vadili člani skupine Dan D. V Rogu je bil edini (popravite me če se motim) pokrit skejtpark v Sloveniji. Naštel sem samo nekaj drobcev, ker nisem velik poznavalec tekočega dogajanja na teh prostorih. Če pa že gledava s te strani, Laibach je verjetno najbolj prepoznaven slovenski bend. Prvi njihov koncert je bil v osemdesetih, v klubu FV, ki ni bil ravno skvot, bi se pa po izgledu, vonju in klienteli lahko primerjal s katerim od klubov na Meti. 

Hvala za odgovor. Mednarodno sem napisal, da ne bi kdo uletel z ja Zlatko je tam nastopal.:D

Povezava do prispevka
The Mothership reče pred 3 urami:

imho podzemna garaža ne bo kazila prostora, ne bo pa odveč, sploh če se na račun tega zmanjša poulično parkiranje.

Kazila verjetno ne bo, ampak sem pristaš bolj 'radikalnega' omejevanja prometa v mestu. Če ni parkirnih prostorov, tudi avtov ne bo...

Povezava do prispevka
Navedek
IZJAVA ZA JAVNOST, AKC Metelkova mesto, 21. 1. 2021.
SOLIDARNO Z AT ROG, NAŠIM SESTRSKIM AVTONOMNIM PROSTOROM!
 
V torek, 19. 1. 2021 smo bile_i priča evikcije Avtonomne Tovarne Rog, ki ga je izvedla Mestna občina Ljubljana v sodelovanju z varnostno službo Valina, policijo, gradbenim podjetjem Dolinšek in VOKA Snaga. Ob 7.00 uri zjutraj so nenapovedano vdrle_i v prostore AT Rog, nasilno izselile_i nekaj uporabnic_kov, jim brez pojasnjevanja preprečile_i možnost, da se obujejo ter vzamejo svoje osebne stvari, poleg tega pa so nemudoma začele_i z uničevanjem prostorov in rušenjem stavb. Očitno je, da je bila evikcija vnaprej pripravljena in da uporabniki_ce prostorov o izselitvi niso bili_e obveščeni_e, MOL pa opravičuje svoja dejanja na podlagi laži, da so dobili informacijo o tem, da je Rog prazen. Za dosego svojih ciljev so s pretepanjem, uporabo solzivca in zastraševanjem pridržali 13 ljudi, 6 jih je pristalo na urgenci. Prekoračenju pooblastil policije in nasilnemu obnašanju smo sicer priče vedno večkrat od razglasitve epidemije in zaprisege nove vlade Janeza Janše, 13.3.2020, vsakodnevno pa tudi na mejah Evrope.
Po dolgih letih zavajanja javnosti, meglenja resnice in izčrpavanja vpletenih prek sodnih postopkov in stroškov, med epidemijo, ko je delovanje skupnostnih prostorov okrnjeno, posamezniki_ce pa skušajo ostati psihično, fizično in ekonomsko stabilni, se MOL oklepa logično nesmiselnega termina “zasebna lastnina”, ki koristi le finančni in politični eliti. Prostori Avtonomne tovarne Rog ne morejo in ne smejo biti označeni kot zasebna lastnina, saj so v lasti Mestne občine Ljubljana, se pravi v lasti vseh meščanov_k in so javno dobro.
 
