Skoči na vsebino

Navtika


kajzrca

Priporočeni prispevki

Si kdo tule gor lasti oz. uporablja kako plovilo bodisi jadrnico ali motorno barko? Jaz sem doživel začetke v navtični sferi z motornimi barkami tako da so mi bližje.. +

Še nikoli nisem jadral, se mi pa dozdeva da se vse odvija prekleto počasi.. seveda dokler ne pristajaš ali sidraš :whistle:

 

Tudi ne morem se znebit misli, da bi imel svojo barčico in dva tri mesece cruisal po jadranu in zabušaval v zalivih.. ne pa da se vedno mudi od zaliva do zaliva v tistem tednu, dveh dopusta ki ga (zaposleni) človek premore.

Edina nevšečnost, ki sem jo v takem scenariju predvidel so kake nevihte, neurja ipd. ki ti hitro zakuhajo štalo.. Kako je s tem pri jadrnicah? Sem dostikrat slišal, da ko pride zares urnebes ti motor v jadrnici ne pomaga več, ker je prešvoh - to drži?

Si mislim da si z motorno barko v tem primeru le v prednosti - ob močnem vetru in valovih greš še vedno lahko bolj na odprto. Barka bo zdržala več od tebe... Če pa si z jadrnico v zalivu, pa ne moreš izplut ker motor omaga je pa life gives you lemons situacija..

 

Tudi glede stabilnosti v valovitem morju - kolikor sem opažal ob plutju, mi je ~10m gliser deloval neprimerno bolj guncast kot jadrnica ki se skorajda ni nagibala v valovih.. correct me if I'm wrong?

Izpodrivna barka je pa verjetno nekje vmes po stabilnosti.

 

Kot kleni slovenceljn sem vedno plul po hrvaških vodah - predvsem Istra, Kvarner in Dalmacija (samo nekje do Šibenika, južneje ne). Je južneje še lepše od naštetega, v istem stilu kot je na Olibu neprimerneje lepše od Istre?

Povejte kake svoje najljubše punkte za sidrat se čez noč oz. morda za dva, tri dni.. Meni se je izjemno dopadel zalivček na jugu Kornatov - ob otoku Kameni Žakan.. Prav tako sosednji otok Lunga ima zelo lep zalivček na južni strani, direkt za ugnezdit se notri heheh.

 

Anyways, zbiram inpute take in drugačne.. razpišite se!

Povezava do prispevka

Kaj te sploh zanima ubistvu? :lol:

 

Barke so za bogate, to je dejstvo. Ker se ti je ne splača imet, razen če jo rabiš vsaj 3 mesece na leto. Če rabiš manj kot to je najem daleč cenejši.

 

Gliserji so najmanj stabilni, to je jasno. Jadrnice pa najbolj, ker imajo kobilico, nasedeš pa zaradi tega prej.

 

Najlepše morje na hrvaškem je itak dalmacija. Lastovo, lošinj, Iž, kornati, korčula itd.

 

Drugače tudi nas je enkrat ujela pizdarija, ko smo bili pri Braču, smo hotli zbežat v marino Split, ampak itak ne moreš, ker gre 500 gliserjev notri pred tabo in nimaš šans da prideš notri, ker si tolko počasnejši. Zato smo vrgli 2 sidra + se vezali na obalo. Dežurali ponoči zunaj, čakali kaj bo. Na koncu se je zgodilo vse tko hitro, da preden nas je nekdo zbudil, smo se že sami. Ko smo pritekli ven, smo bili že meter od obale in še dobro da smo vrgli 2 sidra v različne smeri, ker se je veter obrnil in eno sidro popustilo.

 

Prižgali motor, nož v roki in samo čakali. Če bi nas še malo premaknilo, bi odrezali vsa sidra in šli na odprto, nimaš kej.

