Skoči na vsebino

Islandija


Sadako

Priporočeni prispevki

Julija se s punco odpravljava na Islandijo. Na razpolago bova imela 10 polnih dni. Vem ni veliko, a se mi zdi, da se bo dalo z dobro organizacijo precej videti.

 

Zamislila sva si, da najameva nekega camperja ili slično ter se odpraviva na roadtrip po otoku.

 

Zanima me, če je že kdo ušpičil kaj podobnega in ima mogoče že sestavljen kakšen pameten itinerarij. Prav tak ose priporočam, za kakšno poceni agencijo, ki renta camperje.

 

Hvala vsem.

Povezava do prispevka

Jst sm s kolegom naredu krog po Islandiji v 2017 v 14 dneh. Isto sva najela en mini camper (mal sva se stiskala, ampak jebi ga, je drago) :D. Mislm, da naju je prišel okol 1300 eur za 12 dni, rentala sva ga prek trip campers, kjer je blo najceneje. Sicer zelom majhna agencija, nisem ziher, če sploh še obstaja, ampak je bilo vse ok. Na koncu sva dobila kangooja, kakih zavarovanj za vlom in krajo ne vzet, tam kriminala ni. S takim avtom se lahko zapelješ okol otoka, po glavnih cestah, ki so večinoma asvaltirane, razen v Westfjordih, ki je pomojem najlepši del otoka. So pa tudi tam ceste lepo prevozne, za izlete v notranjost rabiš 4wd. Obvezno imejta sabo kopalke, v vsaki drugi vasici imajo termalni izvir in kak bazenček ali tri, midva sva se vsak dan namakala, ker sva imela precej smole z vremenom in sva tako kompenzirala

nizke temperature. :D Turistov je veliko okoli Reykyavika in na Golden circlu, z oddaljenostjo eksponentno padajo. Drugače je pa pokrajina NORO lepa, slapovi, klifi, vulkanski svet,... aja, na vse slike, ki jih vidš, si v glavi dodaj še veter, navsezadnje je to le skala sredi Atlantika. Imejta sabo konkretna oblačila, jaz sem tam nosil vse od kratkih rokavov do puhovke, računajta na dež, ki je bolj angleški drizzle, sonce, veter, nizke temperature, pogosto vse v enem dnevu. :D Dost zaenkrat

uredilo bitje skvedr
Povezava do prispevka

Mene tudi zanimajo nasveti. Ako vzameš uni mali 'camper', kam se greš umit / na latrino? Lahko parkiraš in nočiš kjerkoli?

Sam sem gledal najeme vozila prek AirBnBja.

 

@Sadako Si ze kupil karte? A ni malo prehrabro zdaj rezervirat, ko še nihče ne ve, kaj bo in kakšne bodo linije? Drugače sem svoje plane pred časom gledal z Easyjetom iz Ljubljane prek Londona.

 

Povezava do prispevka

Že ja, ker je bil ugoden deal. Sicer iz Italije pa dobro. 

 

Upam, da se situacija do julija umiri oz. sem prepričan da se bo. Je pa res, da se bo po vsej verjetnosti treba spiknt. 

 

Also:a ni EasyJet skenslal povezavo Ljubljana - London? 

uredilo bitje Sadako
Povezava do prispevka

S punco sva bila lani, 10 dni. Najprej je bil plan it okoli otoka pa sva po 2 dnem videla da to ne bo šlo, ker bi se vecino časa samo vozila. Tako sva se pa zapeljala v Landmannalaugar kjer sva potem ostala 2 dni in se šetala po poljih lave. Obredla sva potem še zahodni del otoka, tam sva sla tut gledat kite. Avto sva imela pa Vitaro allround v kateri sva tudi spala, zadnji zici se podrejo do konca in ni blo panike spat (mogla bi imet samo še eno blazino, ker je bilo kar trdo).

 

Tako, zdaj nama je za prihodnost ostal še vzhodni del otoka. Upam, da čimprej. 

Povezava do prispevka

Mi smo šli s celo familijo (4) najel avto in spali po raznih hostlih... mislim da 10dni, skupaj 14, vmes smo bili še v Londonu. Verjetno najboljši trip, vsaj men, grem takoj še enkrat.

Šli smo gledat tako geyzirje kot kite in praktično obkrožili "otok", notranjost smo pa bolj kot ne izpustili.

