Skoči na vsebino

[PS4] The Last of Us Part II


Priporočeni prispevki

Joel Facepalm GIF - Joel Facepalm Tlou - Discover & Share GIFs

 

Lej motis se :)

Prvotni konec je bil pac taksen potem je pa padla komanda od Druckmana, da tako ne gre. Da je temu botrovala cenzura ali marketing so seveda moje spekulacije ampak se vedno ne spremeni dejstva da je originalno bilo drugace. In to ti potrdijo ustvarjalci sami.

uredilo bitje gojc
Povezava do prispevka
Chenier_ reče Dne, 30. 9. 2020 at 12:40:

 

  Skrij vsebine

Meni pa ima TLOU 2 najkvalitetnejšo zgodbo v linearni AAA igri doslej. Ne zaradi žensk z mišicami, kvečjemu kljub temu. Res pa je, da hejterji ne zmorete videti preko teh jebenih mišic in neke vaše predstave, da se je TLOU 2 "posral" na legendarno zapuščino prvenca. Kot prvo je prvenec igra iz leta 2013 in ni neka legendarna 20 let trajajoča serija iger, pač pa samostojen naslov z DLC-jem, ki je že neke vrste vmesna točka med enko in dvojko. Kot drugo sta pač bila pred začetkom dvojke dva možna scenarija: ali bo igra prvenstveno govorila o odpuščanju, ali pa prvenstveno o maščevanju. Modelčki so se odločili, da o maščevanju. Po moje so izbrali težjo pot, zgodba o odpuščanju bi namreč bila "easy way out", saj ne bi niti približno zahtevala tako kompleksnega razvoja likov, saj so bili vsi nastavki že dani: Joel je že bil tako ali tako na koncu prvenca v rahlem obžalovanju, vsaj kar se mimike tiče, Ellie pa bi mu sčasoma pač odpustila. Comfy, easy way out za pisce scenarija. In verjamem, da bi bil tudi tak izdelek izjemen. No, oni so šli v nasprotno smer. Prva stvar, ki so jo najverjetneje sprejeli: Joel bo umrl. Pač tudi sam sem imel ta trenutek spoilan zaradi ljudi, ki so bili osebno užaljeni od takega razpleta in so po internetu lepili kvarnike, ampak nič me ni pripravilo na to, kako močen in na nek način poln nesmiselnega nasilja bo ta prizor. Med neznance ukleščen Joel se ponižan in majhen, četudi skuša ohranjati močno prezenco, znajde pred Abby, ki je v tem trenutku utelešenje uničenja, destrukcija sama. Abby iz bližnjega kota povzdigne palico za igranje golfa in začne udrihati po Joelu, vmes pa na prizor naleti tudi Ellie. Kakor je Ellie na nek način prisiljena, da opazuje smrt svojega očeta, tako je v to prisiljen tudi igralec. 

 

In prizor je težak. 

 

In prizor je pretresljiv. 

 

To našo junakinjo popolnoma razdvoji. Po eni strani se zavedamo, da Joelu še zmerom ni odpustila, po drugi strani pa se počuti oropana za očetovsko figuro, proti kateri se je ravno uprla, zato pred sabo kot zblaznela vidi samo maščevanje. In temu maščevanju se ne more odpovedati. Jaz sem si po igranju sposodil neke knjige o psihologiji in filozofiji maščevanja, pa me je v eni izmed njih: "Beyond Revenge — The Evolution of the Forgiveness Instinct" prepričala recimo temu da osrednja misel: "ljudje smo prav tolikšne žrtve nasilja, ki smo ga povzročili, kolikor smo žrtve nasilja, ki nam je bilo povzročeno." Tukaj je treba primešati, da je Zahod z motiviko maščevanja obseden že od grške umetnosti, tako da to ni nekaj novega ali kakorkoli prelomnega, ampak za moje pojme igra to motiviko maščevanja in ideje, da je človek ob maščevanju žrtev svojega in tujega nasilja, pripelje res daleč. To kaže tudi podoba Abby na koncu, ki je daleč od utelešene destrukcije z začetka igre.