 

Morje je lepo, dokler ni grdo :D 

  • Račka +1 1
  • Groot, ki sir je 1
Povezava do prispevka

na sidro se ne smeš zanašat, če bo orenk nevihta, k je verjetno poddimenzionirano.

je pa res, da če hočeš met kaj od tega, si moraš vzeti celo poletje, ne pa 2 tedna.

 

priporočam tale kanal in skiperja, samo bolj redko daje videe gor:

https://www.youtube.com/@IgorStropnik/videos

https://www.val-navtika.net/article/intervju-igor-stropnik-2/

jelly #teškoje

uredilo bitje bainit
Povezava do prispevka
bainit reče pred 1 uro:

na sidro se ne smeš zanašat, če bo orenk nevihta, k je verjetno poddimenzionirano.

je pa res, da če hočeš met kaj od tega, si moraš vzeti celo poletje, ne pa 2 tedna.

 

priporočam tale kanal in skiperja, samo bolj redko daje videe gor:

https://www.youtube.com/@IgorStropnik/videos

https://www.val-navtika.net/article/intervju-igor-stropnik-2/

jelly #teškoje

Ne bi tko posploševal. Če je sidro pravo in zagrabi si lahko precej safe. Problem je, če ne zagrabi oz., če te veter obrne, pa ti zaradi tega sidro popusti, pol imaš problem.

kalasnikov reče pred 20 minutami:

Lastnik barke je dvakrat srečen. Ko kupi barko in ko jo proda :) 

Vmes so problemi. Besede znanca ki jo je imel in po parih letih prodal :cry:

To je itak pregovorno. Z barko imaš FUL dela. Stalno je neki, isto kot s kamperjem al pa z bajto. Če nimaš časa za bit vsak vikend, al pa drugi (pa kdaj med tednom) na barki in jo rihtat jo NE kupiš. Privez v Marini izola je recimo za celo leto za 12m barko 5412€.

Povezava do prispevka

Po mojih izkušnjah je med vikendom še premalo cajta za vse uredit.

Slabo vzdrževanje mi pa deluje kot da je vzrok 99% vseh težav morjeplovcev.. 

 

Sam pri sebi sem razmišljal, da ko bi kupil barko, bi si verjetno vzel mesec dva frej in rihtal vse kar se da med tem časom.

Povezava do prispevka

Voda v benzu je še relativno benigen problem ki ga lahko rešiš s separatorjem, bolj je pizdarija gnitje dizla / dizel hrošč.

 

Mnja, 12m (tako dolžino bi si želel) barko peljat kamorkoli je že projekt.. jo pač daš na suho na pomol v marini pa lepo rihtaš..

 

Kolikor razmišljam bi bilo ful smotrno ob taki obnovi uporabljat na barki plastične thru-hull fitinge in ventile because galvanika, samo nevem če se dobi dovolj kvaliteten materijal.

Ena novozelandska firma dela vse iz PA6 GF30, so certificirani s strani ameriške obalne straže itd itd... je pa en ventil potlej 100EUR :wacko: TruDesign se kličejo

Povezava do prispevka

lol@tema

 

Saj delno imate prav glede vzdrževanja in okvar - (motorna) plovila so kompleksni stroji in rabijo natančnega lastnika. Ampak imaš pa tudi zelo enostavna plovila - najboljše izkušnje mam na 5metrski jadrnici, ki je res pesem. Izvenkrmni 2.3 konjski motor za vplutje/izplutje, dvižna kobilica (da gre na avtoprikolico), štrike vlečeš na roko, v kabini je ležišče, v kokpitu pa pač prostor za jadranje. Gor lahko tudi spiš, sicer je pa bolj namenjena dejanskemu jadranju. Zelo za.

Povezava do prispevka
Hosta reče pred 12 minutami:

najboljše izkušnje mam na 5metrski jadrnici, ki je res pesem. Izvenkrmni 2.3 konjski motor za vplutje/izplutje, dvižna kobilica (da gre na avtoprikolico), štrike vlečeš na roko, v kabini je ležišče, v kokpitu pa pač prostor za jadranje. Gor lahko tudi spiš, sicer je pa bolj namenjena dejanskemu jadranju. Zelo za.

