Skoči na vsebino

neuradna tema o kolesarjenju


Priporočeni prispevki

malo sem se vrgel v tematiko podobno kot pri avtih mi te stvari ne dajo spati, glede mazanja ketne... in moj zaključek je da na tem področju vlada popolna anarhija brez

kakršnihkoli uradnih meritev in testov, vse kaže da so še najboljši približek taki ljudje, ki sami naredijo svoje teste, in kot zanimivost ko sem iskal vsaj lubrikant, ki bi nekako najbolje deloval 

za moje pogoje uporabe ker sem že rekel da mi tale muck off dry ni všeč pretirano sem naletel na tale video: jaz sem človek, ki imam rad znanstveno potrjene rezulate, se pravi teste, ki se jih da replicirati

kot kaže sem že v štartu narobe razumel kaj pomeni DRY LUBE (mislil sem da je to izključno za suho vreme) ampak ni čisto tako, v bistvu se ga nanese in se potem posuši, verjetno zato da podobno kot vosek ne vleče nase toliko smeti, se pravi bi lahko rekli DRY LUBE mazivom bolj hibridi med olji in voski...

te stvari sem začel gledati potem ko me je erted opozoril naj ne špricam razmaščevalca preveč po kaseti in ležajih gonilke, no to vsekakor drži, tako da bom bolj previden kam in koliko špricam razmaščevalec...

 

upam da bo tudi pri mazivih za ketnice nekoč nek standard, podobno kot za motorna olja, kjer ni nobene anarhije in so zadeve čeprav zelo kompleksne dejansko izjemno jasne.

 

in seveda da sem zbegan še bolj, kot sem že rekel mi dry lube ni preveč všeč, ampak se je nekako izkazalo sedaj ko bolje razumem kako naj bi te stvari delovale da je očitno najboljše iz obeh svetov (olja/voska) za mojo vrsto uporabe, sedaj mi je tudi jasno zakaj je vosek najboljše kar je trenutno možno.

 

uredilo bitje doz
Povezava do prispevka

kakor sem prebral je muck off dry lube namenjen srednje  mokre/vlažne pogoje, dry lube se mu reče zato ker ko se ga nanese je tekoč potem pa se posuši v suhega, podobno kot vosek, ne zato da bi bil izključno za suho vreme... popravi me z podatki če se motim.

in jaz sem mislil ko je bila ketnica na pogled suha, da pač ni namazana, ampak je to lastnost teh dry lubov... se učimo

 

edit: sem si prebral da je primarno namenjen za suho in prašmo okolje, ampak po testih prenese tudi nekaj vode, za wet lube sem slišal da pušča neko zasušeno sranje in ga res ne bi dajal gor..

 

 

uredilo bitje doz
Povezava do prispevka

vsekakor je na tem področju marketing in kačja olja, vosek je očitno najboljši zato ker se nanj ne prijema prah

vse kaže da lubrikanti, ki niso vosek morajo imeti dva pogoja, dovolj tekoči da pridejo pod tisti obroček v ketnici, in lastnost da se prah in svinjarija ne prijema gor oz čimanj, ker se tisto potem spremeni v abrazivno pasto in se obraba resno poveča, reeeees bi rad da bi bil nek standard, ki bi ga lubrikant moral prestati da bi naprimer dobil certifikat...

naprimer za motorje se uporablja olje za avto menjalnike, za kolo niso primerni ker so kot prvo pregosti in ne pridejo tja kamor je treba, ker imajo ketnice za kolesa manjše razmake kot drugo ni takih sil na obročkih...