 

Scenarij na koncu Abbyjinega trpljenja sicer ne osmisli zares, gre za trpljenje zaradi trpljenja samega in vpogleda v absolutno nihilistično stanje sveta. V neizmerno tesnobnem prizoru, kjer sta Abby in Lev rešena iz improviziranega mučilnega stebra, kjer se dobesedno žgeta na soncu in imata tudi povsem uničeno kožo, se tako neposredno spregledamo s samo žalostjo in skrajno šibko sliko tega, kar je Abby nekoč bila. Oropana mišic in frizure, elementov, ki sta utemeljevala njeno vlogo in upor proti njej, je Abby le žalosten odsev same sebe, ironično pa točno tisto, kar je zahtevala množica nesojenih kritikov igre. Pokorna, naveličana krvi in bojevanja, ostrižena in šibka lupina. Ellie jo z grožnjo Levu prisili v izredno mučen spopad na življenje in smrt, ki zaradi Ellijine uporabe noža izpade rahlo preveč brutalen, Abby pa ji to vrne z odgrizem prstov. Tik pred smrtjo Ellie vidi podobo Joela, tokrat živega – v opoziciji okrvavljenega in umirjajočega, ki ga zagleda tik pred zadnjim spopadom. V trenutku, kjer ni povsem jasno, če spremljamo duševno moč ali popolni duševni razkroj, Ellie prizanese svoji smrtni sovražnici in tako vsaj na videz – ali do nadaljevanja – sklene cikel maščevanja in nasilja. 

 

Zato mi je zgodba tako všeč. Gre za epopejo o maščevanju, po kateri je igralec popolnoma izmučen, ampak vseeno vse skupaj vodi do nekega cilja, ne pa nujno do katarze. To pa odlično upodablja zaključni prizor, kjer Ellie ne more igrati na kitari, s tem združiti preteklosti s sedanjostjo in doživeti katarze. Odpuščanja ni, prsti bodo večni opomin na krvavo pot, ki jo je prehodila. 

 

Mislim OK, zdaj sem šel v freestyle ramblanje. Samo tako sem želel predstaviti par alinej, zakaj zgodba res dobro funkcionira in s parimi podobami razložiti, kako globoko gre. Itak se da o tej zgodbi pisat na desetine strani, sam ajde, za en forumski post, da se ne bomo samo drkali.

 

 

 

Povezava do prispevka

Jaz sem včeraj poglejal. Malo zdissa igrico, ker ne commita do konca pristopov in tem. Gameplay loop malo preveč arkaden (true), igrica malo preveč linearna (kinda true), konsistenca motivacij likov (kinda true), podajanje "nauka" preveč skozi pripoved in premalo skozi gameplay (kinda true). Saj večino tega bi se sigurno dalo addressat, samo pol bi bila druga igrica. Ne vem če boljša ali slabša, sigurno bi pa drugače funkcionirala. Ne morš met istočasno odprte izbire in tight režije. Ultra realizma skozi gameplay in hkrati 25 ur zbavnega gameplaya. V glavnem do neke mere se strinjam z večino kritik, samo mogoče malo pozablja, kateri vsi elementi bi ogromno izgubili, če bi se omenjene "popravilo". Ni bad videjo drugač, ne bo pa tudi neki ful eye opening. Solid opcija za backgrond med pomivanjem (res res ogromno) posode.

Povezava do prispevka

Začel spilat tole....sprva ful navdusen...ono res mega vzudsje pa vse....pol drugi act ko prides pa je kao LostLegacy semi open world pa me je tak razpizdo da sn skoro prodal vse skup...ce se nebi pol to hitro zakljuclo nebi pomoje koncal. Zdaj pa spet ful vredi....spilam na survivor...je kar jebeno...se boris za zivljenje...scavangas res vsaki koticek..vsaki predal....ki je mozno dobit kaki metek ali skarje :).


sploh pa mi je vrhunsko, ko si upgrejdas orozja...to pa mi res dobro zgleda. Na TV na skusalke spilam in tudi slisis vsaki gib v bajtah..ki kdo hodi...dosti bolsi filing..se bolj vzivim.

 

zaj sem day 2...picimo dalje...jebeni pesi :/

 

 

Povezava do prispevka

Zvok ga res seka v tem špilu - pod pogojem, da imaš priključene ali spodobne slušalke ali pa zgleden hi fi. OST je itak fenomenalen, preostala zvočna podoba prav tako. Končno en špil, kjer je zvok strelov tako dinamičen, da človek kar malo trzne. Da kruljenja zombačev ne omenjam.

Če človek tole igra z zvokom iz TV-ja si predstavljam, da zamudi pol izkušnje...

Povezava do prispevka

Jp, zvok je izven tega sveta. Jaz sem kar lepo objasnil ženski, da je to igrica, ki se jo čaka že praktično celo generacijo in da bo zdaj 30 ur grmelo, vreščalo in pokalo po bajti - in tudi je :D  Vzdušje in napetost, ki ga proba ustvariti špil, sta še potencirana, predvsem pa se še za 500% bolj začuti še en element, ki ga tudi ful pusha špil - nasilje. Razni shotgun blasti in odtrgane roke, point blank streli z magnumom direkt v obraz, rafal z mitraljezom v želodec... Na proper jakosti in dobrem sound setupu prav fizično začutiš. Neverjeten zvok, top 3 ever IMO.

