Skoči na vsebino

Tema o e-mobilnosti


Priporočeni prispevki

https://www.24ur.com/novice/gospodarstvo/zavrnili-namestitev-polnilnice-vsi-boste-brez-elektrike.html

 

It's happening.

 

Sicer ne najdem članka, ampak sem bral zakaj Toyota ni šla na polno v elektrifikacijo, kot je tendenca pri ostalih avtomobilskih proizvajalcih. Pri Toyoti so nardil analizo in dognal, da na svetu preprosto ni dost resoursov da bi vsi šli na električna vozila. Po njihovem je lahko samo en od desetih avtov polno električen, ostalih devet pa laufa na fosilna goriva. S tega stališča je globalno gledano bolje imet vseh deset avtov mehke hibride, ker suma sumarum še zmer manj svinjajo kot kombinacija devetih fosilcev in enga štromarja.

Povezava do prispevka

Toyota ima prav. 1 od 10 je lahko električni. In to so Tesla ter kitajci. Zamudili so prvi vlak. Zdaj bodo počakali zreli vlak oz če bo sploh.

 

Glede članka pa lol. Seveda lahko krepne. Noben noče dati za trafo miljon. Kot drugo naredi se omejitev in čez noč filal z 3kW in imaš dovolj za čez dan.  Butlji ne vedo da je vse v balansiranju. Pač to bo največji EU podvig.  Npr japonci že pripravljajo zakonodajo, da bo elektro operater uporavljal tvojo polnilnico. V pogodbi boš določil , kdaj mora biti tvoj avto napolnjen oz koliko moraš imeti minimalno elektrike v baterijah np zjutra oz kadarkoli. Avto pa bo tudi lahko pomagal uravnavati el. omrežje.

Povezava do prispevka

Kar se mene tiče tudi mislim da so hibridi neka prihodnost... Pač na relacije "verjetno" pride manj izpustov saj se furaš. V mestih pa je druga zgodba ker nimaš nekega efetivnega uporabljanja energenta kar pa pride pol elektrika v upoštev.

 

Kokr so pa dons neki sodelavci razlagal pa naj bi tesla prešla tudi na vodik...

 

Bomo vidl.

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče pred 2 minutama:

Toyota ima prav. 1 od 10 je lahko električni. In to so Tesla ter kitajci. Zamudili so prvi vlak. Zdaj bodo počakali zreli vlak oz če bo sploh.

 

Glede članka pa lol. Seveda lahko krepne. Noben noče dati za trafo miljon. Kot drugo naredi se omejitev in čez noč filal z 3kW in imaš dovolj za čez dan.  Butlji ne vedo da je vse v balansiranju. Pač to bo največji EU podvig.  Npr japonci že pripravljajo zakonodajo, da bo elektro operater uporavljal tvojo polnilnico. V pogodbi boš določil , kdaj mora biti tvoj avto napolnjen oz koliko moraš imeti minimalno elektrike v baterijah np zjutra oz kadarkoli. Avto pa bo tudi lahko pomagal uravnavati el. omrežje.

Mah od naše brt je na elektro čmariboru... Pa prav da je groza kok morejo zdj zarad vseh teh celic pa polnilnic "delat" . Prav da cele dneve sam preklapljajo od kje pa kam gre štrom... Za popizdt prav :O

Povezava do prispevka
Tadey reče pred 1 uro:

Mah od naše brt je na elektro čmariboru... Pa prav da je groza kok morejo zdj zarad vseh teh celic pa polnilnic "delat" . Prav da cele dneve sam preklapljajo od kje pa kam gre štrom... Za popizdt prav :O

 

Verjamem, da ko se praskaš po riti večinoma časa pol pa bum moraš delat je kar naporno. :)      Zato se morajo vsi skupaj zbrat in sestavit dogovor, standarde za avtomatično upravljanje omrežja. Tukaj pride AI v poštev.  Skoraj lahko primerjamo s prvimi telefonskimi centralami, ko so na roke pretikal linije. Zdaj pa je že vse avtomatizacija. 

 

Edit: ne bom editiral, da se vidi, da je šilc pisal.

uredilo bitje Vodokotlič
  • Račka +1 2
  • Za crknit smešno +1 1
Povezava do prispevka
Tadey reče pred 15 minutami:

Kar se mene tiče tudi mislim da so hibridi neka prihodnost... Pač na relacije "verjetno" pride manj izpustov saj se furaš. V mestih pa je druga zgodba ker nimaš nekega efetivnega uporabljanja energenta kar pa pride pol elektrika v upoštev.

 

Kokr so pa dons neki sodelavci razlagal pa naj bi tesla prešla tudi na vodik...

