Skoči na vsebino

Formula 1 S2022


Shadow

Priporočeni prispevki

Mislim, da F1 ni šport, kjer se meri 20 dirkačev, ampak bolj šport, kjer se meri 10 moštev.

 

Seveda bi vsi radi imeli izenačeno dirkanje, ampak omejen budget in razvoj nista ravno povabljiva za resne avtomobilske firme. Nekdo zavije v slepo ulico in nato jok, za letos si opravil, medtem ko nekomu uspe razvit nek čudežni avtomobilski del in ima zaradi prisilne stagnacije nasprotnikov prvaka v žepu.

Povezava do prispevka

Videli pa smo tudi, kako vstopi koncern, zmeče gomilo denarja, uspehov ni, zmeče še več denarja, potegne za sabo druga moštva, uspehov še vedno ni in na koncu pobere jene, evre in kopita. 

 

S tem da, ironično, je Toyota za tisti čas zapravljala nerazumne vsote denarja, ki so bile v rangu trenutnega budget capa+. 

Edit: vzamem nazaj ta odstavek, Toyota je v letu 2008 namenila 445 miljonov budgeta za formulo, dosegli niso pa dobesedno nič. 

 

Formula 1 je v primerjavi z ostalimi motošporti nerazumno razsipna z budgetom. Nobena serija ni niti približno blizu 400+ miljonom, kolikor jih določena moštva zmečejo na sezono. Budget cap v višini 145 miljonov je še vedno dovolj, da se lahko razvija tehnološko dovršene bolide, ki majo določen procent smisla za avtomobilsko industrijo obenem pa lahko privabi nove partnerje iz industrije. Poleg Audija in Porscheja še npr. Ford in Hyundai, ki sta pričela odkrito razmišljati o vstopu. Če pač že hočete formulo kot poligon za prepucavanje med koncerni in postopno izumiranje DNK-ja garažistov.

 

S tem, da ima F1 bistveno večji problem pred seboj in to je vedno večja nerelevantnost za industrijo ob prihajajoči elektrifikaciji panoge, kjer bo primat počasi začela prevzemati FE. Govorim o logični konsekvenci razvoja kakor trenutno kaže, ne pa da se s tem strinjam. Po tem scenariju, ko se to zgodi, bo selitev koncernov tja, za njimi bo pa ostala pustinja nekoč zanimivega športa. 

uredilo bitje Suzi Difuzi
Povezava do prispevka

Ta vikend nočna akcija.

 

Petek

1. trening - 21:00 - 22:00
2. trening - 00:00 - 1:30

 

Sobota

3. trening - 21:00 - 22:00
Kvalifikacije - 00:00 - 1:00

 

Nedelja

Dirka - 21:00 - 23:00

 

 

Dejansko imamo kvalifikacije in dirko v istem dnevu :D

uredilo bitje B-Magic
  • Račka +1 2
Povezava do prispevka
Suzi Difuzi reče Dne, 19. 10. 2022 at 11:18:

Videli pa smo tudi, kako vstopi koncern, zmeče gomilo denarja, uspehov ni, zmeče še več denarja, potegne za sabo druga moštva, uspehov še vedno ni in na koncu pobere jene, evre in kopita. 

 

S tem da, ironično, je Toyota za tisti čas zapravljala nerazumne vsote denarja, ki so bile v rangu trenutnega budget capa+. 

Edit: vzamem nazaj ta odstavek, Toyota je v letu 2008 namenila 445 miljonov budgeta za formulo, dosegli niso pa dobesedno nič. 

 

Formula 1 je v primerjavi z ostalimi motošporti nerazumno razsipna z budgetom. Nobena serija ni niti približno blizu 400+ miljonom, kolikor jih določena moštva zmečejo na sezono. Budget cap v višini 145 miljonov je še vedno dovolj, da se lahko razvija tehnološko dovršene bolide, ki majo določen procent smisla za avtomobilsko industrijo obenem pa lahko privabi nove partnerje iz industrije. Poleg Audija in Porscheja še npr. Ford in Hyundai, ki sta pričela odkrito razmišljati o vstopu. Če pač že hočete formulo kot poligon za prepucavanje med koncerni in postopno izumiranje DNK-ja garažistov.