Avtonomna tovarna Rog to javno dobro s svojim nepretrganim petnajstletnim delovanjem tudi udejanja in to v pravem pomenu javnega interesa: solidarnostno, skupnostno, na nehierarhični osnovi. Kot ključno prizorišče prav tistih javnih vsebin, ki jih mesto najbolj pogreša. Iz Roga so delovali Izbrisani, ko so si izbojevale_i povrnitev osnovnih človekovih pravic in dostojanstva. Socialni center Rog je žarišče Nevidnih delavcev sveta, boja tisočih migrantskih delavk_cev za temeljne pravice delavk_cev. Pomoč najbolj zatiranim med nami pri borbi za ohranitev človeškega dostojanstva je v zaščito nam vsem, saj brani človeško univerzalnost - naš skupni temelj bivanja. Rog je prostor Protirasistične fronte v času balkanske migrantske poti, Sveta za vsakogar, BojZe, Antifašistične fronte, delavskih demonstracij, bojev proti gentrifikaciji, feminističnih bojev, bojev proti prekarnemu delu, vstaj iz let 2012 in 2020. Rog je tudi prostor ustvarjalnosti, nežnosti in domišljije. V njem deluje več sto uporabnic_kov: cirkusantk_tov, kipark_jev, slikark_jev, grafiterk_jev, pesnic_kov, glasbenic_kov, medijskih umetnic_kov, plesalk_cev, športnic_kov, skejtark_jev, kotalkark_jev, tattooverk_jev … glasbenih prizorišč, prostorov za diskusije, predstavitvenih prostorov ... Sobivanje toliko samoniklih kolektivov, skupin in posameznic_kov, ki ustvarjajo, sestavljajo, producirajo, povezujejo, debatirajo, dela mesto Ljubljana živo in v njem omogočajo človeka vredno življenje.
 
Pod pretvezo izgradnje in obnove novega Centra Rog, MOL delovanje umetniških, kulturnih, aktivističnih in družabnih prostorov, prostorov v javno dobro, podira. Začel je z rušenjem Socialnega centra Rog, pomembnega prostora kritične misli in povezovanja, ki je namenjen delovanju neformalnih političnih iniciativ ter družbenih gibanj. Podira prostore, kjer ustvarjajo umetnice_ki, posameznice_ki in kolektivi. Vse_i tiste_i, katerih delo se sistematično pod-plačuje ali pa sploh ne, tako da je zanje golo preživetje oteženo, najem delovnih prostorov in tržno delovanje pa sploh nemogoča.
 
Namesto, da bi skrbel za dobrobit svojih občank_ov, MOL avtonomne prostore, ki so temelj humanističnega razvoja, žive kulture in umetnosti ter človekovih pravic, uničuje. Namesto da bi podpiral kulturo in odprtost, s katerima se tako hvali, ruši in pretepa. Sredi pandemije, pri temperaturah pod ničlo, z zahrbtnim napadom brez opozorila na cesto naganja množico oseb in jih sili v brezdomstvo! Medtem, ko trobi o privatni lastnini, odtujuje in uničuje osebno lastnino posameznic_kov in iniciativ iz AT Rog, ne pušča jim celo do njihovih prestrašenih domačih živali! Vehementno uničuje stavbo, ki je spomeniško zavarovana. In medtem, ko govori o zeleni Ljubljani in ekološkem razvoju, v veter trosi oblake azbestnih delcev porušenih streh AT Rog. Zato, MOL, stran od naše sestre, AT Rog! Z njo nas povezujejo tesne vezi, prijateljstva, mnoga dolgoletna sodelovanja, dialogi in projekti. Njihov boj je tudi naš boj: skupen boj proti institucionalizaciji sistemskega nasilja proti vsem, ki si drznejo razmišljati in delovati sveže, drugače, kritično, je boj vseh, ki se nahajajo na obrobju. Je boj proti poskusu izbrisa redkih prostorov avtonomije, boj proti teptanju človekovih pravic in boj za solidarnost. Le s solidarnostjo in skupnim bojem lahko kot družba iz tega napada izidemo kot zmagovalke_ci z ohranjenim človeškim dostojanstvom, kot ljudje.
 
STOP GENTRIFIKACIJI, STOP TURISTIFIKACIJI, STOP MARGINALIZACIJI, STOP ELITIZACIJI MEST!
Pridružujemo se pozivu AT ROG
VSI NA ULICE: PROTI SOCIALNEMU ČIŠČENJU MESTA!,
na protest, v petek, 22. 1. 2021 ob 18.00 uri na Prešernovem trgu.
AKC Metelkova mesto

 

uredilo bitje BuDi
Povezava do prispevka
Orbit reče pred 1 uro:

Kazila verjetno ne bo, ampak sem pristaš bolj 'radikalnega' omejevanja prometa v mestu. Če ni parkirnih prostorov, tudi avtov ne bo...

avti kar so in bodo, dokler se ne bo vzpostavila kakšna delujoča alternativa.

