Skoči na vsebino

[vprašanje in mini debata] Ali imajo igre generacijsko identiteto?


Hernire

Priporočeni prispevki

Nekaj me zanima vaše mnenje. Zadnje dni igram PS3 igre (remasterje na PS5) in nekako se mi je zbudila nostalgija po tistem obdobju. Sicer se je bolj kot po nekih vzorcih dizajna v meni zbudila nostalgija po obdobju faksa, ko so te igre izhajale. Zaradi tega sem se začel spraševati – a igre imajo kakšno generacijsko identiteto, ali jo bolj povezujemo s svojo identiteto oziroma nekimi trenutki iz preteklosti? Ali je recimo Bloodborne očitna igra PS4 generacije? Kaj jo dela tako? So morda imele generacije bolj jasno identiteto nekoč, danes pa več ne? Recimo Gears of War so meni igra z jasno generacijsko identiteto, ki je bila vrhunska samo v okvirih 360 generacije, ko pa je stopila v novo generacijo, z Gears of War 4 in 5, pa je kvaliteta očitno padla. Nekateri igre/serije očitno zelo slabo prenesejo transfer na novo generacijo, dočim ga nekatere dobro (Uncharted je recimo bistveno bolje prenesel ta transfer).

 

Za razdelat generacije sem vprašal kar ChatGPT, tako da malo AI contenta incoming, lahko pa si tudi na Wikiju preberete: https://en.wikipedia.org/wiki/Home_video_game_console_generations ...

 

Prva generacija (pozna 60. leta do sredine 70. let)

  • Pomembne konzole: Magnavox Odyssey.
  • Pomembni PC-ji in tehnologije: Zgodnji računalniki, kot je PDP-1 na MIT-u, na katerem je bil ustvarjen Spacewar!.

Druga generacija (sredina 70. let do zgodnjih 80. let)

  • Pomembne konzole: Atari 2600, Magnavox Odyssey², Intellivision.
  • Pomembni PC-ji in tehnologije: Apple II, Commodore PET, TRS-80, ki so omogočili razvoj računalniških iger na domačih računalnikih.

Tretja generacija (zgodnja do pozna 80. leta)

  • Pomembne konzole: Nintendo Entertainment System (NES), Sega Master System.
  • Pomembni PC-ji in tehnologije: IBM PC, Commodore 64, ki so postali priljubljeni za igranje iger.

Četrta generacija (pozna 80. leta do sredine 90. let)

  • Pomembne konzole: Super Nintendo Entertainment System (SNES), Sega Genesis.
  • Pomembni PC-ji in tehnologije: PC-ji opremljeni z VGA grafiko in zvočnimi karticami, ki so omogočali boljše grafične in zvočne izkušnje.

Peta generacija (sredina 90. let do konca 90. let)

  • Pomembne konzole: Sony PlayStation, Nintendo 64, Sega Saturn.
  • Pomembni PC-ji in tehnologije: Računalniki z operacijskim sistemom Windows 95, ki so podpirali igre, kot je Doom. Začetek razvoja VR tehnologije.

Šesta generacija (konec 90. let do sredine 2000-ih)

  • Pomembne konzole: Sony PlayStation 2, Xbox, Nintendo GameCube.
  • Pomembni PC-ji in tehnologije: Napredek v PC gamingu s platformami, kot je Steam, ki je začela leta 2003. Priljubljenost LAN zabav.

Sedma generacija (sredina 2000-ih do zgodnjih 2010-ih)

  • Pomembne konzole: Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii.
  • Pomembni PC-ji in tehnologije: Nadaljnji razvoj močnih gaming računalnikov. Pojav mobilnih iger z uvedbo pametnih telefonov, kot sta iPhone in Android naprave.

Osma generacija (zgodnji 2010-ih do sedaj)

  • Pomembne konzole: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch.
  • Pomembni PC-ji in tehnologije: VR naprave, kot sta Oculus Rift in HTC Vive. Nadaljnji razvoj in popularizacija mobilnih iger.

