Skoči na vsebino

[uradno] Indie zakladnica


Priporočeni prispevki

Galko reče pred 4 urami:

 

Pač ta veliki indy hiti, tkole na prvi uč, če mal pošpegam po Top lestvicah:

 

- Stardew valley

- Enter the Gungeon

- Hotline Miami 1 in 2

- Celeste

- Dead Cells

- Octopath Traveler

- Rainworld

- Blasphemous

-Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

- Vampire survivors

- The Messenger

- Baba Is You

- Stephen's Sausage Roll

- Towerfall Ascencion

- FEZ

- Hyperlight Drifter

- Papers, Please

- Return of the Obra Dinn

- Axiom Verge

- Broforce

- Norco

 

Pa ziher je še celega fuka ostalih...

 

polovico teh ti lahko prodam :D 

Povezava do prispevka

Nadaljujem s svojim izhodom iz cone fizičnega udobja :). Tokrat sem končal še en dolpotegljiv špilčič Tunic.

 

gTCaOwP.png IcAHuDe.png

 

Uvodna anekdota: pred skoraj dvema desetletjema sem z lokalnim pobom zamenjal neimenovan gameboyni špil za disketo z minimalistično, a skrajno markantno dizajnirano naslovnico. Meč in ščit na zlatem ozadju, v ospredju pa preprost, veličasten napis - Zelda.

In iz vidika osnovnošolskega menjalnega tržišča je bila to ena najslabših kupčij vseh časov.

Nihče ni vedel kako dalj kot do obrobja izhodiščne vasice. Sproti te je nadlegovala sova z nerazumljivo spakedranščino. Le najvztrajnejši pa so prišli do začetnega orožja.

A kljub temu je bila igra posebna. Prvič sem imel občutek, da sem izgubljen v otipljivem fantazijskem svetu, kar se je odražalo v mnoštvu pomenljivih detajlov. V travi so se skrivali cekini. Knjižnica je nudila kriptične napotke. Vznemirnjene kokoške so bile prikrito orožje masovnega uničenja.

Čeprav se naši lokalni otročadi ni sanjalo kako doseči prvo temnico, nas je vse spremljal nelagoden občutek izmuzljive, a epske pustolovščine.

Tunic je plod avtorja, ki si je zadal poustvariti občutek starošolskega raziskovanja ter enigmatičnosti, kar mu je na večih ravneh tudi uspelo. Igra je v osnovi klon zimzelene Zeldine formule iz časov prvih Nintendovih sistemov. Naš protagonist se po divji cosplayerski žurki zbudi zapuščen na obali v opravi kosmatinskega Linka, čemur sledi tradicionalno pojanje po pravljični deželi, tepežkanje nepridipravov ter iskanje izgubljene opreme, kar nam omogoča dostop do novih ozemelj s še več izgubljene opreme. Temelji klasične igralnosti so trdni kot kamen kost, a hkrati tudi nekoliko podobno pusti. Borben sitem opravi svoje delo, a ima na momente nenavadno “lebdeč” občutek. Na voljo imaš odbijanje udarcev, ki pa je iz omenjenega razloga popolnoma neuporabno. Šefovski boji so pogosto vizualna poslastica s kompetentnim naborom različnih sposobnosti, vendar ne zadanejo sladke točke uravnoteženosti, saj bodo za bolj nedeljske igralce predstavljali drastičen preskok težavnosti, medtem ko bodo izkušenejši igralci hitro našli sirast pristop, ki jih bo trivializiral. Na srečo je na voljo prilagajanje težavnosti boja za bolj sproščeno igranje. Skozi igro prejmemo kar nekaj orožij ter orodij, a v resnici pogosto niti nimamo razloga, da bi jih uporabljali v različnih situacijah. Temnice imajo rep in glavo, med vmesnimi postajališči pa je vedno v zadoščenje, ko odklenemo še eno bližnjico. A roko na srce, so hkrati tudi precej rudimentarne.