 

Tko da ja, s temle

1min3 reče pred 1 uro:

Če človek tole igra z zvokom iz TV-ja si predstavljam, da zamudi pol izkušnje...

 

se bolj ne bi mogel strinjat.

Povezava do prispevka

Ok..sem prisel na day 3 seatl...pomoje sem nekje na polovici....odlicno morem rect...mogoce kaki dialogu tu pa tam malo klišejski...overAll pa bomba....grafa...scene...spil ti ne pusti dihat niti za minuto...ko se zacne si napet dokler ne pokomcas 30-40 sovragov pa si kao naredo dan...skoz akcija..scena na sceno.....res je surovo prikazan..nasilje..kri...ubijanje. Nebi vec prodal :)....pa se taki lepi steelBook je. Kaj se mam digital OST za dol cuknit se ni zdi.

Povezava do prispevka

Orkamadona...zaj sn drugic day 2...to mi ne pase niti malo...vbistvu mi gre na zivce...komaj cakam da koncam. Zaradi tega drugiga dela sploh nevem ce bom se sau kdaj ng+....hmm..kaj miso mogli lepo pelat male naprej. 
 

Drugac je spil res dobro nared...mehanike..animacije...krvi pa nasilja ma 1000 nacimov....ampak storijalno pa so mi totalno mimo.

Povezava do prispevka

Koncal!

 

 

huuuh...jebeno tole. Morn priznat, da zaj na koncu  ko je finale sem mel tak mesana custva kaj se dogaja...pogled na igro...na karaktere in njihove zgodbe...prav odpihnlo me je. Celotna zadeva mi je bla taki rollercoaster, od wtf je zdaj to in kaj za vraga je ono..do faak kaj se tu dogaja a ne morjo bit prijatli....zgodbe, ki se prepletajo..razlicni pogledi na svet in situacijo s katero se spopadajo...zorni koti in motivi, ki jih vodijo....kaj sploh upravicuje konec.... sproti spoznavas in vidis, kaj ti pripovedujejo in prikazujejo. Kaj te dečve dajo skozi in pretrpijo... N O R O!.....tak kot me je prvi del osupnil prvic...me je tudi ta. Mojstrovina...vredna cakanja...tezko izkusis kaj takega od igre. 
 

za sebe lahko trdim, da sem dobil najbolsi expirience iz gaminga definitivno! 
 

soundtrack

scenarij

zvocna podlaga

vizualno 

nasilje in prikaz le-tega

melanholija, ki te vozi skozi

napetost

izziv

FU
KJ

EN

O

 

Igro igrat na survivor mislim, da je prava izkusnja...ni pretezka.....zadost materjala za craftat, da imas  za prezivet in razmislit, kaj bos trošo...vzorci sovragov se dokaj ponavljajo. V nobenem delu nisem zastekal...mogoce kdaj malo vec ponavljal..da te prisili v menjanje taktike + malo srece in gre. 
 


zdaj bom rabo malo pavze od iger, da premeljem zadevo. Pol pa bo pomoje CyberPunk ze tu :).

 

klanjam se zamazanPes...:ava:

Povezava do prispevka
  • 3 tedne kasneje...

  

Slinch reče pred 1 uro:

Ej Ribič Galko, jaz drugač še vedno čakam na odgovor kako točno sjw sfuka tlou2, samo nočem obujat nekih ekstra travm. Bi pa z veseljem prečital in zdissal.

 

 

uporabnik @Slinch nikdar ne pozabi, tako da upam, da se tudi jaz še uspem spomnit večine stvari, ki so mi šle na živce :D

 

Kaj me je torej zmotilo na TLOU 2 oziroma kje vidim pretiravanje s SJW agendo. OK. Predvsem se mi zdi, da so avtorji pretiravali s pushanjem določenih tematik, ki so njim pomembne. Ni problem v sporočilih, problem je v količini in agresivnosti. Problem je v ekspoziciji parih tematik, ki se nakladajo in nakladajo in nakladajo. In potem se ti vse skupaj naguzi in na momente res rečeš samo še wtf. Tematike, ki jih pushajo avtorji, so (razen ene izjeme) pozitivne in imajo nek plemeniti cilj, kot jaz vidim zadevo - skozi razumevanje in sprejemanje zgraditi boljši svet za osebe, ki so bile skozi zgodovino odrinjene na rob in marginalizirane. Za to jim dam plus. Kar pa avtorji zajebejo je pa to, da poskušajo komunicirati preveč tematik in da to naredijo preveč posiljeno, preveč cheap, preveč in your face. Ne tako kot so to znali npr v Moji genialni prijateljici, ampak uno po čefursko, na polno z yellow cabico v usta. Ta manjko lucidnosti, pretirana agresivnost in nabijanje tematik ene na drugo pa potem sproži efekt, da se samo držiš za glavo in spuščaš looka - vsaj jaz sem ga. 

