Skoči na vsebino

Mnenja o pixel-art igrah leta 2022  

47 glasov

  1. 1. Moje mnenje najbolj zastopa trditev

    • Všeč so mi sodobne piksel igre, stil mi je zelo pri srcu
    • Sodobne piksel igre sicer igram, a stil mi ni pretirano všeč
    • Preigram mogoče največje piksel hite, a stežka, ker mi stil ni všeč
    • Pixel igre so mi leta 2022 absolutno odbijajoče, piksel gnusači naj ostanejo v preteklosti
    • Nimam posebnega mnenja


Priporočeni prispevki

TLDR: To je in ni debata o pikslih. Je pač debata o tem, kako naprej, če ti sede tudi preteklost.

 

Polna varianta teksta:

V glavnem ja, pogovoriti se moramo o piksel gnusačih. Zanima me, kje stoji večina forumašev. Odgovori v anketi so pavšalni, skušal sem dati kar najmanj odgovorov, tako da glasujete po približnem občutku, kaj da velja za vas.

Osebno imam pri pikslih podoben občutek kot pri črno-belih filmih. Po tem, ko so filmi recimo da dokončno tranzicionirali v barvne različice, je bilo par desetletij, ko črno-belih filmov praktično ni bilo, razen morda pri kakšnih specifičnih filmskih alternativnih gibanjih. Šele po Artistu (2011) sem opazil, da se črno-bel film set vrača v mainstream, če ne drugega vsaj evropski mainstream, da bomo naenkrat gledali črno-bele hollywoodske izdelke je zaman pričakovati, pa tudi ne vem, zakaj bi jih, čeprav, kaj pa Zach Snyder? Kakorkoli že, opazil sem, da je izbira črno-bele tehnike postala povsem legitimna izbira za evropske režiserje, tudi tiste s filmi višjih budgetov. Resda so na začetku tehniko samo tipali, film Ida (2013) mi ima recimo čudovito črno-belo sliko, a žal je kolikor sem bral produkcijske dnevnike bila v črno-belo odeta šele v postprodukciji. A danes pa je že nekaj povsem sodobnih črno-belih filmov, kjer so tehniko uporabili za ojačanje estetskega vtisa. Opazil sem, da se največkrat pojavlja v filmih o samostanih, katolištvu, socializmu, potem v zgodovinskih dramah (romunski Aferim! iz 2015), veliko filmov, ki se dogajajo v Rusiji (naravnost odličen A Frenchman iz 2019), uporabljen je v horrorju (Lighthousa iz 2019 verjetno ne rabim posebej predstavljati), filmi o eksotičnih kulturah (Embrace of the Serpant iz 2015) itd. itd., dejansko znam iz glave naštet vsaj ene 20 črno-belih post 2010 filmov. In dejansko sem, kot sem nekje že zapisal, prišel do točke, ko so mi črno-beli filmi postali ljubši od barvnih. Zdi se mi, da lahko s črno-belih filmov potegneš nore stvari. Osvetlitev, globinska ostrina, v grozljivkah je odlična za občutje distorzije, neresničnosti (resnično življenje je namreč v barvah) … Skratka, ko se enkrat ukvarjaš s tem, dojameš dvoje, in sicer:

(1) da črno-bel film ni film, ki mu manjka barva, ampak samosvoj umetniški izraz z lastnimi kvalitetami in omejitvami napram barvnemu filmu,

(2) da so lahko v udobju črno-bele filme začeli ponovno snemati šele v zadnjih desetletjih, ko črno-beli izraz ni več sinonim za manjši budget oziroma zastarelo tehnologijo, pač pa legitimna odločitev režiserja ali produkcijske hiše, ki želi svoj film v estetiki, ki jo lahko posreduje črno-bela tehnika.

 

… In to me vodi do razmišljanja o piksel gnusačih. Dajmo bodimo realni, piksli dandanes niso več 100 % izgovor v smislu, da jih izbereš, ker nimaš budgeta ali številčne ekipe. Če želiš na hitro narediti igro, imaš v Unityju toliko stock HD (ali SD) modelov, da lahko v bistvu se sedaj lotim delat shooter in bom čez 3 dni imel narejenih nekaj asset flip stopenj, ki jih bom lahko prodajal na Steamu. V bistvu se mi zdi, da je dandanes odločitev za piksel gnusača pravzaprav pogumna, saj boš moral prebiti že vse ljudi, ki ne igrajo pixel iger, potem pa imeti dejansko dober pixel art, da boš v množici takšnih iger prepoznaven.

