Skoči na vsebino

[udarna] avto tema


bainit

Priporočeni prispevki

a tanov dmv je kdo kej pogledal?

 

kolkr gledam je fuknjeno... velikim bencinarjem je pa čist odklenkal...

pa ne vem kaj imajo od tega, ker teh itak ni veliko in ne vem zakaj bi jih tak faking ubijal...

 

za 10 let staro rabljeno mečko amg ki v nemčiji košta 20k, bojo pr nas našvasal še dodatnih 20k davka. Bolano.

Povezava do prispevka
Kinetic reče pred 12 urami:

a tanov dmv je kdo kej pogledal?

 

kolkr gledam je fuknjeno... velikim bencinarjem je pa čist odklenkal...

pa ne vem kaj imajo od tega, ker teh itak ni veliko in ne vem zakaj bi jih tak faking ubijal...

 

za 10 let staro rabljeno mečko amg ki v nemčiji košta 20k, bojo pr nas našvasal še dodatnih 20k davka. Bolano.

 

daj link, zadnje informacije so bile, da se dmv verjetno ukinja s 31.12.2020, ker niso potem potrdili tistega novega predloga, da bojo kaj novega se zdajle spomnili je prepozno, stari sistem pa bi podražil vse nove avte z ICE, ker bodo z 2021 za meritev CO2 vsi iz NEDC na WLTP presedlali

Povezava do prispevka
Navedek
Verjeten predlog MF: DMV, ki ga zdaj plačujemo na prvič registrirane uvožene avtomobile, bi lahko odpravili ali bistveno znižali, v zameno pa bi vsi, tudi kupci starih avtomobilov, plačevali nekaj več cestnine ali cestnini podobne dajatve
 
Bo vlada vendarle odpravila davek na motorna vozila in kdo bo zato plačal več?
Razkošni terenec mercedes-benz G 63 AMG v Sloveniji z vsemi davki (44 odstotki DMV in še DDV) stane 235 tisoč evrov. Po trenutnem načinu obdavčitve ga davek na motorna vozila (DMV) podraži za kar 57 tisoč evrov, zato ga marsikdo registrira v tujini in plača precej nižji davek, v Nemčiji ta hip le 16-odstotnega. Če bo vlada DMV s 1. januarjem res odpravila, pa bo omenjeni terenec precej cenejši. Po trenutnih informacijah bo obremenjen le z nekaj višjo letno dajatvijo oziroma cestnino.
Foto: Daimler AG - Global Communicatio
 
 

Več iz teme:  

 

Bo davek na motorna vozila (DMV) kmalu odpravljen ali vsaj znižan? Na ministrstvu za finance, ki ga vodi Andrej Šircelj, so po neuradnih informacijah znova oživili idejo še iz prejšnje Šarčeve vlade o znižanju tega davka, ki ga je treba plačevati na nova in preostala prvič registrirana vozila v Sloveniji. Na luksuzna vozila je DMV celo tako visok, da se mu nekateri s hojo po robu izognejo prek registracije avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji.

Preberite tudi

 

Kakšen je načrt? Neuradno: če DMV, ki ga v Sloveniji letno plačamo na okoli 70 tisoč novih vozil in 33 tisoč rabljenih, a prvič registriranih, ne bo več, se bo ta prerazporedil na dajatve, ki obremenjujejo vsa vozila s slovenskimi tablicami. Torej vsaj celoten vozni park osebnih vozil, ki je zadnji dan minulega leta pomenil 1,25 milijona avtomobilov. Poenostavljeno: zdaj v povprečju 104 tisoč novih lastnikov avtomobilov (lani je bilo v Slovenijo uvoženih 70.545 novih in 33.438 rabljenih avtov) plača v ceni avtomobila ob prvi registraciji, torej v enkratnem znesku, 262 evrov DMV in DDV, ki v cenovni kalkulaciji pride na koncu.

Država je lani pobrala 45 in vrnila 18 milijonov evrov DMV

Preberite tudi

 

Omenjeno smo preračunali glede na to, da je država lani (neto) pobrala 27 milijonov evrov DMV (od pobranih 45,2 milijona evrov je namreč morala vrniti 17,9 milijona evrov izvoznikom avtomobilov in v manjšem obsegu velikim družinam ...). Če bi po novem obremenili vozni park 1,25 milijona vozil in bi denimo teh 27 milijonov evrov želeli dobiti prek splošne dajatve, bi morali voznika v povprečju obremeniti z nekaj več kot 21,8 evra na leto.

Namesto visokega DMV le dodatnih 21,8 evra letne takse?