 

Mnja, vidiš jaz pa nikoli ne bom razumel kako so ljudem tako všeč majhne jadrnice / čolnički.. Nobene opreme / "luksuza" ni gor.

Jaz si navtiko pač predstavljam kot daljše bivanje na krovu.. in za to rabiš proper posteljo/postelje, jedilni prostor, WC + tuš, hladilnik za hladno pivo in hrano itd..

 

Si pa predstavljam da je zelo zabavno se za par ur zapeljat s tako igračko po vodi ja.. je pa to pretty much vse kar lahko narediš?

 

Povezava do prispevka

Benz + voda načeloma ne gnijeta v rezervoarju, tako da ne bo nič hudega dokler ne pošlješ goriva v motor. Če ga pošlješ nefiltriranega imaš pa problem ja, tako da separator je zlata vreden.

 

Dočim dizel + voda postane problem že v rezervoarju, ker je dizlu primešan še biodizel, ki ga te mikrobi napadejo in delajo štalo. Temu bi se probably ognil edino tako, da bi v čist rezervoar vedno točil gorivo skozi separator plus to, da bi imel na odduških zmontirane razvlaževalce / silica gel vložke, da imaš v rezervoarju vedno samo dizel in nič vode/kondenza.

Povezava do prispevka
kajzrca reče pred 4 urami:

Voda v benzu je še relativno benigen problem ki ga lahko rešiš s separatorjem, bolj je pizdarija gnitje dizla / dizel hrošč.

 

Mnja, 12m (tako dolžino bi si želel) barko peljat kamorkoli je že projekt.. jo pač daš na suho na pomol v marini pa lepo rihtaš..

 

Kolikor razmišljam bi bilo ful smotrno ob taki obnovi uporabljat na barki plastične thru-hull fitinge in ventile because galvanika, samo nevem če se dobi dovolj kvaliteten materijal.

Ena novozelandska firma dela vse iz PA6 GF30, so certificirani s strani ameriške obalne straže itd itd... je pa en ventil potlej 100EUR :wacko: TruDesign se kličejo

Ventili morajo biti bronasti.

 

Glede velikosti... odvisno kako razvajen si, oz koliko prostora rabis, da se ne pocutis utesnjenega... 12m je ze kar konkretna bestija. + cim daljsa jadrnica, vec rok rabis (ce nimas ravno vse na daljinsko vodenje in hidravliko).

Dodatno, vec luksuza, pocasnejsa je (ce primerjamo priblizno enako dolge in podobno dizajnirane), tako da moras najti pravi kompromis.

 

Vzdrzevanje:

1x letno na suho, pobrusis in premazes lahko v enem vikendu, 4 osebe, cel dan (10metrov). Potem pa se en kup ostalega vzdrzevanja, ki je prakticno v taksni ali drugacni obliki vsakic, ko stopis na barko. 

 

Ampak na koncu jadranje odtehta vse :)

Povezava do prispevka
kajzrca reče pred 4 urami:

 

Mnja, vidiš jaz pa nikoli ne bom razumel kako so ljudem tako všeč majhne jadrnice / čolnički.. Nobene opreme / "luksuza" ni gor.

Jaz si navtiko pač predstavljam kot daljše bivanje na krovu.. in za to rabiš proper posteljo/postelje, jedilni prostor, WC + tuš, hladilnik za hladno pivo in hrano itd..

 

Si pa predstavljam da je zelo zabavno se za par ur zapeljat s tako igračko po vodi ja.. je pa to pretty much vse kar lahko narediš?