Prav tako se mi zdi, da piksli lahko posredujejo določene estetske vibeje, ki jih HD (ipd.) podoba ne more. Kot prvo so piksli odlični za komuniciranje z izročilom iger, prinesejo lahko domače in pomirjujoče občutke (mislim, da je Heretik pisal o tem par dni nazaj), prav tako piksli igralcu dopuščajo, da sam dopolni nekaj praznega prostora, podobno kot pri črno-belem filmu. HD modeli težijo k temu, da bi bili sami po sebi polna reprezentacija resničnosti, medtem ko piksli puščajo odprto domišljijo … To, kaj pixli ponujajo in drugi grafični slogi ne, lahko raziskujemo v debati, če se bo komu dalo. Ampak dejstvo je, da je izbira za piksle legitimna izbira grafičnega sloga. Nekaj dni nazaj sem omenjal glasbo: kaj drugega je Synthwave, kot glasba, rojena iz nostalgije na osemdeseta, ki je evolvirala po svoje?  

Na hitro bi pa še nagovoril to, da piksli ne predstavljajo razvoja – treba je vedeti, da sodobne pixel igre ne replicirajo tehničnih limitov starih konzol, pač pa delujejo v sodobnem kontekstu. Večina jih ima format 16:9 (zelo malo sodobnih 4:3 pixel iger najdem, čeprav bi jih rad videl), potem igre dandanes na piksle dodajajo sodobne efekte, da nastanejo hibridi. Skratka, ne gre za stil, ki bi ostal v devetdesetih (ali kjerkoli pač že), pač pa za stil, ki je evolviral in je danes sodoben. Po mojem mnenju, piksel haterji ste vabljeni k debati.

 

Tukaj bom uvodno razmišljanje zaključil, da ne nastane predolg post. Nekaj nastavkov za debato je odprtih, upam da se bo komu dalo odgovarjat. Zdaj itak bi o tem lahko razpredal še dosti, ampak me zanima vaše mnenje in input o pixel igrah leta 2022, tako da sem napisal samo par misli. Jih igrate, zakaj ja, zakaj ne? Je komu ta stil še posebej všeč? Jo vidite kot bergle za developerje? Piksel gnusač yay or nay? Karkoli na to temo, ne se omejevat :).

 

1.jpg.bf09be7b9632d1a5f483b5eee262119c.jpg2.jpg.92baace2e3bfd2ce420505f19d6d42a3.jpg6.jpg.6be23dc5c1c25f4d6b4f425abcff43cc.jpg5.jpg.e4c4fc1ebf1a92c192fc4e84f355d80e.jpg4.jpg.e1a85e7a846e7c35bdd1018daf92fcee.jpg3.jpg.029041901c285c63159043ee5e2c8095.jpg

Povezava do prispevka
Weraziel reče pred 17 minutami:

Stil mi je všeč, vendar ne igram veliko pixel iger, torej ne vem za kaj naj glasujem

 

Bom rekel Broken Sword 2 eden najlepših pixel špilov vseh časov, še zdej mi je lep

 

Nekaj podobnega, stil je hit & miss ker so lahko ful hude lahko pa kr grde. Za zraven mora bit potem še igra sama v osnovi dobra. Tako da mam tle dva kriterija: Da preigram mora bit všečna igra+art. Pixli sami pos sebi me ne bodo nigdar pritegnili ali odbili, čče ne bo vsebine zraven...

 

Dajmo vzet Hollow Knight, za tako igro je povsem vseeno če bi bila pixelart in bi jo vseeno špilal...

 

PS: Še moj fave:

Kingdom: Classic — K I N G D O M | Kingdom Two Crowns

uredilo bitje Sudat
Povezava do prispevka

Obožujem pixel-art, vendar pri igrah vseeno postavljam neko mejo. Prastari pixel stil (res veliki pixli, zgolj nekaj barv..) se mi zdi že dokaj preživet. 
Čeprav, po drugi strani, pa se vedno najdejo pravi biserji, ki jih odtehta zgodba. En tak primer iz glave je recimo The Last Door, kjer bi marsikdo rekel: "Wtf? To naj igram v 2022?". 

last_door.jpg.d3e7d725f148362729f75cf0c6680cc1.jpg

Ampak to je pač glede novejših iger v tem grafičnem slogu, ki so na tak ali drugačen način všečno spolirane. Vsaj tiste, ki sem jih igral.
Zdi se mi, da je bolj pravo vprašanje: kje je meja? (vsaj zame)
Bom igral prastaro pixlasto avanturo (po možnosti preko emulatorja)? Maybe, če zgodba res vleče. Maybe pa tudi ne, ker nekatere stvari je boljše ohraniti zgolj v lepem spominu. ;) 
 

 

uredilo bitje DaCapo
Povezava do prispevka
ke_kit reče pred 10 minutami:

Ni nič still hit & miss. Hit & miss je lahko zgolj sposobnost razvijalcev, da naredijo vizualno kvalitetno igro.

Drugače lahko rečeš za čisto vsako stvar, da je hit & miss ane.

Hotel sem reči da obstajajo bolj ziheraške poti kot pa izbrati pixelart - tu se lahko precej hitro opečeš kot je gor izpostavil Čame je danes skoraj bolj enostavno kaj drugega, standardi za pixle pa so visoki. Vsaj pri meni - povprečnih ne pogledam.