 

Torej bodo vsi vozniki vsako leto ob registraciji plačali dodatnih 21,8 evra za cestnino oziroma cestnini (uradno se ji reče letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu) podobno dajatev. Sodeč po tem, da je povprečen avto v državi star okoli deset let, to pomeni, da bi vsak plačal 218 dodatnih evrov več redne dajatve, kot plača zdaj, DMV pa bi bili oproščeni vsi ob prvi registraciji vozila. Trenutno država pobere za okoli 160 milijonov evrov cestne dajatve na leto. V tem primeru bi je 187 milijonov evrov.

Veliki prihranki za luksuzne, majhni za običajne avte

 

Zaradi morebitne odprave DMV bi se torej lahko nekateri (prvič registrirani avtomobili v Sloveniji) najbolj luksuzni avtomobili pocenili tudi za več deset tisoč evrov. Na primeru mercedes-benza G 63 AMG s ceno 235 tisoč evrov smo izračunali, da se danes zaradi DMV plača dodatnih 57 tisoč evrov. Ta strošek bi v najboljšem primeru odprave DMV odpadel, bi pa moral seveda vsako leto plačati neko dajatev, a močno dvomimo, da bi ta dosegla zgoraj omenjeni znesek (več v nadaljevanju). Lastnik megaterenca bi ob registraciji plačal le 21,8 evra dodatne cestnine oziroma letne dajatve ob registraciji avtomobila. Cenejši bi bili tudi dostopni avtomobili, a le ob nakupu. Danes za volkswagna passata 2.0 TDI variant plačamo 720 evrov DMV, ta pa končno ceno dvigne za 879 evrov. Ljudski clio TCE100 zen je zaradi DMV dražji za 110 evrov.

Pozor, dodatna dajatev vsako leto!

 

To bi seveda veljalo le, če bi bila obremenitev cestnine oziroma letne dajatve enakomerno razporejena med vozili ne glede na maso, prostornino motorja, moč in izpuste ogljikovega dioksida. Hkrati moramo opozoriti še naslednje: lastniki bi dodatne dajatve plačevali vsako leto, in ne le ob prvi registraciji v Sloveniji, kar bi večino avtomobilov (torej cenejših in srednjerazrednih) v desetletnem obdobju precej podražilo. Zgoraj omenjenega passata za 1.300 evrov, clia pa za več kot dva tisoč evrov.

Najvišja cestnina danes znaša 565 evrov

 

Na kaj bodo vezane in koliko bodo znašale, ne vemo. Na ministrstvu za finance po naših informacijah namreč še proučujejo, katera različica bi bila tudi najbolj socialno všečna. Dodajmo pa, da danes najvišja možna cestnina letno znaša 565 evrov. Tudi če bi se ta podvojila in bi znašala denimo 1.130 evrov na leto, to v desetih letih pomeni 11.300 evrov in bi zgoraj omenjenega mercedesa G, danes obdavčenega s 57 tisoč evri DMV, pocenila za 46 tisoč evrov.

Vprašanje sicer je, ali bi se zvišala le sedanja cestnina oziroma letna dajatev, ki jo pobira direkcija za infrastrukturo, ali bi šlo za neko novo splošno dajatev, ki bi šla – tako kot DMV – neposredno v proračun. Pri tem je še vprašanje, na kaj bi bila dajatev vezana – na moč, prostornino motorja ...

Ob tem opozorimo: omenjeno ne pomeni, da dajatev ne bi plačevali tudi lastniki oziroma najemniki tovornjakov, avtobusov, bivalnikov ... Vendar je teh precej manj od lastnikov osebnih vozil, zato jih pri izračunih nismo upoštevali.

MF: Da, v mislih imamo spremembe, a prednost ima korona

Preberite tudi

 

Na ministrstvu za finance (MF) so nam podobno kot že pred časom tudi zdaj odgovorili: "Ministrstvo za finance še vedno prioritetno ureja vsebine, vezane na odpravljanje posledic epidemije COVID-19, v zadnjem času so aktivnosti posvečene zlasti vzpostavitvi ustreznih mehanizmov in ukrepov za zagotavljanje okrevanja gospodarstva. Nadaljevanje aktivnosti glede prenove zakona o davku na motorna vozila je časovno prilagojeno tem vsebinam, vsekakor pa nadaljnji postopki že potekajo. O podrobnostih v tem trenutku žal še ne moremo govoriti."

