Skoči na vsebino

Toplotne črpalke


Skynetz

Priporočeni prispevki

Death reče pred 17 urami:

v 4 letih uporabe nisem videl sledu vlage nikjer znotraj ventilacije (razen tam, kjer je narejen odtok za vsak slučaj), seveda pa mora biti stvar ustrezno narejena. Poleg tega so mi vsi svetovali, da naj ga vzamem z rekuperacijo vlage, ker ti lahko pozimi stanovanje preveč izsuši. Definitivno je centralno prezračevanje z rekuperacijo dražje, vendar ima tudi boljše izkoristke in odstranjevanje delcev.

Mislim nevem, jaz po zdravi kmečki logiki pričakujem, da je treba po nekaj letih te cevi spucat, v najslabšem primeru pa zamenjat če hočeš da so čiste. Tudi klimo v avtih je treba pucat, enako navadne hišne. Predvidevam da je s tem nekaj stroškov, že v osnovi pa je centralni sistem sigurno nekaj tisoč evrov dražji. Vprašanje koliko je to smotrno delat pri adaptaciji. Pri novogradnjah, kjer ti vse to vgradijo in načrtujejo že pri gradnji pa valda.

Povezava do prispevka
  • 2 tedna kasneje...
bainit reče pred 3 urami:

verjetno kar konkretno dražje, k moraš vleči cevi po celi bajti

pa v teh praktično pasivnih bajtah sploh ni treba met tega

Vse pasivne hiše imajo centralno ventilacijo z rekuperacijo, ker naj bi bile tako zatesnjene, da ne dobiš veliko svežega zraka vanjo brez ventilacje. Poleg tega na ta način vrneš nekje 80% energije nazaj z rekuperacijo, ki jo drugače pri prezračevanju izgubiš. Seveda pa to stane...

Povezava do prispevka

Te zgodbe o prepovedi so res najbolj neumne in strašijo ljudi. Realno lahko delaš kar ti paše. Moja mularija kljub vsemu zrači svojo sobo za par minut- tudi pozimi če jim paše. Namen rekuperacije pa je, da imaš v celi hiši dovolj svež zrak in ti ni treba odpreti okna. Občutek pa je brez zračenja skoraj isti kot z njim. Če je kriza pač povečaš pretok. Seveda pa lahko tudi odpiraš okna, samo kmalu ugotoviš da pride brez filtra (na ventilaciji) v hišo kup prahu in svinjarije, ki je drugače ni. Recimo pozimi sem ugotovil da ne voham smoga od soseskih kurišč, prav tako ni vonjev po veselem gnojenju na polju v bližini. Tudi pred kratkim, ko je v neposredni bližini divjal požar ni dim prišel v hišo...

uredilo bitje Death
Povezava do prispevka
bainit reče Dne, 3. 4. 2022 at 15:18:

en sodelavec mi je rekel, da so mu rekli, da ne bo mogel odpreti oken, če bo imel pasivno hišo (kao ker tako izgubljaš toploto)... a je to res?

Ce mas okno ki se lahko odpre ga lahko odpres ane. Al misli da bojo prisli policisti in ga oglobili?

Point je da NI TREBA in da z odpiranj oken dobesedno meces toploto vn, ker za zracenje poskrbi rekuperator. 
 

In pasivna hisa brez rekuperacije je sam recept za zanic zrak in plesen. Razn ce vsako uro zracis in s tem vrzes stran vso investicijo v neprodusnost hise. 

uredilo bitje Arey
Povezava do prispevka

 

 

Smoki reče Dne, 17. 1. 2022 at 15:32:

 

Mitsubishi Ecodan 7,5 kWh z 200L zalogovnikom. 185m2, novogradnja, nizkoenergijska, talno gretje, zgrajeno 2020.

 

Zadeva laufa BP in tut poraba štroma štima. V bistvu je še nižja od pričakovane. Tut zunanja enota ni preglasna, pri odprtem oknu ponoči zdaj, ko gre včasih fan na visoke obrate je slišna, sicer sploh ne vemo da jo imamo.

 

Edino kar bi spremenil, če bi lahko, je da bi vzel 300L zalogovnik. Ampak ta je prišla ven 3 mesece po tem, ko smo mi našo zagnali in potem nisem želel postavljene zadeve menjat. Tako pač večkrat zalaufam tisto dodatno gretje sanitarne vode, to je pa tut vse.

 

Servis obvezno REAM, lokalcem ne zaupam, sploh po tem, ko so zajebali zagon in mi za sušenje tlakov zagnali tak protokol, da je vse tlake "zategnilo" do konca in je parketar preklinjal vse svete in prosvetne, ko je brusil in reševal, kar se je reševati dalo.

Mam sicer Zubadan, pa poraba je mogoče mal višja kot sem pričakoval, samo se mi enostavno ne da hecat z nastavitvami :)

Je pa 200L zalogovnik res beda, samo ko sem jaz montiral je pač tako blo, zdej so pa večji... jao.

Največji problem je ko hočem otrokom naredit kopel. Ni šans da napolnim banjo... moram zalaufat gretje vode, ko je na 90% pa odpret vodo in točit medtem ko greje. Če sem prepozen se sklopi in ponoven zagon traja 10 minut... pa potem da segreje, zmanjka vode vmes. Če sem prehiter pa jo prehitro skuri in temp. je prenizka.

 

Smoki reče Dne, 18. 1. 2022 at 8:14:

 

Po projektu je bilo predvideno in izračunano s strani strojnega projektanta, da mora biti 7,0 kWh, to je bila spodnja meja po projektu glede na predvidene toplotne izgube na objektu. Hiša je ovita v 20cm EPS fasado, stavbno pohištvo je na zgornji meji pasivnega razreda, 16cm XPSa pod hišo in 12cm pod tlaki v P in M, 32cm volne v mansardi, vse narejeno s parnimi zaporami in brez toplotnih mostov. Tako kot mora bit, če se dela na novo.