 

 

Je tako, to sta dva svetova :) Ne vem, kot v kempu nizozemski 10m avtodom v dve nadstropji v primerjavi s šotorom :D Mislm itak to najlepše funkcionira z bivanjem na kopnem in dnevnim jadranjem. Kaj lahko s takšno jadrnico delaš je pa odvisno od človeka, eni grejo tudi naokrog za cel teden. Hrana, gorilnik, oprema. Z vidika jadranja si precej bolj v neposrednem stiku z vetrom, kot pri večjih jadrnicah.. Ne vem, mene je en upokojenski par enkrat tako peljal, da je na taki jadrnici kot je ta spodaj gledalo zunanje krmilo ven iz vode, tako je bila nagnjena... Itak sem bil posran ko poscan cucek :rofl:

 

 

Povezava do prispevka
  • 3 tedne kasneje...

Evo, mamo eno jadrnico v družini pa imam več kolegov s čolni za dnevne izlete.

Prvo kot prvo, čolni so k lubice: dragi, velik časa vzamejo, kadar se vreme in mehanski bogovi poravnajo maš lahko velik od njih, ni pa to tolk pogosto kot bi si želel, in na eni točki začneš pogrešat ženo aka trdna tla.

 

Jadrnica v familji je najboljše, kar se ti lahko zgodi, ker potem je ne rabiš sam vzdrževat, samo poslušat moraš jamranje. Če nisi vsaj malo mehanika, električarja, mizarja in čistilke (ali pa dovolj bogat da najameš koga takega), boš imel težave, in to velja za vsa plovila, ne samo jadrnice. Ajde pri čolnih za dnevne izlete zamenjaj mizarja z mojstrom za epoksi.

Čolni brez kabin so manj zahtevni glede vzdrževanja, moraš pa še vedno razmilit, kako jih boš pripeljal na morje, če jih nameravaš tovoriti vsako leto, in kje jih boš imel kadar niso v vodi. Dajanje v vodo in jemanje ven je glih tolk dela, da ga ne daš samo za 1 teden. Bistven minus je, da pokurijo relativno veliko bencina, tako da moraš vsak izlet planirat še s pumpo v mislih, ali pa ne hodit daleč. Za prijetno vožnjo rabiš (skoraj) brezvetrje, plutje direktno v valove je glasno in boleče.

 

Medtem kot rentanje jadrnice za po 1-2 tedna skupaj, to mi je odličen dopust. Občutek jadranja je fantastičen, morje in otoke vidiš s povsem nove perspektive, no pa zelo podrobno ugotoviš kolk se dejansko razumeš s kolegi, ker jim ne moreš nikamor pobegnit. Med jadranjem je zibanja malo, ker se avtomatsko začnejo premikati z valovi, med motoriranjem je isto kot na gliserju. Če nisi bil nikoli na Visu in Mljetu, še kr zamujaš stvari.

 

Zdej če je resna nevihta jaz ne bi računala na noben motor od zasebne jahtice - med tisto, ki sem jo doživela, je bila ribiška koča edina, ki je uspela izplut. Valda so nivoji vsega skupaj in gliserji imajo močnejše motorje od jadrnic, ni pa kar dano da bo to šlo. Če pričakuješ slabo vreme, se greš privezat v marino, za katero kaže, da bo zaščitena, ali pa minimalno temeljito privežeš na plačljivo bojo, vržeš še eno sidro, in izbereš najljubšega boga da ga moliš dokler ne mine. Nevihte niso hec in edino pravilno se jih je bat.

Če ne pričakuješ zanič vremena, si ga najebal in ti pride prav samo še primeren bog.

  • Račka +1 1
  • Na jagodo +1 1
Povezava do prispevka
Fuksija reče pred 7 urami:

Evo, mamo eno jadrnico v družini pa imam več kolegov s čolni za dnevne izlete.

Prvo kot prvo, čolni so k lubice: dragi, velik časa vzamejo, kadar se vreme in mehanski bogovi poravnajo maš lahko velik od njih, ni pa to tolk pogosto kot bi si želel, in na eni točki začneš pogrešat ženo aka trdna tla.