Morda po doslej opisanem igra izpade generično, če ne že medlo, a temu nikakor ni tako. Tu pride v ospredje igrina spremljevalna mehanika postopnega odkrivanja nostalgično realiziranega priročnika. Slednji ni le vizualna referenca na pozabljene dni fizičnih dodatkov, ampak je sam po sebi kreativna uganka. Posamični dialogi in napisi v svetu, kot tudi večji del priročnika samega, so namreč napisani v izmišljenem jeziku, kar pomeni, da ni igrin glavni čar toliko v premagovanju klasičnih preprek kot so šefi ter temnice, temveč v postopnem meta-razumevanju kaj temeljne mehanike sploh so. Na ta način se ob igrini osnovni strukturi razvije vzporeden sistem, ki z vsakim novim spoznanjem hkrati izzove naše razumevanje vkoreninjenih predstav, ki jih črpamo iz sorodnih iger in so nam na tej točki že povsem samoumevne. Pohvaliti moram tudi igrino dostopnost v tem oziru. Ugankarski špili na splošno niso v moji krvi, a se za veliko večino potovanja nisem zataknil. Minus je predvsem v končni etapi, ki postane razvlečena do te mere, da pomembno načne dotedanji tempo. Poleg tega se ne bi branil tudi kakšne meta-uganke več v sredinskem delu igre.

Tunic po epskosti sicer ne dosega najboljših predstavnic žanra, a mu tega tudi ni treba. Tako, kot sem si po toliko letih zapomnil občutke ob igranju moje prve predstavnice tega žanra, se bom po še toliko letih spomnil tudi igre, ki je žanr tako kreativno premaknila naprej.

 

8,5/10

 

 

Povezava do prispevka
  • 2 tedna kasneje...
  • 3 tedne kasneje...

kaj je indijanci tnrasvestiti, nihče se nič ne razpiše o jakih indy špilih :) Rabim kake nove 2023 naslove spremljat za retail release, zdaj ko so napovedali slastni in mastni Tunic :D 

 

Pa ajde, da ne bom samo fehtal priporočil - par ur sem igral indi metroidvanio Aeterna Noctis. Na voljo na vseh obstoječih mašinah, ima svoj retail release, je med največkrat priporočenimi metroidvaniami v 2021, skratka ni da ni. 

 

Kaj nej rečem, ni me prepričala. Dva do tri nivoje pod Hollow knightom je, vsaj en nivo pod Orijem ali Metorid Dread. Prevelik in svinjsko težak špil, ki te ne zna nagraditi za investicijo časa in živcev. Da ti sede skakat naokrog po na videz neskončnih, ampak žal zelo generičnih stopnjah, hardcore platformat in se butat z zelo OP sovražniki mora imeti špil res neki extra, ne vem, noro deep fajting sistem, zasvojljiv loot, sick zgodbo, 320x200 gif kosmate pizde na koncu sobe itd. No ta nima nič od tega. Špil se čuti ful prazen, ful nima nekega pulla, pač po vsaki mini podsobi po eno uro skačeš naokrog, vsi te hočejo zaštihat, vse gori in je polno ošpičenih prekel, po hrbtu pokajo lesene deske, tebi niti ni jasno zakaj točno sploh si tam, quit game, čao momci. Po pravici povedano res ne vem, od kje špilu toliko goty metroidvania nominacij. V istem letu so npr. izšli FIST, Ender Lillies, Grime in Metroid Dread od ta bolj priznanih - igral sem samo zadnjega, pa se poščije in poserje po AN.

 

Eh ja. Zaupaj samo Konjzolec fegetom.

Povezava do prispevka

No joke, ljudem je všeč, ker je ful zajeban. Plus eni špilajo samo metroidvanije (/r/metroidvania) in so na polno nahypani nad vsem kar smrdi po težavnosti. Plus nekaterim je všeč, ker je ful ploščadnega mazohizma.

 

Evo en hitr hit:

 

Men je drugač isto blo smeti in sm dropu pomoje še hitrejš kot ti.

 

Povezava do prispevka
  • 2 tedna kasneje...