 

Kar se Kronoterma tiče težko rečem karkoli, lahko edino povem par stvari, ki sem jih v času izbire in montaže naše TČ slišal/doživel. Tudi jaz sem bil nad prodajniki Kronoterma negativno presenečen. Delovali so precej naduti in samovšečni kako so vse to razvili, to je slovensko to je top, so boljši kot Viessman, Micke so klump proti nam itd. V resnici pa Kronoterm ni nič drugega kot kombinacija Toshibe in Mitsubishija v drugi embalaži in lepši (relativno) plehnati škatli. To je javna tajna, da so njihove TČ copy-paste japonskih z nekaj lastnimi upgradi/spremembami. Zato se mi je tudi za malo zdelo to njihovo hvalisanje in trkanje po prsih. Njihov servis je baje enak in precej jebivetrski odnos servia je meni takoj alarm.

 

Kar se izbire TČ tiče je en res vredu dečko na sejmu Dom lepo rekel kaj je najbolj pomembno: da je dovolj močna (ne premočna!), da ima dovolj velik zalogovnik vode (če ga rabiš) in da ti je serviser na voljo 24/7. Pri čemer je slednje skoraj najbolj pomembno pri novogradnjah, kjer alternativnega vira ogrevanja v veliki večini ni. Ko odpove TČ je konec.

 

Mi s kaminom bi lahko kak dan preživeli, ampak če meni serviser reče, da ga za vikend ni oz.da čez vikende ne dela, niti za urgence (kar crkot TČ je), je z mano opravil. Takega serviserja ne rabim.

 

 

Sem se samo hotel obesit na to, da pri taki izolaciji kamot preživiš par dni brez ogrevanja, sploh če imaš akumolacijo v bajti. Koliko ti temp. pade na dan če izklopiš vse pa je zunaj recimo -10? 0,2? 0,3?

 

 

Skynetz reče Dne, 19. 1. 2022 at 15:29:

Kaj pa pri adaptacijah starih hiš? Se ti zdi smiselno?

 

Verjetno ima večina, ker je precej ceneje. Če pa živiš v zelo mrzlih koncih, pol se mi mogoče splača o čem drugem razmišljat, ker zrak-voda so manj efektivne pod določeno zunanjo temperaturo oz. ne morejo več segret čez določeno temperaturo vode.

 

Če dobiš dobrega monterja, ti bo znal svetovat.

 

 

Skynetz reče Dne, 19. 1. 2022 at 15:41:

Ker imamo v pritličju problem s kapilarno vlago, ki povzroča plesen kdaj v raznih kotih, za omarami na hodniku itd. Ker je en radiator na hodniku recimo. Potem se pa celotna tla ogravajo in je to ziher boljše. Pa hiša ni zatesnjena sedaj. Nimamo izolacije in okna so stara 60let.

 

Čez 2 meseca dobimo nova okna, pol pa nevem kaj bo, ampak ziher slabše kot sedaj.

  

 

Skynetz reče Dne, 21. 3. 2022 at 15:33:

Obujam staro temo nazaj :D 

 

Zdej sem se lotil praznjenja stanovanja za prenovo, verjetno se bomo odločili za Kronoterm Adapt, ker naj bi bila malo tišja od japonskih.

 

Hkrati pa zdej razmišljam tudi o prezračevanju - lokalnih rekuperatorjih.

 

Imate kakšne izkušnje z lokalnimi in ne centralnimi?

 

 

Skynetz reče Dne, 21. 1. 2022 at 16:56:

Aaaa ja. V planu smo imeli dat visokotemperaturno ja. Ker smo mislili da je treba, zdej pa ko sta bila dva monterja tu na ogledu in po informacijah, ki smo jim dali so rekli da ne bi potrebovali visokotemperaturne, ker že navadne od določenih (Tudi Mitsubishi) gredo

že do 60C, kar je za radiatorje dovolj. Tiste visokotemperaturne gredo tudi do 80, ampak tudi sedaj ko imamo peč na plin se greje voda do 60C, tako da je to dovolj.

 

@Skynetz Vidim da imaš neko podobno situacijo kot sem imel jaz. Jaz sem poknil par let nazaj gor Mitsubishi Zubadan na bajto brez izolacije. Pa dal sem lokalno prezračevanje. Notri je bilo lepo toplo, poraba je bila pač malo višja. Temp. se na žalost ne spomnim, samo iirc so mi radiatorji greli nekje na 40 stopinj. To da TČ gre do 60 je kul, samo načeloma ne bi smel potrebovat 60 razen če imaš res malo shit radiatorjev + ogromno bajturino. Ajde je pa res da sem mel "nova" okna.

 

Za tem sem zamenjal okna za še bolj nova, dal izolacijo (po ekosklad standardu) in talno povsod. Mam sicer še par radiatorjev, tako da mam zdej 3 kroge - vsak štuk pa radiatorji posebej - in zalogovnik. Aja pa peč na drva sem obdržal ker sem paranoik (dobu nekje jurja manj subvencije zarad tega). Če je mega mrzlo zunaj torej lahko zakurim in nabijem zalogovnik na 60-70 stopinj, kar mi drži ravno čez noč.

