Skoči na vsebino

Formula 1 S2020E2


OBELIX

Priporočeni prispevki

3%, ne vem zakaj bi. Še vedno je v boju za naslov prvaka, če ga bo pa drugo leto Handsome George napral in bo FIA izvajala take debilizme kot letos, se zna zgodit, da se kaj kmalu pridruži Kimiju. Pa mislim, da zna še kdo odpast (Vettel, Alonso - no on se bo potem še vsaj 2x vrnil)

Povezava do prispevka
rajc91 reče pred 13 minutami:

a če bi bili vlogi obrnjeni bi isto govorila? 

 

da.

 

shit happens. model se je zaletel in max je profitiral pod SCjem. samo zato ker je zadnja dirka in hocemo da je hamle wdc bomo koncali dirko pod safetijem? vprasajte se hamle feni raje kako bi govorili, ce bi hamle pital za nove gume, max bi pridobil track position in bi bil isti scenarij? a bi zahtevali, da dajo maxu naslov? :D malo morgen

 

lej pac tko wdc se odloci cez vec dirk. folk zdej tle neki pac k je bla zadnja. ampak dejstvo je da je merc dvakrat zjebal maxa, mel sreco z red flagom k so mu popravili front wing, na eni dirki se je hamle unlapal pod safetom in dobil tocke in mel nasploh sreco. potem pa da ne pozabimo napake hamleta k se je odbremzal iz proge in restarta k so bli edini na gridu. blo je dost takih situacij ki je vplivalo na wdc in jih noben ne omenja, ker pac niso bile zadnje dirke.

 

vprasat se je treba kako bi folk govoril, ce bi silverstone bila zadnja dirka in bi hamle spravil maxa iz dirke in zmagal. ker ni bila zadnja dirka vse boli kurac ampak dirka je bila enako pomembna kot vsaka druga, ker se na vsaki delijo tocke.

Povezava do prispevka

Boli nas kurac za Maxa ali rekorde Ham.


Večino nas moti, da je bedak, ki je nedorasel položaju, odločil kdo bo prvak, namesto, da bi se to odločilo na stezi po že znanih in do sedaj uporabljenih pravilih.

 

Kar je pa še huje, postavil je nek precedens, ki pravi, da lahko direktor dirke samovoljno bere pravila in odloča, kako se bo sodila na dirki, vse to v imenu senzacionalizma!

 

Če to ni dovolj za vse pizdenje, pa res ne vem kaj bi vam bilo dovolj!

 

ps: Pa tale Masi je odgovoren za sranje v celotni sezoni, ne samo za zadnjo dirko, on je tudi odgovoren za sramoto v Spaju!

uredilo bitje dio1ds
  • Račka +1 4
Povezava do prispevka
dio1ds reče pred 6 minutami:

Boli nas kurac za Maxa ali rekorde Ham.


Večino nas moti, da je bedak, ki je nedorasel položaju, odločil kdo bo prvak, namesto, da bi se to odločilo na stezi po že znanih in do sedaj uporabljenih pravilih.

 

Kar je pa še huje, postavil je nek precedens, ki pravi, da lahko direktor dirke samovoljno bere pravila in odloča, kako se bo sodila na dirki, vse to v imenu senzacionalizma!

 

Če to ni dovolj za vse pizdenje, pa res ne vem kaj bi vam bilo dovolj!

 

ps: Pa tale Masi je odgovoren za sranje v celotni sezoni, ne samo za zadnjo dirko, on je tudi odgovoren za sramoto v Spaju!

VHaVXY3.png

  • Nekul -1 1
  • Ne me jebat 1
Povezava do prispevka
drevored reče pred 30 minutami:

 

da.

 

shit happens. model se je zaletel in max je profitiral pod SCjem. samo zato ker je zadnja dirka in hocemo da je hamle wdc bomo koncali dirko pod safetijem? vprasajte se hamle feni raje kako bi govorili, ce bi hamle pital za nove gume, max bi pridobil track position in bi bil isti scenarij? a bi zahtevali, da dajo maxu naslov? :D malo morgen

max je profitiral ker so pred njim spustuli 3 dirkalnike. vsaka normalna dirka bi se končala za SC.

 

tole je bil čisti netflix šov in nič drugega. 