 

do takrat bo pa garažna hiša z urejenim dovozom & odvozom bolj blagodejno vplivala na promet kot kruzajoči obiskovalci mesta na lovu za prostim mestom ob cesti.

Janša reče pred 1 uro:

ob radikalnem omejevanju avtomobilov je treba vzpostaviti tudi radikalno učinkovit javni promet

ali pa radikalno prepustit center radikalizaciji neprometnih skupin

Povezava do prispevka
fric reče pred 21 urami:

Zanima me, ali poznaš kakšnega umetnika, slikarja in glasbenika, ki se je iz avtonomnih prostorov razvil v mednarodno prepoznavno figuro in predstvlja slovensko kulturo svetu.


Dobesedno vsak prepoznaven glasbenik ali umetnik v slovenijo je svojo pot začel v podobnih prostorih. Itak 99% jih ne prileze dalje od roga/metelkove/unterhunda/kotlovnice/subarti, ampak če nimaš teh prostorov, da razvijaš underground sceno, potem tudi tist 1% ki ima šanso uspet, nima priložnosti sploh začet. Kar se mednarodne prepoznavnosti tiče, mi na misel pride Noctiferia in WIthin destruction, oboji začeli z koncerti po takih beznicah. V drugih žanrih se ne gibam zares, tako da ne vem kako so kej uspešni.

Povezava do prispevka
Navedek

MOL je po celodnevnem pritisku uporabnic in uporabnikov Avtonomne tovarne Rog, novinarjev in jeznih občanov, ki so pisali mejle, klicarili na občino in na sploh izražali svoje nezadovoljstvo, včeraj vendarle začel dovoljevati nekaterim uporabnikom Roga, da odnesejo svoje stvari.

Prihrankov, dokumentov, računalnikov, fotoaparatov, telefonov, umetniških del, zapiskov s faksa, koles, in glasbene opreme niso našli. Vse obleke so bile zmetane po blatnih tleh dvorišča in razcefrane, pomešane s steklovino razbitih oken, delčki azbestne kritine in okruški zidov.

 

uredilo bitje BuDi
Povezava do prispevka
BuDi reče pred 12 urami:

V torek, 19. 1. 2021 smo bile_i

 

tuki so zgubil mojo podporo. sam ruši sine, sam ruši. 

 

ok hec na stran, res je gnilo in nečloveško da jim niso pustili da vzamejo svoje strani in da so to storili sredi zime, po drugi strani pa so te retardi verjetno mislili da bo občina popustila kot je pri metelkovi in da bojo lahko s squatanjem pridobil lastništvo kot so pri metelkovi. to je bil precej velik račun brez krčmarja ki tveganje ki se jim ni izplačalo. 

  • Račka +1 2
  • Za crknit smešno +1 1
Povezava do prispevka
The Mothership reče pred 12 urami:

avti kar so in bodo, dokler se ne bo vzpostavila kakšna delujoča alternativa.

 

do takrat bo pa garažna hiša z urejenim dovozom & odvozom bolj blagodejno vplivala na promet kot kruzajoči obiskovalci mesta na lovu za prostim mestom ob cesti.

ali pa radikalno prepustit center radikalizaciji neprometnih skupin

 

Žal je res, kljub vsemu pa bi nekako pričakoval, da je cilj še dodatno omejiti promet in izboljševati alternative. Z dodatnimi parkirnimi mesti bo v center prišlo samo še več avtomobilov. Bral sem neko analizo, se ne spomnim kje, glede tega. Recimo v Emoniki naj bi načrtovali, če se prav spomnim, okrog 2000 parkirišč, na primerljivih objektih po Evropi naj bi jih bilo 2 do 3 manj. 

 

Skratka polna usta so zmanjševanja prometa v mestih, dela se pa ravno obratno.

Povezava do prispevka

Ko sem zivel v LJ je z javnim prevozom bil bolj kriz cez vikend in praznike, ker razen na parih linijah si imel en bus na +1 uro. V kaksne nakupovalne centre pa obvezno manjsi busi, ki so nabito polni od prvih do zadnjih vrat. Tako da ce hoces javni prevoz ali ga ni ali pa aktivno odvraca od uporabe.

uredilo bitje BumbleBee
Povezava do prispevka
lynx reče pred 10 minutami:

Kaj vam pa manjka glede javnega prevoza tam (če že lasten neavtomobilski prevoz ne šteje)? Avtobusne postaje so na vseh straneh in isto od Biciklja.