 

Če malo razdelam po tematikah, da bo bolj jasno, o čem pišem.

1. pretiravanje s transgender in gay protagonisti. Top, da je LGBTQ izpostavljen v špilu in da ima vidno vlogo, LGBTQ osebe so bili skozi zgodovino vedno žrtve šikaniranja in drkanja v glavo. Hvala Bogu za protagonistko lezbijko, če paše v narativo (in tukaj čisto paše). Kje vidim problem: kot že prej omenjeno v samem volumnu in pretiravanju. Glavna lika sta lezbijka in njena punca, OK legit. Zamenjaš vloge, kontroliraš terminator žensko, bolj nabito kot van damme v najboljših letih, ki ji pomaga noseča ženska. To sicer nima veze z LGBTQ liki, ampak je nekaj, kar te naredi bolj pozornega, da mogoče avtorji želijo nekaj sforsirati - sploh ob ostalih tematikah, ki jih bom obdelal kasneje. Igraš naprej - in se terminator ženski pridruži transvestit :D Pač hecno in posiljeno mi izpade. 

 

2. prikaz ženske moči. Tudi zelo pozitivna tematika, ženske so skozi zgodovino večinoma v vseh civilizacijah skasirale kurca in ga še vedno - mogoče pri nas tega ne opazimo, ker smo izjemno egalitarna družba kar se spolov tiče (mislim, da smo top 5 na svetu), ma šikaniranja žensk je ful. In je kul tematika, če paše v kontekst in če je pravilno izvedena. Tukaj TLOU 2 noro pade na faco, ker gre s sporočilnostjo o močnih ženskah vate kot tovornjak. Ellie je kot divja mlada ženska zakon, res je dobro narejena, deluje ko neustrašna psihopatska mačka, super je. Abbyin lik je pa že ful zapretiravan. Seveda z videzom, ki ti daje niti ne kaj preveč subtilno vedeti, da je glavna moška fizikalna lastnost, torej mišice in moč, tudi ženska domena in da se lahko tudi ženske spopadajo s stvarmi, ki so jih zgodovinsko vedno delali moški - poskuša podreti arhetip "če je treba kaj zrihtati v zvezi z močjo, bo to zrihtal dedec". Kar je pomembno v povezavi s tretjo točko spodaj. Nadalje imaš njeno nosečo prijateljico, ki v visoki nosečnosti dela 4 m skoke, pošica 20 folka in je sploh kot rambo - spet pretiravanje oz slabo narejeno rušenje stereotipa, da mora noseča ženska počivati. Ker, you know, če mora nosečnica počivati, potem pač potrjuješ, da je moški tisti, ki mora biti še bolj aktiven, tega pa avtorji na noben način nočejo komunicirati. Nadalje je večina lora narjena na način, kjer je v njem ženska oseba v loru prikazana kot močnejša in spretnejša. Brez heca - če boš še kdaj igral, bodi pazljiv to pri branju lora. Ženske so močne in zmagovalne, moški so scum. Še v tako random stvareh, kot je, ne vem, s kredo napisan rezultat pri streljanju z lokom, bo kot zmagovalka napisana ženska. Dobesedno v vseh primerih so ženske boljše v vsem v tem špilu. Imajo moška telesa in imajo moško moč, tudi v visoki nosečnosti se borijo z zombiji, bolj so izurjene, pač preprosto so boljši spol.

 

3. prikazovanje moških kot precejšnjih scumov. Če so ženske v TLOU 2 prikazane v izrazito pozitivni luči, so mlajši, aktivni (beli) moški večinoma totalni scumerji :D Tommy je weak in na koncu tudi  totalen manipulator. Owen je scum, ki je pripravljen prevarati visoko nosečo žensko hitreje kot rečeš keks. Še tisti latino, vojak ki pomaga Abby v enem delu, je totalen stereotip latino NPC-ja - malo robatega, pripravljenega na akcijo, srčnega in povsem neškodljivega v smislu, da bi razvil iz njega nekega proper moškega lika z določeno globino. Moški liki v loru so na podoben način ali luzerji ali pa totalni scumi, ki izdajajo in zapuščajo svoje drage. U bistvu je Jesse edini blizu tradicionalnemu pozitivnemu moškemu liku. 