 

Berg se je lepo razpisal kako mu laufa sistem, tudi jaz bi mel tako, samo nimam. Ker nimam volje to militantno popisovat in štelat tolk dolgo da bo delal. Sem pa nekje na 50% tam, torej mam krivuljo ki večinoma "dela" ampak greje mal preveč. To itak gre v zalogovnik, kjer je par stopinj preveč za talno. Potem imam pa dodaten mešalni sistem ki jemlje vodo ven, ta pa upošteva zunanjo temp in pa sobno temp (1 na štuk). To zgleda tako, da mi drži 0,5 do 1 stopinjo nad mojo nastavljeno temp (pri 1 prek ugasne sistem). To zadnje se mi zgodi ko imam veliko obiskov na kosilu recimo. Če pozabim takrat vklopit party mode da neha predčasno gret... sem mel že 25 sopinj not. Akumolacija je nora, ko se tako pregreje mi potem talno sploh ne dela 1-2 dni. Bi mora vsa okna odpret ali kaj takega, samo mi na misel ne pride.

 

Prezračevanje je res zmaga. So pa minusi:

* posuši zrak za popizdit pozimi (plus in minus hkrati)  - no sej ga z rednim zračenjem tudi ti posušiš, samo ko imaš 50 let stara lesena okna se kar samo zrači, nova plastična pa zadihtajo in marsikdo pozabi na to ali pa "špara" in zaplesni prostor

* malce je glasno, ventilatorje slišim, vsak ima svoj zvok, če daš na minimum se jih pa konkretno sliši (ok sem občutljiv na to), also slišim sosedovega petelina ob zori ko začne nabijat

 

All in all bi vzel centralno če bi planiral obnovo bajte še 1x od začetka, samo sem delal po kosih in ni bilo variante spravit centralno not (nizki stropi v 1. štuku, tudi v pritličju je <2,4m, talno je dvignilo tla itd).

 

Ubistvu zdej ko gledam je za moj sistem inverter TČ čisti overkill ker ga ne koristim na pravi način :=) Ampak trenutno zadeva dela, greje v nastavljenih okvirih, ne rabim tikat, pa to da so tla mrzla je precej redko, tako daleč sem pa shekal nastavitve. Še najbolj me boli da imam seltron kontroler starejše generacije priklopljen na talno, novejšega pa na radiator (v3.5 vs v4) in ima novejši softver boljšo granulacijo nastavitev. Sem jim pisal če lahko updatajo software pa so me gladko zignorirali ...

 

Aja zakaj verjetno ne rabiš 60C v radiatorjih? Ker bo TČ grela konstantno, ne tako kot peč ko butaš 80C not potem pa nič ko ne kuriš. Dvomim da rabiš prek 50C da držiš temp. znotraj. Bolj je sitno ko nimaš izolacije (in talnega) in so vogali bajte mrzli. Pa to prekleto čutiš. Quality of life je na drugem nivoju s tem. Držim 23,5 v bivalnem delu in 22,5 v spalnem delu bajte, porabim pa ~6500 kwh na sezono, od tega 30% sanitarna voda.  Pa verjetno mi zalogovnik doda k izgubi. Radiatorji so par stopinj nad talnim torej okrog 30C, malo več če je mrzlo zunaj. Vem da v proper pasivni hiši bi bila poraba za ogrevanje še pol manj, samo spravit staro bajto tam je pa umetnost. Pri meni so malo po domače naredili pa recimo nimam dovolj zatesnjene bajte + toplotni most pri balkonu.

 

Also nekdo je omenil - recimo Mitsubishi ima not še grelce (ne vse ne enako) na štrom, če je res mraz ali če crkne kompresor. Pride prav čeprav je drago. Samo "res mraz" scenarij se mi še ni zgodil. Zalaufa se 1x na mesec ko je legionela program, kateri greje vodo na 60+ za 3 ure, nisem ga sklapljal čeprav verjetno sploh ni relevanten.

 

Povezava do prispevka
bainit reče Dne, 3. 4. 2022 at 12:09:

verjetno kar konkretno dražje, k moraš vleči cevi po celi bajti

pa v teh praktično pasivnih bajtah sploh ni treba met tega

Lih zaradi pasivnosti rabiš to, ker imaš drugače ali zelo slab zrak, ali pa velike izgube.

Death reče Dne, 3. 4. 2022 at 15:16:

Vse pasivne hiše imajo centralno ventilacijo z rekuperacijo, ker naj bi bile tako zatesnjene, da ne dobiš veliko svežega zraka vanjo brez ventilacje. Poleg tega na ta način vrneš nekje 80% energije nazaj z rekuperacijo, ki jo drugače pri prezračevanju izgubiš. Seveda pa to stane...

this

bainit reče Dne, 3. 4. 2022 at 15:18:

en sodelavec mi je rekel, da so mu rekli, da ne bo mogel odpreti oken, če bo imel pasivno hišo (kao ker tako izgubljaš toploto)... a je to res?

Načeloma se ne sme odpirat oken, lahko pa jih. Včeraj sem bil tudi na sejem dom v Ljubljani in govoril s svetovalcem iz eko sklada in je tudi on nekajkrat rekel, da je dobro da se potem oken ne odpira oz. samo če je nuja, ker se v tem primeru tudi filtri prej nabašejo in pride prej svinjarija od zunaj v sistem.

Flamingo reče Dne, 3. 4. 2022 at 19:09:

Cela poanta pasivne hiše je, da ne rabiš odpirati oken pozimi, ker sistem skrbi za konstantno čist/svež zrak. 3/4 leta je pa itak dovolj toplo, da imaš odprta okna brez prevelikih toplotnih izgub. 