 

S tem, da ima F1 bistveno večji problem pred seboj in to je vedno večja nerelevantnost za industrijo ob prihajajoči elektrifikaciji panoge, kjer bo primat počasi začela prevzemati FE. Govorim o logični konsekvenci razvoja kakor trenutno kaže, ne pa da se s tem strinjam. Po tem scenariju, ko se to zgodi, bo selitev koncernov tja, za njimi bo pa ostala pustinja nekoč zanimivega športa. 

Se mi je zdelo, da bo kdo tole izpostavil. Samo moraš poznati obe plati zgodbe, da boš videl zakaj je Toyota tako slavno pogorela, pa čeprav če bi vztrajala zgolj še eno leto bi bilo verjetno povsem drugače. 

 

Začelo se je že z vozniškimi pari, ki so bili daleč od kvalitete, ki bi jo mlada ekipa potrebovala za uspešen preboj. 

 

Potem je bila tu zaplankanost in tradicionalnost Japoncev (kar se je kasneje pokazalo pri Hondi), da se o vsem odloča v odboru in to traja, in jemlje denar. Če je bilo potrebno sprejeti odločitev ali naj bo nova zadnja matica kvadratna ali okrogla je o tem odločal odbor, ne mehanik ali inžinir. Tu so izgubili ogromno časa. 

 

Pa še to jih je tolklo, da so pač taki samuraji, da so mislili da bodo že na prvi dirki pometli s konkurenco. 

 

Ko so za leto 2010 končno sestavili pravi dirkalnik, ki je resnično obetal in dal podobne rezultate na testih kot kasnejši prvaki RBR je udarila finančna kriza in Toyota na pragu verjetno pravih uspehov je spokala kufre in šla iz F1. 

Povezava do prispevka

Glede vozniškega para, se v veliki meri strinjam. Ne moreš resno jemati moštva, kjer je vrsto let glavni voznik Jarno Trulli, v osmih sezonah pa parkrat dosežeš podij in en pole position.

 

Tudi glede rigidnosti jaloncev se strinjam. Kaizen princip se v formuli ne obnese, ker je premalo ambiciozen.

 

Glede bolida za sezono 2010 pa je zgolj ugibanje. Sem šel prav osvežiti spomin, dejansko so ga stestirali samo za shakedown, tako da ne vemo kako konkurenčen je dejansko bil.

 

Ampak point je itak drugje: ta zgodba s prelomom desetletja je dejansko to, o čemer govorim. Če dopustiš fiskalno neodgovornost, potem tvegaš, da F1 postane poligon za koncerne, ki spizdijo ob prvi priliki, ko se gospodarstvo zalomi. Budget cap se mi zdi s tega vidika povsem smiselna ideja. Mislim, če z zamrznitvijo razvoja motorjev do leta 2026, 145 miljonov evrov ni dovolj za en normalen RnD razvoj in ostale stroške brez plač za dirkače, potem je najboljše, da kupijo svoje moštvo Bezos, Musk in Aramco.

Povezava do prispevka

Ja, Suzi, saj razumem tvojo poanto in ne bom rekel, da je povsem napačna.

 

Po drugi strani pa si ravno omenil zamznitev motorjev. To pomeni nič drugega ko to, da bo nekdo imel stalno najboljši motor do odmrznitve. In nekdo drug najslabšega.

 

Tistole s kateringom pa take fore, to je res smešno. Budget se da zaobiti na tisoč in en način, katering je samo en izmed njih.

Povezava do prispevka
Gost
Tema je zaprta za nadaljnje odgovore.
  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...