Skoči na vsebino

Tema o e-mobilnosti


Priporočeni prispevki

Ja, dej opiš izkušnjo s teslo. Drugače pa, če tudi bi se proizvajala elektrika za električne avteke samo iz premoga, bi bil Co2 izpust manjši, kot z uporabo avtekov na fosilna goriva. There's that. Future is electric.

Povezava do prispevka

Težko opišem občutek pri vožnji. Je drugačen v vseh pogledih. Zadeva nerealno pospeši. Ampak ta pospešek traja in traja brez prekinitev. Enkrat sem na LJ obvoznici v trenutku imel 200 na števu, pa se nisem zavedal. Sam hotel sem enega prehiteti.  Je že tako, da ko se vsedem v drug avto in peljem ropotanje motorja malo moti. 

Zadevo treba sprobat. Tudi če je npr kakšen švohnejši avto. Recimo do 60km/h ali še malo višje, grem glavo stavit da eGolf poči dol GTIja.  Za hitre manevre super avtomobili.  

Moja Tesla je AWD Long range. Tako da ga polnem do 90% in normalno vozim. Nič ne šparam. Vipava-LJ porabim 20% (cca 80km) s klimo, po predpisih in občasnim izlivi hitrosti. Trenuto sem naredil 3200km (od 21.Aprila) in še nisem plača niti evra za polnjenje :D

Dva dni nazaj sem šel v Hotemaže (Predvor) na Kruhkerijo Gorjanc. Štartal (iz LJ) sem z 35% baterije. Zdračuanl sem, da ne bi bil noben problem priti. Samo glej glej pridem tam in kar polnilnica, ker tam šef iam i3. :D  

 

Ta občutek mi je nor, ki se ga nikakor ne morem naveličat. Avto ima vse kar sem si želel. Moč, pospeške, nizke stroške vzdrževanja, tankanje poceni, miljon gadgetov. Vesel sem, da ima mnotri LTE net in internet radio ter Spotify.  Samodejna vožnja v primeru gužve mi je zakon.  

Povezava do prispevka

Vzel sem ga preko Dems (oni to skupaj za AvantCar-jem). Tako jaz nisem imel nič s pairjem. Ko je bil ovse nared sem šel samo isakt avto in registrirat.

 

Full kasko z 1% odbitno imam 900EUR, cestnine ni, DMV je minimalen 0,5% (okoli 240EUR) pa stroški registracije za prometno in tablice. Tekočih stroškov nimam. Brezplačno polnim, servisi so na 2-3leta priporočljivi, ne pa nujni. Sam lahko tudi zamenjaš kabinski filter in zaradi tega ne izgubiš garancije. 

 

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče Dne, 15. 5. 2020 at 16:26:

Zadeva nerealno pospeši. Ampak ta pospešek traja in traja brez prekinitev.

 

This. Par tednov nazaj sem se imel priliko peljat v tesli 3 in hudič te od 40 do 140 dobesedno nalima na sedež.

 

Žal je moja situacija takšna, da tud če bi si finančno loh prvošču teslo, si je nebi ker tud prbližn ne ustreza mojim potrebam.

 

A ma kdo katerkol e-avto kot primarni familijski avto? Kako se zadeva obnese v teh primerih?

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče pred 4 urami:

Vzel sem ga preko Dems (oni to skupaj za AvantCar-jem). Tako jaz nisem imel nič s pairjem. Ko je bil ovse nared sem šel samo isakt avto in registrirat.

 

Full kasko z 1% odbitno imam 900EUR, cestnine ni, DMV je minimalen 0,5% (okoli 240EUR) pa stroški registracije za prometno in tablice. Tekočih stroškov nimam. Brezplačno polnim, servisi so na 2-3leta priporočljivi, ne pa nujni. Sam lahko tudi zamenjaš kabinski filter in zaradi tega ne izgubiš garancije. 

 


kje pa ga polniš? maš tud doma polnilno postajo, če ja kakšno?