BTW a ni en mn3njalničar zdaj tam.

BTW 2. Nonni travel je od ene slovenke... https://nonnitravel.is/

uredilo bitje Bessie
Povezava do prispevka

Mi smo šli lani. Štiri osebe, 11 dni, let Dunaj - Reykjavik z Wizzairom, najeli camperja (predelan Renault Master) pri Kuku Campers in obkrožili otok. Bolano potovanje, would travel again 15/10. Edini minus je, da je vse drago za popizdit, ampak to vzameš v zakup, dva tedna živiš ko klošar in uživaš. Vozili smo se v smeri urinega kazalca in še dobro, da smo se oz. da smo t.i. Golden circle obletali nazadnje. Golden circle je kao islandija v malem v JZ delu otoka, sicer prav tako lepo za videt, ampak polno turistov in vse je še dražje kot sicer. Čisto nasprotje ostalega otoka, ko se voziš kilometre brez da koga srečaš in samo občuduješ surovo naravo. Pogledali smo si praktično vse glavne znamenitosti (muzej penisev, s travo pokrite hiške, razbitine aviona, vrelci, vulkani, gejzirji, slapovi, reke, ledeniki, obale, random mesta in narava), za katere ni treba imeti 4x4 oz. se voziti prav daleč stran od glavne ceste, sploh na severu in vzhodu. Spali smo v camperju, ki je bil opremljen tudi s pečko. Kampiranje vseprek ni dovoljeno, obvezno moraš iti v camp.

 

IMG_0465.JPG

IMG_9794.JPG

  • Račka +1 2
  • Na jagodo +1 3
Povezava do prispevka

Jst vama predlagam, da najameta kakega jeepa, 4x4, da lahko gresta off road, cez kako reko do drugace nedostopnih lokacij. Jaz sem lani bil na Islandiji 3 mesce, ce bi dobil papirje bi ostal gor. Prepotoval pa sem vglavnem ves ring road, malo bil tudi offroad. Napravita se fajn, ker gor vedno piha, še avgusta smo imeli 0 stopinj. Glede na to, da imata samo 10 dni, bi vama predlagal golden circle ali pa krog po ring roadu. Mi smo bli trije, ker je še mati prišla na Islandijo, oče je pa dečač na drugem koncu Islandije kot jaz. Spali smo v hiši, ki so jo dali očetu, ko je delal tam in je bajta mela 3 spalnice, kuhinjo, wc, verando, dnevno sobo, edino bazena ni imela(tega smo imeli pred bajto, kjer sem delal zraven hotela). Drugače pa, največ "atrakcij je na jugozahodu, na severu in vzhodu jih ni toliko, je pa po celem ring roadu ogromno slapov. Na vzhodu otoka imaš tudi Dimmuborgir(tu so snemali tudi GoT). :D 
Fotografije imaš pa tu:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10157320916854210&type=3

uredilo bitje Undead
Povezava do prispevka

Meni so lani (konec avgusta) propadle letalske vozovnice, ker je Islandija ravno odredila nujno karanteno za vse prišleke. Par dni nazaj sem pa spet gledala in so še relativno ugodne karte za poletje (edit:no, so šle že kr gor v teh dneh :D). Šli bi verjetno za 17 dni z dvema 4x4, v katerih bi tudi spali. S camperjem sva potovala tudi na NZ in mi je tak način potovanja super  Skoraj ne verjamem, da bi bile julija meje spet zaprte za turizem, tko da močno upam, da bo tokrat uspelo😁

uredilo bitje vrtavka
Povezava do prispevka

@Sadako ti bom v naslednjem tednu spisal kako smo šli. @Lord Baltimore kamper je v bistvu dvonadstropen, tako da dva lahko spita spodaj in dva zgoraj. Če potuejš z budgetom na Islandijo, pač delaš kompromise in mi smo se imeli prav fino.