Jaz sem tega že itak navajen in ne odpiram nikoli, ker imamo 50let stara okna, ki sama skrbijo za svež zrak :D 

Death reče Dne, 3. 4. 2022 at 23:09:

Te zgodbe o prepovedi so res najbolj neumne in strašijo ljudi. Realno lahko delaš kar ti paše. Moja mularija kljub vsemu zrači svojo sobo za par minut- tudi pozimi če jim paše. Namen rekuperacije pa je, da imaš v celi hiši dovolj svež zrak in ti ni treba odpreti okna. Občutek pa je brez zračenja skoraj isti kot z njim. Če je kriza pač povečaš pretok. Seveda pa lahko tudi odpiraš okna, samo kmalu ugotoviš da pride brez filtra (na ventilaciji) v hišo kup prahu in svinjarije, ki je drugače ni. Recimo pozimi sem ugotovil da ne voham smoga od soseskih kurišč, prav tako ni vonjev po veselem gnojenju na polju v bližini. Tudi pred kratkim, ko je v neposredni bližini divjal požar ni dim prišel v hišo...

Sej ni point da te bo kdo ustrelil če odpreš, ampak je pač slabo za sistem in nesmiselno.

jlpktnst reče pred 10 urami:

 

@Skynetz Vidim da imaš neko podobno situacijo kot sem imel jaz. Jaz sem poknil par let nazaj gor Mitsubishi Zubadan na bajto brez izolacije. Pa dal sem lokalno prezračevanje. Notri je bilo lepo toplo, poraba je bila pač malo višja. Temp. se na žalost ne spomnim, samo iirc so mi radiatorji greli nekje na 40 stopinj. To da TČ gre do 60 je kul, samo načeloma ne bi smel potrebovat 60 razen če imaš res malo shit radiatorjev + ogromno bajturino. Ajde je pa res da sem mel "nova" okna.

 

Za tem sem zamenjal okna za še bolj nova, dal izolacijo (po ekosklad standardu) in talno povsod. Mam sicer še par radiatorjev, tako da mam zdej 3 kroge - vsak štuk pa radiatorji posebej - in zalogovnik. Aja pa peč na drva sem obdržal ker sem paranoik (dobu nekje jurja manj subvencije zarad tega). Če je mega mrzlo zunaj torej lahko zakurim in nabijem zalogovnik na 60-70 stopinj, kar mi drži ravno čez noč.

 

Berg se je lepo razpisal kako mu laufa sistem, tudi jaz bi mel tako, samo nimam. Ker nimam volje to militantno popisovat in štelat tolk dolgo da bo delal. Sem pa nekje na 50% tam, torej mam krivuljo ki večinoma "dela" ampak greje mal preveč. To itak gre v zalogovnik, kjer je par stopinj preveč za talno. Potem imam pa dodaten mešalni sistem ki jemlje vodo ven, ta pa upošteva zunanjo temp in pa sobno temp (1 na štuk). To zgleda tako, da mi drži 0,5 do 1 stopinjo nad mojo nastavljeno temp (pri 1 prek ugasne sistem). To zadnje se mi zgodi ko imam veliko obiskov na kosilu recimo. Če pozabim takrat vklopit party mode da neha predčasno gret... sem mel že 25 sopinj not. Akumolacija je nora, ko se tako pregreje mi potem talno sploh ne dela 1-2 dni. Bi mora vsa okna odpret ali kaj takega, samo mi na misel ne pride.

 

Prezračevanje je res zmaga. So pa minusi:

* posuši zrak za popizdit pozimi (plus in minus hkrati)  - no sej ga z rednim zračenjem tudi ti posušiš, samo ko imaš 50 let stara lesena okna se kar samo zrači, nova plastična pa zadihtajo in marsikdo pozabi na to ali pa "špara" in zaplesni prostor

* malce je glasno, ventilatorje slišim, vsak ima svoj zvok, če daš na minimum se jih pa konkretno sliši (ok sem občutljiv na to), also slišim sosedovega petelina ob zori ko začne nabijat

 

All in all bi vzel centralno če bi planiral obnovo bajte še 1x od začetka, samo sem delal po kosih in ni bilo variante spravit centralno not (nizki stropi v 1. štuku, tudi v pritličju je <2,4m, talno je dvignilo tla itd).

 

Ubistvu zdej ko gledam je za moj sistem inverter TČ čisti overkill ker ga ne koristim na pravi način :=) Ampak trenutno zadeva dela, greje v nastavljenih okvirih, ne rabim tikat, pa to da so tla mrzla je precej redko, tako daleč sem pa shekal nastavitve. Še najbolj me boli da imam seltron kontroler starejše generacije priklopljen na talno, novejšega pa na radiator (v3.5 vs v4) in ima novejši softver boljšo granulacijo nastavitev. Sem jim pisal če lahko updatajo software pa so me gladko zignorirali ...

 

Aja zakaj verjetno ne rabiš 60C v radiatorjih? Ker bo TČ grela konstantno, ne tako kot peč ko butaš 80C not potem pa nič ko ne kuriš. Dvomim da rabiš prek 50C da držiš temp. znotraj. Bolj je sitno ko nimaš izolacije (in talnega) in so vogali bajte mrzli. Pa to prekleto čutiš. Quality of life je na drugem nivoju s tem. Držim 23,5 v bivalnem delu in 22,5 v spalnem delu bajte, porabim pa ~6500 kwh na sezono, od tega 30% sanitarna voda.  Pa verjetno mi zalogovnik doda k izgubi. Radiatorji so par stopinj nad talnim torej okrog 30C, malo več če je mrzlo zunaj. Vem da v proper pasivni hiši bi bila poraba za ogrevanje še pol manj, samo spravit staro bajto tam je pa umetnost. Pri meni so malo po domače naredili pa recimo nimam dovolj zatesnjene bajte + toplotni most pri balkonu.

 

Also nekdo je omenil - recimo Mitsubishi ima not še grelce (ne vse ne enako) na štrom, če je res mraz ali če crkne kompresor. Pride prav čeprav je drago. Samo "res mraz" scenarij se mi še ni zgodil. Zalaufa se 1x na mesec ko je legionela program, kateri greje vodo na 60+ za 3 ure, nisem ga sklapljal čeprav verjetno sploh ni relevanten.