Povezava do prispevka

Doma (Fužine) nimam (Pred blokom imam javno, ki je praktično zastonj in vedno free).  Na drugi lokaciji v Vipavi pa nimam. Najbližje je Ajdovščina. Imam v firmi pa od Enel JuiceBox. Sem poznal tega k prodaja pa še ima razične profile za več avtomobilov, da lahko beležim porabo. Za doma bi vzel najcenejšo oz Teslino ali pa dinamično, da lahko kombiniraš s sončnimi celicami. Npr Zappi.

uredilo bitje Vodokotlič
Povezava do prispevka

Hm, jaz ne štekam najboljše. Ti furaš samo na baterijo? Ko praviš, da si šel s 35 % baterije. Em, kaj pa če ti na poti zmanjka? Kaj če rečeš pejt gremo na morje, pa je nesreča, 10 km kolone, ti stojiš tam 2 uri in zmanjka baterije?

Povezava do prispevka

Že v BMW i3 imaš feeling, da si v raketi, sploh tam pod 100.:happy: Voziš 40. Pritisneš gas, bum takoj na 60, odzivnost huda. :D

Kako more bit šele v Tesli, ki ima še precej bolj močan motor.

uredilo bitje Morski
Povezava do prispevka
dzuko reče pred 8 urami:

Hm, jaz ne štekam najboljše. Ti furaš samo na baterijo? Ko praviš, da si šel s 35 % baterije. Em, kaj pa če ti na poti zmanjka? Kaj če rečeš pejt gremo na morje, pa je nesreča, 10 km kolone, ti stojiš tam 2 uri in zmanjka baterije?

 

Samo na baterijo. Ni neke bojazni. V koloni ti praktično minimalno žre. 500Wh s klimo. Avto pa ima 75kWh neto kapacitete. Polnilnic je polno. Lahko greš tudi do kakšen gostilne ali karkoli, če je nuja. S seboj imaš vedno prenosno polnilnico. Približno vem koliko avto porabi (pozimi bomo še videli). 

Povezava do prispevka

Aha štekam, dejansko lahko dobro splaniraš in je res malo malo šans. Ampak kaj pa če ti res zmanjka? Kaj v takem primeru narediš, pokličeš asistenco in imajo agregat s seboj? Malo v fori malo resno sprašujem. ;)

Povezava do prispevka

Lahko na avtovleko in do prve hitre polnilnice.

 

Če pogledaš kje so polnilnice. https://www.plugshare.com/  Jih je dovolj.

Tukaj lahko planiraš pot: https://abetterrouteplanner.com/

Gremo na elektriko. https://www.gremonaelektriko.si/# Če imaš GEN-i kartico mobilnosti za 1,22eur na mesec lahko filaš neomejeno brez dodatnih stroškov

Petrol javne polnilnice (ponavadi do moči 22kW so free. Nad to pa se plačuje) https://onecharge.eu/#/find

 

Vse te zadeve imajo tudi aplikacije za na telefon. Danes to ni več tak bav bav. Zdaj nisem imel izrednih potovanj ali pa da sem imel premalo baterije in sem nekam nujno moral. Najbolj idealno je da imaš hišo in ko se zbudiš te pričaka polni tank v avtu. Jaz tega nimam pa pač filam v firmi ali na javnih polnilnicah. 

 

Povezava do prispevka

O kul, tnx za obrazložitev. Em, če je to brezplačno, kdo pa plača elektriko? Pa ko praviš do 22 kW. A to pomeni, da rabiš skoraj 4 ure, da nafilaš na 100 %?

Kaj pa ko bo več teh avtov in na polnilnicah ne bo več frej?

