Skoči na vsebino

Tema o e-mobilnosti


Priporočeni prispevki

Skynetz reče Dne, 25. 9. 2023 at 12:44:

Tega mam ta teden izposojenega in moram rečt da je kr fajn. Vmesnik na volanu je totalne smeti, sicer pa ga je zelo fajn vozit.
So pa te javne polnilnice totalne smeti, 3x sem polnil od kar ga imam (to je že drugič ko sem si ga sposodil) in 2x ni delalo. Enkrat je cel app crknu in so morali posredovati developerji, drugič pa polnilnica pač ni delala, ni se povezala, in ob klicu na support so rekli da ja, ena dela ena pa ne. Res krneki, še dobro da sm mel dovolj baterije drgač bi mel ornk problem ker nisem mel časa polnit.

Povezava do prispevka
Arey reče pred 8 minutami:

Tega mam ta teden izposojenega in moram rečt da je kr fajn. Vmesnik na volanu je totalne smeti, sicer pa ga je zelo fajn vozit.
So pa te javne polnilnice totalne smeti, 3x sem polnil od kar ga imam (to je že drugič ko sem si ga sposodil) in 2x ni delalo. Enkrat je cel app crknu in so morali posredovati developerji, drugič pa polnilnica pač ni delala, ni se povezala, in ob klicu na support so rekli da ja, ena dela ena pa ne. Res krneki, še dobro da sm mel dovolj baterije drgač bi mel ornk problem ker nisem mel časa polnit.

Javne polnilnice še ne moreš jemat da vse delajo na žalost, so pa načeloma ta hitre dokaj ok, sploh tesline pa ionity.

 

Jaz sem imel ID3 na testu se je tudi fajn vozil ja, ampak vse ostalo je blo katastrofa. Mi je bil Megane EV dosti bolj všeč

Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 3 minutami:

Jaz sem imel ID3 na testu se je tudi fajn vozil ja, ampak vse ostalo je blo katastrofa. Mi je bil Megane EV dosti bolj všeč

Kaj pa ti ni blo kul, recimo? Jz mam tko res malo stvari za pograjat, je pa res da mi je, ko pride do avtov, res vseeno za marsikaj. Recimo poleg vmesnika na volanu, ki sem se ga že malo navadil sam je vseeno res SLAB, mi niso všeč touch kontrole za spreminjanje temperature klimatiziranja. Čez dan so passable, ponoči pa jih valda ne vidiš, tipat pa tut ne moreš ker so touch knofi in pol vse ostalo razmrdaš preden najdeš knof za temperaturo. Res včasih se mi zdi da so inženirji ki to delajo totalni retardi.
Sam tut to je tko, mildly infuriating ne bi mi bil pa dealbreaker, avto se vozi super, radarski tempomat večinoma dela kot bi želel, 21KW/100km je sprejemljiva poraba, bi mel tak avto no.

Drgač pa tega vozim zdej že en teden pa mesec nazaj sem ga mel tut en teden. Filam ga sicer doma na 230V kar pomeni 30% čez noč, kar je izjemno tečno ampak na hiši bom itak mel 3 fazni priklop in to ne bo problem. Bi pa res moral zračunat čist iz firbca, itak ne kupujem novega avta, kok se sploh splača kupit el. avto če nimaš solarnih panelov doma, ker poraba je sicer nižja kot na mojem A4, ampak ne vem če je tok nižja da bi odtehtala ceno avta.

Povezava do prispevka
Arey reče pred 2 minutama:

Kaj pa ti ni blo kul, recimo? Jz mam tko res malo stvari za pograjat, je pa res da mi je, ko pride do avtov, res vseeno za marsikaj. Recimo poleg vmesnika na volanu, ki sem se ga že malo navadil sam je vseeno res SLAB, mi niso všeč touch kontrole za spreminjanje temperature klimatiziranja. Čez dan so passable, ponoči pa jih valda ne vidiš, tipat pa tut ne moreš ker so touch knofi in pol vse ostalo razmrdaš preden najdeš knof za temperaturo. Res včasih se mi zdi da so inženirji ki to delajo totalni retardi.
Sam tut to je tko, mildly infuriating ne bi mi bil pa dealbreaker, avto se vozi super, radarski tempomat večinoma dela kot bi želel, 21KW/100km je sprejemljiva poraba, bi mel tak avto no.