Razlog za spremembe je novi postopek meritev

 

In še opozorilo. Kot smo že pisali, bo prihodnje leto polno uveljavljen nov postopek za določanje porabe goriva in meritve izpustov v vozilih, bolj znan kot WLTP. Zaradi novega, bolj življenjskega postopka meritev bodo izpusti pri vseh vozilih večji za 20 do 22 odstotkov. Na rezultate meritev je vezan DMV. Če bodo rezultati višji, bo treba plačati tudi več davka, zato vlada zakon o DMV sploh spreminja.

Predlagala jih je že Šarčeva vlada

 

Zaradi omenjenega in zaradi registracije luksuznih avtomobilov v tujini je tudi Šarčeva vlada na začetku tega leta predlagala znižanje DMV. Spremembe so bile že takrat korenite, saj se povsem spreminja obračunavanje DMV. Ta bo po predlogu vezan na izpuste in moč motorja, ne pa več na ceno avtomobila. Prav tako se povsem odpravlja tako imenovani luksuzni davek pri avtomobilih s prostornino nad 2.500 kubičnih centimetrov. Podražil pa bi denimo do okolja prijazne električne avtomobile.

Kako bo zdaj, na ministrstvu ne povedo. Smo pa, kot zapisano zgoraj, neuradno izvedeli, da sta možni odprava DMV in uvedba nove splošne dajatve. Vprašanje pa je, ali bi šlo za dajatev, ki bo šla neposredno v proračun, ali pa bo šlo za namensko cestnino, ki bo namenjena za infrastrukturo.

Kakšen je DMV zdaj in kakšne so posledice tako visokega davka?

 

Kot je priznavala Šarčeva vlada, so zaradi visoke obdavčitve, ki je presegala tudi 50 odstotkov nakupne cene, Slovenci avtomobile pogosto registrirali v tujini.

Preberite tudi

 

Slovenija je namreč med prvaki po obdavčitvi predvsem dražjih, močnejših vozil. DMV znaša do 28 odstotkov za avtomobile najnovejših okoljskih standardov z največjimi izpusti prek 250 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Pri rabljenih vozilih starejših okoljskih standardov pa ta lahko seže do 41 odstotkov.

Za vozila z največjo prostornino (nad 2.500 kubičnih centimetrov) smo med zadnjo gospodarsko (predkoronsko) krizo dobili še dodaten davek, ki znaša najmanj osem in največ 16 odstotkov (ta zadnja dodatna stopnja davka velja za vozila s prostornino motorja nad štiri tisoč kubičnih centimetrov). K temu je treba prišteti še DDV, ki je 22-odstoten. Torej je obdavčitev za najbolj luksuzna vozila skoraj polovica vrednosti avtomobila. Oziroma, če luksuzni avto stane 181 tisoč evrov, pomeni, da gre v obliki davkov državi 81 tisoč evrov.

Preberite tudi

Kaj preverja Furs

 

Zaradi tako visokih davkov imetniki luksuznih avtomobilov te registrirajo v tujini. Inšpektorji in nadzorniki Fursa zdaj redno preverjajo predvsem, ali so avtomobili, registrirani (ponavadi) na Slovaškem in v Nemčiji, ki jih vozijo slovenski rezidenti, v resnici v tujini registrirani le zaradi izogibanja davkom. Po Fursovo je ena izmed oblik zlorab ta, da slovenski rezidenti (fizične osebe) ustanovijo družbo v drugi državi članici EU zgolj z namenom, da prek te opravijo nakup in registracijo luksuznih vozil ter se po tej poti izognejo plačilu dajatev v Sloveniji. Tako posameznik odpre družbo na Slovaškem, tam kot družba kupi avto, ga registrira in se s tem izogne (večini) davka. Ali pa najame avto prek slovenskega posrednika tujega podjetja (to je najbrž tudi povezano s slovenskimi državljani ali v lasti slovenskih oseb).

Na Fursu so sredi leta 2019 začeli ciljno usmerjen nadzor pri zavezancih, ki svoja luksuzna vozila registrirajo v tujini. Do zdaj je bilo končanih 11 nadzorov in ugotovljene so bile dodatne davčne obveznosti v skupnem znesku 654 tisoč evrov, ki so bile tudi plačane.

Ob tem pa ne pozabite, da zgoraj omenjene dajatve niso vse. Ob vsaki registraciji se obvezno plača še cestnina. Ta se obračunava glede na prostornino in za osebna vozila znaša od najmanj 62 evrov (prostornina motorja do 1.350 kubičnih centimetrov) do največ 565 evrov (za prostornino nad štiri tisoč kubikov). Navadno pa vsako leto kupimo še vinjeto za uporabo avtocest, ki stane 110 evrov.

https://avto.finance.si/8965652/Bo-vlada-vendarle-odpravila-davek-na-motorna-vozila-in-kdo-bo-zato-placal-vec

Povezava do prispevka
drevored reče pred 3 minutami:

Kinetic se pritozuje nad zvisanjem davka a v tem clanku pise, da ga bodo zmanjsali.

