Skoči na vsebino

Tema o e-mobilnosti


Priporočeni prispevki

Men je to zanimivo: https://www.theverge.com/2023/10/27/23934691/hertz-tesla-uber-ev-plans-damage-repair-price-cuts

Navedek

repair costs are about double what the company spends on gas car fixes

 

Valda to ni ravno 1:1 primerljivo z nami, domačimi uporabniki. Hertzovi avti so pač dosti bolj na udaru. Ampak glede na to da je generalno kr sprejeto da so EVji cenejši za vzdrževanje me preseneča da, vsaj za podjetje ki te avtomobile res na hard troši, to ne drži in je celo obratno.

Povezava do prispevka
Arey reče pred 3 urami:

Men je to zanimivo: https://www.theverge.com/2023/10/27/23934691/hertz-tesla-uber-ev-plans-damage-repair-price-cuts

 

Valda to ni ravno 1:1 primerljivo z nami, domačimi uporabniki. Hertzovi avti so pač dosti bolj na udaru. Ampak glede na to da je generalno kr sprejeto da so EVji cenejši za vzdrževanje me preseneča da, vsaj za podjetje ki te avtomobile res na hard troši, to ne drži in je celo obratno.

 

Tukaj sploh ni govora o vzdrževanju ampak o popravilih, pa še to sploh ne specificirajo, o čem gre. Bi rekel, da je precej krneki članek. 

 

Tudi mene čudijo višje cene popravil, glede na to, da ima Tesla, kot vem, poceni rezervne dele.

 

Pa nizek resale value jih jebe, kar.je razumljivo zaradi bojazni pred slabo baterijo s strani morebitnih kupcev.

uredilo bitje MorskaGlista
Povezava do prispevka
MorskaGlista reče Dne, 31. 10. 2023 at 13:07:

Plus je sigurno cenejše vzdrževanje, ker imaš samo en tip pogona in pa cenejše oz. zastonj gorivo, če polniš doma ali na brezplačnih polnilnicah.

 

Samo udobje vožnje električnega avta je tudi plus.

 

Minus je cena baterije, ampak bog ve, kako bo čez 10-15 let, kolikor naj bi trajala baterija. Lahko, da bodo takrat že tako poceni, da bo ta strošek zanemarljiv glede na to, koliko v tem času prihraniš glede na ICE oz hibrida.

 

Jaz sem trenutno tudi bolj za hibrida predvsem zaradi tega, ker mi ni treba skrbeti glede polnjenja.

Vzdrževanje, no ja. A nimajo tesle ogromno nekih mehanskih problemov in problemov glede kvalitete izdelave? Pa to da moraš doplačat faking volan da nimaš prizadetega default yoke joke shita? Kolk je kaj teh zamenjav zastonj, koliko pa plačate sami?

 

Ker tule je mal problem, da so največji apologeti ravno lastniki in fanatiki, ki niso sposobni videt/priznat minusov. No saj mogoče jih res ni ampak ne moreš ravno najbolj gorečih vernikov spraševat kaj je slabo glede njihove religije a?

 

Brezplačnih polnilnic praktično ni več in kar je še bo v prihodnosti 100% izginilo, tako da na to računat je malo noro.

 

Nihče nima problema s tem, da je vse v enem touchscreenu? Invazivno posiljevanje s telefonskimi aplikacijami? Jaz vidim cel kup uporabnih problemov katerih noben musk fanboi ne omeni.

 

Seveda prednosti so, valda. Cena pa to definitivno ni, avto je prekleto drag.

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 18 minutami:

Ker tule je mal problem, da so največji apologeti ravno lastniki in fanatiki, ki niso sposobni videt/priznat minusov. No saj mogoče jih res ni ampak ne moreš ravno najbolj gorečih vernikov spraševat kaj je slabo glede njihove religije a?

 

Jaz itak nimam EVja in me trenutno tudi boli patak za EV, ker so še vedno predragi zame.

 

Glede vzdrževanja govorim izključno iz vidika predpisanega vzdrževanja in pa same tehnike. Neizpodbitno dejstvo je, da se že sam elektromotor servisira manj (=se ga ne) kot pa ICE arhaično tehnologijo.

uredilo bitje MorskaGlista
Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 2 urama:

Nihče nima problema s tem, da je vse v enem touchscreenu? Invazivno posiljevanje s telefonskimi aplikacijami? Jaz vidim cel kup uporabnih problemov katerih noben musk fanboi ne omeni.