Deveta generacija (2020 in naprej)

  • Pomembne konzole: PlayStation 5, Xbox Series X in Series S.
  • Pomembni PC-ji in tehnologije: Nadaljnji napredek v VR, z Oculus Quest 2 in drugimi napravami, ki postajajo vedno bolj dostopne. Razcvet cloud gaminga, kot sta Google Stadia in Xbox Cloud Gaming.

 

Zanimajo me vaša mnenja. Imajo igre kakšno generacijsko identiteto, ali so že v osnovi pangeneracijske? So igre postale pangeneracijske v PS4-5 generaciji, ali ima tudi PS5 generacija neko identiteto, ampak se še ni pokazala?

Povezava do prispevka

Jaz bi rekel, da je obdobje Amige (itak nostalgija na polno) nekako tudi močno vezano na generacijsko identiteto.Bistvo je v tem, ker je bilo to prav neko določeno obdobje, ki je obstajalo zgolj nekaj časa, potem pa dokaj hitro zamrlo. Ni namreč finta igrati Amiga igre danes na emulatorju. Finta je točno v tistem obdobju, ko si imel (in večina kolegov) fizično Amigo, vsake toliko šel po igrice k lokalnemu piratu... In vsi vemo, kako napreden računalnik je bila Amiga (za tisti čas). Čudno da je ni na seznamu zgoraj. Rekel bi, da je to amigaško obdobje trajalo nekje od zgodnjih do poznih srednjih 90-ih.  Jaz mu pravim "zlata doba gaminga", ampak to je pač lastno mnenje, čeprav bi se marsikateri pravoverni Amigist verjetno strinjal.

Moja tri računalniško-igričarska obdobja lahko nekako primerjam s spolnostjo:

Z Spectrumom sem izgubil nedolžnost in se nekako začel predajati užitkom, dejansko čas učenja in prvih sramežljivih koitusov.  Amigo sem f**** na polno, tu so padale vse možne poze, tudi dobesedno orgije, v tem obdobju je na veliko špricalo večkrat na dan. Obdobje prvih PC-jev je bilo sicer manj mladostniško, organ ni bil več popolnoma poslušen 24/7, so bili pa odnosi zato bolj poglobljeni, resnejši. Nekako kot tisto z dobro postaranim vinom ali z izkušeno milfico.
Vsa nadaljna obdobja so dokaj nerelevantna, ker so šla prehitro skozi (npr. prvi PS3, sploh pa PS4). Nekako tako kot občasni seks s kolegico, zgolj za malce sprostitve oz. hitro potešitev potreb in brez neke res prave strasti.

uredilo bitje DaCapo
Povezava do prispevka

Zame imajo najbolj značilno identiteto igre iz starejših obdobij -  npr. Atari/Intellivision generacija ali NES/Spectrum/C64 generacija.

 

V prvi vrsti zaradi izrazitih tehnoloških omejitev, ki so narekovale podobo in zvok ter določale možnosti game dizajna, npr. perspektivo (vedno 2D, top-down ali od strani) in nabor žanrov, v katerega je lahko razvijalec sploh skušal umestiti igro. Nekih ful kompleksnih ali tradicionalno tehnološko cutting-edge žanrov, kot so graditeljske/civilizacijske strategije, RTS-ji, FPS-ji (in njihovi stealth + immersion sim bratranci), MMO-ji, 3D tretjeosebni akcijski špili ipd. se sploh ni dalo prepričljivo realizirat s takratnimi omejitvami.

 

Najbolj tipičen primer je seveda NES generacija, ker je bil en sistem tako dominanten in dolgo zalagan s špili ter se tako močno usidral v zavesti takratnih in kasnejših generacij gamerjev, da je danes skoraj sinonim za retro gaming - vsi si lahko prikličemo v glavo specifično NES  podobo in zvok, ki sta skupna praktično vsem špilom za sistem, čeprav se morda razlikujejo v tonu in art directionu (ne najdem boljšega izraza).