Povezava do prispevka

Kaj na to temo pravi Mirsad iz Švice. :)

 

Škandalozni bazar v Abu Dabiju

https://miranalisic.com/skandalozni-bazar-formule-1-v-abu-dabiju/

 

Pravzaprav se ni moglo končati drugače. Letošnja formula 1 je zaznamovana s škandali, predvsem je šlo za dirkanje med Lewisom Hamiltonom in Maxom Verstappnom, a glavni krivec ostaja FIA oziroma direktor dirk formule 1 Michael Masi. Dobri dve leti sta minili od nenadne smrti Charlieja Whittinga, dolgoletnega direktorja dirk formule 1, bilo je tik pred dirko v Melbournu. Masi je prevzel nehvaležno nalogo dobesedno čez noč, a v večeru Abu Dabija je postalo dokončno jasno, kar smo slutili že zadnjih nekaj mesecev, Masi namreč ni kos svoji nalogi. Vsaj pri meni je sodu izbilo dno že njegovo ravnanje v Džedi v Savdski Arabiji, ko se je s člani moštev Red Bull in Mercedes kot na kakšnem orientalskem bazarju pogajal o morebitnem izgledu štartne vrste po prekinitvi dirke zaradi nesreče. Pravila v formuli 1 so jasna in ne dopuščajo pogajanj. Finale v Abu Dabiju in Masijeva popolna izguba kontrole nad dogajanjem med dirko v zadnjih krogih, je le še potrdila dejstvo, da ima FIA resen problem s svojo verodostojnostjo in tem direktorjem. Žal se je to zrcalilo letos vso sezono v dvoboju Hamilton – Verstappen, v katerega je FIA na koncu posegla s tako eksplozivno mešanico zmede, neznanja in površne arbitrarnosti, da Michael Masi ne bi smel voditi niti ene dirke formule 1 več.

 

Vsi imamo svoje simpatije med dirkači. Nekateri ste letošnjo sezono navijali za Maxa Verstappna, drugi za Lewisa Hamiltona. Oba sta hitra, odlična in brezkompromisna dirkača. Pri Verstappnu gre žal za še nekaj. Ne zna izgubljati. Vsak centimeter steze je vedno njegov, če ne more drugače, tekmece kot keglje izriva s steze, potem pa se ponavadi čudi kaznim in neverjetnim odločitvam vodstva dirke in komisarjev. Do Verstappna so bili komisarji, še bolj pa vodstvo dirk letos zelo prizanesljivi. Po moji oceni bi si zaslužil vsaj eno ali dve diskvalifikaciji, saj je občasno večkrat na isti dirki ponavljal nedovoljene manevre. Res je, lahko rečete, pustimo dirkačem dirkati. Brez veliko omejitev. Veljam za podpornika takšnega dirkanja. A formula 1 ima na žalost zelo jasna ter razvejana pravila, kaj je na stezi dovoljeno, še bolj natančno pa je določeno, kaj je prepovedano. Dokler so pravila takšna, jih je potrebno upoštevati.

 

Tu je Hamilton mnogo boljši. Ima več izkušenj, verjetno pa ima tudi nekoliko drugačen značaj. Hamilton dirka ostro, a se mnogo bolj drži pravil, ki jih je FIA postavila za dirkanje v formuli 1. Zelo težko bi mu letos očitali omembe vredno število dirkaških prestopkov ali prekrškov med dirkami, tekmecem, tudi Verstappnu, je puščal dovolj prostora, da so vedno ostajali na stezi… Pri Red Bullu so imeli smolo, da je zadnjih nekaj dirk Mercedes prišel na dirke z novo različico svojega motorja in prednost je bila spet na Hamiltonovi strani. Verstappen, ki je večji del sezone vodil, se je s tem težko sprijaznil. Če sem malce bolj oster, ni se mogel sprijazniti. In začel je znova v večjem številu početi umazanije na dirkališču. Najprej Interlagos, ko je zrinil s steze Hamiltona in ostal pri tem nekaznovan, potem vsaj trije podobni manevri in celo namerno zaviranje med varnostnim avtomobilom v Džedi, kjer sta s Hamiltonom trčila… Še nekajkrat je tekmeca dobesedno pospravil z idealne linije, a zgodilo se mu ni nič. No, skoraj nič. V Džedi je dobil smešnih 5 sekund kazni. Toda, ostro dirkanje med tekmecema za naslov prvaka moramo pričakovati, tudi njuna različna karatkerja, vzgojo in še marsikaj, kar sta na stezi pripravljena početi… Tudi to, za kakšno ceno to počneta eden ali drug. Mnogo bolj nerazumljivo in neprijetno pa je, da FIA kot skrbnik reda in pravil v formuli 1 ni kos temu dogajanju na stezi.