 

Če greste na Islandijo, se spodobi, da pokusite tudi kakšno vikinško specialiteto. Ovčje glave se nismo lotili, smo si pa privoščili brennivin, ržen kruh in fermentiranega morskega psa. Brennivin je islandsko žganje, ki ga oglašujejo kot da ti stopi pol obraza in ga lahko pijejo samo pravi vikinški desci. Domačega šnopsa navajene slovence zgolj poboža po grlu, ima pa prijeten okus, ki vleče na ouzo. Alkohol je na Islandiji zelo zelo drag, zato z nakupom brennivina počkajte do letališča, kjer ga dobite za 50% cene, če ne še ceneje. Brennivin se tradicionalno pije s fermentiranim morskim psom. Gre za posebno vrsto, grenlandskega morskega psa, ki živi do 500 let in urin "izloča" navznoter oz. v svoje meso, zaradi česar je strupen. Vikingi so rekli kurc, druzga nimamo, in zadevo zakopali v zemljo za par mesecev, da je zgnila, ter na ta način izgubila na strupenosti. Amonijak ostane in temu sta primerna tudi okus in vonj. finally_some_good_fucking_food.jpg

 

Ržen kruh s slanim maslom smo jedli v enih toplicah pri jezeru (bom še poiskal kje točno). Voda v jezeru je tako vroča, da je prepovedano kopanje. Na obali v mivko izkopljejo cca 30 cm globoko luknjo, ki se kaj kmalu napolni z vrelo podtalnico. V luknjo položijo lonec s testom in ga zasujejo nazaj. Zadeva se peče 24 ur, nato ga odkopljejo in vanj položijo novo rundo. Super za videt in zelo okusno.

 

 

Povezava do prispevka

Tudi jaz čakam, kdaj bom spet šel gor. Če bi moral opisat z eno besedo, bi rekel: surovo. Delali smo cel krog okrog z malim avtom, pa sem imel ves čas tak odličen "brez ograje" občutek. Hočeš delati neumnosti po ledeniku? Hočeš kolesarit v tistem vetru s peskom? Be my guest. Nobenih tabel, opozoril, prav kot v vicu o Američanih. Če bo hotel kdo po svoje hribolazit, priporočam svojo opremo — nam niso hoteli oddati cepinov in derez brez vodnika.

 

Slapov se kmalu naveličaš. Na Vestmanayer se mi je poplačalo it že samo zaradi bizarne zgodbe s pirati, itak je pa lepo. Vožnja, z raznoliko cesto in ozkimi tuneli ter mostovi, je pa nekaj posebnega. Enkrat smo končali na tako razsuti stranski cesti (kasno pomladi), da smo se komaj premikali ... potem mimo švigne cel bus z balonskimi gumami. :D Da folklore sploh ne omenjam ...

Povezava do prispevka

Evo, danes sem kupila karte (icelandair iz munchena, 15 dni) in najela avto. Mislimo it tudi v notranjost, tako da smo vzeli 2x 4x4 z rooftentom, kar nas je prišlo 706€/avto skupaj z mizico, stolčki in priborom za kuhanje. Se mi zdi kar ok cena. Nekatere agencije imajo zdej novoletni popust -10%, se pozna.

 

Zdej pa samo še en očenaš, da nam je spet ne zagode korona 🙏

uredilo bitje vrtavka
Povezava do prispevka
Sadako reče pred 1 uro:

@vrtavka Oj, kako je pa z gretjem pri teh 4×4 z rooftopi. Sem tudi sam ramizmišjal o nih. Also: kje si vzela?

Vzela sem pri Northern lights, so pa popusti tudi pri nekaterih drugih firmah. Poiskala sem na northbound.is in rezervirala direkt pri firmi, je bilo še ceneje.  Je pa vsaj pri moji firmi akcija s popustom do 4.1., toliko da veš.

Ja, kaj pa vem, računamo da bodo zimske spalke dovolj, bolj bi me kksne težave zaradi vetra skrbele. Naj bi bilo okej 🤷. Če si premislimo glede vozila, je do 48h pred prihodom 100% refund, tko da ni panike.

uredilo bitje vrtavka
Povezava do prispevka
  • 2 tedna kasneje...

Sadaku dolgujem še naš potopis.

 

0. dan

Srečanje ekipe. Predhodno sem nabavil turistično islandsko avtokarto. Mislite si kar si hočete, ampak je fino imet ogromen kos papirja, na katerega lahko kracaš, si kaj označiš, imaš že kaj označeno in imaš nasploh predstavo o razdaljah. Na karti smo poleg vseh točk, ki smo jih želeli videt, označili tudi bencinske pumpe, (odprte) kampe in trgovine z živili. Na Islandiji je načeloma najugodnejši Bonus, ki pa jih na celi Islandiji tudi ni neskončno.