 

Očitno imaš res podobno ja. Kakšno rekuperacijo pa imaš?

Povezava do prispevka

@Skynetz lunos e2

 

Pa glede na komentarje, ne bom zdej hvalil da je lunos best po narezanem kruhu, izgleda da imajo preveč različnih podizvajalcev in slabo kontrolo. Jaz sem imel srečo in je bo vse ok. Prodajalec je ponujal sicer reči ki so se izkazale za slabo izvedljive, samo smo uredili na koncu.

 

Pa še tista glede kitajske robe ki jo prodajajo po 10x ceni, sej se zavedate da ima večina izdelkov ki jih kupite tak model? :D

Povezava do prispevka
  • 2 tedna kasneje...

Tisti, ki imate lokalno rekuperacijo, kako ste rešili problem z vrati?

 

Sedaj razmišljam tudi o centralnem prezračevanju, vendar me malo skrbi kako bi to sploh naredili, ker podstrešje ni izolirano. Samo tla na podstrešju so izolirana (steklena volna). Kar sem se pogovarjal z ljudmi, bi verjetno kondenz v ceveh bil problem, če podstrešje ni izolirano oz. bi morale biti vsaj cevi nekako izolirane, nisem sure.

Povezava do prispevka

Jaz imam pri podbojih na vrhu zarezo (na obeh straneh, torej v obeh prostorih), pa podboj po sredin zgoraj ni zapurpenan...zaradi eventuelnega prahu sem rekel, da bom vsake toliko časa spihal s kompresorjem, da se ne bi "zabilo", pa se v petih letih še nisem lotil tega...

 

edit: aja predvidevam, da ti je jasno glede klasičnih napotkov - spodaj spodrezana vrata, pa rešetka v kopalnici, kjer imaš npr. prag in je težje odrezat oziroma se bolj opazi...

uredilo bitje dzuko
Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 55 minutami:

Tisti, ki imate lokalno rekuperacijo, kako ste rešili problem z vrati?

 

Sedaj razmišljam tudi o centralnem prezračevanju, vendar me malo skrbi kako bi to sploh naredili, ker podstrešje ni izolirano. Samo tla na podstrešju so izolirana (steklena volna). Kar sem se pogovarjal z ljudmi, bi verjetno kondenz v ceveh bil problem, če podstrešje ni izolirano oz. bi morale biti vsaj cevi nekako izolirane, nisem sure.

Jaz imam prezračevanje položeno pod/v izolacijo pri ravni strehi, pa ni problemov. Vprašanje je ali lahko položiš cevi pod/v obstoječo izolacijo na tleh, ali dodaš še nekaj cm nad...

Povezava do prispevka
dzuko reče pred 1 uro:

Jaz imam pri podbojih na vrhu zarezo (na obeh straneh, torej v obeh prostorih), pa podboj po sredin zgoraj ni zapurpenan...zaradi eventuelnega prahu sem rekel, da bom vsake toliko časa spihal s kompresorjem, da se ne bi "zabilo", pa se v petih letih še nisem lotil tega...

 

edit: aja predvidevam, da ti je jasno glede klasičnih napotkov - spodaj spodrezana vrata, pa rešetka v kopalnici, kjer imaš npr. prag in je težje odrezat oziroma se bolj opazi...

Aha, ok to se sliši je bol kul rešitev kakor spodrezana vrata ali tiste rešetke v vratih. Ne bi si glih želel menjat vseh vrat, oken, tlakov, da bo boljše tudi zvočno izolirano, potem pa dat rešetke v vrata, da se iz enega prostora v drugega vse sliši.

Death reče pred 1 uro:

Jaz imam prezračevanje položeno pod/v izolacijo pri ravni strehi, pa ni problemov. Vprašanje je ali lahko položiš cevi pod/v obstoječo izolacijo na tleh, ali dodaš še nekaj cm nad...

Tle me bolj skrbi, ker bi rad podstrešje uporabil kot dodatno shrambo za kakšne škatle, po ceveh pa se ne sme hodit. Steklena volna, ki je sedaj že po tleh pa tudi ni najbolj pohodna. Tako da če bi prekril cevi s tem bi se še dodatno zajebal, ker ne bi videl kje so, pa jih po vsej verjetnosti po nesreči nekoč pohodil. Prej sem sicer govoril z enim monterjem, ki nam bo verjetno montiral tudi toplotno. Montira tudi Zehnder rekuperatorje in je rekel da bi se verjetno dalo cevi položiti čisto ob robove podstrešja, tako da je sredina še vedno pohodna potem.

 

Sicer je omenil da bi cena verjetno bila med 6 in 8k€, kar ni malo. Sprašujem se o smotrnosti te investicije, ker se mi zdi da skupno ne bom pri ogrevanju prišparal čisto nič.

 

Jaz bom sicer v stanovanju imel talno gretje in radiatorje vrgel ven, vendar starši bodo še vedno obdržali radiatorje. Kar pomeni da v talno gre voda sicer z +-30C, vendar bo TČ še vedno morala gret vodo na cca 55C zaradi radiatorjev. Ali v tem primeru lahko sploh računaš na prihranek? Saj bo TČ še vedno morala greti vodo na visoko temperaturo za drugo nadstropje? Razmišljam narobe?

Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 7 urami:

Tisti, ki imate lokalno rekuperacijo, kako ste rešili problem z vrati?

 

Sedaj razmišljam tudi o centralnem prezračevanju, vendar me malo skrbi kako bi to sploh naredili, ker podstrešje ni izolirano. Samo tla na podstrešju so izolirana (steklena volna). Kar sem se pogovarjal z ljudmi, bi verjetno kondenz v ceveh bil problem, če podstrešje ni izolirano oz. bi morale biti vsaj cevi nekako izolirane, nisem sure.