 

Predolgo bi bilo, če bi pisal o vseh letošnjih zapletih, zato naj ostanem pri zadnji dirki v Abu Dabiju. Napetost je bila na višku, Verstappen je dobil kvalifikacije, vedeli smo, da bo štart pomenil vsaj polovico odločitve o prvaku. Hamitlonu je štart uspel odlično, prehitel je Verstappna in v vodstvu ostal vso dirko. Ves čas je vodil s tremi, šestimi ali celo desetimi sekudnami prednosti. Pri Red Bullu so napeli vse sile, da bi ga onemogočili, najprej s Sergiom Perezom, ki je dva kroga slalomiral po stezi in Hamiltona zadrževal za seboj, tako ga je Verstappen skoraj ujel. Potem s postankom za nove gume med virtualnim varnostnim avtom, da bi morda presenetil Hamiltona, a ni šlo. Ko je pet krogov pred koncem dirke Latifi trčil v zaščitno ograjo, je bil Hamilton v bistvu že svetovni prvak. Le še odstop zaradi tehnične okvare bi mu lahklo odvzel naslov prvaka. Imel je več kot 12 sekund prednosti pred Verstappnom. Red Bull je bil na stezi v Abu Dabiju športno poražen. Iz izkušenj, imam jih nekaj, ugotavljam, da pomeni varnostni avto zaradi nesreče dirkalnika manj kot pet krogov pred koncem dirke skoraj praviloma to, da se bo dirka končala brez ponovnega dirkanja. To je seveda vedel tudi Michael Masi. Ko je moral zaradi razbitin Williamsa na stezo poklicati varnostni avto, je imel dve možnosti. Napovedati ekipam, da bo dirke konec za varnostnim avtom, to je bila slabša možnost. Ali reči, da se bo dirka v vsakem primeru, vsaj v zadnjem krogu, še nadaljevala. To je bila boljša možnost. Zakaj bi moral to napovedati? Ker je v tem primeru nedopustno vplival na potek dirke in posledično naslov svetovnega prvaka. Masi je žal ostal sprva tiho in vodilni Hamilton je ostal brez izbire. Moral je ostati na stezi, saj bi v primeru, če bi se dirka končala za varnostnim avtom, on pa bi odšel v bokse po nove gume, kar sam zmago in naslov prvaka prepustiti Verstappnu in Red Bullu. Ker je Hamilton ostal na stezi in zaščitil položaj vodilnega, je imel drugouvrščeni možnost izbire vodilnega. Videl je, da je Hamilton ostal na stezi, torej če se bo dirka končala za varnostnim avtomobilom, ni imel več kaj izgubiti. A kaj, če se ne bo? V tem primeru bi mu nove gume odločilno pomagale, da premaga Hamiltona, ki si ne sme dovoliti več oditi v bokse po sveže, nove gume. Verstappen je tvegal, šel po nove gume in s tem med Hamiltona in sebe dobil še pet tekmovalcev, ki so zaostajali za krog. Umaknili so ostanke williamsa, pospravili karbonske delce s steze, posuli stezo s prahom, da so skrili oljne madeže in do konca sta ostala po vsem tem delu le še dva kroga.

 

Vsem, ki dobro poznajo pravila, je bilo jasno, da bo dirke tako konec za varnostnim avtomobilom. Za ustrezen proces, da bi še dirkali v skladu s pravili, je zmanjkalo časa oziroma krogov. To je sprva podkrepil tudi direktor dirke Michael Masi, ki je javnost obvestil, da za krog zaostali dirkači ne bodo smeli prehiteti varnostnega avta in se vrniti na začelje istega kroga z vodlinimi. Dirke je bilo v tem trenutku de facto konec. Dodatno zmedo je Masi povzročil, ko je tik za tem napovedal, da se bo dirka vseeno v zadnjem krogu nadaljevala. Z vsemi temi zaostalimi dirkači za krog med Hamiltonom in Verstappnom. Tudi v tem primeru je bilo jasno, da Verstappen v enem krogu ne bo mogel prehiteti vseh teh petih dirkačev, ujeti Hamiltona in ga še prehiteti in pod temi pogoji je bilo dirke prav tako de facto konec. Strategi Red Bulla so Masija takoj opozorili, da bi bilo takšno dirkanje proti pravilom in Masi je nekaj sekund kasneje spremenil svojo odločitev ter odločil, da se mora teh pet za krog zaostalih avtomobilov, ki so med vodilnima, pospešeno odpeljati mimo varnostnega avta v isti krog z vodilnim, ostali pa ne, ker za to ni več časa. Ob tem je dodal, da se bo ob koncu istega, predzadnjega kroga, varnostni avto vrnil v bokse in dirka se bo nadaljevala. Mercedesovi strategi so ga opozorili, da je tudi to mimo pravil, a jim je Masi odgovoril, saj si vendarle vsi želimo dirkanje. Res je, toda Masi je pozabil, da si vsi, razen morda udeležencev tega dvoboja, želimo dirkanje, ki je športno, fer in v skladu s pravili. In kaj bi bila druga, mnogo boljša, bolj pravična in edina sprejemljiva možnost za Masija v tem primeru?