 

zdej me sicer ze ene 2 leti ni v ljubljani tako da mogoče obstaja že kaka druga linija, samo eden izmed glavnih problemov ki sem ga jst imel je to da ni bilo direktne povezave vič-šiška

 

Lp, Ne me jeb

Povezava do prispevka
lynx reče pred 21 minutami:

Kaj vam pa manjka glede javnega prevoza tam (če že lasten neavtomobilski prevoz ne šteje)? Avtobusne postaje so na vseh straneh in isto od Biciklja.

kdor živi v Ljubljani, sploh znotraj obvoznice, že lahko pride do centra brez avta. (večinoma)

 

Drugo vprašanje je, kaj pa tisti, ki v Lj. pridejo od drugod.

Povezava do prispevka

Na upadih imaš Park and ride, sicer je pa že polno garaž tam okoli (UKC, Kapitol, Kongresni trg).

 

Vič-Šiška mislim, da še vedno ni, ampak sta to tudi glavni žili, tako da s prestopanjem ni veliko izgubljenega časa.

 

Itak si pa hitrejši s kolesom, včasih celo s skirojem.

Povezava do prispevka
lynx reče pred 7 minutami:

Vič-Šiška mislim, da še vedno ni, ampak sta to tudi glavni žili, tako da s prestopanjem ni veliko izgubljenega časa.

 

Za Vič je pač Dolgi most, ki pa je res zelo poddimenzioniran, se zapolni v eni uri.

 

Za Šiško je P+R v Stanežičah. 

https://www.lpp.si/uporabne-informacije-za-potnike/p-r-parkiraj-se-pelji-z-avtobusom

 

 

Meni se zdi, da gre Ljubljana kar v pravo smer s P+R, so pa te dodatne garažne kapacitete v centru res popolnoma nepotrebne oziroma vzpodbujajo nasprotni učinek. 

Povezava do prispevka
Melaho reče pred 55 minutami:

P+R niti ni tako slaba opcije, sploh tisti na dolgem mostu z veliko frekvenco odhodov. Ampak se mi zdi da je pri nas "odvisnost" od lastnega avtomobila velikokrat  mentalna ne zgolj funkcionalna.

Odvisnost je časovna ker avtobus zelo rad porabi x2 ali x3 časa da prideš nekam (=morali bi imeti "ekspres" P+R linije ne da se od parkinga do centra nabere 20 minut postankov). Drugi problem je da ni krožne linije kar pomeni da se za določene relacije rabiš nujno vozit do centra in pol nazaj ven za relativno kratko zračno, dalje imaš absolutno nabitost glavnih linij ob špicah in zrcalno nobenega avtobusa ob vikendih/večerih...

Fora je v tem da se "da" ampak je z lastnim avtom v skoraj vseh primerih hitreje, lažje in bolj udobno, tudi če všteješ pomanjkanje parkinga zraven. Ker avto realno itak nucaš če živiš izven LJ je LPP dost zadnja opcija razen če se ti nekaj čisto ne poklopi.

Povezava do prispevka
lynx reče pred 2 urama:

Kaj vam pa manjka glede javnega prevoza tam (če že lasten neavtomobilski prevoz ne šteje)? Avtobusne postaje so na vseh straneh in isto od Biciklja.

 

sedaj je malo bolje ker so dodali nazaj pasove rezervirane za avtobuse, ampak še vedno so prepočasni, premalo jih je in povečini si še vedno odvisen od prometa.

 

Ne me jeb reče pred 1 uro:

 

zdej me sicer ze ene 2 leti ni v ljubljani tako da mogoče obstaja že kaka druga linija, samo eden izmed glavnih problemov ki sem ga jst imel je to da ni bilo direktne povezave vič-šiška

 

Lp, Ne me jeb

 

vič-šiška je od vedno bila linija 1? je pa res da ne od dolgega mosta, tam si moral na 6 pa potem na 1/3 whatever. 