 

men je sicer to budalastina. spet bodo nategnili reven folk z zvisanjem cestnin. klasika.

 

Pejt pa si izračunaj sam. Dva avta, katera sta mi zanimiva bosta imela davek še konkretno višji kot je veljaven danes...

Povezava do prispevka
Starigralček reče Dne, 10. 10. 2020 at 21:29:

ja testnega sem kupil z x motorjem.

Mnenje hm nebi rekel da ima 180 konjev.. ni turbo eksplozivna mašina

je pa zelo tiha vožnja,kultiviran motor

relativno majhna poraba za 2.0 bencinarja,tako da splošen vtis je dober :)

Je pa drugače oprema gt+   in Bose sound.

 

 

Sej to je namen te mašine. To je prva HCCI mašina v masovni proizvodnji, ki združuje lastnosti dizla (samovžig) in bencina (homogen mix). Hopefully se izkaže za zanesljivo mašino pol bo pa to, da se nemcov ne kupuje več trajno zasidrano. Samo še Mazda inovira na področju motorjev se zdi. Vsi ostali spijo.

uredilo bitje Super Km3t
Povezava do prispevka

180 konjev je kr dost za tak "normalen" avto. verjetno se pac ne cuti tolk navora, ker ni turbo motor. ampak ce izmeris 0-100 case ipd se pa 180 konjev ziher pozna.

 

po eni strani me malce skrbi, da je mazda kot relativno mali proizvajalec zlozila skup HCCI masino. zdaj ali ostali to vejo nardit pa mislijo, da se ne splaca oz da ni prihodnosti v tem ali so se pa bolj fokusirali na elektricna vozila.

 

elektricna vozila je pa tudi tezko vedet kaj bo z njimi. eni pravijo da dobro kaze razvoj in je tehnologija na trgu v bistvu 2 leti za uno, ki je trenutno bleeding edge v razvoju. spet drugi (med njimi sem tudi jaz) mislijo, da je elektrika sam en od nacinov znizevanja ekoloskih taks od proizvajalcev. torej driven by regulations.

Povezava do prispevka

ostali ne vlagajo v to, ker je rahel diminishing return. VW je nekoč poskušal, bi mal na robu inovacij s TFSI motorji, ki so spizdli iz prodaje tok hitr kokr so pršli. Potem vidiš, da itak človek (verjetno) ni vedel kaj kupuje, pač samo 2.0 bencin mašina, ok. Ergo, ni neke hude dodane vrednosti v rinjenju razvoja naprej, niti v marketingu, ki ga povprečen človek itak ne (bi) razumel. Zato zgleda, da je popolnoma vseeno, če menjujejo/dodajajo "dele" svojih utečenih mašin, da dosegajo nove številke.

 

also, kolk časa je VW vztrajal s PD mašinami, ko so bli že vsi ostali na CR? na CR so šli šele takrat, ko so delali hujše spremembe, ker prej ni blo neke hude praktične potrebe. ker so očitno presodili, da se je do 3k obratov čist isto furat, če maš 2 ventila al pa 4.

Povezava do prispevka

čudno da se potem ne čuti pospeškov, sploh ker z električno gnanim SC lahko narediš krivuljo navora takšno kot hočeš.

čeprav če jih ne čutiš, je najbrž narejena tako, da je zelo zvezna ala NA.

 

edit: pospeški do 100kmh: 8.2s (ročni mn3, fwd), 8.6 (ročni mn3), 8.5/ 8.9 z 4wd in ročnim/automatikom, 180km, 224Nm

audi a3:

1.8tfsi 180km, 250Nm (280Nm za awd, če prav razumem), fwd/awd, manual/DSG: piše samo 6.7 - 7.8 (najbrž manjša št. za DSG in awd)

 

mečka očitno ima turbota, samo ne vem, če dela tudi v HCCI načinu: https://en.wikipedia.org/wiki/DiesOtto#Engine_characteristics_and_principles_of_operation

uredilo bitje bainit
Povezava do prispevka
drevored reče Dne, 12. 10. 2020 at 12:45:

180 konjev je kr dost za tak "normalen" avto. verjetno se pac ne cuti tolk navora, ker ni turbo motor. ampak ce izmeris 0-100 case ipd se pa 180 konjev ziher pozna.