Povezava do prispevka
DaCapo reče pred 30 minutami:

last_door.jpg.d3e7d725f148362729f75cf0c6680cc1.jpg

Men je to ful lep grafični stil. Tudi zelo sodobni vibeji

Sudat reče pred 22 minutami:

Hotel sem reči da obstajajo bolj ziheraške poti kot pa izbrati pixelart - tu se lahko precej hitro opečeš kot je gor izpostavil Čame je danes skoraj bolj enostavno kaj drugega, standardi za pixle pa so visoki. Vsaj pri meni - povprečnih ne pogledam.

Jp jp, se strinjam.

Povezava do prispevka

Malce kradem topic, ampak sem se spomnil na eno avanturco, ki je nikoli nisem igral: Reurn to Obra Dinn. 
Glede na to, da obožujem detektivske igre, ne maram akcijskih vložkov v pustolovščinah.. Je to igra, ki jo priporočate? Nekdo, mislim da @Hernier je o njej že pisal na forumu in mislim da zelo pozitivno. 

 

 

uredilo bitje DaCapo
Povezava do prispevka

Drugače je men pixel art res pač najboljši slog in dostkrat igram kšne random emulirane igre. Kul mi je tud ker so kšni te moderni pixel art gnuskiči res nenormalno lepi, vse od owlboy, dead cells, hyper light drifter, fez, do indie narativk kot je superbrothers, papers please. Kul mi je tud, ker zmanjša stroške in so dostkrat lahk ljudje izjemno kreativni, al pa se kšn špil res dolg razvija (kot je binding of isaac, ki je vmes ratu že prava institucija, dobr primer je tud shovel knight).

 

Torej utilitarno in lepo. Pač pixel gnusači so tuki z razlogom :D Dejansko indie špili, ki NISO pixelart dostkrat popušijo na grafiki, ker je pač velik več treba investirat. 

Povezava do prispevka

Kot rečeno v drugi temi.

Pixel špili mi dogajajo, tut lepi so mi in preigram jih. Ampak, TEGA NE BI DELAL NA PS5 ali na COMPU ZA ČUKA PECTO jevrov... :unsure:

 

V te svrhe nabavil Switcha, majkumujeb..:blush:

 

Tko da, ne vem, katero opcijo naj zgoraj v ankici pofočkam?

 

 

Surviv.jpg

Povezava do prispevka

Pixli so top shit. 

 

Se posebi je lepo vidt kako so v zanjih letih najdl nove nacine kako izboljsat zadevo. 

 

Ena najbolj pri srcu mu je Ocotpath art style : "which combines 16-bit character sprites and textures with polygonal 3D environments and high-definition effects".

 

image.thumb.png.70542266ee3a24453acf0a2e84090795.png

 

res vrhunski art style ki da pixlom novo globino. Pa sa spil tud ni glih slab. 

 

Pred kratkim je izsla igrica Triangle Strategy z istim stilom. 

 

image.png.2b051a671e7af99bff5a6b0c4656bf07.png 

 

All hail the pixel. 

 

Povezava do prispevka

Mah, to je mišljeno bolj v stilu kaprice, ja. :D Sem tudi že v tisti temi napisal, da pol itak kupim tudi špile ala Dead cells, Salt & Sanctuary, Blasphemous, The messenger...  Ampak, v glavi pač ostaja tisti devil worm : to bi lahk igral na spectrumu, cepec... In ja, špili so mi lepi, špili so mi topshit igrabilni.

 

EDIT: itak sem še stara šola, smo s frendi igral na atariju, pa C64, tut spectrum, tko da je ta pixel art svetlobna leta pred tistimi jamskimi verzijami, ja. :D

uredilo bitje Gogy
Povezava do prispevka

Ja, razumem zdaj, to pač dela miselnost. Devil worm, kot si napisal. :) 

Gremo naprej... 
Pravkar sem naletel na intervju glede novega Monkey Islanda: 
In rare interview, Monkey Island designers tell Ars about long-awaited Return | Ars Technica

Če smo že pri pixlih, evo odlomek:

Navedek

One change that many fans have already noted, just from the game's short teaser trailer, is the move away from the distinctive pixel art style of the first Monkey Island games. Gilbert said that "the one kind of negative thing was, probably because of that article that I wrote, a lot of people expected [the new game] to be pixel art... that article set some unrealistic expectations, and pixel art is one of them."

For the first two Monkey Island games, Gilbert said, what is now a beloved retro-tinged style is just what was possible with hardware at the time. "We weren't doing pixel art; we were just doing art," he said. "So it's not like I have a long string of pixel games under my belt."

uredilo bitje DaCapo
Povezava do prispevka

@Gapi182: jaz sem preigral in mi je bilo zelo všeč. Edino konec mi je malce zamoril. :) 
Btw, Backbone je pravilno (prej sem se zatipkal). Počekiraj, da se boš lažje odločil.
https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/256836148/movie_max_vp9.webm?t=1622035783

Backbone on Steam (steampowered.com)



 

uredilo bitje DaCapo
Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...