Povezava do prispevka

ja sej in enka je tud hitro zavila v siski torej prakticno neuporaben avtobus, sploh pa zvecer, ko je zadnja enka peljala ob 22. al pa 22.30

 

jst vem ko sem se moral vozit iz viške cerkve v šentvid sem mogu štartat ca eno uro in pol prej. 

Zadeva pa je zgledala nekako tako da sem sestko bavarca kjer sem sel in spritnal do slona upajoc da dobim osemko, al pa cakam 20 minut. Vedno je blo 50:50. Ce bi sel pa se na kasnejso sestko pa nebi dobil te osmice ki sem jo sicer cakal 20 minut.

 

Ta problem sem na koncu rešu tko da sem pustu tist siht in sem sam reku

 

Lp, Ne me jeb

Povezava do prispevka

En članek na to temo, ki se dotakne pomena takšnih prostorov:

 

https://ipop.si/2021/01/22/ali-vemo-kaj-smo-izgubili-z-rogom/?fbclid=IwAR3HcVhnfMzXBmrSrlAhiLCMe_ykkZImMrHVUHChM7G-IpmuZWypxlmt0UM

 

Prijetna in uspešna mesta imajo skupno lastnost – raznolika so, in v tej raznolikosti lahko najdejo prostor in program zase različne skupnosti. Za velika mesta je to lažje, saj je v večjem številu prebivalcev več raznolikosti in večja kritična masa. Manjša mesta imajo lahko s tem težave – zaradi majhne kritične mase lahko robne vsebine odmrejo, nadomesti jih generična ponudba to pa na mesto vpliva tako, da postane provincialno. Ljubljana je majhno mesto, a daleč od provincialnega. V mestu je veliko raznolikosti, in zato se lahko Ljubljana primerja tudi z večjimi mesti. Vendar pa ni težko opaziti, da se prostor za raznolikost hitro krči. Samo v zadnjem letu se je izpraznila Tobačna, prostori na Kersnikovi in zdaj še Rog. Ta proces se seveda ni začel pred enim letom, se pa kaže, da je prav v preteklih petnajstih mesecih doživel svoj vrhunec. V vsakem primeru pa je na mestu vprašanje, kje se bodo razvijali tisti, od katerih se pričakuje, da bodo razstavljali, igrali ali uprizarjali svoje vsebine v galerijah in dvoranah, ki jih v mestu imamo ali pa še gradimo? Kje bo našla prostor naslednja skupina mladih, ki bodo hoteli zgraditi svoj skate park ali pa poligon za nekaj povsem drugega? Kje bo našla prostor skupina ljubiteljev neke nove vrste umetnosti ali pa skupina, ki nima drugih sredstev? Vprašanje, če lahko novi Rog zapolni vrzel, ki je nastala z zaprtjem Tobačne, rušitvijo starega Roga, Kreativne cone Šiška, spremembo Metelkove 6, …

 

Zdi se mi, da je v celem članku najpomembnejši prvi naslov. Rog je bil skvot. In to je bil njegov največji adut.

Če bi stvar kakorkoli legalizirali, bi to pomenilo varnostnike, redne obiske policije, inšpekcijo, vstopnine, najemnine, članarine... Čar skvota je to, da denar tam ne igra glavne vloge. Vse sloni na solidarnosti in iznajdljivosti. Zato pa tam uspeva kultura. 

Povezava do prispevka
Persona reče pred 4 urami:

Čar skvota je to, da denar tam ne igra glavne vloge. Vse sloni na solidarnosti in iznajdljivosti. Zato pa tam uspeva kultura. 

Samo vstopnine pa vseeno pobirajo. Povsem komercialne.

uredilo bitje BuDi
Povezava do prispevka
BuDi reče pred 1 minuto:

Samo vstopnine pa vseeno pobirajo. Povsem komercialne.


odvisno za kak dogodek je šlo, 

kar se jaz spomnim so bli vedno prostovoljni prispevki (noben ni tezil, ce nisi dal v skatlo nic) razen za formaviva partye, ki so bli pa itak organizirani s strani zunanjega folka (10e)

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...