Kak problem z vrati? Standardna vrata imajo 3-5 mm lufa spodaj kar ni čisto dovolj, samo spet pa ni grozen problem. Čez dan odprem vrata, ponoči zaprem, se malo pozna ko je zaprto, ni pa za popizdit.

 

Izoliraj streho in uštimaj podstrejše.

 

Intergalactic Warlord reče pred 6 urami:

Bom izkoristil temo za vprašanje, ki se mogoče TČ ne tiče direktno: Ali imate kakšne izkušnje s električnim (ali IR) talnim gretjem, kjer se pod zaključni sloj namesti samo električna mreža oz. folija in ne cevi za vodo? Plusi, minusi, poraba?

Elektročno talno gretje je sicer glede komforta še boljše od vodnega, samo je pa brutalno potratno. Jaz imam v eno kopalnici ki smo jo sanirali predno smo vse ostalo... pa porabim ~10€ štroma na mesec za 8m2!  IR talno gretje prvič slišim, wat?

 

Skynetz reče pred 5 urami:

Aha, ok to se sliši je bol kul rešitev kakor spodrezana vrata ali tiste rešetke v vratih. Ne bi si glih želel menjat vseh vrat, oken, tlakov, da bo boljše tudi zvočno izolirano, potem pa dat rešetke v vrata, da se iz enega prostora v drugega vse sliši.

Tle me bolj skrbi, ker bi rad podstrešje uporabil kot dodatno shrambo za kakšne škatle, po ceveh pa se ne sme hodit. Steklena volna, ki je sedaj že po tleh pa tudi ni najbolj pohodna. Tako da če bi prekril cevi s tem bi se še dodatno zajebal, ker ne bi videl kje so, pa jih po vsej verjetnosti po nesreči nekoč pohodil. Prej sem sicer govoril z enim monterjem, ki nam bo verjetno montiral tudi toplotno. Montira tudi Zehnder rekuperatorje in je rekel da bi se verjetno dalo cevi položiti čisto ob robove podstrešja, tako da je sredina še vedno pohodna potem.

 

Sicer je omenil da bi cena verjetno bila med 6 in 8k€, kar ni malo. Sprašujem se o smotrnosti te investicije, ker se mi zdi da skupno ne bom pri ogrevanju prišparal čisto nič.

 

Jaz bom sicer v stanovanju imel talno gretje in radiatorje vrgel ven, vendar starši bodo še vedno obdržali radiatorje. Kar pomeni da v talno gre voda sicer z +-30C, vendar bo TČ še vedno morala gret vodo na cca 55C zaradi radiatorjev. Ali v tem primeru lahko sploh računaš na prihranek? Saj bo TČ še vedno morala greti vodo na visoko temperaturo za drugo nadstropje? Razmišljam narobe?

Sej kot sem napisal, ne boš šel rezat vrata, ko se montirajo jih namontirajo itak tako da je mal lufta spodaj in je to to. Radiatorji ne rabijo 55C če imaš bajto izolirano! Radiatorji se bodo greli na max 40C, verjetno manj. Če je bajta pa neizolirana potem si pa itak pečen, ti bo talno grelo na 30+ kar ni več baš ugodno. Plus fazni zamik. Meni greje nekje do 28C (tla majo 26C, ploščice, torej 2C je razlike, če maš parket recimo je večja razlika) pa mam v bajti dobrih 24 stopinj. Radiatorji so bli pa nekje do 40 v neizolirani bajti, v izolirani bi bli manj. Velika razlika proti klasičnim pečem/drva brez zalogovnika je to, da ne greješ on-off ampak konstantno in lahko imaš nižje temperature. Se da pa tudi to izračunat če najdeš stručkota.

Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 6 urami:

Aha, ok to se sliši je bol kul rešitev kakor spodrezana vrata ali tiste rešetke v vratih. Ne bi si glih želel menjat vseh vrat, oken, tlakov, da bo boljše tudi zvočno izolirano, potem pa dat rešetke v vrata, da se iz enega prostora v drugega vse sliši.

Tle me bolj skrbi, ker bi rad podstrešje uporabil kot dodatno shrambo za kakšne škatle, po ceveh pa se ne sme hodit. Steklena volna, ki je sedaj že po tleh pa tudi ni najbolj pohodna. Tako da če bi prekril cevi s tem bi se še dodatno zajebal, ker ne bi videl kje so, pa jih po vsej verjetnosti po nesreči nekoč pohodil. Prej sem sicer govoril z enim monterjem, ki nam bo verjetno montiral tudi toplotno. Montira tudi Zehnder rekuperatorje in je rekel da bi se verjetno dalo cevi položiti čisto ob robove podstrešja, tako da je sredina še vedno pohodna potem.

 

Sicer je omenil da bi cena verjetno bila med 6 in 8k€, kar ni malo. Sprašujem se o smotrnosti te investicije, ker se mi zdi da skupno ne bom pri ogrevanju prišparal čisto nič.

 

Jaz bom sicer v stanovanju imel talno gretje in radiatorje vrgel ven, vendar starši bodo še vedno obdržali radiatorje. Kar pomeni da v talno gre voda sicer z +-30C, vendar bo TČ še vedno morala gret vodo na cca 55C zaradi radiatorjev. Ali v tem primeru lahko sploh računaš na prihranek? Saj bo TČ še vedno morala greti vodo na visoko temperaturo za drugo nadstropje? Razmišljam narobe?

 

Hm, a ti imaš obstoječa vrata...to boš težko zarezal potem podboj..jaz imam to na zgornji strani, da se del podboja ne dotika stene..in se tega ne vidi..če ne veš kaj mislim, ti lahko slikam...