Mene osebno touchscreen ne moti preveč. Raje imam fizične gumbe, tko kot valda vsi ki niso zmešani, sam glede na to da je en ekran cenejši vemo kam bo design šel. In če je vmesnik dobro narjen ga še toleriram. Na ID4, recimo, ni, za teslo ne vem.

Posiljevanje s telefonskimi appi pa ne vem, dokler avto v celoti dela brez appa vidim app kot samo potencialno dodano vrednost če si jo daš gor. Jz recimo verjetno nebi. Če pa pol funkcij na avtu brez appa ne dela pa naj si app zatlačijo nekam. Kok so tesle odvisne od appa pa ne vem.

Povezava do prispevka
jlpktnst reče pred 7 urami:

 

Nihče nima problema s tem, da je vse v enem touchscreenu? Invazivno posiljevanje s telefonskimi aplikacijami? Jaz vidim cel kup uporabnih problemov katerih noben musk fanboi ne omeni.

 

Mene ne, realno ga sploh ne opazim... sem pa opazil na avtocesti mamco, ki je imela z brisačko pokrit zaslon.

Edino kar mi je sporno, če ne celo nevarno, je da avtomobili nimajo fizičnih stikal za nastavitve klime... to po zaslonu drkat je nevarno, preveč si odmaknjen od ceste in vožnje.

Povezava do prispevka

Iz izkušnje Y bom reku da ni bilo tako "hudo"... Je sicer bolj zorpno vendar imaš levo spodaj na ekranu vse tipke pri roki. 

Temperaturo samo podrsaš desno (ja moreš pogled usmeriti tja za pol sekunde). Prav tako ogrevanje ogledal in zadnje šipe ter prednje je bljižnica.

 

Se pa strinjam da mi gre osebno ta stvar na "kurac" da tipke stran dajejo.

 

Recimo škoda je to kar dobro zapeljala. Multifukncijska fizična tipka (zdj kok bo programabilna se bo vidl) .

2024 Skoda Superb And Kodiaq Interior Revealed: Big Screen ...

Povezava do prispevka

Recimo jz sm ful zadovoljen s kontrolami v mojem A4, za klimo mas rotary ki ga primes in pol res za trenutek pogledas ko ga premaknes. Tko kot vsi starejsi avti v bistvu no.

V i4 tega nisem mogu narest ker so touch gumbi, mimogrede, neosvetljeni tko da velik srece ce bos pritisnil dvig temperature al pa zmanjsal glasnost. Pol valda tipkas po zaslonu, kar je absoluten disaster. 

No ajde, ni disaster sam je pa dosti slabse kot knofi. Sam ko ves priblizno kje so gumbi na zaslonu lahko zadevo hitro naredis. Ne pa tok hitro kot s fizicnimi. 

Povezava do prispevka

Kar se mene tiče bo to forsiranje zelehih EVjev eno največjih napak sodobnega človeka...

folk misli da naprimer tesla daje popuste zaradi dobre volje, resnica je da vrednost tem avtom pada tako hudo

da bolje da jih dajo zastonj kot pa da propadejo v salonih, vse to se bo pokazalo v nekaj letih, ko se začnejo težave, ki se ne dajo popraviti, folk tudi tisti

najtrši bodo videli da je to luknja brez dna...

denar, ki se forsira v EVje, bi bil mnogo bolje porabljen če se gre kao za okolje (lol) da se da velike subvencije in se stare kante spravi iz cest in se jih nadomesti z

euro 6 naprimer...

 

 

Povezava do prispevka
viAgra reče pred 13 urami:

Mene ne, realno ga sploh ne opazim... sem pa opazil na avtocesti mamco, ki je imela z brisačko pokrit zaslon.

Edino kar mi je sporno, če ne celo nevarno, je da avtomobili nimajo fizičnih stikal za nastavitve klime... to po zaslonu drkat je nevarno, preveč si odmaknjen od ceste in vožnje.

Tolk vsi enforcajo neuporabo mobitelov med voznjo, medtem ko proizvajalci vse komande tlacijo na zaslone.

 

Kdo je tu nor.

Povezava do prispevka
Tadey reče pred 6 urami:

Recimo škoda je to kar dobro zapeljala. Multifukncijska fizična tipka (zdj kok bo programabilna se bo vidl) .

 

KIA ima tudi na podobno foro iirc.