Drgač pa tega vozim zdej že en teden pa mesec nazaj sem ga mel tut en teden. Filam ga sicer doma na 230V kar pomeni 30% čez noč, kar je izjemno tečno ampak na hiši bom itak mel 3 fazni priklop in to ne bo problem. Bi pa res moral zračunat čist iz firbca, itak ne kupujem novega avta, kok se sploh splača kupit el. avto če nimaš solarnih panelov doma, ker poraba je sicer nižja kot na mojem A4, ampak ne vem če je tok nižja da bi odtehtala ceno avta.

Kot si že sam rekel je volan obupen (pa to ni sicer samo na ID3 ampak na vseh novejših VW), infotainment je bil grozen, notri materiali v kabini zanič, piano plastika povsod, za bruhat. Poleg tega je bil dobro opremljen z veliko baterijo okoli 50k, kar je ogromno za tak majhen avto. Dodatno poleg tega ne moreš dat strešnih nosilcev na streho, še manj pa kljuko zadaj (pri manjši bateriji lahko, ampak samo za dat kolesa gor). Skratka pri avtu ki stane 50k ima ogromno pomanjkljivosti in je res uporaben samo za ga furat po mestu. Za se vozit po mestu pa noben ne da 50k.

 

Pol se pa pri VW čudijo, da se slabo prodaja ID 3 in Born in manjšajo proizvodnjo. Mene bolj čudi da je ta šrot sploh kdo kupil :D 

 

Odgovor na tvoje drugo vprašanje.

 

Če že imaš avto, ki ti je ok, ni računice kupit novega avta trenutno, še manj pa EV.  Če si tako kot jaz, ki delam v povprečju po 600km tedensko in porabiš 300€ na mesec za benz, hkrati pa imaš "starejši" manjši avto, in razmišljaš da bi menjal počasi v vsakem primeru, potem se ti splača. Zakaj? Ker če kupuješ nov avto (ali rabljen) na kredit/leasing te bodo olupili. Obrestna mera je trenutno cca 7%. Na hitro nek izračun:

 

Recimo da se odločiš za nek rabljen avto za 25k. 5k se odločiš, da daš v cashu, 20k kredita. Kredit na 7let te pride zdej malo pod 300€ na mesec + v mojem primeru cca 300€ bencina mesečno pa si na 600. In za ta denar dobiš star avto, ki verjetno ni več v garanciji.

 

Pa poglejmo še za primer nove Octavie. Nova relativno dobro opremljena Octavia 1.5 eTSI DSG Style, Dynamic te pride cca 34k. S pologom 30% (10k) te pride 370€ na mesec, enako za naslednjih 7 let. Na to ceno dodaj še 300€ mesečno za benz, si na okoli 670€.

 

Pa poglejmo še Tesla model 3 LR. Avto pride 51k na koncu z vsem. 4500€ eko sklad. Torej 46500€. 10k pologa (enako kot za Octavio). Kredit dobiš od eko sklada po obrestni meri 2.8%. Za preostanek plačila (37k) te pride 485€ mesečno. Kar je več kot v zgornjih primerih, ampak ti odpade strošek goriva oz. je ta minimalen (odvisno kolko polniš doma, če imaš solarne panele itd). V mojem primeru bi prišparal s Teslo v primerjavi z novo Octavio cca 200€ mesečno.

Povezava do prispevka
Vodokotlič reče pred 15 minutami:

Jaz bi full rad imel ID.Buzz Long edition 4x4. Samo še raje bi Cybertruck :D

Buzz mi je pa najbolj nesmiseln njihov izdelek :D Glih tak avto bi moral imet zelo velik doseg, ima pa daleč najslabšega. Pizda če si hočem to kupit za potovanja pa bi res rad imel kaj več kot 180km dosega :D 

Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 1 uro:

Kot si že sam rekel je volan obupen (pa to ni sicer samo na ID3 ampak na vseh novejših VW), infotainment je bil grozen, notri materiali v kabini zanič, piano plastika povsod, za bruhat. Poleg tega je bil dobro opremljen z veliko baterijo okoli 50k, kar je ogromno za tak majhen avto. Dodatno poleg tega ne moreš dat strešnih nosilcev na streho, še manj pa kljuko zadaj (pri manjši bateriji lahko, ampak samo za dat kolesa gor). Skratka pri avtu ki stane 50k ima ogromno pomanjkljivosti in je res uporaben samo za ga furat po mestu. Za se vozit po mestu pa noben ne da 50k.