 

1. dan

Transfer do Dunaja, vkrcanje z gojzarji in let do Keflavika. Tam so nas čakali Kuku Campers in nas pripeljali do Reykjavika (zaprepadeno smo gledali skozi okno lunarno pokrajino, po kateri smo se vozili), kjer smo uredili vse potrebno za prevzem kemperja, odšli po prvih nakupih in parkirali v prvem kampu, nato pa peš odšli raziskovat Reykjavik. Sicer je deževalo, ampak je tudi tako pihalo, da si bil instantno suh. Sam center je majhen in simpatičen. Pogledali smo si znamenito cerkev, kip vikinške ladje, pojedli ovčji hotdog (lokalni fastfood, fun fact: McDonalds je tam permabanan) in odšli nazaj v camp. Zaradi ogrevanja z geotermalno energijo prva in tudi vsaka naslednja osvežitev pod tušem diši po gnilih jajcih. Človek se navadi.

 

2. dan

Na pot! No, ne še takoj. Najprej v Reykjaviku ogled muzeja penisov. Fun. Nato pa na pot! Cirka 1500 km! Praktično takoj iz Reykjavika ven se voziš samo še po prazni pokrajini, nekje je mah, nekje ga ni, dreves skorajda ni več, ker so vikingi vse posekali in požgali. Noro dobro, noro lepo, ogromno slapov. Slapov se naveličaš po eni uri ker jih je toliko in so povsod. Postanek v Akranesu, tam je nek svetilnik. Nato ogled Barnafossa (slap, ampak zanimiv) in tura po bližnjih hribih. Od zunaj smo si pogledali terme Deildartunguhver. Na splošno ni na Islandiji nič čudnega, če se kar nekje kadi iz tal. Meni je fascinantno. Nato še vzpon na Grabrok, par vulkančkov nad Bifröstom. Mavrični most iz skandinavske mitologije? Ne, univerzitetno naselje parih hiš. Kampiranje v Borgarnesu tik ob morju. Kamp je bil sicer zaprt (in zastonj), wc in kuhinja s toplo vodo so bili odprti. Na splošno islandija precej da na poštenost in na tebi je, da ne uničuješ stvari. Na letališču lahko tudi uradno prisežeš, da boš naravo pustil tako kot je. Zakon.

 

3. dan

Tretji dan smo z ring roada zavili na polotok Snaefellsness. Če kakšno ime napišem narobe, me prosim ne linčajte. Ogled klifov Gerduberg in plaže Ytri Tunga, kjer živijo prikupni tjulnji. Ustavili smo se še pri Budakirkji, znameniti cerkvici na samem, in se sprehodili čez z mahom poraščena polja lave. Nato Arnastapi, znan po klifih, naravnih mostovih in gnezdenju ptičev na klifih in naravnih mostovih. Tu smo ob vznožju Snaefellsjökulla, kjer je Jules Verne pričel potovanje v središče zemlje. Mi smo šli kar naprej v Londrangar, kjer je še več spektakularnih klifov in plaž s črnim peskom. Na drugi strani polotoka je Kirkjufell (Church Mountain) in Kirkjufellsfoss (slap), ki sta na slikah mnogo lepša kot v živo. Žal. V živo so zraven turisti. Špricnili smo naprej v Stykkisholmur, kul mestece, kjer smo prenočili.

 

4. dan

En kup vožnje. Najprej po cesti 54 (66 km makadama brez žive duše, ampak je pa lepo), nato po 59 in 1 do Glaumbaera, kjer je muzej na prostem - tradicionalne s travo krite in na pol v zemljo zakopane islandske hiške. Nato po obalni cesti naprej, mimo bazaltnih klifov pri Hofsosu, skozi super klavstrofobične tunele in slikovito ribiško mestece z muzejem Siglufjördur, do Dalvika, kjer smo želeli na ladjico in gledat kite. Ni se nam izšlo, ker smo bili prepozni in bi morali en dan čakat. Tolažili smo se s tem, da bi verjetno dali kup denarja, kiti pa bi bili na štrajku. Prihod v Akureyri, fak kje je moj windstopper, v Dalviku na skretu od pumpe, kurc grem nazaj (punce so vmes raziskovale mesto), spet Dalvik, spet Akureyri, Bonus, kamp, spanje.

 

Več sledi.