 

"Fizicni" gumbi, ki se jim spreminja funkcija glede na kontekst.

uredilo bitje Paljo
Povezava do prispevka
doz reče pred 1 uro:

vse to se bo pokazalo v nekaj letih, ko se začnejo težave, ki se ne dajo popraviti, folk tudi tisti

najtrši bodo videli da je to luknja brez dna...

Kakšne pa so težave ki se ne dajo popraviti? Res ne štekam zakaj bi bili EVji tle kej drugačni, drivetrain kot tak je manj kompleksen kot pri ICEji, česa se torej pri EVjih ne da popravit?

Povezava do prispevka

HVAC sistem v evjih je blazen, ne pozabi da ima tesla tole dobro naštudirano

konkurenca ima še bolj kompleksno, in folk pri ICE jamra ko je treba klimo nafilat, poravilo teh sistemov bo infarktno

kakršnakoli okvara baterije si ob 20k, najmanjše poškodbe dna avta, ne vem povoziš nekaj na cesti = avto ni več varen in bo totalka in tako naprej

srečno popravljati tole pri lokalcu :)

Model-Y-Series-Episode-36-The-Octovalve.

 

 

uredilo bitje doz
Povezava do prispevka
doz reče pred 2 urama:

Kar se mene tiče bo to forsiranje zelehih EVjev eno največjih napak sodobnega človeka...

folk misli da naprimer tesla daje popuste zaradi dobre volje, resnica je da vrednost tem avtom pada tako hudo

da bolje da jih dajo zastonj kot pa da propadejo v salonih, vse to se bo pokazalo v nekaj letih, ko se začnejo težave, ki se ne dajo popraviti, folk tudi tisti

najtrši bodo videli da je to luknja brez dna...

denar, ki se forsira v EVje, bi bil mnogo bolje porabljen če se gre kao za okolje (lol) da se da velike subvencije in se stare kante spravi iz cest in se jih nadomesti z

euro 6 naprimer...

 

 

Vsaka nova hiša že ima toplotno črpalko in to da imajo zdej tudi avti ne vidim kot nič posebnega, ampak je to precej neumen argument imo. Sploh predstavljat to kot nekaj nepopravljivega je lol. Celoten sistem EVjev je zelo simple, polovico stvari ki jih rabiš pri navadnem avtu menjat jih tle sploh nimaš. Recimo tvoj katalizator pri Meganu za 2k, pa nevem kakšne pizdarije od tvojega bivšega Yarisa za 20k. Pol je pa tle nepopravljivo, lepo te prosim :D

 

Edina stvar, ki z leti "izgublja" je baterija, pa še to dokazano držijo čez 300k km in v povprečju izgubijo nekje 10% kapacitete. Tudi zamenjava baterije ni 20k in baterije se da popravit. Recimo EV clinic v Zagrebu se ukvarja s tem.

 

Sicer nevem o kakšnem izgubu vrednosti ti govoriš, ampak vrednost izgubljajo vsi avti, sej ni to investicija. Če gledaš prodajo avtov nasploh zdej boš videl, da je precej padla. Tesla se je pač odločila, da bodo raje spustili malo cene (še vedno so višje kot pred 3 leti) in povečala prodajo, ostali pa bodo itak morali sledit, če bodo hoteli kaj prodat. Pa ne govorim samo za EV avte, ampak nasploh. Pač ljudje niso pripravljeni dat 37k za Octavio in potem še 8% obrestno mero, na to ceno.

Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 4 minutami:

Sicer nevem o kakšnem izgubu vrednosti ti govoriš, ampak vrednost izgubljajo vsi avti, sej ni to investicija.

 

Verjetno misli, da vrednost zelo pade, ko je baterija iztrošena, kar je res, ker je nekje 50% vrednosti avta samo baterija.

 

Jaz se sicer sprašujem, kakšne bodo cene baterij čez 5, 10 let? Kaj pa, če bodo pol ali pa še več kot pol cenejše?

Povezava do prispevka
MorskaGlista reče pred 5 minutami:

 

Verjetno misli, da vrednost zelo pade, ko je baterija iztrošena, kar je res, ker je nekje 50% vrednosti avta samo baterija.

 

Jaz se sicer sprašujem, kakšne bodo cene baterij čez 5, 10 let? Kaj pa, če bodo pol ali pa še več kot pol cenejše?