 

milslim da bom sam malo potestiral tole in bom uporabljal muck off dry lube 5000 ali 10.000km in ga potem ko bom menjal verigo nadomestil s čim drugim, in seveda izmeril obrabo ketnice in tako dalje

 

 

sranje je ker lahko proizvajalec na olje napiše karkoli hoče, če je pa to res je pa druga zgodba :)

uredilo bitje doz
Povezava do prispevka
doz reče pred 1 uro:

malo sem se vrgel v tematiko podobno kot pri avtih mi te stvari ne dajo spati, glede mazanja ketne... in moj zaključek je da na tem področju vlada popolna anarhija brez

kakršnihkoli uradnih meritev in testov, vse kaže da so še najboljši približek taki ljudje, ki sami naredijo svoje teste, in kot zanimivost ko sem iskal vsaj lubrikant, ki bi nekako najbolje deloval 

za moje pogoje uporabe ker sem že rekel da mi tale muck off dry ni všeč pretirano sem naletel na tale video: jaz sem človek, ki imam rad znanstveno potrjene rezulate, se pravi teste, ki se jih da replicirati

kot kaže sem že v štartu narobe razumel kaj pomeni DRY LUBE (mislil sem da je to izključno za suho vreme) ampak ni čisto tako, v bistvu se ga nanese in se potem posuši, verjetno zato da podobno kot vosek ne vleče nase toliko smeti, se pravi bi lahko rekli DRY LUBE mazivom bolj hibridi med olji in voski...

te stvari sem začel gledati potem ko me je erted opozoril naj ne špricam razmaščevalca preveč po kaseti in ležajih gonilke, no to vsekakor drži, tako da bom bolj previden kam in koliko špricam razmaščevalec...

 

upam da bo tudi pri mazivih za ketnice nekoč nek standard, podobno kot za motorna olja, kjer ni nobene anarhije in so zadeve čeprav zelo kompleksne dejansko izjemno jasne.

 

in seveda da sem zbegan še bolj, kot sem že rekel mi dry lube ni preveč všeč, ampak se je nekako izkazalo sedaj ko bolje razumem kako naj bi te stvari delovale da je očitno najboljše iz obeh svetov (olja/voska) za mojo vrsto uporabe, sedaj mi je tudi jasno zakaj je vosek najboljše kar je trenutno možno.

 

 

tole je dober source za teste različnih maziv https://zerofrictioncycling.com.au/

 

če hočeš najboljši wet lube potem je to baje Silca Synergetic. tako dober pa naj bi bilo zato, ker ni tako kot 99% ostalih žavb, ki uporabljajo type 3 "sintetiko" ampak naj bi bil type 5 sintetika, kar je precej bolj prijazna formulacija za pecikl. to olje ma odlične mazalne lastnosti, pa zelo dober naj bi bil pri tem koliko nesnage se prijemlje nanj.

Povezava do prispevka

nekaj sem že pogledal iz te strani zerofriction, super da se nekdo kot hobi ukvarja s tem, hvala za info

 

smo pa potem že v teritoriju, 0.6dcl top olja je 27e,  kar znese 450e za en liter...

nova ketnica pa 25e...

ravno zato me te stvari motijo, ker pri ceni za 450e/1l, pa še vedno brez uradnih dokazov da je dejansko vredno tega, mogoče je samo 15% boljši kot produkt ki naprimer stane 10% te cene...

 

če bi moral toliko plačati za olje potem bi res raje kupil 1l 0w8 toyotinega olja za 20e in pač večkrat mazal :)

 

uredilo bitje doz
Povezava do prispevka
doz reče pred 37 minutami:

nekaj sem že pogledal iz te strani zerofriction, super da se nekdo kot hobi ukvarja s tem, hvala za info

 

smo pa potem že v teritoriju, 0.6dcl top olja je 27e,  kar znese 450e za en liter...

nova ketnica pa 25e...

ravno zato me te stvari motijo, ker pri ceni za 450e/1l, pa še vedno brez uradnih dokazov da je dejansko vredno tega, mogoče je samo 15% boljši kot produkt ki naprimer stane 10% te cene...

 

če bi moral toliko plačati za olje potem bi res raje kupil 1l 0w8 toyotinega olja za 20e in pač večkrat mazal :)

 

 

Adam trenutno testira ljudsko Finish Line Wet olje, ki stane 10eur za 120 ml:

 

image.thumb.png.79b7c83b66fc02c2bc02accdb1b92b40.png

 

Tukaj imaš odlomek testa:

 

 

Po prvih 1000 km je ketna mazana s Silca oljem na 0 % obrabe, ketna mazana s Finish Line pa na 15 %. In to je v čistem, sterilnem okolju, brez kakršnekoli umazanije. Misli si, kaj bo, ko bo začel na ketno stresati prah / fin pesek ali vodo.