 

po eni strani me malce skrbi, da je mazda kot relativno mali proizvajalec zlozila skup HCCI masino. zdaj ali ostali to vejo nardit pa mislijo, da se ne splaca oz da ni prihodnosti v tem ali so se pa bolj fokusirali na elektricna vozila.

 

elektricna vozila je pa tudi tezko vedet kaj bo z njimi. eni pravijo da dobro kaze razvoj in je tehnologija na trgu v bistvu 2 leti za uno, ki je trenutno bleeding edge v razvoju. spet drugi (med njimi sem tudi jaz) mislijo, da je elektrika sam en od nacinov znizevanja ekoloskih taks od proizvajalcev. torej driven by regulations.

Ja jaz trenutno nebi kupil električen avto...morda čez x let ko bodo cene "normalne"    Mazdica mi za enkrat deluje normalno,sodeč po user reviewih zadeva funkcionira zanesljivo tudi po precej prevoženih kilometrih..kaj bo pa čez leta naprej bomo pa videli :)

Povezava do prispevka
Starigralček reče pred 14 urami:

Ja jaz trenutno nebi kupil električen avto...morda čez x let ko bodo cene "normalne"    Mazdica mi za enkrat deluje normalno,sodeč po user reviewih zadeva funkcionira zanesljivo tudi po precej prevoženih kilometrih..kaj bo pa čez leta naprej bomo pa videli :)

 

Za večina ljudi še ni potrebe po eklektičnem avtu. Se strinjam.  Tisti, ki zna izračunat, če jim ustrezam, bo že nabavil. Kasneje, ko bo ta zadeva masovna tudi ugodnosti in pozitivne diskriminacije ne bo več. 

Povezava do prispevka
G.T.I. reče pred 19 urami:

Mazda 3 (res da sem testiral 120 konjsko)

 

si se že dokončno odločil?

 

Vodokotlič reče pred 9 urami:

Tisti, ki zna izračunat, če jim ustrezam, bo že nabavil.

 

s komerkoli se pogovarjam, vsi razmišljajo v smeri, da bi kupili hibrida, ki omogoča recimo doseg do 50km na štrom. ti bolj slediš temu, kaj bi bili top 3 predlogi P/P?

Povezava do prispevka
hawa meyta reče pred 2 urama:

 

si se že dokončno odločil?

Yep, sem bil preprican da bom Leona, plan imel it do drugega Seat dealerja naslednji dan z ponudbo v roki "dej mi boljso" to je to, ni druge, potem pa lezim v postli pa razmisljam, fak, ne, Mazdo bom vzel.

No potem naslednji dan pa vstanem pa grem direkt na testno voznjo Focusa se enkrat in pol sem ga narocil :D

ST line, mild hybrid karkoli to pomeni, 155 konjev, najvec opreme za ta denar. Ce bo sreca dobim enkrat konec novembra

uredilo bitje G.T.I.
Povezava do prispevka
G.T.I. reče pred 2 urama:

ST line, mild hybrid karkoli to pomeni, 155 konjev, najvec opreme za ta denar. Ce bo sreca dobim enkrat konec novembra

 

lepa! kolikor govorim z ljudmi, z novim Fordom res ne moreš zgrešit.

 

kaj točno je prevagalo, da si se odločil za Forda in ne za Mazdo? res samo motor?

 

pa obvezno zalimaj slikco, ko pride na domače dvorišče. :ninja:

uredilo bitje hawa meyta
Povezava do prispevka
hawa meyta reče pred 6 urami:

 

lepa! kolikor govorim z ljudmi, z novim Fordom res ne moreš zgrešit.

 

kaj točno je prevagalo, da si se odločil za Forda in ne za Mazdo? res samo motor?

 

pa obvezno zalimaj slikco, ko pride na domače dvorišče. :ninja:

Mal sem potem reviewe sel gledat pa brat za vse tri, in je blo pri vsakem basically "ja, vozi se lepo ampak ni pa Focus kar se tice handlinga pa uzitka v voznji". Zato sm ga sel se enkrat probat ker sm mel prvo testno v dezju pa rush hourju v Ljubljani, tko da ga nisem glih mogel proper stestirat. + Cena in koliko opreme dobis zdraven (tle je res ogromno blo, kamera za vzvratno, radarski tempomat, lane assist etc) + prakticnost (Mazda good luck koga pelat zadaj ki ni 5 letni otrok za vec kot 15 min, Leon je sicer malo boljsi kot Mazda, samo Focus ima se vedno vec prostora)

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Ustvari novo...