 

Bomo vidl.

 

ICE ima še veliko lufta glede izboljšav. Ne vem vem sploh zakaj so se spravili na avtomobile tok. Naj vse ostalo dajo na alternativna goriva pa je. Hibridi zaradi komplikacij enkrat ko ti poteče garancija ne priporočam. Edino Toyoto.

Povezava do prispevka
Chris reče Dne, 23. 1. 2023 at 7:42:

povprečen slovenec se ne fura iz lj do obale vsaki dan na šiht, kvečjemu iz predmestja v mesto. 

Nima veze al se vsak dan al ne. Dovolj da gre enkrat na dva tedna na takšno pot. A se bo v tem primeru ustavil vsakič na poti, da gre filat baterijo al kaj?

Povezava do prispevka

Jst upam, da bo vodiku uspel.
Je zelo energijsko gost.

Polnitev/zamenjava tanka/bombice hitra.

Utekocinjas s poljubnim virom energije. Tako kot pri elektricnih/baterijskih avtih, je bistveno kako "zelena" je tvoja proizvodnja elektrike (fingers crossed za nuclear fusion nekoc).
V primeru umazanih virov, so ti se zmeraj lahko vsaj odmaknjeni od urbanih obmocij.

uredilo bitje Lebowski
Povezava do prispevka
HellAngel reče Dne, 3. 2. 2023 at 12:35:

https://www.24ur.com/novice/gospodarstvo/zavrnili-namestitev-polnilnice-vsi-boste-brez-elektrike.html

 

It's happening.

 

Sicer ne najdem članka, ampak sem bral zakaj Toyota ni šla na polno v elektrifikacijo, kot je tendenca pri ostalih avtomobilskih proizvajalcih. Pri Toyoti so nardil analizo in dognal, da na svetu preprosto ni dost resoursov da bi vsi šli na električna vozila. Po njihovem je lahko samo en od desetih avtov polno električen, ostalih devet pa laufa na fosilna goriva. S tega stališča je globalno gledano bolje imet vseh deset avtov mehke hibride, ker suma sumarum še zmer manj svinjajo kot kombinacija devetih fosilcev in enga štromarja.

 

Kira bruka daš 40k plus za avto da boš na štromu prišparal ker ga boš ponoči doma filal. in potem ga ne smeš filat doma. lol

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče Dne, 3. 2. 2023 at 14:10:

Toyota ima prav. 1 od 10 je lahko električni. In to so Tesla ter kitajci. Zamudili so prvi vlak. Zdaj bodo počakali zreli vlak oz če bo sploh.

 

Glede članka pa lol. Seveda lahko krepne. Noben noče dati za trafo miljon. Kot drugo naredi se omejitev in čez noč filal z 3kW in imaš dovolj za čez dan.  Butlji ne vedo da je vse v balansiranju. Pač to bo največji EU podvig.  Npr japonci že pripravljajo zakonodajo, da bo elektro operater uporavljal tvojo polnilnico. V pogodbi boš določil , kdaj mora biti tvoj avto napolnjen oz koliko moraš imeti minimalno elektrike v baterijah np zjutra oz kadarkoli. Avto pa bo tudi lahko pomagal uravnavati el. omrežje.

 

"Butlji" na elektru še dobro vedo v kaj bi se morali usmerit v bodoče, sam za nove projekte in funkcionalnosti nimajo ne kadra, ne resursov, ker se trenutno na dnevni bazi borijo s tem da se omrežje ne sesuje, plus vlaganja in ojačitve omrežja kar ostane cajta in sredstev. Da bi pa šli v kakšne obširnejše pilotne projekte balansiranja omrežja pa preprosto nimajo ne kadra, ne cajta, ne dnarja, ne orodij. Seveda loh dvignemo prispevke in omrežnino, pa bomo mel dnar, ampak če češ da gre folk na ulco, potem kar.

 

Elektroenergetika je ena taka glomazna branža, da se časovne konstane implementacij novotarij v najboljših primerih merijo v letih, če ne desetletjih. Pač jih je e-industrija prehitela po levi in desni in še povozila.