 

Mazanje ketne je pač izjemno zahtevno opravilo, ker je ketna podvržena izjemno težkim pogojem. In tako kot pri vsaki stvari se v večini primerov namenske stvari bolje obnesejo kot splošne.

Zdej, itak se bo bolj poznalo, če imaš kak high end Sram sistem npr, kjer so ketne po 100eur +, kasete pa 500 +. Pač vsakemu svoje.

 

Še zmeraj mislim, da s tistim Mariposa voskom ne fališ veliko.

 

Povezava do prispevka

hehe ma ne Boris mene pač taki stvari privlačijo, ker mi ni jasno kako je lahko na takem področju anarhija :) jaz imam pač rad podatke in tale stran je najbližje resnici (po domače nerad plačujem kačje olje)

kakor vidim je muck off neka srednja žalost kar se tiče kvalitete.

 

se pa že lepo vidi pohlep:  shimano factory grease 72% wear, suha ketna pa 90% haha jebem jim mater pohlepno :)

to je popolnoma isto kot menjava olja na 30k pri avtih, kot sem že večkrat poudaril: pričakovana življenska doba (motorja v avtu, ali česarkoli drugega) po mnenju proizvajalca in željah kupca sta dve popolnoma različni stvari :)

Povezava do prispevka
erted45 reče pred 2 urama:

Adam trenutno testira...

Meni se njegovi testi kratkomalo čudni. Če prav razumem, testira v blokih po 1000 km (bolje rečeno 34,5 ur) pri 250 W in 100 obrati/min z enim samim nanosom maziva? Jaz bi pričakoval, da tak test povzroča eksponentno naraščajočo obrabo, ker je film maziva vedno tanjši. Posledično so v prednosti maziva, ki zdržijo dlje.

V praksi so priporočeni intervali mazanja dosti krajši (in povprečne moči verjetno nižje), zato so tudi rezultati verjetno zelo drugačni. Jaz recimo ne poznam nikogar, ki bi menjal verigo na 5 kkm, pa smo jih mazali s skorajdane svinsko mastjo preden nas je omrežil marketinški stroj.

 

Po mojih izkušnjah je največja razlika ravno v dolgoživosti maziv. Olje je pač treba nanašati na kakih 300 km, z voskom je moja veriga tiha vsaj 2x dlje.

 

doz reče pred 2 urama:

hehe ma ne Boris mene pač taki stvari privlačijo, ker mi ni jasno kako je lahko na takem področju anarhija :) jaz imam pač rad podatke in tale stran je najbližje resnici (po domače nerad plačujem kačje olje)

kakor vidim je muck off neka srednja žalost kar se tiče kvalitete.

 

se pa že lepo vidi pohlep:  shimano factory grease 72% wear, suha ketna pa 90% haha jebem jim mater pohlepno :)

to je popolnoma isto kot menjava olja na 30k pri avtih, kot sem že večkrat poudaril: pričakovana življenska doba (motorja v avtu, ali česarkoli drugega) po mnenju proizvajalca in željah kupca sta dve popolnoma različni stvari :)

11% je, ne 72%.

Povezava do prispevka
S<3NEC reče pred 1 uro:

Meni se njegovi testi kratkomalo čudni. Če prav razumem, testira v blokih po 1000 km (bolje rečeno 34,5 ur) pri 250 W in 100 obrati/min z enim samim nanosom maziva? Jaz bi pričakoval, da tak test povzroča eksponentno naraščajočo obrabo, ker je film maziva vedno tanjši. Posledično so v prednosti maziva, ki zdržijo dlje.

V praksi so priporočeni intervali mazanja dosti krajši (in povprečne moči verjetno nižje), zato so tudi rezultati verjetno zelo drugačni. Jaz recimo ne poznam nikogar, ki bi menjal verigo na 5 kkm, pa smo jih mazali s skorajdane svinsko mastjo preden nas je omrežil marketinški stroj.

 

Po mojih izkušnjah je največja razlika ravno v dolgoživosti maziv. Olje je pač treba nanašati na kakih 300 km, z voskom je moja veriga tiha vsaj 2x dlje.