IMG_9520.JPG

  • Račka +1 5
  • Na jagodo +1 2
Povezava do prispevka

Ni za kaj, z veseljem. Ti kar vprašaj. Z vrtavko vama prav zavidam, da gresta tja, in čestitam za pogum, da se tega lotevata v trenutni situaciji. Držim pesti, da bo šlo vse po planu!

 

5. dan

Takoj za Akureyrijem proti vzhodu je predor, ki ga je potrebno plačati (vnaprej, prek spleta, skenirajo registrske). To je edina cestnina na Islandiji, ki pa se jo tudi da brez večjih težav obvoziti. Sledi Godafoss, eden največjih in znanih slapov na Islandiji. Ker je bil za nas to samo še en slap, se nismo dolgo mudili in se odpravili naprej proti območju jezera Myvatn. Tu smo se najprej sprehodili med psevdokraterji Skutustadagigar, potem pa še po Dimmuborgirju. Črna pokrajina z zanimivimi oblikami strjene lave. Paše bendu in GoTu, ki se je tudi snemal tukaj. Nedaleč stran je še ena lokacija snemanja igre prestolov in sicer jama Grjotagja, kjer je Jon Snow nategnil divjakinjo. Meni je bilo ful zanimivo, ker se sama jama v bistvu nahaja v tektonski prelomnici (vsaj tako zgleda od zunaj). Včasih so se v njej kopali, v 20. stoletju pa je voda postala prevroča. Sledil je ogled Hverirja. Ne znam opisat. Vrelec žvepla in ne vem še česa. Gnila jajca over 9000. Povsod v tleh nekaj živopisanega brbota kot v coprniškem kotlu. Tu se prvič zaveš, kako živ je planet in kako tanka skorjica nas loči od pekla. Izvedli smo še skok na bližnji hrib, sonce je sijalo, pokrajina oranžna, prej bi rekel da smo v sahari kot na ledenem otoku. Dneva še kar ni bilo konec. Sledil je obisk kraterja Krafla (parking 5m pred kraterjem lol) in treking čez kao ugasel vulkan Leirhnjukur. Kao zato, ker hodiš po poti, ob tebi pa se iz tal dviga dim. Tukaj moram napisat še, kako me je prvzelo, da najprej hodiš par sto metrov po snegu in ledu, potem pa vidiš, kako se pod tabo kuha. Prav zares pesem ledu in ognja. Za konec dneva smo se šli namakat v geoterme Jardbödin vid Myvatn, kjer ti reševalec v bazen prinese piksno pira. Blaženi smo se odpravili spat v kamp pri bližnjem Reykjahlidu.

 

6. dan

Še en slap, tokrat Selfoss. Ta je kar pizdarija, velik pretok, ogromno vode, ki se zliva v sotesko. Blizu je še en, Dettifoss, a ga mi nismo šli gledat. Ali pa smo ga. Ne vem več =) Vozili smo se naprej proti vzhodu, se ob poti ustavljali in fotografirali severne jelene, ter prispeli do Egilsstadirja. Tu sem prvič na Islandiji videl gozd. Zavili smo v čudovito dolino proti še lepšemu slapu Hengifoss, za katerega je potreben manjši vzpon. Na pol poti pri spodnjem slapu je bila ograja in obvestilo, da je pot k zgornjemu slapu zaprta, ampak tisti dan nismo znali angleško. Očitno je bil dan za turice in slapove, ker smo si šli od blizu pogledat še Fardagafoss. Čez zanimiv arktično tudnrski prelaz smo se spustili v fjord in mestece Seydisfjördur, ki je, kolikor vem, edino pristanišče za evropske trajekte na otoku. Btw z Danske se mimo Ferskih otokov vozite tri dni v eno smer za miljon evrov. Če na Islandiji izpustite SZ del s fjordi, jih v tolažbo lahko obiščete tukaj na zahodu. Jaz jih še nisem videl in mi je bilo všeč. Gotovo pa je SZ še bolj divji. Spali smo v Egilsstadirju.