 

Jadrnica v familji je najboljše, kar se ti lahko zgodi, ker potem je ne rabiš sam vzdrževat, samo poslušat moraš jamranje. Če nisi vsaj malo mehanika, električarja, mizarja in čistilke (ali pa dovolj bogat da najameš koga takega), boš imel težave, in to velja za vsa plovila, ne samo jadrnice. Ajde pri čolnih za dnevne izlete zamenjaj mizarja z mojstrom za epoksi.

Čolni brez kabin so manj zahtevni glede vzdrževanja, moraš pa še vedno razmilit, kako jih boš pripeljal na morje, če jih nameravaš tovoriti vsako leto, in kje jih boš imel kadar niso v vodi. Dajanje v vodo in jemanje ven je glih tolk dela, da ga ne daš samo za 1 teden. Bistven minus je, da pokurijo relativno veliko bencina, tako da moraš vsak izlet planirat še s pumpo v mislih, ali pa ne hodit daleč. Za prijetno vožnjo rabiš (skoraj) brezvetrje, plutje direktno v valove je glasno in boleče.

 

Medtem kot rentanje jadrnice za po 1-2 tedna skupaj, to mi je odličen dopust. Občutek jadranja je fantastičen, morje in otoke vidiš s povsem nove perspektive, no pa zelo podrobno ugotoviš kolk se dejansko razumeš s kolegi, ker jim ne moreš nikamor pobegnit. Med jadranjem je zibanja malo, ker se avtomatsko začnejo premikati z valovi, med motoriranjem je isto kot na gliserju. Če nisi bil nikoli na Visu in Mljetu, še kr zamujaš stvari.

 

Zdej če je resna nevihta jaz ne bi računala na noben motor od zasebne jahtice - med tisto, ki sem jo doživela, je bila ribiška koča edina, ki je uspela izplut. Valda so nivoji vsega skupaj in gliserji imajo močnejše motorje od jadrnic, ni pa kar dano da bo to šlo. Če pričakuješ slabo vreme, se greš privezat v marino, za katero kaže, da bo zaščitena, ali pa minimalno temeljito privežeš na plačljivo bojo, vržeš še eno sidro, in izbereš najljubšega boga da ga moliš dokler ne mine. Nevihte niso hec in edino pravilno se jih je bat.

Če ne pričakuješ zanič vremena, si ga najebal in ti pride prav samo še primeren bog.

Tole z navihtami dobro napisanao. Smo že pluli po 3m+ valovih, ko smo enkrat pluli proti marini v Komižo na Visu je bila taka burja, da nam je strgalo glavno jadro ob zvijanju le tega. Potem smo ha pa seveda mogli šivat naslednji dan. Enkrat smo bili marca,  pa nismo sploh izpluli v Splitu, ker je bila taka  burja, so nam vsi v marini rekli da raje ne it. Dobro da nismo, ker je čez 2 dni cela hrvcaška obala nastradala(leta 2013),  na avtocesti nazaj je celo sneg padal, V Splitu je burja vse odpihala, jarnce so celo iz morja letele itd.. Največkrat po otokih ni bilo treba plačat priveza, če si šel v določeno oštarijo na večerjo. 

Drugače pa sta oba moja starša imela izpit za lajdjo, oče je naredil to, ko je v 79-ih delal v Eleanu na obeh linijah za smuči in jadrnicah, mapa pa sam nevem kje že. Tako, da smo kar skozi dosti prejadrali po hrvaških otokih. 

Povezava do prispevka
Fuksija reče pred 14 urami:

Zdej če je resna nevihta jaz ne bi računala na noben motor od zasebne jahtice - med tisto, ki sem jo doživela, je bila ribiška koča edina, ki je uspela izplut. Valda so nivoji vsega skupaj in gliserji imajo močnejše motorje od jadrnic, ni pa kar dano da bo to šlo.

Moc motorjev pri motornih barkah ni problem...ampak, ce si z jadrnico v nevihti ne zelis bit zuni, si z motornim colnom se konkretno manj...

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...