 

 

Maže 2x na blok, včasih 4x če tako predlaga proizvajalec (kjer je oznaka DA - double application), torej pravilma na 330 km.

 

Vsak lihi "blok" je čist, torej brez kontaminacije, vsak sodi blok ima neko svinjarijo, najprej suho (fin pesek / prah), potem vodo nato še kombiacijo obojega.

 

Josh lepo pojasni, kaj pomenijo osnovne številke (sej Adam tudi, samo pri njemu je za več ur materiala samo z razlago setupa / kako testira):

 

 

Povezava do prispevka

tale tema bo pocasi 95 VS 100 oktanov samo za bajke

 

doz ti si res ena anomalija...pri mazivih ful v detajle a treba bilo 100 strani da si vsaj malo se spodobno oblekel...in dejansko bos bolj profitiral z obleko/cevlji kot pa zdaj te masti...za takle zadeve mors bit vsaj gorann level kolesarja da se ti izplaca.

 

vsi pa vemo da je gorc najboljs teoreticni kolesar na svetu

uredilo bitje Mutombo
Povezava do prispevka
doz reče pred 12 urami:

hehe ma ne Boris mene pač taki stvari privlačijo, ker mi ni jasno kako je lahko na takem področju anarhija :) jaz imam pač rad podatke in tale stran je najbližje resnici (po domače nerad plačujem kačje olje)

kakor vidim je muck off neka srednja žalost kar se tiče kvalitete.

 

se pa že lepo vidi pohlep:  shimano factory grease 72% wear, suha ketna pa 90% haha jebem jim mater pohlepno :)

to je popolnoma isto kot menjava olja na 30k pri avtih, kot sem že večkrat poudaril: pričakovana življenska doba (motorja v avtu, ali česarkoli drugega) po mnenju proizvajalca in željah kupca sta dve popolnoma različni stvari :)

 

ampak da smo fer, factory grease ni namenjen mazanju. tisto je namenjeno zgolj temu, da iz vrečke ne vzameš zarjavele ketne, ker je od cajta proizvodnje do montaže preteklo X časa in bilo bogve kako skladiščeno itd...

 

Boris reče pred 12 urami:

A to drkate pa komplicirate zato da prsparate strosek ketne al for fun? 

 

bolj zato, ker je čiščenje verige in vseh delov v stiku z njo pičkin dim opravek v katerem ne uživam. in z voskom naj bi baje te paracije bilo manj ampak porota (jst) se še ni odločla na to temo.

 

zaenkrat se mi vosek zdi napaka na peciklu, ki ga mam na trenažerju. vosek sesam po vsaki furi, pa najbrž tud kej pod jermen trenažerja leti. ketna se mi ne zdi nič kaj tišja. kolo sicer ni od črnega dreka, je pa vse okrog od voska ki se kar lepo prime na okvir, po menjalniku... ni da bi samo pihnil in gre vse dol, nope. pick ur poison, ampak so far nisem prepičan.

uredilo bitje TrippinBalls
Povezava do prispevka
Mutombo reče pred 1 uro:

itak da je ampak za navadnega rekreativca so to res marginalne zadeve. sploh dokler mas kolo kot traktor in furas v gojzarjih ;)

 

vse te zadeve se poznajo sele ko si gorann level in je pomemben vsak gram

Ne gre se mi zaradi trenja in hitrosti, ampak da bom pravilno uporabljal in kupoval kvalitetne produkte, kateri skrbijo za manjšo obrabo skopov, se pravi da bom dobil daljšo življensko dobo... ker vse kaže da je na tržišču ogromno kačjega olja 😆 

Povezava do prispevka
doz reče pred 3 urami:

Ne gre se mi zaradi trenja in hitrosti, ampak da bom pravilno uporabljal in kupoval kvalitetne produkte, kateri skrbijo za manjšo obrabo skopov, se pravi da bom dobil daljšo življensko dobo... ker vse kaže da je na tržišču ogromno kačjega olja 😆 


največ boš naredu z rednim čiščenjem pogonskega sklopa

 

nima tok veze kero kačje olje daš gor

  • Račka +1 3
  • Na jagodo +1 1
Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...