 

7. dan

Vožnja v še en fjord do Neskaupstadurja in sprehod nad klifi do velikonočne jame oz. Paskahellirja. Bila je megla, tako da je bilo zelo mistično. Potem pa dolga vožnja proti jugu. Malo po fjordih (okoli fjordov?), malo skozi predore. Tiščalo nas je na stran, tako da smo zavili s ceste in čisto po naključju našli jajca. Google je rekel, da gre za kipe 34 jajc, ki predstavljajo islandske ptice. Djupivogur je to, če koga zanima. Štiri ure kasneje je bil čas za Diamond beach. Čudovito je. Največji ledenik na Islandiji, Vatnajökull, preko enega svojih jezikov polzi direktno v morje. Ledene gore, ki pri tem nastajajo, nosi na odprto morje. Tam se pod erozijskimi vplivi valov in vetra klešejo ledeni "diamanti", s katerimi je posuta črna plaža. Tu nas je prvič na Islandiji napralo kot norce. Ledenik nas je na desni spremljal še cel dan, vse do kampa Skaftafell.

 

8. dan

Skaftafell se nahaja direktno pod ledenikom, zato smo dan začeli s pohodom do jezika in jezera pod njim, se vrnili nazaj v kamp in opravili še eno turo po bližnjem grebenu, s katerega se odpre lep razgled na ledenik (slika v višjem postu). V bližini je še en slap, mimo katerega smo se vrnili v kamp in odpravili s camperjem naprej. Ob poti je bil Eldhraun, še eno ogromno z mahom obraščeno polje lave. Počasi smo prispeli do Vika, kjer se splača pogledat bližnji obali, Reynisfjaro in Dyrholaey, kjer so, pazi, snemali GoT. Črna obala, klifi, naravni mostovi, jame, skratka osupljivo.

 

Zadnji del trilogije pa jutri a prav?

P.s. prav fino je tole pisat in obujat spomine =) če komu pride kaj prav in dobi kakšno idejo pa še toliko bolje.

  • Račka +1 2
  • Na jagodo +1 2
Povezava do prispevka

9. dan

Vodena ekskurzija iz Vika v ledenik oz. jamo s črnim ledom. Se splača zaradi vožnje s super terencem (ni moja slika), ki te odpelje do vznožja bližnjega ledenika / vulkana. Fora je v tem, da so lepo vidne izmenjajoče plasti ledu in pepela, iz česar se vidi, kdaj je padal sneg in kdaj bruhal vulkan. Je lepo, dajo ti čelado in dereze, da mal štorkljaš okol. Marsikomu zna biti kul, če pa si vešč alpinist, navajen ledenikov, je bolj meh. Iz Vika vozijo na vulkan Katla (so pa na voljo druge lokacije po celi islandiji). Gre za vulkan, ki se redno prebuja, in je trenutno že kar precej čez rok. Vik je tako edino mesto na Islandiji (svetu?), ki ima polno pripravljen evakuacijski načrt za primer izbruha. Vodič ti to razlaga, ti pa tam stojiš in si misliš ok. Naslednja postaja - Solheimasandur in razbitina Douglasa DC-3. Takole bom rekel: parkira se ob glavni cesti, nato pa hodiš 1,5 ure v eno smer, po zelo grobem makadamu / kamnih, samo naravnost, na popolnoma ravni črni plaži, sredi ničesar. Avion je kul in vse, ampak sama pot do tja in nazaj je pa že skoraj duhovna izkušnja =) Malo naprej po glavni cesti je Skogafoss, slap, kjer se je Jon Snow žvalil s Khaleesi. Ima mavrico. Še malo naprej pa je Seljavallalaug. Baje je to prvi bazen oz. javno kopališče oz. terme oz. vrelec na Islandiji. Zavit moraš kar nekaj z glavne ceste in pol še vsaj pol ure hodit. Voda je fino topla, dno malo poraščeno z algami, vstopnine ni, folku je noro, okolica je zakon. Kampirat smo šli po ring roadu naprej v mestece Selfoss.

 

spacer.png

 

10. dan

Golden circle. Najprej krater Kerid. Po devetih dneh prva vstopnina za naravno znamenitost. Je lepo, kot vse tukaj, ni pa nič posebnega. Ali pa se nam je po devetih dneh samo tako zdelo. Druga stvar je bila Thingvellir. Gre za park, par objektov in tektonsko prelomnico, kjer je bil ustanovljen prvi demokratični parlament na svetu. Se opravičujem, ker se ponavljam, ampak po devetih dneh smo prvič videli tourist center / souvenir shop zraven znamenitosti. Tudi opazno več turistov je bilo. Ta dan smo šli še v Laugarvatn. Tu so tiste toplice, kjer v zemlji pečejo kruh. Naprej ogled gejzirja Strokkurja. Včasih je dejansko obstajal oz. bruhal tudi gejzir Geysir (10m stran), ki pa danes zaradi enega potresa ne deluje več. Zopet ful turistov, visitor center blablabla. Nato skok do še enega slapu, Gullfossa.