Očitno misli da je baterija iztrošena po 100k km al neki :D 

 

Po 350k km ali več pa gre avto itak na odpad v vsakem primeru, tko da ne razumem tega. A navaden ICE avto, star 20let s 400k km je pa kaj vreden al kaj? Taki avti imajo v vsakem primeru samo uporabno vrednost, denarne vrednosti pa bore malo.

Povezava do prispevka

Ne govorim zase, jaz nisem kupil avta da bi kaj  prišparal, ampak da uživam z njim, Lol kdo bi potem vozil skrajno neekonimičnega hothatcha. Pravim samo da večina kupi EV zaradi tega da bi prišparali, ampak se bo to izkazalo kot neresnica, da se s tem rešuje svet je verjetno jasno tudi največjim bedakom da to ni res. Mene zanima samo in izključno resnica, pri svojih kantah sem vedno objektiven kot je le možno. Teslo se kupi ker imaš rad tih, hiter, udoben, varen tehnološko in napreden avto, ne pa de rešuješ planet. Vsekakor vsak kupi kar pač hoče in tako je prav 😃

Povezava do prispevka
doz reče pred 2 urama:

Ne govorim zase, jaz nisem kupil avta da bi kaj  prišparal, ampak da uživam z njim, Lol kdo bi potem vozil skrajno neekonimičnega hothatcha. Pravim samo da večina kupi EV zaradi tega da bi prišparali, ampak se bo to izkazalo kot neresnica, da se s tem rešuje svet je verjetno jasno tudi največjim bedakom da to ni res. Mene zanima samo in izključno resnica, pri svojih kantah sem vedno objektiven kot je le možno. Teslo se kupi ker imaš rad tih, hiter, udoben, varen tehnološko in napreden avto, ne pa de rešuješ planet. Vsekakor vsak kupi kar pač hoče in tako je prav 😃

Planet boš rešil tako, da boš hodil peš.

Povezava do prispevka
Skynetz reče pred 1 uro:

Planet boš rešil tako, da boš hodil peš.

No pac marketing okoli EVjev je res green GREEEEEEEN ampak marketing okoli marsicesa je pac… No, marketing ane. Jz mislim da z evjem definitivno lahko prisparas ce imas cel shabang s soncno elektrarno (in mogoce baterijami od naslednjega leta, sam to ne vem kom se splaca). Drgac pa verjetno res ni neki za sparat, avto pac. 

Povezava do prispevka
Arey reče pred 2 urama:

No pac marketing okoli EVjev je res green GREEEEEEEN ampak marketing okoli marsicesa je pac… No, marketing ane. Jz mislim da z evjem definitivno lahko prisparas ce imas cel shabang s soncno elektrarno (in mogoce baterijami od naslednjega leta, sam to ne vem kom se splaca). Drgac pa verjetno res ni neki za sparat, avto pac. 

Dejstvo je, da če izbiraš med Audi A4 al pa BMW 3, pa Teslo Model 3, boš na dolgi rok prišel dosti ceneje skozi s Teslo. Ja, zdej bi lahko tle razglabljali, al je Tesla res v istem rangu kot prva dva. Pomoje ni. Prišparaš pa kot rečeno že 100x lahko ogromno, če delaš veliko km tedensko. Če jih ne se ti pač ne bo nikoli povrnilo, več kot kot delaš, ceneje boš šel skozi.

 

Lahko dam za primer bivšega sodelavca. Delal je med tednom vsak dan 220km. Torej 4k km na mesec. Takrat še ni bilo Tesle Model 3 zunaj in je vzel Kono EV (prve generacije). In je izračunal, da bo toliko prišparal, da se mu bo že po 4 letih povrnila "investicija" v avto. Pa je prej imel neko crap Kio Ceed.

Povezava do prispevka

Dejstvo je, da če kupuješ nov avto v rangu 40+ tisoč EUR se splača it na elektriko, če ti ni težava domet in polnjenje. iCE bodo hočeš nočeš obsolete, kar je tudi prav, glede na to, da gre za tehnologijo iz začetka prejšnjega stoletja.

 

Ni tukaj debata o reševanju planeta in sparanju, EV je razen trenutnih omejitev kapacitete baterij in hitrosti polnjenja bolj komot, lažji za vzdrževanje in dosti bolj praktičen. Ko bodo baterije toliko razvite, da bo domet vsaj 600+ km in polnjenje primerljivo s hitrostjo točenja goriva, sploh ne bo več dileme.

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...