 

Pa kot pravi jlpktnst..vrata imajo res pripero spodaj, ampak jaz imam večinoma zaprte prostore ravno tam, kjer je največ odvoda ali dovoda (spalnica, utility, kopalnica)...kolk pa to dejansko pomeni tistih par mm pa nimam pojma..

 

Ne razumem pa stavka, da ne boš pri ogrevanju prišparal čisto nič? A pri prezračevanju? Seveda boš prišparal - bolj kot bo hiša zatesnjena, več boš prišparal...če je nekje srednje, boš cca 60-70 % prišparal na račun izgub, ki bi jih drugače imel zaradi zračenja..je pa res, da se v praksi to pozna običajno manj na računih, ker to 60-70 % je računsko, da ti zamenjaš pol zraka v prostoru v eni uri, v resnici pa folk lufta 1x do 2x na dan, ali ima pa okna skoz odprta, ampak potem tudi ne greje na 25 stopinj...

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 1 uro:

Elektročno talno gretje je sicer glede komforta še boljše od vodnega, samo je pa brutalno potratno. Jaz imam v eno kopalnici ki smo jo sanirali predno smo vse ostalo... pa porabim ~10€ štroma na mesec za 8m2!  IR talno gretje prvič slišim, wat?

 

Ok hvala. Jaz razmišljam, da bi s tem opremil kopalnico (3 m2). Kako pa je z akumulacijo in oddajanjem toplote? Se prostor hitro shladi oz. ali je prostor sploh ogret ali so samo tla topla? IR grelne folije

Povezava do prispevka
Intergalactic Warlord reče pred 42 minutami:

 

Ok hvala. Jaz razmišljam, da bi s tem opremil kopalnico (3 m2). Kako pa je z akumulacijo in oddajanjem toplote? Se prostor hitro shladi oz. ali je prostor sploh ogret ali so samo tla topla? IR grelne folije

 

Jah segrevaš tla, ploščice akumulirajo, drugač pa nimam pojma, ker mam itak termostat in se samo prižiga. Pač vedno je toplo po tleh :)

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 20 urami:

Kak problem z vrati? Standardna vrata imajo 3-5 mm lufa spodaj kar ni čisto dovolj, samo spet pa ni grozen problem. Čez dan odprem vrata, ponoči zaprem, se malo pozna ko je zaprto, ni pa za popizdit.

 

Izoliraj streho in uštimaj podstrejše.

 

Elektročno talno gretje je sicer glede komforta še boljše od vodnega, samo je pa brutalno potratno. Jaz imam v eno kopalnici ki smo jo sanirali predno smo vse ostalo... pa porabim ~10€ štroma na mesec za 8m2!  IR talno gretje prvič slišim, wat?

 

Sej kot sem napisal, ne boš šel rezat vrata, ko se montirajo jih namontirajo itak tako da je mal lufta spodaj in je to to. Radiatorji ne rabijo 55C če imaš bajto izolirano! Radiatorji se bodo greli na max 40C, verjetno manj. Če je bajta pa neizolirana potem si pa itak pečen, ti bo talno grelo na 30+ kar ni več baš ugodno. Plus fazni zamik. Meni greje nekje do 28C (tla majo 26C, ploščice, torej 2C je razlike, če maš parket recimo je večja razlika) pa mam v bajti dobrih 24 stopinj. Radiatorji so bli pa nekje do 40 v neizolirani bajti, v izolirani bi bli manj. Velika razlika proti klasičnim pečem/drva brez zalogovnika je to, da ne greješ on-off ampak konstantno in lahko imaš nižje temperature. Se da pa tudi to izračunat če najdeš stručkota.

Aha že standard je okoli 5mm? Pol se verjetno toliko ne opazi. Jah, izolacija strehe je verjetno kr draga, se moram pozanimat koliko bi to prišlo. Zaenkrat sem dobil ponudbo za centralno prezračevanje Paul in Zehnder. Prvi cca 6k, drugi 7k. Lokalno bi prišlo cca 3,5k.

 

Aha, no zaenkrat bajta ni izolirana, ampak bo enkrat. Verjetno naslednje leto ali pa čez 2 leti, ko se vse ostalo konča. Tla še nisem ziher, ampak verjetno vinil povsod, razen kopalnice.

dzuko reče pred 19 urami:

 

Hm, a ti imaš obstoječa vrata...to boš težko zarezal potem podboj..jaz imam to na zgornji strani, da se del podboja ne dotika stene..in se tega ne vidi..če ne veš kaj mislim, ti lahko slikam...

 

Pa kot pravi jlpktnst..vrata imajo res pripero spodaj, ampak jaz imam večinoma zaprte prostore ravno tam, kjer je največ odvoda ali dovoda (spalnica, utility, kopalnica)...kolk pa to dejansko pomeni tistih par mm pa nimam pojma..

 

Ne razumem pa stavka, da ne boš pri ogrevanju prišparal čisto nič? A pri prezračevanju? Seveda boš prišparal - bolj kot bo hiša zatesnjena, več boš prišparal...če je nekje srednje, boš cca 60-70 % prišparal na račun izgub, ki bi jih drugače imel zaradi zračenja..je pa res, da se v praksi to pozna običajno manj na računih, ker to 60-70 % je računsko, da ti zamenjaš pol zraka v prostoru v eni uri, v resnici pa folk lufta 1x do 2x na dan, ali ima pa okna skoz odprta, ampak potem tudi ne greje na 25 stopinj...

Ne ne, vse bo novo. Lih štemam tlake ven, tko da bo komplet prenova stanovanja. Lahko slikaš ja, da vidim kako izgleda. Sej mislim da se mi sanja o čem govoriš, ampak vseeno.

 

Jaz imam sicer vrata v večini stalno vsa odprta, ker sem v stanovanju sam, ampak če/ko ne bom je pa fajn da je to že vnaprej narejeno tako kot more bit.