 

11. dan

Nekje smo izbrsali lokacijo skritih term. Nekdo je na parceli imel izvir tople vode, malo skopal in naredil s kamnom obloženo korito za max 6 ljudi ter postavil kučico, v kateri se lahko preoblečeš. Sem smo prvič prišli dan prej, vendar je bil notri folk, ki je imel privatno žurko. Na parkingu 5 minut stran je bila parkirana lastnica, ki je pobirala po 10 eur prispekov, in nam namignila, naj raje pridemo naslednji dan zjutraj. Kar smo tudi storili. Verjetno boste naleteli na veliko "secret lagoonov", ampak mnogo njih je komercialnih z zavajajočim imenom. Skok v vročo vodo pri desetih stopinjah sicer paše vedno, ampak sam povem. Kakorkoli, reče se Hrunalaug, poguglajte. Zelo je fino in intimno (če ste sami), okoliška pokrajina spominja na Rohan. Ker smo naslednji dan imeli že let, smo sklenili, da vseeno danes skočimo do Reykjavika. Malo smo se sprehajali po mestu, kupili kakšen spominek in si privoščili fermentiranega morskega psa z brennivinom. Spat smo šli nazaj v Selfoss, mimogrede pa izvedli še en treking do Reykjadalur Hot Spring Thermal River. Tudi tam se načeloma lahko vržeš noter v kopalkah (na določenih odsekih, če ne te popari!), ampak nam vreme ni bilo naklonjeno.

 

12. dan

Vožnja do Reykjavika, oddaja camperja, transfer na letališče, let, vožnja domov. Polni dobrih vtisov smo sklenili, da se še vrnemo =P

IMG_0733.JPG

  • Račka +1 3
  • Na jagodo +1 3
Povezava do prispevka

Bolj na hitro sem preletel odličen potopis in sem opzail, da je večina stvari zastonj. Misli predvsem te oglede zunaj glavnega mesta.

Zato me zanima kako se folk preživlja tam gor, če je vse "zastonj"?

Povezava do prispevka

Rekel bi, da tako kot pri nas. Če greš pogledat slap Peričnik, je zastonj, če narediš turo na Stol, tudi. Tolminska korita po drugi strani so za plačat. Ne vem točno, kaj misliš, da je zastonj? Kamp je za plačat (mi smo enkrat imeli srečo, ker smo bili izven glavne sezone), muzej tudi, prav tako vodene ekskurzije v ledeniške jame ali na gledanje kitov ipd. Za terme je odvisno, če greš prav v toplice, plačaš, če najdeš oz. poznaš kaj divjega, je zastonj, ker je v naravi. Kot sem že napisal, se zavedajo svoje narave in da ljudje hodijo tja zaradi narave. Imajo pa miselnost, da narava pripada vsem, ampak naj tudi vsi skrbijo, da jo bodo pustili tako kot je. Čas bo pokazal, kam bo turizem na Islandiji zavil. Če bo turistov vedno več in bo narava zaradi tega nastradala, bodo verjetno tudi ostale zadeve postajale plačljive. Je pa na splošno Islandija izredno draga. Že hrana v supermarketu. Jaz sem bil presenečen naprimer nad visokimi cenami svežega sadja in zelenjave (pri nas je to res poceni), ampak po drugi strani je logično - vse je treba pripeljat na golo skalo sredi severnega atlantika. Pica zunaj te pride 30 eur. Hot dog je 7-8 eur. Tudi, če greš backpackat tja, boš tam pustil ogromno denarja, tako da ne vem. Meni je všeč, da ljudi ne obirajo še za oglede narave.

Povezava do prispevka

Sicer je bilo 2013, ampak takrat smo komot preživeli brez neta povsod. Nastanitve so pa vse imele wifi.

 

Še par namigov za izgovorjavo:

- Þþ, Ðð - te čudni znaki so sami mehki in trdi "th", kot v stari angleščini — think vs this

- dva l-ja se izgovorita kot "tl" (jökull)

- ostalo je podobno drugim jezikom

 

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.

×
×
  • Ustvari novo...