 

Pol se pa pri VW čudijo, da se slabo prodaja ID 3 in Born in manjšajo proizvodnjo. Mene bolj čudi da je ta šrot sploh kdo kupil :D 

 

Odgovor na tvoje drugo vprašanje.

 

Če že imaš avto, ki ti je ok, ni računice kupit novega avta trenutno, še manj pa EV.  Če si tako kot jaz, ki delam v povprečju po 600km tedensko in porabiš 300€ na mesec za benz, hkrati pa imaš "starejši" manjši avto, in razmišljaš da bi menjal počasi v vsakem primeru, potem se ti splača. Zakaj? Ker če kupuješ nov avto (ali rabljen) na kredit/leasing te bodo olupili. Obrestna mera je trenutno cca 7%. Na hitro nek izračun:

 

Recimo da se odločiš za nek rabljen avto za 25k. 5k se odločiš, da daš v cashu, 20k kredita. Kredit na 7let te pride zdej malo pod 300€ na mesec + v mojem primeru cca 300€ bencina mesečno pa si na 600. In za ta denar dobiš star avto, ki verjetno ni več v garanciji.

 

Pa poglejmo še za primer nove Octavie. Nova relativno dobro opremljena Octavia 1.5 eTSI DSG Style, Dynamic te pride cca 34k. S pologom 30% (10k) te pride 370€ na mesec, enako za naslednjih 7 let. Na to ceno dodaj še 300€ mesečno za benz, si na okoli 670€.

 

Pa poglejmo še Tesla model 3 LR. Avto pride 51k na koncu z vsem. 4500€ eko sklad. Torej 46500€. 10k pologa (enako kot za Octavio). Kredit dobiš od eko sklada po obrestni meri 2.8%. Za preostanek plačila (37k) te pride 485€ mesečno. Kar je več kot v zgornjih primerih, ampak ti odpade strošek goriva oz. je ta minimalen (odvisno kolko polniš doma, če imaš solarne panele itd). V mojem primeru bi prišparal s Teslo v primerjavi z novo Octavio cca 200€ mesečno.

 

Moram res videt te nove VW od blizu ker povsod berem da je res slabo glede gumbov in vmesnika. Itak me vrže po božje ko slišim touch vmesnike in touch gumbe... ampak ja še videt morm, domnevam da je še slabš kot si lahko predstavljam.

 

Ajde VW ma soliden ACC pa line assist pa vozijo se ok, samo mal noro mi je da prodajajo za 50k avto nižjega ranga s šrot notranjostjo... 1 generacijo nazaj si pa dobu paseratija za 35k pa ima povsod ok materiale in ok vmesnik wtf res. Tule se 100% stirnjam da je to norost, ampak zgleda da so postali ti konglomerati preveliki in se gredo kartelne poteze - torej dobesedno nas bodo "izstradali" tako dolgo bodo držali cene gor, da bomo pač morali začet kupovat to teh majmun cenah.

 

Glede stroško imho je utopično računat da bo štrom skoz zastonj. Že kmalu se obeta omrežnina tudi za lastnike sončnih, pa nove bolj zasoljene tarife. Slejkoprej bo štrom imel enako ceno kot benz, mark my words, slejkoprej se bo to izenačilo. To da je zdej zastonj... to je samo vaba. Potem ko nas bo dost hooked bojo pa nabil ceno. Valda ja, lahko gemblaš in rečeš "sej še ne bodo nabil cene naslednje 5 let"... ja lahko. Ampak dajte ljudje božji met rezervo in ne računat na to da bodo elektrikarji skoz tako poceni glede goriva.

 

Pa ekosklad kredit, 2.8%? To res ne verjamem, ker ekosklad kredit je vezan na EURIBOR, torej bi morale bit obrestne mere enake kot vse ostalo.

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 19 minutami:

 

Moram res videt te nove VW od blizu ker povsod berem da je res slabo glede gumbov in vmesnika. Itak me vrže po božje ko slišim touch vmesnike in touch gumbe... ampak ja še videt morm, domnevam da je še slabš kot si lahko predstavljam.