 

Najbližje mene je polnilnica pri gostišču Trojane, a to plača gostišče elektriko? Je pa res, da so itak ponavadi gor parkirani navadni avtomobili, ker drugje ni prostora. A ti bi zaparkiral pa čez njih kabel potegnil? :mad:

Povezava do prispevka

Če ima gostilna polnilnico, plača gostilna običajno. To je za njih zanemarljiv strošek. Je odvisno od avta tudi koliko hitro fila na AC polnilnicah. ZOE je trenutno edini ki lahko fila na 22kW.  Tesla 3 pa z 11kW.  Računi povprečna poraba npr pri tesli je 18kW/100km.  Načeloma nikoli ne prideš čisto prazen na polnilnico. Jaz ker imam veliko baterijo ne gledam nekaj na baterijo. Za potovanja se pa itak uporabljajo DC hitre polnilnice. Ponavadi je cena tam 0,18-0,25eur/kw ali minuta.  E tukaj je hakelc. Npr e-Golf lahko na DC fila z močjo max 50kW. Tesla gre lahko tudi čez 200kW, če to DC polnilnica omogoča.  Pri daljših potovanjih je tako da prideš nekje z 15-20% baterijo na polnilnico in filaš do 80%. To ti nekako vzame max 30min. Ponavadi manj. 

Med 20-80% se abteriaj najhitreje fila. Pa tudi hakeljc je v tem, če slučajno ne dela polnilnica, da imaš nekaj rezerve in se odpraviš do druge polnilnice.  Tukaj je Teslina hitra polnilnica dosti v prednosti. Veliko jih je, delajo, plačilo je enostavno (samo odtrga iz kartice). Recimo zdaj so oprli traso vse do Turčije. Tko, če se odločim npr iti v Grčijo ni problem.  Pa Tela avto ve, da greš na polnilnico in ti ogreje baterije na temp, ki je optimalna za hitro filanje. 

Povezava do prispevka
Morski reče pred 9 urami:

Že v BMW i3 imaš feeling, da si v raketi, sploh tam pod 100.:happy: Voziš 40. Pritisneš gas, bum takoj na 60, odzivnost huda. :D

Kako more bit šele v Tesli, ki ima še precej bolj močan motor.

 

Ma vsi električni imajo tak občutek :D  Pri mojem včasih kar stisne v prsih, ko dam gas.  Ne predstavljam si pa te hudobije pod 3s. 

Povezava do prispevka

OK, vse jasno, ampak a je elektro oziroma geni prisiljen v to, da to sponzorira? Ne vem zakaj bi bilo njim to v interesu, razen če je haklc, da hočejo čim več avtov električnih in narest dobro mrežo, da se ne bo kdo drug uguzil zraven, in potem čez par let začet tolk zaračunavat, da bo dražje k bencin. ;)

Povezava do prispevka

Točno to. Privablja kupce, da kasneje lahko računa. Računaj, da je danes zanemarljivo malo BEV ( battery electric vehicle). Geni-I gre še korak dlje. Sem imel priložnost se pogovarjat z dr. Golobom. Zadevo so brihtno zastavili. Že tko so največji glede prodaje električne energije, aleternativne energije. e-Avtomobil je samo dodatna simbioza in en potrošnik več!  Gredo pa čisto v smer popolne digitalizacije in smart grida. Ko ti enkrat vse to kotroliraš si glavni.  Torej hiše in stavbe imajo sončne celice, ki gredo v omrežje. Višek boš lahko doma pozimi trošil ali pa na polnilnicah. Koštalo te bo minimalno.  Je rekel, da hočejo doseči približno take stroške polnjenja na AC, kot če bi doma polnil. Avto bo pa lahko tudi polnil dvosmerno. Tudi oddajal energijo, če bodo nihanja v omrežju.  To je tako obširna tema da vsako vprašanje in odgovor odpre novo vprašanje itd...

Povezava do prispevka

Vodokotlic: prej si omenil da se not hitro popraska. S tem misliš un sredinski greben kjer je piano lak plastika? Kako je nasplošno not počutje?

 

Btw mene je precej presenetil un smart for2 na avant2go. Stegne ko prasica pri mestnih hitrostih:happy: res škoda da ni še mal manjša minimalna cena najema. Bi se pol s tem fural na šiht

uredilo bitje Morski
Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.

×
×
  • Ustvari novo...