Povezava do prispevka

Berem da je enmu Teslašu odpadel volan med vožnjo (neki slabo pritrjeno, nima veze dejansko točno). Na servisu so mu računali 115usd. Modela je to plačilo tko razbesenelo da želi vrnit vozilo. Nekaj v tem stilu:pirate: 

 

more bit kar kislica da se to zgodi v kakem ostrem ovinku. Upam da avtopilot prevzame. Lahko bi mel senzor če odpade volan da se vklopi:alien:

Povezava do prispevka
HellAngel reče pred 2 urama:

"Butlji" na elektru še dobro vedo v kaj bi se morali usmerit v bodoče, sam za nove projekte in funkcionalnosti nimajo ne kadra, ne resursov, ker se trenutno na dnevni bazi borijo s tem da se omrežje ne sesuje, plus vlaganja in ojačitve omrežja kar ostane cajta in sredstev. Da bi pa šli v kakšne obširnejše pilotne projekte balansiranja omrežja pa preprosto nimajo ne kadra, ne cajta, ne dnarja, ne orodij. Seveda loh dvignemo prispevke in omrežnino, pa bomo mel dnar, ampak če češ da gre folk na ulco, potem kar.

 

Elektroenergetika je ena taka glomazna branža, da se časovne konstane implementacij novotarij v najboljših primerih merijo v letih, če ne desetletjih. Pač jih je e-industrija prehitela po levi in desni in še povozila.

kuk pa tiste NGEN baterije pomagajo?

Povezava do prispevka
bainit reče pred 3 urami:

kuk pa tiste NGEN baterije pomagajo?

 

NGEN ima poleg baterije (hranilnika) še dodaten koncept - krmilnik, ki ti regulira ali se baterija fila ali prazni. Ob nizki ceni štroma ti baterijo (iz omrežja ali iz PV) fila, ob visoki ceni pa prodaja. Tako da nastopajo kot trgovec z električno energijo od vseh svojih uporabnikov. Samo s PVji imajo ob lepih dnevih ca 1MW moči, s čimer so že resen player na trgu el. energije. Ne vem kako je s temi baterijami, ker te baterije imajo omejeno število ciklov. Spet ne vem kako je z zdržnostjo v praksi. Ampak zna biti dober koncept za prihodnost. Ekosklad ti že predpisuje da če češ dobit subvencijo, moraš imet poleg PV še hranilnik energije.

 

Tukaj so recimo podatki iz njihovega sistema v živo:

https://eskupnost.ngen.si/

uredilo bitje HellAngel
Povezava do prispevka
HellAngel reče pred 35 minutami:

 

NGEN ima poleg baterije (hranilnika) še dodaten koncept - krmilnik, ki ti regulira ali se baterija fila ali prazni. Ob nizki ceni štroma ti baterijo (iz omrežja ali iz PV) fila, ob visoki ceni pa prodaja. Tako da nastopajo kot trgovec z električno energijo od vseh svojih uporabnikov. Samo s PVji imajo ob lepih dnevih ca 1MW moči, s čimer so že resen player na trgu el. energije. Ne vem kako je s temi baterijami, ker te baterije imajo omejeno število ciklov. Spet ne vem kako je z zdržnostjo v praksi. Ampak zna biti dober koncept za prihodnost. Ekosklad ti že predpisuje da če češ dobit subvencijo, moraš imet poleg PV še hranilnik energije.

 

Tukaj so recimo podatki iz njihovega sistema v živo:

https://eskupnost.ngen.si/

 

Ne pozabi, da prodaja tudi na "dogodek". Zaniha električna napetost. Zraven jeklarne je to pogosto. En dogodek pa tudi košta precej.

Povezava do prispevka
HellAngel reče pred 6 urami:

NGEN ima poleg baterije (hranilnika)

mislil sem za tisto, ko zagotavljajo kapaciteto za uravnavanje omrežja, koliko to kaj pomaga.

mislim da za to dobijo pavšal, ne glede na št. "dogodkov", nisem pa zih. skos morajo zagotavljati tistih 100mwh štroma pač oz. je ta kapaciteta "last" ELES, če si prav predstavljam.

uredilo bitje bainit
Povezava do prispevka
Skynetz reče Dne, 5. 2. 2023 at 0:13:

Nima veze al se vsak dan al ne. Dovolj da gre enkrat na dva tedna na takšno pot. A se bo v tem primeru ustavil vsakič na poti, da gre filat baterijo al kaj?

Kakšno pot? a gre v faking jeruzalem? Če gre, gre parkrat na leto v sosednje države, kar je v rangu 300/400km. To pa zlahka zmorejo električni avto. 
Pri taki situaciji nastanejo bolj drugi nevšečni problemi (če država nima polnilnih postaj, oziroma moraš za to iz poti). Sam tudi ne bi imel konkretnega električnega avta, mogoče kakega tweezyja, da se furaš z njim na delo če delaš blizu. 