 

Kar je sledilo, smo torej videli. Hamilton z več kot 40 krogov starimi in obrabljenimi gumami ni mogel za seboj zadržati Verstappna z novimi mehkimi gumami, ki je tako prehitel Hamiltona in zmagal ter osvojil svetovno prvenstvo. FIA je vsaj dvakrat v teh zadnjih krogih povozila svoja pravila, saj si je želela dirko končati z dirkaškim spektaklom in ne za varnostnim avtomobilom. S tem se strinjam. In Masi je imel, če je želel dirko končati z akcijo na stezi za to tudi mnogo boljšo in povsem legalno možnost. Ko je manj kot pet krogov pred koncem dirke moral na stezo poklicati varnostni avto, je imel priložnost izobesiti rdečo zastavo in prekiniti dirko. In utemeljitev? Zaradi premalo časa, ki ga je še ostalo, da bi se dirka lahko nadaljevala pred koncem in ker vsi želimo športen in dirkaški konec dirke, bi se lahko povsem svobodno odločil za rdečo zastavo. V tem primeru bi tekmecema za zadnjih nekaj krogov omogočil enake pogoje, torej oba bi lahko zamenjala gume. Res je, Hamiltonova prednost 12-ih sekund bi šla po zlu, a to je običajna cena, ki jo vodilni dirkači pač plačajo v formuli 1, ko gre na stezo varnostni avto ali je dirka prekinjena. S tem bi se vsi strinjali. Tudi stoječi ponovni štart bi bil več kot dovolj veliko darilo Verstappnu. Ko bi še bolj temeljito pospravili mesto nesreče, bi se torej dirka s še štirimi krogi do konca nadaljevala. Prvi krog bi odšteli za ogrevanje, vsi skupaj pa bi doživelii še tri kroge pravega dirkanja. Verstappen bi imel legitimno možnost poseči v dvoboj za zmago in naslov prvaka. Če bi ga osvojil brez prekrška, kar je pri njemu sicer težko, in prehitel Hamiltona na stezi, ko bi imela oba enake pogoje, bi postal svetovni prvak brez madeža. Madeža, ki je sicer mnogo bolj osramotil mednarodno zvezo FIA, prvenstvo pa ob tem še ni dočakalo svojega konca.

 

Razumljivo je, da se bo Mercedes v tem primeru pritožil na odločitev komisarjev FIA, ki so protest Mercedesa sicer zavrnili, ob tem pa priznali, da se je direktor dirke Michael Masi le deloma držal pravilnika o varnostnem avtomobilu. Prav ta trhla in nedosledna utemeljitev komisarjev bo na koncu odločilna za razplet letošnjega prvenstva. Na prizivnem sodišču, kjer bodo komisarje zamenjali pravniki in pravi sodniki, bo ta dirkaški bazar, ki si ga je privoščila v Abu Dabiju mednarodna zveza FIA zelo težko upravičila. Masijeva usoda direktorja dirk formule 1 je verjetno že zapečatena, škoda pa bi bilo, če se bo usoda svetovnega prvaka še enkrat odločila na sodišču in ne na stezi. Toda, ne razumite me narobe, še bolj škoda bi bilo, če bi takšno nesprejemljivo ravnanje FIA v zadnjih krogih dirke v Abu Dabiju ostalo brez odziva in kazni. Verstappnovi navijači se zagotovo ne bodo strinjali, a pravi in edini športni prvak letošnjega leta je Lewis Hamilton – nenazadnje tudi zaradi dejstva, kako športno in dostojanstveno je sprejel ta poraz – ki ga je s svojimi nedopustnimi dejanji povzoročila FIA in direktor dirk formule 1 Michael Masi.

uredilo bitje Smilion
  • Račka +1 7
Povezava do prispevka
Gost
Tema je zaprta za nadaljnje odgovore.
  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...