 

Ajde VW ma soliden ACC pa line assist pa vozijo se ok, samo mal noro mi je da prodajajo za 50k avto nižjega ranga s šrot notranjostjo... 1 generacijo nazaj si pa dobu paseratija za 35k pa ima povsod ok materiale in ok vmesnik wtf res. Tule se 100% stirnjam da je to norost, ampak zgleda da so postali ti konglomerati preveliki in se gredo kartelne poteze - torej dobesedno nas bodo "izstradali" tako dolgo bodo držali cene gor, da bomo pač morali začet kupovat to teh majmun cenah.

 

Glede stroško imho je utopično računat da bo štrom skoz zastonj. Že kmalu se obeta omrežnina tudi za lastnike sončnih, pa nove bolj zasoljene tarife. Slejkoprej bo štrom imel enako ceno kot benz, mark my words, slejkoprej se bo to izenačilo. To da je zdej zastonj... to je samo vaba. Potem ko nas bo dost hooked bojo pa nabil ceno. Valda ja, lahko gemblaš in rečeš "sej še ne bodo nabil cene naslednje 5 let"... ja lahko. Ampak dajte ljudje božji met rezervo in ne računat na to da bodo elektrikarji skoz tako poceni glede goriva.

 

Pa ekosklad kredit, 2.8%? To res ne verjamem, ker ekosklad kredit je vezan na EURIBOR, torej bi morale bit obrestne mere enake kot vse ostalo.

1. Tisti ki bodo do konec leta letos meli sklenjene pogodbe za sončne elektrarne ostanejo na starem zakonu in se za njih (nas) ne spremeni nič. Torej se lahko omrežnina premika za ostale kolikor hoče, zame bo isto.

2. 2.8% je fiksna. Pejdi pogeldat na stran eko sklada.

3. ja, tko kot nabijajo ceno vsega ostalega, recimo OPEC nafte so se tudi avtomobilski proizvajalci odločili da bodo v zadnjih 3 letih dvignili cene vsega za 30%. Ja približno tolko so šle gor cene. Našel sem ponudbo za Octavio, ki je danes cca 36k treh let nazaj, ponujali so mi jo za 29k. Isti avto, 7k več. Norost.

Povezava do prispevka

Pri takih cenah in ob upoštevanju da moraš čez max 10 let itak menjat baterijo, kar je spet pol takratne vrednosti avta, me res zanima kok so ti izračuni legit. Mogoče če lahko zastonj filaš avto na svojo sončno elektrarno, ampak to bo nemogoče od 2024 naprej, če ne živiš na najbolj sončnih predelih slovenije, tko da tut to gre skozi okno.

Da bo štrom dražji je meni že jasno, sam v resnici boš avto v idealnih pogojih itak polnil ponoči, ko je itak preveč štroma, tko da mislim da bo to vedno nekaj ceneje kot gorivo. Verjetno pa ne dovolj ceneje.

uredilo bitje Arey
Povezava do prispevka
Arey reče pred 3 minutami:

Pri takih cenah in ob upoštevanju da moraš čez max 10 let itak menjat baterijo, kar je spet pol takratne vrednosti avta, me res zanima kok so ti izračuni legit. Mogoče če lahko zastonj filaš avto na svojo sončno elektrarno, ampak to bo nemogoče od 2024 naprej, če ne živiš na najbolj sončnih predelih slovenije, tko da tut to gre skozi okno.

Prej sem ti razložil da kdor že ima sončno elektrarno oz jo bo imel zmontirano do konca leta 2024 ostane na starem zakonu. Torej tvoja trditev bo veljala samo za tiste, ki bodo želeli po 1.1.2024 sklenit pogodbo za SE.

 

Kaj bo čez 10let itak ne vemo, stare baterije se bodo imo dale prodat, cene novih bodo verjetno precej padle, novih ICE avtov pa itak ne bo, tako da takrat itak ne boš imel druge izbire v vsakem primeru.

 

Pa ne pozabimo da se tudi gorivo draži, in bo verjeno čez 10let če 3€ če bomo šli tako naprej

uredilo bitje Skynetz
Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 1 uro:

1. Tisti ki bodo do konec leta letos meli sklenjene pogodbe za sončne elektrarne ostanejo na starem zakonu in se za njih (nas) ne spremeni nič. Torej se lahko omrežnina premika za ostale kolikor hoče, zame bo isto.