Tisti timeline je že MS sam pokazal, da ne štima (Forza, Starfield).

 

Drugače pa Hollow Knight release date so 14 dni pred izidom sporočili tako, da upanje je še :D So pa malo smešni avstralci sej prav, da so osredotočeni samo na špil ampak skoraj po letu dni bi pa lahko neko novico ven dali ali update...

Povezava do prispevka
Tijuana reče pred 6 minutami:

Tisti timeline je že MS sam pokazal, da ne štima (Forza, Starfield).

 

Drugače pa Hollow Knight release date so 14 dni pred izidom sporočili tako, da upanje je še :D So pa malo smešni avstralci sej prav, da so osredotočeni samo na špil ampak skoraj po letu dni bi pa lahko neko novico ven dali ali update...

 

Jaz sem itak čist sprijaznen z dejstvom da bo izid drugo leto :P 

Povezava do prispevka
Armando reče Dne, 10. 3. 2023 at 5:52:

Ender Lilies je ata in mama za tale špil.

 

Čakam nadaljevanje oz. upam, da se bodo razvijalci odločili narediti narediti vsaj kakšno metroidvanio, če že nadaljevanja ne.

 

Redemption Reapers pa zgledajo kot gnoj za kar mi je žal.

 

A pol tole je za kej? Ga gledam že par dni na Steamu in se odločam, če čem dat tistih 13,74 EUR, k je ravno skonto 45%?

Po drugi strani nisem ziher, če ta čas hočem še eno metroidvanio...:blush:

Povezava do prispevka
Galko reče Dne, 9. 3. 2023 at 20:25:

kaj je indijanci tnrasvestiti, nihče se nič ne razpiše o jakih indy špilih :) Rabim kake nove 2023 naslove spremljat za retail release, zdaj ko so napovedali slastni in mastni Tunic :D 

 

Pa ajde, da ne bom samo fehtal priporočil - par ur sem igral indi metroidvanio Aeterna Noctis. Na voljo na vseh obstoječih mašinah, ima svoj retail release, je med največkrat priporočenimi metroidvaniami v 2021, skratka ni da ni. 

 

Kaj nej rečem, ni me prepričala. Dva do tri nivoje pod Hollow knightom je, vsaj en nivo pod Orijem ali Metorid Dread. Prevelik in svinjsko težak špil, ki te ne zna nagraditi za investicijo časa in živcev. Da ti sede skakat naokrog po na videz neskončnih, ampak žal zelo generičnih stopnjah, hardcore platformat in se butat z zelo OP sovražniki mora imeti špil res neki extra, ne vem, noro deep fajting sistem, zasvojljiv loot, sick zgodbo, 320x200 gif kosmate pizde na koncu sobe itd. No ta nima nič od tega. Špil se čuti ful prazen, ful nima nekega pulla, pač po vsaki mini podsobi po eno uro skačeš naokrog, vsi te hočejo zaštihat, vse gori in je polno ošpičenih prekel, po hrbtu pokajo lesene deske, tebi niti ni jasno zakaj točno sploh si tam, quit game, čao momci. Po pravici povedano res ne vem, od kje špilu toliko goty metroidvania nominacij. V istem letu so npr. izšli FIST, Ender Lillies, Grime in Metroid Dread od ta bolj priznanih - igral sem samo zadnjega, pa se poščije in poserje po AN.

 

Eh ja. Zaupaj samo Konjzolec fegetom.

 

Včer mal brskal pa naletel na

 

Haak

Eldrand

Savior

Nine Sols

 

Za primerjavo - men tut Noctis ni sedel. 

Te štiri pa dal na wishlist.

 

Za Haak in Nine Sols imaš na pari demo.

Povezava do prispevka

Pridruži se debati

Lahko objaviš prispevek in se registriraš kasneje. Ako imaš račun, se vpiši za objavo s svojim računom.

Gost
Odgovori na temo...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Odstrani formatiranje pisave

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Nedavno brska   0 članov

    • Nihče od registriranih uporabnikov ne pregleduje strani.
×
×
  • Ustvari novo...