 

Pri novejših igrah in sistemih bi nasprotno rekel, da je večja zmogljivost hardvera omogočila več možnosti in kombinacij, kar se tiče izgleda, žanra in nivoja kompleksnosti, vključno z močno stilizirano (beri: hardversko manj zahtevno) ali retro podobo, ki pa skriva modernosti prilagojen in od NES časov naprednejši gameplay.

uredilo bitje Raz
Povezava do prispevka

generacijska identiteta ja..

generacija konzole in generacija na EMŠO

oboje vpliva pomoje

 

skratka pomoje vplivajo novosti, kvantni preskoki

ta je lahko bodisi subjektiven ali objektiven

 

se pravi subjektiven je, ce si relativno mlad in dozivljas stvari na novo v svojem lajfu.. zgodbe, mehanike, ipd, ne vem.. skratka da so ti stvari ql ker neko vsebino dozivljas prvic v lajfu v doloceni obliki oz ti odgovarja oz jo vsaj priblizno razumes, dojames, da te lahko prevzame

 

pol mas objektivno, ko vecina, ne glede na starost in umsko razvitost, dozivlja prvic vsebine v neki novi obliki, ki je mozna zaradi napredka.. bodi si tehnicnega ali ideoloskega.. s5 grafika, zgodba, razne nove mehanike v video igrah, ki nastopijo bodi si kvalitetno reciklirane vsebine z neko dodatno vrednostjo ali povsem nove ideje na trgu in jih vsi dozivljamo prvic in nas prevzamejo

 

zdaj kaj vpliva bolj, ne vem

pomoje EMŠO

je pa res tudi da zvimo oz smo ziveli v casih, ko se je igrackarska tehnologija vzporedno z racunalnisko zelo hitro razvijala, tako da tudi to je precej vplivalo.. mislim, da je bilo v vseh 100000 letih clovestva, kar ql, ce si se roditi prav v tem obdobju, ce si igrackar =)))

 

zdaj kaj bo ne vem ali bo pocasi stagniralo oz upocasnilo ali bo se vedno eksponentno narascalo ali malo eno malo drugo. .ne vem.. vsekakor ce si mlad in stvari dozivljas prvic je ti je MEGA :)

uredilo bitje BigBoss82
Povezava do prispevka

skratka, da ne bomo filozofirali teoreticno gremo filozofirat malo prakticno, na primeru, ki je vsem vsec, Dark souls.

 

ko sem bil mlajsi, sem igral dark souls in mi je bila ta mehanika, da umres in izgubis vse punte, wtf.. totalno neki novega, v cem je point? da je tezje? krneki.. po ko sem igral sem dojel, da je boljse vzudjse zaradi tega. ampak ok to je bilo za mene nekaj novega. sam ko sem igral naprimer Diablo 2 remake, sem opazil, da je to ze bilo v igrah. da ne govorim pvp obmocja ipd.. Pa verjetno v kaksnih sterjsih metroidvanian igras tudi ze not ali se prej..

 

skratka neka mehanika ali mehanike, ki je ze bila prej reciklirana v nek nov produkt.. ki deluje svez

 

tako da kaj pomeni generacijska identiteta.. je to subjektivno ali objektivno, tezko rect.. dosti stvari se zdi novih samo ker jih dozivljas prvic ampak vprasanje kaj je zares prvic in kaj samo osvezeno v novi obliki

 

jaz za Bloodborne ne morem rect, da je neka generacisjka identiteta.. bloodborne je samo orenk osvezena souls igrica, huda igrica na ps4, ki je meni in se marsikomu subjektivno odprla vrata v svet soulsov.. prave objektivne generacisjke identitete, ce lahko tako definiramo so bolj.. Destiny, WoW, Pubg Fortnite, Doom, Tetris, Gran Turismo, Resident Evil, Diablo 2, ipd....

 

 

Povezava do prispevka

Jaz bi rekel, da imajo identiteto. Že če bi šel gledat določeno zvrst špila, bi pomoje lahko ločil, tako, čez palec, kdaj so bile popularne in posledično je neka generacija bolj posegala po določenih špilih. Normalno je odvisno tudi od samega hardwarea, ki je bil na voljo v določenih obdobjih..

Povezava do prispevka

Za prejšnje tam do PS3 bi rekel, da ja, je blo zlo specifično kaj je blo na kerem sistemu, pol je pa se vse bolj poenotilo.Pač časi diskov, service plastorm (PSN, Xbox live itd) FPSji so pršli na konzole, MMORPGji tud, do neke mere tud RTSji. Sicer najdeš valda razlike, sam so manjše kot leta nazaj.

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...