2. 2.8% je fiksna. Pejdi pogeldat na stran eko sklada.

3. ja, tko kot nabijajo ceno vsega ostalega, recimo OPEC nafte so se tudi avtomobilski proizvajalci odločili da bodo v zadnjih 3 letih dvignili cene vsega za 30%. Ja približno tolko so šle gor cene. Našel sem ponudbo za Octavio, ki je danes cca 36k treh let nazaj, ponujali so mi jo za 29k. Isti avto, 7k več. Norost.

1. To sem tudi jaz mislil zdej pa nabija folk vsake tolk da ne bo tako... pustimo se presenetit

2. ARGH, no jaz mam 2 stara eko kredita ko ni blo fiksne (iirc) :D Pesjani, ampak dobro sem blizu odplačila tak da bmk, tole je noro poceni drugače. Pri tej računici je res boljš kupit nov elektro avto, zdej rabijo pa samo še začet delat družinske električne avte...

3. Najbolj noro je kako so navite cene elektrikarjev, kjer dajo za materiale pol manj, notranjost so zmetal vse ven, dali slabše materiale itd, cenovno je pa 50% več kot ICE.

Povezava do prispevka
jlpktnst reče Pravkar:

1. To sem tudi jaz mislil zdej pa nabija folk vsake tolk da ne bo tako... pustimo se presenetit

2. ARGH, no jaz mam 2 stara eko kredita ko ni blo fiksne (iirc) :D Pesjani, ampak dobro sem blizu odplačila tak da bmk, tole je noro poceni drugače. Pri tej računici je res boljš kupit nov elektro avto, zdej rabijo pa samo še začet delat družinske električne avte...

3. Najbolj noro je kako so navite cene elektrikarjev, kjer dajo za materiale pol manj, notranjost so zmetal vse ven, dali slabše materiale itd, cenovno je pa 50% več kot ICE.

No lej, tudi če bomo omrežnino mi plačevali mi ne menja tolko na koncu da se mi zaradi tega ne bi več splačalo, v vsakem primeru pa mislim da se to za "stare" pogodbenike ne bo spremenilo. Tu je fajn napisano: https://moja-elektrarna.si/netmetering-tece-zadnji-krog/

 

hha, zadnjič mi je nekdo omenil, da je baje to na novo. Kakšne kredite pa imaš, a za bajto?

 

jp, so ja. Zelo. Res, da so baterije drage, ampak ne tolko.

Povezava do prispevka

Jap, fasada, TČ, rekuperacija en pa solar drug. Že žgejo obrestne mere gor heh, samo je vse <5 let tako da bo že... ne spomnem se da bi bila opcija fiksne obrestne mere takrat, verjetno so zdej dodali ko je euribor insane skyhigh. Takrat je bil negativen pa bi moral odštet samo se mi spet ni dal bockat za tiste par promilov. Je bil prekleto poceni kredit anyway.

 

Drugač pa ja, tole od proizvajalcev avtov, njihov argument je ... "razvoj stane", ne me jebat, corpoti imajo nore profite. Dokler ne delajo minusa nimajo ene noge pri argumentih. Ampak ker imamo kartele je pač tako kot je. Bo treba začet spet razbijat kartele, zdej se je že par desetletij pustilo corpote kar pri miru da delajo svoje in rezultat je trenutna nočna mora.

 

Pa to ko skoz pizdim - družinskih avtov električnih praktično ni ali pa so smeti. Uglavnem vse so neki weird suv in small hatch segmenti. Kdo to faking kupuje no :S Sej verjemite da mene tud srbi električni avto zelo, sem fan štroma samo ... fak no cena. Pa solar mam, presežek proizvodnje, bi mi sedlo v nulo, samo ... fak no, tolk več preplačam danes prihodnost je pa nesigurna da je vseskupaj norost. Recimo eden boljšijh (as in best deal) family avtov C4 grand se ne dela več. Maš pa valda neke mini wannabe avte in ogromne karjole. vmes pa nič. Sem mel velike upe za VW pa je tudi precej žalostno in cene uffff. Japonci in korejci pa svojih družinskih avtov sploh ne prodajajo v EU samo v USA (pa z 3.5L bencin opcijo).

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...