Povezava do prispevka
Chris reče Dne, 6. 2. 2023 at 7:18:

Kakšno pot? a gre v faking jeruzalem? Če gre, gre parkrat na leto v sosednje države, kar je v rangu 300/400km. To pa zlahka zmorejo električni avto. 
Pri taki situaciji nastanejo bolj drugi nevšečni problemi (če država nima polnilnih postaj, oziroma moraš za to iz poti). Sam tudi ne bi imel konkretnega električnega avta, mogoče kakega tweezyja, da se furaš z njim na delo če delaš blizu. 

Jaz res ne vem al ste tle vsi stalno doma in ne greste nikamor razen do trgovine in nazaj al pa me zajebavate :D

 

Jaz grem skoraj vsak vikend nekam, kdaj še med tednom. Do kranjske pa nazaj je enih cca 300km, če grem smučat al Zoncolan al pa Nassfeld je tudi tam okoli (Nassfeld smo že zelo blizu 400). 

 

A zdej pa naj imam 3 avte doma, enega starega dizla, s katerim bom dejansko prišel povsod, pol pa še enega novega električnega za 60k, zato da bom šel z njim do trgovine? A se hecamo al kaj.

 

V takem primeru avta za do trgovine ne rabim, ker se lahko s tistim za dalšje poti lih tako pripeljem v trgovino, med tem pa prišparam še 60k.

Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 1 uro:

Jaz res ne vem al ste tle vsi stalno doma in ne greste nikamor razen do trgovine in nazaj al pa me zajebavate :D

 

Jaz grem skoraj vsak vikend nekam, kdaj še med tednom. Do kranjske pa nazaj je enih cca 300km, če grem smučat al Zoncolan al pa Nassfeld je tudi tam okoli (Nassfeld smo že zelo blizu 400). 

 

A zdej pa naj imam 3 avte doma, enega starega dizla, s katerim bom dejansko prišel povsod, pol pa še enega novega električnega za 60k, zato da bom šel z njim do trgovine? A se hecamo al kaj.

 

V takem primeru avta za do trgovine ne rabim, ker se lahko s tistim za dalšje poti lih tako pripeljem v trgovino, med tem pa prišparam še 60k.

Ja, dejstvo je da nas največ na srečo (planeta in destinacij) večino časa preživi v istem kraju. Poznam ljubljančane, ki gredo morebiti enkrat na leto iz lj na hrvaško ali slovensko obalo in je to to. Ostalo pa je relacija dom-šiht-trgovina. Ne pravim da se zdaj moje mišljenje nanaša ravno na TEBE, vendar dejstvo je da bi večini ljudi v mestu zadostoval en majhen električen avto za to kar rabijo. Kot sem napisal zgoraj, tudi zame to ne pride v poštev. ;)

Povezava do prispevka
Chris reče pred 34 minutami:

Ja, dejstvo je da nas največ na srečo (planeta in destinacij) večino časa preživi v istem kraju. Poznam ljubljančane, ki gredo morebiti enkrat na leto iz lj na hrvaško ali slovensko obalo in je to to. Ostalo pa je relacija dom-šiht-trgovina. Ne pravim da se zdaj moje mišljenje nanaša ravno na TEBE, vendar dejstvo je da bi večini ljudi v mestu zadostoval en majhen električen avto za to kar rabijo. Kot sem napisal zgoraj, tudi zame to ne pride v poštev. ;)

Če je temu tako je to precej žalostno, sicer je to debata potem za kakšne druge teme :) 

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče pred 45 minutami:

Jaz sem šel do Luxemburga. Porabil sem mogoče uro več časa.

Pa štartal sem z 60% iz LJ pri minus 5 stopinj. Ni bilo panike.

No, sej to se je nanašalo na pogovor od 2 strani nazaj, ko je nekdo rekel, da bi bil Zoe dovolj za Slovenijo. Za Teslo to ne velja, ker v večini dejansko zadostuje. Stane pa ne precej več od Tesle

Povezava do prispevka

zoe ima range max 385km kar gledam po spletu, kar ni tako slabo, se pa strinjam da obstajajo boljše alternative (nisem vedel da je zoe postal tako drag)

Skynetz reče pred 15 urami:

Če je temu tako je to precej žalostno, sicer je to debata potem za kakšne druge teme :) 

Nekaterim pač sede bit v lastnem okolju, kjer se počutijo najbolj uredu. nic narobe s tem. 

Povezava do prispevka
MorskaGlista reče pred 52 minutami:

Glede tega deklariranega dometa je vse bolj tako...

 

Kolega je šel na testno vožnjo z električnim Twingom, deklariran max range ima 180km, naredil pa je nekaj manj kot 60km in se vrnil z 20% baterije. Normalna vožnja poleti, prižgana klima, vmes en malo večji klanec.

 

 

Zato pa moreš že takoj na začetku vzet spodobno baterijo, ker drugače boš čez 5let hodil peš

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...