 

Samo kje pa prišparaš? Če more toplotna tako ali tako več gret vodo zaradi radiatorjev, kje bo prišparala potem za eno nadstropje, ki bo grela talno namesto 31C na recimo 28? Malo sem skeptičen da se to potem karkoli opazi na računu.

Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 22 urami:

Aha že standard je okoli 5mm? Pol se verjetno toliko ne opazi. Jah, izolacija strehe je verjetno kr draga, se moram pozanimat koliko bi to prišlo. Zaenkrat sem dobil ponudbo za centralno prezračevanje Paul in Zehnder. Prvi cca 6k, drugi 7k. Lokalno bi prišlo cca 3,5k.

 

Aha, no zaenkrat bajta ni izolirana, ampak bo enkrat. Verjetno naslednje leto ali pa čez 2 leti, ko se vse ostalo konča. Tla še nisem ziher, ampak verjetno vinil povsod, razen kopalnice.

Ne ne, vse bo novo. Lih štemam tlake ven, tko da bo komplet prenova stanovanja. Lahko slikaš ja, da vidim kako izgleda. Sej mislim da se mi sanja o čem govoriš, ampak vseeno.

 

Jaz imam sicer vrata v večini stalno vsa odprta, ker sem v stanovanju sam, ampak če/ko ne bom je pa fajn da je to že vnaprej narejeno tako kot more bit.

 

Samo kje pa prišparaš? Če more toplotna tako ali tako več gret vodo zaradi radiatorjev, kje bo prišparala potem za eno nadstropje, ki bo grela talno namesto 31C na recimo 28? Malo sem skeptičen da se to potem karkoli opazi na računu.

Maš tudi TČ ki imajo 2 kroga, moja recimo (mitsubishi) ima to opcijo, samo imam 3 kroge pa tega ne koristim in imam ločen sistem. Sicer sem ziher da še vedno mora gret interni bojler na višjo temp, samo lahko se pa naredi valda da ti spušča različne temp. v različne kroge.

 

Izolacija strehe ne bi smela bit baš draga, poglej si malo kolk je cena materiala, verjetno je še največ delo, potem pa šele knauf in izolacija sama. Meni se kar pozna v zgornjem nadstropju da je zdej streha proper izolirana in tudi se pozna da bi bila lahko še bolj proper, samo nismo imeli prostora za bolj debel sloj... Pa zelo se pozna pri kvaliteti bivanja izolacija, nič več mrzlih vogalov in sten. Druga izboljšava kvalitete bivanja je pa to, da ni temp. nihanja če kuriš na on/off recimo pa potem ne več. Valda sam "prihranek" izolacije je šele po 10+ (bolj 20) letih. No če bo šel štrom insane gor kot se pričakuje pa mogoče prej.

Povezava do prispevka

Rabim en nasvet za mogoce bliznjo prihodnost. Trenutno v hisi kurimo na drva, po prejsnjih lastnikih sem podedoval tudi Fenix gorilec za pelete (tldr: dober res sam za sanitarno vodo poleti, gretje cez zimo odpade zarad neprimernega krmiljenja za nas setup + kup drugih stvari). Kotel bo pocasi star 10 let, kurilnica je v splosnem potrebna obnove. Dobra stran je ta, da je noter relativno velik zalogovnik, tko da v kombinaciji z drvmi precej dobro spila, ker mi ni treba pajcat drv na pocasi. Setup v kurilnici:

  •  kotel na drva, na katerega se lahko zmontira Fenix peletni gorilec (mislm da je 20 kW),
  • zalogovnik 1100 litrov,
  • ostale pritikline (ena rahlo zanic ekspanzijska na vodu mrzle vode, velika ekspanzijska na zalogovniku, mesalni ventil, ...)

Hisa je energetsko relativno dobro izolirana. Fasada Baumit 10-15 cm izolacije (stara prblizno 10 let), okna PVC Mik dvoslojna (stara tud okoli 10 let), podstresje izolirano, vlage po 2 letih nisem opazil nikjer, toplotnih mostov ni, vse je suho. Kvadratura bivalnih prostorov je od oka 150 kvadratov, ogrevanje na navadne radiatorje. Zdej malo me mami celotna obnova kurilnice, pa me v splosnem zanimata dve opciji - toplotna crpalka ali namenski kotel za pelete (sorry drva). So slednji v tem casu se dobra opcija? Valda mam obcutek, da bi mi itak vsak svetoval toplotno, sam mal me skrbi strosek vsega + moje neznanje o tem, kako se toplotna obnese z radiatorji (najbrz je ta strah odvec). Kolk kej pridejo dobri peletni kotli? Mal gledam KWB, na enih forumih mahajo s ciframi okol 10k eur, pa pojma nimam, kaj to vkljucuje. Je tle recimo ena opcija ful zmagovalka, a majo peleti kej sans?

Povezava do prispevka

Mi smo pred leti nabavili toplotno crpalko. Pred tem smo se ogrevali s pecjo na kurilno olje. Imamo izolirano podstresje in izolacijo pod fasado ter termopan okna.

 

Crpalka brez problema ogreva bajto in vodo, ce je pozimi res mraz, fotr przge se pec, da mal dogreje.

 

Crpalko so priklopil na obstojeco napeljavo, tko da se lahk z ventili "vkljuci" crpalko ali pa pec. Je pa pec stara ene 30 let, tko da ni visek tehnologije, ampak dela pa se.

 

Tko da imo se ti splaca pogledat za kaksno toplotno crpalko s tem, da obdrzis trenutno pec. Samo tko postavi zunanjo enoto, da te zvok ventilatorjev ne bo motil (da ne bo zravn kake spalnice).

uredilo bitje Pastir_Matic
Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...