 

4. prikaz main story straight para kot izrazito nefunkcionalnega. V igrici podrobneje spoznaš dva para: Ellie in Dino ter Abby in Owena. Ellie in Dina, lezbijčni par, imata ful kemije, sta zabavni, radi se imata, sta topli - pač lušten par, prirasteta ti k srcu, rad bi jima pomagal, želiš si, da jima rata. Abby in Owen, straight par, sta po drugi strani totalno sfukana. Abby je popolnoma hladna in nezainteresirana za Owena, med njima ni kemije, ne funkcionirata, praktično nič nimata skupnega. Nadalje izvemo, da imajo nekakšen ljubezenski trikotnik z Mel (nosečo prijateljico), ki tudi ne funkcionira ama nič. Vsi trije ti gredo kot "par" (trio?) na kurac, vidiš da to ni nič od nič in da ne bo nikdar normalno funkcioniralo. Spet - nefunkcionalni straight pari niso nič posebnega. Ampak spet, v TLOU 2 je pa to spet samo še ena stvar v sendviču z okusom "Radi bi porušili tradicionalni red stvari". 

 

 

To so po spominu glavne stvari, ki so me motile. Kot že pakrat napisano - glavni problem ni v sporočilu, pač pa v volumnu in v netaktnosti komuniciranja. Jaz sem imel dostikrat občutek kot da se nekdo name dere z megafonom.

Povezava do prispevka

Sicer mene ni motilo niti približno tako kot Galkota, verjetno ker nisem iskal nekih globljih pomenov in sem šel v igro, brez pričakovanj, da bodo pushali neko SJW agendo (ob tistem debaklu s spoilerji je bilo kar malo težko), sam moram reči, da se precej strinjam z napisanim.

 

Ampak mene tbh ne motijo igre, kjer se "forsira" inkluzivnost in spadam med tiste, ki to pozdravljajo. (Meni recimo ni smešno, da se uporabi body type namesto spola pri izbiri lika, zdi se mi neki pozitivnega).

Sam recimo sploh nisem opazil, da bi kakorkoli skušali prikazati moške kot scum, ženske pa perfektne. Če je nekaj, kar mi je na polno udarjalo ven v tem smislu, je to bila borderline psihopatskost Ellie in Abby. Vsi liki pa so se mi zdeli človeški, polni tako napak, kot vrlin. Kateri ti bolj ali manj prirasejo k srcu pa je itak povsem subjektivno.

uredilo bitje KE RIT
Povezava do prispevka

@Galko ful dobro napisano in se strinjam s tem kar si napisal. ne morem tega zanikat, ker je res. mogoče je za odtenek vse skupaj malo preveč progresivno in na trenutke posiljeno za nekatere (kar čisto razumem in se mi zdi povsem normalno). jaz sicer nisem tega tako videl in me ni toliko stvari zmotilo - razen tiste noseče ženske in tiste seks scene. 

 

Aja pa tamau ni transvestit, ampak transgender. To me je tut zmotilo, ker vem kak je proces za tem in je mal nemogoče, da bi v postapokaliptičnem svetu delal ta transition. Kot sm rekel, je pa verjetno z namenom azijec, ker je med moškimi in ženskami tam zunanja podoba precej majhna in bi lahko samo s tem da si pobrije glavo in skriva joške “rešil” situacijo. To mi je bilo mal na silo. 
 

je pa res, da sem na vse te stvari postal pozoren, ko sem bral kaj ljudi moti v špilu in od kje ves hate. 
 

Mogoče ker sm pedr mi velik več stvari zgleda basic v špilu in nič izven okvirjev. Je pa res, da grem v špil vedno brez nekih analiz in se prepustim temu, kar mi želijo avtorji povedat. Sporočilo špila mi je še vedno nad vsem in tukaj so zame zmagali.

uredilo bitje dzaver
Povezava do prispevka

Meni te stvari med igranjem ne motijo in v špilu uživam na polno. Ampak vedno ko igro obrnem se potem zamislim kakšno sporočilno vrednost ima - kako je bila zgodba kot celota koherentna, zapomnljiva in nekaj posebnega. S tega vidika mi je Witcher 3 res nekaj nadnaravnega - najbolj epski experience v življenju (pa ne samo v gajmingu). 


Last of us 2 pa je sicer cool trash pripoved, ki na koncu izpade joke, s svojimi trasvestiti, nosečnicami in overpowered pičkami. Ne morem resno vzeti take zgodbe ali se poistovetiti z njo. 


Tako da ne kvari mi užitka pri igranju, ampak kot celota mi pa pade v predal trash story tellinga. 

 

 

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...